ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Poruka u boci

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Poruka u boci“ Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić, govore o mini-seriji „Trovanja u Solsberiju“ zasnovane na događajima iz 2018. godine.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Poruka u boci“ Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić, govore o mini-seriji „Trovanja u Solsberiju“ zasnovane na događajima iz 2018. godine.

Bivši ruski tajni agent Sergej Skripalj i njegova ćerka Julija, nađeni su u teškom zdravstvenom stanju na klupi u parku u engleskom gradu Solsberiju. Ovaj događaj pokrenuo je policijsku istragu, ali i uzbunio zdravstvene vlasti okruga Viltšir i čitave Engleske zbog mogućeg trovanja velikog broja ljudi. Ujedinjeno Kraljevstvo i njegovi saveznici za pokušaj ubistva okrivili su vlasti Ruske Federacije.

Serija prikazuje događaje kako su prikazani u Vikipedijinom članku na istu temu, naročito jer se njen fokus s prvih žrtava trovanja i veoma kratke policijske istrage jednog detektiva (prekinuta iz objektivnih razloga), premešta na suzbijanje širenja otrova među populacijom.

Hvala što volite, šerujete i komentarišete naš podkast, mnogo nam znači!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

Loženje – Kraj leta sa Mihajlom Đorovićem

Remarker
U ovoj epizodi Loženja razgovaram sa Mihajlom Đorovićem poznatijim pod imenom Summer Deaths.
U ovoj epizodi Loženja razgovaram sa Mihajlom Đorovićem poznatijim pod imenom Summer Deaths.

On je muzičar, audio inženjer, kompozitor, snimatelj i dizajner zvuka, jedan od idejnih tvoraca Zicer Inc. kolektiva i član benda Technicolor Lies.
Posle njegovog prvog postpandemijskog nastupa koji je bio održan 29. avgusta u lokalu Zappa Barka, razgovaramo o publici, energiji, značaju koncerata i svirki, kao i o teškoj situaciji u kojoj se nalaze domaći (pa i svetski) muzičari. Mihajlo se trudi da u svoje sviranje i kreiranje muzike uloži sve vreme koje mu je na raspolaganju, ali zaključuje da, ipak, domaći bendovi koji ne pripadaju komercijalnoj sceni ne mogu da žive od svoje muzike i da je uz kvalitet muzike, pogotovo u vremenu koje zahteva korišćenje digitalnih platformi, potrebno i aktivno korišćenje društvenih mreža radi promocije. Biti aktivan, konstantno dostupan i na raspolaganju je nešto što je postalo obaveza i navika, ali se Mihajlo trudi da sve gleda sa pozitivnije strane, pa se tako na svojim stranicama služi mimovima i šaljivim statusima poziva ljude na svoje nastupe. Ne određuje se žanrovski, njegova muzika se ne može etiketirati i staviti u okvir, što je verovatno i generacijska stvar – sada kada nam je sve dostupno i kada smo preplavljeni sadržajem nema potrebe za ograđivanjem i osuđivanjem, ukusi su različiti, ali je takođe moguće i da budu neodređeni.

Koji su mu planovi za naredni period, sa kojim muzičarima i na kojim projektima trenutno radi i koju muziku preporučuje za kraj leta saznajte slušanjem ove epizode.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Basara je najveći srpski živi pisac i ko se ne slaže…

Remarker
„Zadovoljstvo u tekstu“ u epizodi pod nazivom „Basara je najveći srpski živi pisac i ko se ne slaže, može odmah da izađe iz sobe“ u podnaslovu „Kontraefedrin“ govori o novom romanu Svetislava Basare, koji se pred publikom pojavio tek pre nekoliko dana.
„Zadovoljstvo u tekstu“ u epizodi pod nazivom „Basara je najveći srpski živi pisac i ko se ne slaže, može odmah da izađe iz sobe“ u podnaslovu „Kontraefedrin“ govori o novom romanu Svetislava Basare, koji se pred publikom pojavio tek pre nekoliko dana. Vladimir Cerić i Biljana Srbljanović sa oduševljenjem pričaju o ovoj knjizi, koja samo naizgled nema precizan narativni tok, a zapravo je tok roman sam, koji stvara obrise nepostojanog naratora razlomljenog u likovima više nepouzdanih pripovedača, da bi sve na kraju bilo pouzdanije od istine same. Stilski besprekoran, metapripovedni roman-subjekt, koji objektivnost naracije, napredovanja priče, pojam istine proguta pa posere (i po samom sebi), spada u red najvećih dostignuća delom Rablea, delom Uelbeka, zatim Danila Harmsa, Ernsta Junga, Vladana Desnice, Žana Ženea i Vudi Alena (smiješano najlakše se pije), duhovit do suza, precizne hipertrofirane rečenice, mnoštva likova (stvarnih i izmišljenih) čita se u dahu i traži se još.
Slušajte ovo naše veliko zadovoljstvo u tekstu, šerujte, lajkujte, komentarišite i čitajte Basa, nećete se pokajati.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Smrt ega

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Smrt ega“ Biljana Keller, Dea Cvetković i Vladimir Cerić, govore o mini-seriji „Mogu da te uništim“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Smrt ega“ Biljana Keller, Dea Cvetković i Vladimir Cerić, govore o mini-seriji „Mogu da te uništim“.

Arabela (Majkela Koel) je postala Tviter zvezda, ikona milenijalaca, nakon što je objavila svoju prvu knjigu „Chronicles of a Fed-Up Millennial“. Po povratku iz Italije u London, ima još jedan dan da preda izdavaču poglavlje svoje nove knjige, ali nema inspiraciju. Pored roka koji se bliži, s grupom prijatelja u izlazi u bar. Sledećeg dana, Arabela ne može da se seti kako je stigla kući i šta se dešavalo prethodne večeri. Uz pomoć prijatelja Teri (Veruče Opja) i Kvamea (Papa Esiedu) pokušava da rekonstruiše izlazak.

Hvala što volite, šerujete i komentarišete naš podkast, mnogo nam znači!

Loženje – Zero Waste Sa Miljom Vuković

Remarker
U ovoj epizodi Loženja razgovaram sa istoričarkom umetnosti Miljom Vuković koja je i administratorka fejsbuk grupe Za manje smeća i više sreće – Zero & Low Waste Serbia.
U ovoj epizodi Loženja razgovaram sa istoričarkom umetnosti Miljom Vuković koja je i administratorka fejsbuk grupe Za manje smeća i više sreće – Zero & Low Waste Serbia.

Milja otvara globalnu i društvenu temu koja je veoma značajna zbog situacije u kojoj se naša planeta nalazi. Zero waste nije samo način života, već jedna mnogo veća misao koja prožima sve sfere društva. Kompostiranje organskog otpada je vraćanje prirodi koja je nama podarila mnogo više nego mi njoj. Razmišljanje unapred i izgradnja neke lepše budućnosti za naše potomke je nešto što Milju pokreće u inicijativi koja ima sve više ljudi koji se za nju interesuju i zalažu. Posmatranje društva kroz istoriju, kroz prošlost čije se posledice osećaju u sadašnjosti, a biće prisutne i u budućnosti još mnogo godina, usled kreiranja materijala koji nisu razgradivi, je samo početak jednog velikog puta koji moramo preći kroz delanje kako bismo očuvali planetu i sprečili da postane deponija našeg smeća.

Teme koje se tokom ovog razgovora otvaraju tiču se ekonomije, politike, tehnologije, filozofije, bogatstva, energije, dobrote, delanja, davanja, razmišljanja o precima i o tome šta jedno ljudsko biće čini onime što jeste, kao i šta je ono što je potrebno da jedna jedinka bude srećna.

Informacije o kompostiranju i Zero waste pokretu možete naći u fejsbuk grupi, a plan za naredni period je i platforma koja će spojiti istomišljenike u cilju boljeg života i širenja ideje davanja, popravljanja i smanjenja količine otpada koju mi možemo da kontrolišemo.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Tiranija ironije

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Tiranija ironije“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o romanu „Čovek koji plače od smeha“ Frederika Begbedea.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Tiranija ironije“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o romanu „Čovek koji plače od smeha“ Frederika Begbedea.

Oktav Parango je alter ego, avatar, samog Frederika Begbedea. Bivši kopirajter i bivši modni skaut, svakog četvrtka ima trominutni komičarski komentar na radiju. Jednog četvrtka, usred programa, dobio je otkaz jer je došao nespreman pravo iz noćnog života. Oktav je najpre kupio parfem od 500€, popio sildenafil ili tadalafil, uzeo nekoliko puta kokain, popio nekoliko džin-tonika i „moskov mjula“ i završio izlazak s malo jačom dozom ketamina zbog kojeg je dugo vremena proveo u kadi napunjenoj hladnom vodom… Te noći bio je u društvu dve boginje od kojih se jedna zove Dea. Možda je pola svega ovoga zapravo „loš ptri“, a ono što čitamo nije Oktavovo sećanje već mašta? Šta se dogodilo Parangou, a šta Begbedeu? Obojica se pitaju isto: Da li je (pod)smeh, koji nezaustavljivo navire sa sve više pozicija moći od početka 80-ih pa sve do danas, najveća prepreka kritičkoj raspravi zbog čega svet ubrzava u ponor?

Hvala što volite, šerujete i komentarišete naš podkast, mnogo nam znači!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Kalendar za seks

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Kalendar za seks“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o mini-seriji „Little Fires Everywhere“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Kalendar za seks“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o mini-seriji „Little Fires Everywhere“.

Novinarka i uticajna predstavnica lokalne zajednice, Elena Ričardson (Ris Viderspun) priča telefonom u svom autu, dok ne primeti da u starom ševrolet ševetu žive dve žene. Istog popodneva, umetnica, Mia Voren (Keri Vašington) i njena ćerka Perl Voren (Leksi Andervud) se useljavaju u Eleninu kuću, koju im sa popustom na kiriju i bez godišnje ugovorne obaveze daje u najam. Za vreme porodične večere Elena o svojoj odluci da kuću izda nepoznatoj ženi bez preporuka prošlih stanodavaca kaže: „Znate šta mi je prijalo – da pomognem…“ Od ovog trenutka pa nadalje, životi Mie i Elene kreću neobičnim putem ako niste gledali „Nevine laži“.

Zbog čega vam se sviđa ili ne sviđa ova mini-serija? Ako ste čitali knjigu „Na sve strane mali požari“ i gledali seriju, koji tekst vam je pričinio veće zadovoljstvo? Koji bi alternativni naziv ove epizode podkasta mogao da bude?

Hvala što volite, šerujete i komentarišete naš podkast, mnogo nam znači!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

Loženje – Kolektivno nesvesno sa Ognjenkom Lakićević

Remarker
U ovoj epizodi Loženja razgovaram sa pesnikinjom i muzičarkom Ognjenkom Lakićević – Oljom.
U ovoj epizodi Loženja razgovaram sa pesnikinjom i muzičarkom Ognjenkom Lakićević – Oljom.

Olja će nam ispričati u šta veruje, kako provodi svoje dane u dobrovoljnoj samoizolaciji i zašto smatra da je neophodno da budemo odgovorni po pitanju našeg fizičkog i mentalnog zdravlja.

Njena poezija je izuzetno popularna jer dotiče mnoge. Baveći se svojim strahovima, srećnim i manje srećnim uspomenama, Olja naglašava da je jako bitno da budemo svesni sebe, svojih mogućnosti i postupaka, a ponajviše srama – šta je sram i zašto je bitno da osvestimo šta nas muči iznutra kada smo sami sa sobom.

Komentariše pitanje muzičara i njihovih prihoda u pandemiji, otkazivanje nastupa i stopiranje studijskog snimanja iz svog iskustva, kao muzičarka i pevačica benda Autopark koji je na domaćoj sceni već 20 godina. Njihov veliki koncert koji je bio planiran ovog marta povodom obeležavanja dvadesetogodišnjice benda je otkazan, ali bend sprema novi singl za septembar.

Ono što je Olji jako zanimljivo je način na koji ljudi komuniciraju online, pogotovo u novonastaloj situaciji koju shvata izuzetno ozbiljno. Razgovaramo o mim kulturi i o tome kako može da sklizne iz smešnog u opasno, na koje to teme ne obraćamo pažnju dovoljno, zašto ljudi u poslednje vreme umanjuju probleme koji se tiču mentalnog zdravlja i zašto je bitno da se time bavimo kroz introspekciju i psihoterapiju.

Oljine preporuke za nove zbirke poezije i muziku možete dobiti slušanjem ove epizode i saznati zašto joj se dopada novi album Tejlor Svift.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Niče za debile

Remarker
„Zadovoljsto u tekstu“ ove nedelje malo kasni, iz razloga glupog interneta, ali zato u epizodi „Niče za debile“ nadoknađuje propušteno vreme i predstavlja vam raspravu o seriji „The Sinner“ (Grešnik/ca) Biljane Srbljanović i Vladimira Cerića u kojoj Synth brutalno pobedi Keller, potuče je do kolena i konačno ostavi bez reči.
„Zadovoljsto u tekstu“ ove nedelje malo kasni, iz razloga glupog interneta, ali zato u epizodi „Niče za debile“ nadoknađuje propušteno vreme i predstavlja vam raspravu o seriji „The Sinner“ (Grešnik/ca) Biljane Srbljanović i Vladimira Cerića u kojoj Synth brutalno pobedi Keller, potuče je do kolena i konačno ostavi bez reči. Treća sezona serije komponovane kao nezavisne celine (antologija), može da se prati iako niste gledali prve dve, ali, kad ste već tu, setite se i ponovo poslušajte naš stari podcast, u kom smo govorili o prvoj sezoni ove serije, pod nazivom „Džesika Bil i švajcarski sir“. Osam epizoda prolete, ostave na nekog jako dobar, a na nekog frustrirajući utisak, kakve to veze ima sa Zaratustrom, flasterima, kurtonima, Ničeom kao takvim, pubertetlijama, Hari Poterom, Lucijanom Frojdom, antičkim pozorištem i elektronskim džointom, poslušajte, komentarišite, šerujte i lajkujte, pomozite nam da budemo vidljiviji.
Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović
Rendom lavež: Maja, Kavaljerka king Čarlsa

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Tko je smestio Matthewu Weineru

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Tko je smestio Matthewu Weineru“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o seriji „The Romanoffs“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Tko je smestio Matthewu Weineru“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o seriji „The Romanoffs“. Naizgled mini-serija, podseća na filmski serijal jer su epizode neobično dugog trajanja (od 70 do 90 minuta).

Žanrovski i dramski neujednačena serija zahteva potpunu utonulost u njen svet priče. U njima je Metju Vajner za glavne uloge izabrao mnoge poznate glumce: Eron Ekhart, Marta Keler, Kori Stol, Kristina Hendriks, Izabel Iper, Amanda Pit, Džon Slateri, Dajan Lejn, Endru Ranelis, Ron Linvigston, Ketrin Han, Hju Skiner…

Labavo povezane epizode ove neobične serije govore o (navodnim) potomcima ruske carske porodice Romanov koja je rasuta širom sveta. Najčešće, njihovi „obični“ životi ne podsećaju na život aristokratije kakvim ga možemo zamisliti, a činjenica da su Romanovi predstavlja samo podatak u biografiji.

Epizodu smo snimali na daljinu i spojlovali svašta kako ste do sada i navikli. Hvala što volite, šerujete i komentarišete naš podkast!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović