Političari na TIKTOKu / Igor Radulović/ Žiška podkast #210

Žiška Podcast
Svi ste videli domaće političare koji su pohrlili na TikTok tokom predizborne kampanje.

Svi ste videli domaće političare koji su pohrlili na TikTok tokom predizborne kampanje. Komičari su bacali fore. Skandal majstori su prozivali one koje ne vole. Onda su se ljudi upecali na skandal i vrzino kolo se nastavlja.

A mi? Pa mi smo kao ozbiljni komunikacijski konsultanti. Imamo i mi valjda neko mišljenje?

Imamo. Ali ga obično ne iznosimo u javnosti jer nam je bitnije da ostanemo apolitični.Ali onda upadnemo u apsurd gde apsolutno svi komentarišu komunikaciju… osim onih koji su stručni za to.

Tako je nastala ova epizoda. Poželite nam sreću!

*epizoda kasni jer smo prelazili na Spotify i naravno da je bio neki bag.

00:00 – Uvod
02:45 – Generalno mišljenje o političarima koje smo iskopali?
11:45 – Da li je moguće ostati apolitičan?
16:25 – Postoji li loš publicitet?
26:35 – Kako hendlati hejtere?
33:10 – Možeš li biti ozbiljan na tiktoku?
38:05 – Prepoznatljivost lica
42:40 – Da li treba da se „približiš običnom čoveku“?
51:25 – Da li će ovi izbori promeniti išta?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski

Produkcija: www.ziska.rs 

FILM vs REKLAMA / Raša Andrić / ŽIŠKA podkast #209

Žiška Podcast
Šta je jedna TV reklama? 30ak sekundi videa?

Šta je jedna TV reklama? 30ak sekundi videa? Pa to je u stvari jedna scena. Kao film, samo malo kraće. Deluje tako – a uopšte nije. Reklame žive u svom svetu gde je sve lepo, mame se oduševe kad se deca uprljaju, menstrualna krv je plava itd. Rekalme se smišljaju, pišu i snimaju drugačije nego filmovi – a  razlike će nam otkriti nešto interesantno o obe profesije.

Pričamo sa Rašom Andrićem, našim proslavljenim rediteljem koji je režirao filmove koje znaš i po nadimcima: Munje, Kengura, Tri Palme…  Verovatno to ne znaš, ali Rašin rad gledaš i kad krene blok reklama jer je tokom godina uradio preko 50 TV spotova. 

00:00 – Uvod
07:00 – Da li je reklama mali, mnogo manje zabavan brat filma?
10:35 – Da li je reklama „jedna scena“?
14:35 – Improvizacija u reklami
21:30 – Kako glumci gledaju na reklame?
31:40 – Da li reklama mora da igra mnogo više na stereotipe?
33:05 – Šta je za tebe dobra reklama?
36:45 – Da li je reklama manipulacija, a film bela laž?
41:05 – Kako se razlikuje pisanje scenarija?
42:40 – Rediteljska eksplikacija
54:55 – Šta se promenilo u poslednjih 20 godina?
01:04:00 – Gde se pronalazi duh?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

Gen Z: Digitalni glas mladih / Marko Matijević / ŽIŠKA podkast #208

Žiška Podcast
00:00 – Uvod01:20 – Zašto je Generacija Z najlenjija generacija ikada?07:20 – Lokalni vs regionalni Gen Z16:20 – Društvene mreže22:30 – Zašto je Gen Z toliko fokusiran na novac?29:20 – Gen Z i posao38:30 – Mentalno zdravlje43:10 – Marketing50:10 – Šta te je najviše iznenadilo?59:30 – Gen AlfaMožete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:YouTube: https://bit.ly/33Yp8zkSpotify: https://spoti.fi/3j0HWlUiTunes: https://apple.co/2SUHiMjRSS: https://bit.ly/3lLPgncGoogle Podcasts: https://bit.ly/377pPbvAutor i voditelj: Goran JankuloskiProdukcija: www.ziska.rs 

00:00 – Uvod
01:20 – Zašto je Generacija Z najlenjija generacija ikada?
07:20 – Lokalni vs regionalni Gen Z
16:20 – Društvene mreže
22:30 – Zašto je Gen Z toliko fokusiran na novac?
29:20 – Gen Z i posao
38:30 – Mentalno zdravlje
43:10 – Marketing
50:10 – Šta te je najviše iznenadilo?
59:30 – Gen Alfa

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

Influencer u korporaciji / In-house kreiranje za brend? / Veselin Vladimir Zvekić / ŽIŠKA podkast #207

Žiška Podcast
Nekad se znalo: zoveš agenciju da ti radi content.

Nekad se znalo: zoveš agenciju da ti radi content. Ta agencija predloži neke influencere. Ti izabereš ko ti se dopada. Agencija napravi brif. Ti proveriš. Odobriš. Agencija prosledi Influenceru brif. On uradi. Pošalje agenciji. Agencija da fidbek. On promeni. Pošalje agenciji. Agencija klijentu. Done.

Shoppster je odlučio da tu igru promeni tako što će zaposliti tog istog influencera na full-time poziciji kao content creatora.

Kako izgleda biti influencer za više brendova, a zaposlen u jednom? Da li postoji sukob interesa? Da li je lako naterati kolege da učestvuju u snimanju sa tobom? Šta je sa agencijama? Pustiš podcast i saznaš

00:00 – Uvod
01:00 – Jel traže da smisliš video za sebe ili Shoppster?
09:05 – Da li je ovo dream job?
13:25 – Kako snimati zaposlene?
24:10 – Brend vs lični brend
28:10 – Da li kreator zaposlen u brandu ima efekta?
34:10 – Kako vidiš ulogu agencija, kreatora i brendova?
36:00 – Šta će se desiti kada krenu plaćene reklame?
41:40 – Kako algoritam reaguje na tebe kao brend?
47:30 – Kako publika reaguje na tebe na Shoppsteru?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

DIGITAL FIRST brendovi / Fran Mubrin, 404 / ŽIŠKA podkast #206

Žiška Podcast
Advertajzing mitologija kaže da je u nekom drevnom sumerskom selu neki ribar okačio ispis “riba”.

Advertajzing mitologija kaže da je u nekom drevnom sumerskom selu neki ribar okačio ispis “riba”. Onda mu je prvi kopirajter predložio da napiše “sveža riba” da bi se izdvojio od drugih ribara. A zatim mu je prvi dizajner predložio da nacrta ribu koja će se videti iz mnogo veće daljine nego ispis. Tako je, tobož, nastao advertajzing. 

Ima još par verzija. Popularna je i ona sa zalizanim alkoholičarima sa Medison Avenije. Ali to nije poenta! Poenta je: svi bre znaju kako se radi brendiranje! Zna se kako izgleda “brand book” i šta treba da sadrži…

I to je bilo ok – dok se nije pojavio digital. I nastao je haos od koga se još uvek oporavljamo. Iz tog haosa izlaze ljudi kao Fran i imaju strašne priče o tome šta se u njemu dešava: neke stvari su se totalno promenile… a neke su pak ostale iste!? 

00:00 – Uvod
01:20 – Zašto današnja tema?
02:35 – Šta je digital first brand?
06:25 – Racionalnost protiv izražajnosti
09:15 – Kako se pravi digital branding?
11:35 – Šta su iskustveni brendovi?
15:00 – Šta je onda bitno? Dizajn sistem
18:00 – Brand book digitalnog brenda
23:15 – Kako digital brand evoluira?
30:15 – Da li digital first brand mora da ima svrhu?
41:50 – Gde ljudi najčešće greše?
42:55 – Da li je digital first brend poslednja faza evolucije?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

Da li SATIRA ima efekta? / Borna Sor / ŽIŠKA podkast #205

Žiška Podcast
Borna Sor je satiričar, autor i voditelj satiričnih emisija Prime Time i Stanje nacije.

Borna Sor je satiričar, autor i voditelj satiričnih emisija Prime Time i Stanje nacije. Za sebe kaže da ima tu sreću da ima čak dve aktivne satirične emisije na televiziji. To znači da se cela Hrvatska, a i dobar deo regiona često smeje njegovim forama. A nekad se i zamisle.. tako satira radi. 

Ja Bornu znam jako dugo i znam da je Borna mogao biti bilo šta god poželi. A izabrao je da bude satiričar. Zašto? Zašto je baš izabrao da baca fore koje ismevaju i kritikuju društvo i politiku? Obično kada pitate komičare ovako nešto, dobijete samo još jednu foru. Ne i sa Bornom.  

Ovo je razgovor o onom zrnu istine koje stoji iza svake dobre šale.  

00:00 – Uvod
04:25 – Zašto radiš to što radiš?
08:30 – Šta je granica između satire i zastupanja?
12:10 – Šta radiš kada je istina smešnija od satire?
13:20 – Hasan Minaj kontraverza
18:50 – Da li je prime time kopija Jon Stewart-a?
22:05 – Da li nas satira čini pasivnim?
32:10 – Da li bi Borna Sor bio dobar kandidat za predsednika?
36:25 – Satirične kandidature
42:55 – Šta je lik, a šta istina
50:55 – Kako se nosiš sa hejterom?
56:45 – Da li postoje nedodirljive teme?
01:22:20 – Da li je satirični format postao zasićen?
01:36:55 – Kuda ide late night, satira i Borna Sor sa njom?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs

ADVERTAJZING NAGRADE / Darko Bosnar, Imago / ŽIŠKA podkast #204

Žiška Podcast
Jesen je, što u advertajzingu u našem regionu znači da je sezona nagrada.

Jesen je, što u advertajzingu u našem regionu znači da je sezona nagrada. Imaćemo digitalne, kreativne, efikasne i mnoge druge nagrade – pa je logično da otvorimo goruća pitanja koja ih prate: ima li previše nagrada? Da li agencije samo jure nagrade, umesto rezultate kod klijenta? Da li se festivali previše fokusiraju na društveno odgovorne kampanje? 

Snimali smo u Zagrebu gde smo posetili kolege iz 404 u sklopu priprema za SOMOborac, najveće digitalno takmičenje u regionu. U gostima nam Darko Bosnar, izvršni kreativni direktor u Imago, i čovek na čijim se policima nalaze lavovi, borci, effie kocke i mnoge druge nagrade. 

00:00 – Uvod
01:20 – Da li se agencije previše fokusiraju na nagrade, a premalo na biznis rezultate?
03:30 – Da li može biti dobar kejs za lošu kampanju?
13:20 – Društveno osvešćene kampanje na advertajzing festivalima
15:10 – Šta ljudi najčešće greše kod pravljenja kejsova?
18:45 – Treba da se zna kako se žirira
25:25 – Dobra pravila za organizovanje festivala
31:40 – Šta je „ghost“ kejs?
36:00 – Saveti za kreativce

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

Stanje Employer brendinga 2023 / Vladimir Damnjanović / ŽIŠKA podkast #203

Žiška Podcast
Employer brending je bio sexi nova industrija.

Employer brending je bio sexi nova industrija. Radili su se prvi projekti, bilo je dosta entuzijazma, nastao je Empple festival. Pojavili su se i prvi problemi, ali počeli su da se izdvajaju i ljudi koji umeju da ih reše. Sve je delovalo da ide nekim pozitivnim tokom.
A ONDA JE DOŠLA GODINA OTKAZA. Meta, Amazon, Apple i ostali tehnološki giganti otpustili su između 5 i 10% svojih radnika. To se prelilo i u Srbiju. Niko ne zna tačne podatke, ali po Netokraciji i Redditu možemo svašta pročitati o tome koje firme su otpustile koliko developera i kako. 
Da li je ova godina uništila Employer Brending? Pričamo o tome sa Vladom Damnjanovićem koji već treću godinu za redom radi istraživanje o stanju Employer brendinga u Srbalja. 

00:00 Uvod
01:55 U godini IT otkaza, jel umro Employer Brending?
09:11 Da li smo prevazišli dečije bolesti?
13:50 Kako izgleda dobra Employer Brending strategija?
15:10 Kako koristimo funnel pri kreiranju strategije?
24:17 Koji procenat strategije se zaista realizuje?
27:00 Kako top menadžment razume Employer Brending?
36:18 Kako organizovati Employer Brending?
38:13 Šta radi Employer Brending specijalista?
42:10 Koji kanali su neophodni za Employer Brending?
47:30 Šta čeka Employer Brending u budućnosti?
50:38 Gde bi ih uputio da se edukuju o Employer Brending-u?
51:25 Empple
52:30 Odjava 

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs

FABING: ignorisanje nekoga zbog telefona / Iva Branković / ŽIŠKA podkast #202

Žiška Podcast
U svakoj vezi koja se dešava 2023. godine je neko do sada izgovorio: Prekini da drndaš taj telefon!

U svakoj vezi koja se dešava 2023. godine je neko do sada izgovorio: Prekini da drndaš taj telefon! U isto vreme, svakome od nas se desi da odlutamo dok beskonačno skrolujemo po Instagramu, TikToku i drugim zaraznim delovima interneta. 

Ali kakve to posledice ima po naše emotivne, prijateljske i roditeljske veze? Da li je taj konstantno prisutan nedostatak pažnje samo manja distrakcija koju donosi napredak tehnologije ili se nešto bitnije menja u načinu na koji formiramo odnose sa drugima?

Odgovor je pod 2, naravno. Ali šta se to menja i kako možemo to da adresiramo pričamo sa Ivom Branković, psihoterapeutkinjom koja već 10 godina radi psihoterapiju parova. 

00:00 – Uvod
01:10 – Šta je fabing?
08:50 – Da li je ovo problem samo mladih ljudi?
10:30 – Šta nam radi ova konstantna povezanost?
16:20 – Kako se poruke na mesendžerima razlikuju od razgovora?
24:30 – Digitalni bonton
35:05 – Digitalni detox
42:10 – Kako da pričaš sa partnerom o fabingu?
47:00 – Deca i fabing

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

ChatGPT u školama i varanje na ispitima / Aleksandar Baucal / ŽIŠKA podkast #201

Žiška Podcast
Dobrodošli u školsku godinu 2023 / 2024, prvu školsku godinu u koju ulazimo sa ChatGPT, veštačkom inteligencijom koja može da napiše seminarski rad bolje od većine srednjoškolaca, ako ne i studenata.

Dobrodošli u školsku godinu 2023 / 2024, prvu školsku godinu u koju ulazimo sa ChatGPT, veštačkom inteligencijom koja može da napiše seminarski rad bolje od većine srednjoškolaca, ako ne i studenata. Zvanično, nema nikakvih podataka o tome koliki je ovo problem. Nezvanično, društvene mreže vrve od “kako da varate preko ChatGPT” videa. Jedno je sigurno: ova tehnologija je najveća promena u obrazovnom sistemu još od pojave digitrona.
Da li je to promena na bolje ili na gore? Šta mogu da urade nastavnici, a šta roditelji? Kako treba da izgledaju ispiti, a kako predavanja? 
O svemu tome pričamo sa Alekandrom Baucalom, redovnim profesorom na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Aleksandar se bavi razvojnom psihologijom i psihologijom obrazovanja i veći deo svoje profesionalne karijere posvetio je našem obrazovnom sistemu!

00:00 – Uvod
03:40 – Da li studenti više koriste ChatGPT?
14:25 – Zašto nisi sprečio korišćenje ChatGPT-a?
16:45 – Da li može previše da se koristi?
24:25 – Tačnost informacija
29:05 – Kako ti koristiš ChatGPT?
41:00 – Budućnost školovanja i ChatGPT-a
48:30 – Koncept obrnute učionice
01:05:40 – Usmeravanje tokom školovanja
01:11:10 – Šta treba da se promeni?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs