Zašto toliko volimo kvizove? / Žarko Stevanović / ŽIŠKA Podkast #224

Žiška Podcast
Kvizovi su najdugovečnija televizijska zabava: još od Kviskoteke, preko 3 milijarde epizoda Slagalice, do milionske gledanosti Potere – publika ne može da se odlepi od pitalica, asocijacija i igara sa brojevima.

Kvizovi su najdugovečnija televizijska zabava: još od Kviskoteke, preko 3 milijarde epizoda Slagalice, do milionske gledanosti Potere – publika ne može da se odlepi od pitalica, asocijacija i igara sa brojevima.

Ali neki ljudi još više vole kvizove, toliko da se pripremaju, vežbaju i kreiraju kvizove, zbog čega postanu veoma dobri u njima… skoro nepobedivi – kao moj današnji gost, Žarko Stevanović, Tragač u Poteri, pobednik u Slagalici i Pab Kviz Master!

(00:00) Uvod
(01:18) Naučiti vs znati
(06:54) Zašto toliko volimo kvizove i šta kvizažše drži zajedno?
(09:07) Varanje u kvizovima
(19:30) Šta čini dobar kviz i dobro pitanje?
(26:27) Kako se “igra na sistem” , kako se “provaljuju pitanja?
(34:14) Ko određuje šta je opšta kultura?
(37:16) Tehnike pamćenja, memorijska palata, mentalni film
(45:49) Šta je uloga voditelja u kvizu: Najslabija karika vs Stigni me ako znaš vs Potera
(53:21) Najveći blamovi i kako pobediti kompjuter

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs

Ivica i majica bankrotirali!? / Vladimir Nićiforović / ŽIŠKA Podkast #223

Žiška Podcast
Dok u druge podkaste ljudi dolaze da se hvale kako su zaradili milione, nama je došao gost da objavi da je bankrotirao.

Dok u druge podkaste ljudi dolaze da se hvale kako su zaradili milione, nama je došao gost da objavi da je bankrotirao. To govori dovoljno o nama. I o gostu.

Vladimir Nićiforović je osnivač i kreativni mozak iza brenda Ivica i Majica i danas ima nešto važno da vam kaže.

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski

Produkcija: www.ziska.rs 

DA LI JE MARKETING I DALJE KREATIVAN? / ĐORĐE JOVANOVIĆ, XIAOMI SRBIJA / ŽIŠKA PODKAST #222

Žiška Podcast
Pre par nedelja ste možda primetili video o Masimilijanu Toskaneliju, čuvenom italijanskom
fotografu koji je došao u Srbiju i slikao portrete Xiaomi fanova… ali se ispostavilo da je
Masimilijano izmišljen za potrebe kampanje.

Pre par nedelja ste možda primetili video o Masimilijanu Toskaneliju, čuvenom italijanskom
fotografu koji je došao u Srbiju i slikao portrete Xiaomi fanova… ali se ispostavilo da je
Masimilijano izmišljen za potrebe kampanje.

Kampanja je već dobila mnoge pohvale od fanova i kolega, ali postoji i jedna velika neizgovorena
kritika. Tu kritiku možete čuti u svakom reklamnom bloku gde nema velikih priča, lažnih fotografa i
velikih obrta, već samo ushićenih modela koji uživaju u proizvodu uz “9,99” ili “15%“. Ta kritika
kaže:

Čemu sve to cimanje? Da li se dobra kreativa isplati? Zašto više brendova onda ne ulaže u takve
kampanje?

To su možda i suštinska pitanja naše industrije. Pa smo doveli čoveka koji je kampanju osmislio i
pokrenuo, Đorđa Jovanovića, marketing direktora kompanije Xiaomi Srbija, da na njih odgovorimo!

(00:00) Uvod

(04:26) Koliko je teško napraviti jednu ovakvu kampanju?

(12:00) Zašto mora stvarno da se desi događaj sa pravim ljudima?

(16:42) Da li je Xiaomi lagao fanove?

(23:24) Da li se isplati baktati se sa svim ovim?

(38:32) Kako znamo da smo dobro uradili posao?

(49:42) Stanje marketing industrije danas

(51:45) Da li su agencije prevaziđene?

(58:01) Xiaomi planovi

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski

Produkcija: www.ziska.rs

Da li je marketing i dalje kreativan? / Đorđe Jovanović, Xiaomi Srbija / Žiška Podcast #222

Žiška Podcast
Pre par nedelja ste možda primetili video o Masimilijanu Toskaneliju, čuvenom italijanskom
fotografu koji je došao u Srbiju i slikao portrete Xiaomi fanova… ali se ispostavilo da je
Masimilijano izmišljen za potrebe kampanje.

Pre par nedelja ste možda primetili video o Masimilijanu Toskaneliju, čuvenom italijanskom
fotografu koji je došao u Srbiju i slikao portrete Xiaomi fanova… ali se ispostavilo da je
Masimilijano izmišljen za potrebe kampanje.

Kampanja je već dobila mnoge pohvale od fanova i kolega, ali postoji i jedna velika neizgovorena
kritika. Tu kritiku možete čuti u svakom reklamnom bloku gde nema velikih priča, lažnih fotografa i
velikih obrta, već samo ushićenih modela koji uživaju u proizvodu uz “9,99” ili “15%“. Ta kritika
kaže:

Čemu sve to cimanje? Da li se dobra kreativa isplati? Zašto više brendova onda ne ulaže u takve
kampanje?

To su možda i suštinska pitanja naše industrije. Pa smo doveli čoveka koji je kampanju osmislio i
pokrenuo, Đorđa Jovanovića, marketing direktora kompanije Xiaomi Srbija, da na njih odgovorimo!

(00:00) Uvod

(04:26) Koliko je teško napraviti jednu ovakvu kampanju?

(12:00) Zašto mora stvarno da se desi događaj sa pravim ljudima?

(16:42) Da li je Xiaomi lagao fanove?

(23:24) Da li se isplati baktati se sa svim ovim?

(38:32) Kako znamo da smo dobro uradili posao?

(49:42) Stanje marketing industrije danas

(51:45) Da li su agencije prevaziđene?

(58:01) Xiaomi planovi

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski

Produkcija: www.ziska.rs

Kako se kreira jedan parfem? / Zaga Čolović, Perfume Attelier / ŽIŠKA podkast #221

Žiška Podcast
Miris je najmisterioznije čulo.

Miris je najmisterioznije čulo. Malo znamo o tome kako radi, ali znamo koliko može da utiče na nas: da nas transportuje u prošlost, da nas pogura da se zaljubimo ili čak i da pozicionira proizvod. Parfem je čovekov pokušaj da kontroliše tu misteriju, a naša današnja gošća je parfimer: ona plete tu priču.

Zaga Čolović je parfimerka koja je radila sa Carslberg Srbija, Philip Morris International, Virgin Entertainment i DetchkoTzar.

(00:00) Uvod

(10:16) Šta registrujemo kao prijatne mirise?

(15:25) Kako se pravi parfem, egzotični sastojci, abergris, čudni mirisi

(25:45) Možeš li da razviješ čulo mirisa? Zašto mirisi pokreću nostalgiju?

(30:37) Afrodizijaci, feromoni, privlačnost, samopuzdanje i seksipil

(36:38) Najskuplji i najekskluzivniji parfemi

(40:40) Parfemi i poznati: Marilin Monroe, Jonny Depp, Rihanna, Halid Bešlić, Jana Dačović

(45:05) Scent marketing / mirisni marketing

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski

Produkcija: www.ziska.rs

GLJIVE: zaboravljeno blago šume / Almažan Kitchen / ŽIŠKA podkast #220

Žiška Podcast
Gljive su čitavo carstvo između biljaka i životinja, a većina nas od svega toga zna samo šampinjon koji zagrize u kaprićozi.

Gljive su čitavo carstvo između biljaka i životinja, a većina nas od svega toga zna samo šampinjon koji zagrize u kaprićozi. Ako ste ikada istraživali kako da zdravije jedete, sigurno ste se nekad zapitali zašto ne jedete više pečuraka. A onda ste odmah i našli odgovor: ništa ne znate o njima! Koje postoje, kako se spremaju, gde se nalaze, koje su otrovne, koje su haluciogene itd.  

O svemu tome danas pričamo sa Bobanom iz Almažan Kitchen. Boban sakuplja i jede pečurke preko 50 godina, genijalan je kuvar, ali najbitnije: vrstan pričač priča (storyteller prim prev.).  

(00:00) Uvod

(12:32) Otrovne gljive

(17:31) Zaboravljene gljive

(27:10) Lisičarke

(28:31) Vrganji

(33:00) Kako izgleda branje pečuraka u šumi?

(36:00) Tartufi

(41:33) Kombuha / Serbuha

(45:33) Gljivice

(47:16) Najveće gljive, puze, medenjače

(49:45) Omiljena Almažanova gljiva

(52:58) Greške u šumi

(57:26) Haluciogene pečurke, da ne kažemo ludare

(01:00:18) Novo Almažan Kitchen iskustvo

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski

Produkcija: www.ziska.rs 

Kako su knjige ipak preživele digitalizaciju / Ivan Bevc, Booka / ŽIŠKA podkast #219

Žiška Podcast
Ivan Bevc je osnivač Booka izdavačke kuće, koja izdaje… malo drugačije knjige.

Ivan Bevc je osnivač Booka izdavačke kuće, koja izdaje… malo drugačije knjige. Booka izdanja se prepoznaju u deliću sekunde: izborom autora, autorki, tema, stila, generacije i ilustracije. Ivan ne piše knjige, ali njegov kreativni rad je da ih predstavi u najboljem svetlu. 

Šta možemo da naučimo iz toga?

(00:00) Uvod

(6:08) Misija Booke, odnosno šta Booka zapravo pokušava da postigne?

(13:54) Knjige i društvene mreže

(16:51) Kako je Ivan otkrio fenomen zvan Elena Ferante?

(25:22) Šta je Kvalitetna Književnost, a šta Šund u književnosti?

(34:04) Kako je knjiga kao skromna hrpa papira preživela e-commerce, e-knjige, audio knjige

(47:35) Kako napraviti uspešan podkast u 2024. godini?

(54:16) Čovek vs Algoritam u uredništvu, pisanju i kreiranju

(58:48) 3 knjige koje su u planu da obeleže 2025. godinu

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski

Produkcija: www.ziska.rs

ROAST: Zašto se komičari prozivaju međusobno? / Nikola Radojlović / ŽIŠKA podkast #218

Žiška Podcast
U anglo-saksonskoj kulturi, roast, odnosno prozivanje počasnog gosta je sveprisutno: običaj je da kum na venčanju proziva mladoženju, svi smo gledali Comedy Central Roasts Donalda Trampa, Džastina Bibera ili Pamele Anderson, pa čak i predsednik Amerike svake godine dolazi na Correspondent’s Dinner gde ga odabrani komičar proziva pred novinarima. 
Kod nas to rade samo komičari jedni drugima.

U anglo-saksonskoj kulturi, roast, odnosno prozivanje počasnog gosta je sveprisutno: običaj je da kum na venčanju proziva mladoženju, svi smo gledali Comedy Central Roasts Donalda Trampa, Džastina Bibera ili Pamele Anderson, pa čak i predsednik Amerike svake godine dolazi na Correspondent’s Dinner gde ga odabrani komičar proziva pred novinarima. 

Kod nas to rade samo komičari jedni drugima. Jel su ludi ili tu ima nešto više? To pitam Nikolu Radojlovića, stend-ap komičara.

00:00 Uvod

09:46 Šta je tačno roast?

10:50 Pravila roastovanja

14:32 Roast u zapadnoj kulturi

19:59 Zašto roast ne postoji u našoj kulturi?

26:44 Kako prozivaš, a da se neko ne naljuti?

31:21 Prozivanje Nikole

34:25 Prozivanje samog sebe

35:57 Roast publike

41:53 Prozivanje posle Roasta

43:45 Roast Gorana Jankuloskog

49:42 Korpo nastupi

51:55 Greške u roastovanju

54:06 Jel postoji linija koju ne bi prešao?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski

Produkcija: www.ziska.rs 

(Stara) BALKANSKA KUHINJA / Vanja Puškar / ŽIŠKA podkast #217

Žiška Podcast
Vanja Puškar je jedan od naših najboljih kuvara, poznat po tome što u svojim restoranima daje nov život našoj tradicionalnoj kuhinji.

Vanja Puškar je jedan od naših najboljih kuvara, poznat po tome što u svojim restoranima daje nov život našoj tradicionalnoj kuhinji. Kao kreator, duboko je razmišljao o jelima, namirnicima i običajima ovih prostora. Ovo je njegova priča o kuhinji naših baka, naših dedova, pa stoga i nas samih:

0:00:00 – Uvod
0:01:08 – Balkanska kuhinja
0:08:55 – Simbolika Balkanske kuhinje
0:13:51 – Da li smo kultura siromašnih obroka?
0:24:29 – Globalni uticaj Balkanske kuhinje / Ambasadori
0:28:40 – Nadograđivanje
0:31:51 – Autentičnost
0:44:56 – Fokus na meso
0:51:07 – Pozitivna strana siromašnih obroka
0:54:27 – Vegan Balkna Cousine
0:58:30 – Balkanska kuhinja i zdravlje
1:02:41 – Priorodno i zdravo
1:08:17 – Gastronomsko vs Organsko vs Industrijsko
1:21:24 – Budućnost NBC

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs

PSEUDO NAUKA i teorije zavere / Slobodan Bubnjević / ŽIŠKA podkast #216

Žiška Podcast
Pošto koristite Internet, znate da na njemu postoji mnogo teorija sumnjivog porekla.

Pošto koristite Internet, znate da na njemu postoji mnogo teorija sumnjivog porekla. One variraju od bezazlenih, kao što je da je Zemlja ravna ploča ili da zvezde vladaju vašom sudbinom, do opasnih poput onih da su vakcine loše po vas. Pseudonauka je način zaključivanja koji stoji iza svih ovih teorija.

Pseudonaučne teorije su preplavile internet, Facebook i viber grupe. Sa druge strane stoji naučna zajednica i mala grupa naučnih edukatora i novinara. Slobodan Bubnjević je jedan od njih. On je naučni novinar, fizičar i autor knjige “Alhemija Bombe”.

00:00 Uvod
01:11 Zašto je pseudonauka štetnija od teorije zavere?
08:27 Kako nas horoskopi zavaraju?
14:16 Zašto nismo mogli da razumemo naučnike tokom Covid-a?
25:13 Da li je nauka previše spora?
30:17 Da li je “peer review” samo drugo ime za poverenje i autoritet?
39:03 Da li je pseudonauka prisutnija u nekim naukama?
44:15 Šta ljude privlači pseudonauci?
49:47 Ravnozemljaši
54:00 Kako uveriti / razuveriti ljude?
58:35 Odjava

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs