5 pitanja za… Danko Jevtovic

5 pitanja za...

Danko je pionir srpskog interneta, preduzetnik, menadžer i stručnjak za internet, IT i korporativno upravljanje.

Član je odbora direktora ICANN-a (Internet korporacije za dodeljena imena i brojeve) i predsednik odbora finansijskog komiteta.

ICANN, vodeća organizacija za tehničko upravljanje internetom, neprofitna je korporacija sa sedištem u Kaliforniji koja koordinira globalnim sistemom Internet identifikatora.

Bio je pokretač reforme nacinalnog .YU domena ​​(Dankov dokument 2001), a potom član Odbora i direktor Nacionalnog Registra Internet Domena Srbije (RNIDS – .RS /.СРБ ccTLD.

Danko je i preduzetnik, osnivač kompanije Jugodata, srpskog brenda računara, i SezamPro-a, dobavljača internet usluga koji je poslovao od 1996. do 2009. godine, nakon čega se spojio sa druga dva nezavisna provajdera u Orion Telekomu.

Danko je odgovorio na 5 pitanja koja ste postavljali tokom sedmice:

  1. Zahvaljujući Dankovom dubokom znanju i velikom iskustvu na polju interneta i komunikacija, preduzetništva, prodaje, finansija i upravljanja internetom, kao i otvorene ličnosti, on je izuzetan mentor i neverovatan čovek od kojeg se može učiti.Na koji način možemo da zaštitimo domen od sajber „napada“?
  2. Na šta je potrebno obratiti pažnju prilikom odabira domena?
  3. Gde je Srbija na globalnoj mapi interneta?
  4. Koja su znanja potrebna kako bismo dobili zvanje internet stručnjaka? 
  5. Da li nam možete približiti prednosti i mane ćiriličnog domena?

Hvala Talks and FolksEpson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Milos Perovic

5 pitanja za...

Za Miloša kažu da svaki projekat izvede na odličan način, čime se pokazao kao pouzdan, obrazovan i vredan saradnik.

Pored operativnog upravljanja kompanijom Termovent, Miloš je takođe odgovoran za pozicioniranje na stranim tržištima, na kojima posluju vrlo uspešno. Kao potvrdu kvaliteta postoje i reference poput kompanija: Pfizer, Zoetis, Novartis, Hotel Hilton, Hotel Marriott…

Porodične preduzetničke poduhvate krunisala je kupovina udela u Termoventu od strane vodeće švajcarske korporacije – Arbonia Group.

Miloš je odgovorio na 5 pitanja koja ste postavljali tokom sedmice:

  1. Kako je izgledao proces izlaska na strano trziste? Da li imate neki savet za kompanije koje zele da krenu u tom pravcu?
  2. Pored ambicije, koje po Vasem misljenju, osobine treba da poseduje dobar lider?
  3. Kako znati da li je mlad kandidat pouzdan za menadžersku poziciju?
  4. Koji su ključni momenti za preokret u karijeri?
  5. Koja je najvažnija veština koju je Miloš naučio u životu?

Hvala Talks and FolksEpson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Milica Cuckić

5 pitanja za...

Milica Cuckić je studirala na Luigi Bocconi, visokorangiranom univerzitetu u Milanu. Završila je osnovne i master studije u oblasti za Ekonomiju za kulturu, medije i umetnost.

Karijeru u muzičkoj industriji započela je u diskografskoj kući System Recordings u Njujorku 2009. godine.

Trenutno je zadužena za razvoj poslovanja za usluge praćenja muzike pomoću tehnologije otiska prsta u BMAT Music Innovators. Ova nova tehnologija koristi akustični digitalni otisak svake numere radi praćenja njenog korišćenja u raznim medijskim formatima. Ovakav vid identifikacije se koristi za poboljšavanje korišćenja autorskih prava i licenciranja.

Tečno govori srpski, engleski, španski i italijanski, a odlično razume i ruski jezik.

Milica je odgovorila na 5 pitanja koja ste joj postavljali tokom sedmice:

  1. Šta je to što je uticalo na tvoj odlazak iz Milana u Njujork?
  2. Da li mogu da se ostvare autorska prava na muziku koja se emituje u Americi i kako?
  3. Kako bi se trebalo usavršavati da bi se došlo do pozicije slične Vašoj?
  4. Koliko je teško za ženu da se izbori za svoje mesto kako kod nas, tako i u svetu?
  5. Koje 3 stvari najbolje opisuju poslovnu stranu muzičke industrije?

Hvala Talks and FolksEpson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Milovan Dekic

5 pitanja za...

Milovan Dekić je User Research Lead u kompaniji Nordeus i jedan od mentora agencije Talks and Folks. 

Milovan je jedan od pionira primene istraživanja korisničkog iskustva na mobilnim igrama u jugoistočnoj Evropi, a bio je i prvi UX koji je radio na popularnoj fudbalskoj igri Top Eleven.

Protekle, 2020. godine, svoje dugogodišnje iskustvo iskazao je kao koautor knjige Design Thinking – kako da stvarate proizvode koje ljudi žele.

Saveti iz ove knjige mogu se primeniti kako u poslovanju velikih kompanija, tako i u malim timovima i industrijama svih vrsta.

U slobodno vreme istražuje filozofiju i književnost, a i strastveni je igrač Pubg mobile igre, kojoj oko 2-3 sata svakog dana.

Milovan je odgovorio na 5 pitanja koja ste mu postavljali tokom sedmice:

  1. Da li vidite povezanost između filozofije i gejminga?
  2. Koliko nove tehnologije poput AR i VR ce uticati, kako na gaming industriju, tako i na ostale grane IT
  3. Da li Vam je design thinking pomogao u Nordeusu ili Vam je posao u Nordeusu pomogao da nastane Design thinking?
  4. Koje knjige, pored Vaše, mogu dati najbolje savete za početak karijere?
  5. Da li video igre mogu da doprinesu kreativnosti u poslovanju?

Hvala Talks and FolksEpson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Petar Miljkovic

5 pitanja za...

Petar je magistar mašinstva i apsolutni genije u svojoj delatnosti, osećaj i oštro oko ga nikad nisu prevarili kada je reč o uočavanju potencijalnih problema u proizvodnji.

Kolege ga opisuju kao nekog ko je nezamenljiv kada je u pitanju konfiguracija, organizovanje i nadgledanje proizvodnih procesa.

Danas je direktor Beorol Prime i rukovodi najvećom fabrikom za proizvodnju molersko-farbarskog alata. Beorol je jedan od najvećih proizvođača i distributera lakiranog materijala, alata za završne građevinske radove i druge opreme u celom regionu. Proizvode izvoze u 38 zemalja, a prema Global market insight, sledeće godine biće 11. proizvodnja u svetu.

Bavi se praktičnim streljaštvom u kategoriji koja je svetski priznata i član je IPSC tima Kobre, a u slobodno vreme voli da putuje.

Petar je odgovorio na 5 pitanja koja ste postavljali i glasali tokom sedmice.

  1. Koje su najčešće greške menadžera sa kojima se susreću u odnosu sa zaposlenima?
  2. Šta mislite kakva je budućnost mašinskih inženjera u Srbiji?
  3. Kako prepoznajete probleme i uviđate prostor za inovacije?
  4. Koji tip analize proizvodnih kompanija se do sada pokazao kao najefikasniji?
  5. Šta je ključan aspekt u sprečavanju potencijalnih kvarova u pogonima?

Hvala Talks and FolksEpson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Stefana Mandica Rajcevica

5 pitanja za...

Stefan Mandić-Rajčević završio je Medicinski fakultet Univerziteta u Beogradu, a doktorirao na Univerzitetu u Milanu u oblasti medicine rada i industrijske higijene (uža oblast – toksikologija, a šira oblast javno zdravlje, medicina rada i zdravlje životne sredine).

Radio je u Međunarodnom centru za ruralno zdravlje (kolaboracioni centar Svetske zdravstvene organizacije), a kasnije na Tehnološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu (Inovacioni centar TMF-a).

Od 2019. godine je na Katedri za socijalnu medicinu Medicinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i u Školi javnog zdravlja i menadžmenta u sistemu zdravstvene zaštite.

Stefan je i direktor za digitalno učenje i inovacije (director of digital learning and innovation) u međunarodnoj organizaciji koja se zove „Ag health and safety alliance“. Organizacija se bavi obukom iz oblasti zdravlja i bezbednosti na radu u poljoprivredi, a zbog korone su morali u kratkom periodu da prebacie sve aktivnosti onlajn, što je podrazumevalo prilagođavanje sadržaja koji su inače predstavljani uživo na onlajn platformu.

Treba naglasiti i oblast analize podataka, dizajn studija, i donošenje odluka na osnovu podataka.

Stefan je odgovorio na 5 pitanja koja ste mu postafljali tokom sedmice:

  1. Koliko je bilo moguće uspešno nastaviti online obuku iz oblasti zdravlja i bezbednosti na radu?
  2. Šta vidite kao najveće izazove u oblasti javnog zdravlja u narednih 15-20 godina?
  3. Možete li nam približiti ključne aspekte za uspešnu analizu podataka? I način za najbrže i najtačnije prikupljanje istih?
  4. Koja od oblasti medicine kojima se bavite vam je najzanimljivija i zašto?
  5. Kako pojedinac može da doprinese unapređenju javnog zdravlja?

Hvala Talks and FolksEpson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Andreja Stojic

5 pitanja za...

Andreja je diplomirao primenjenu fiziku i informatiku i doktorirao teorijsku fiziku (fizka atoma i molekula). Bavi se fizikom i hemijom atmosfere, oblast kvaliteta vazduha i procene njegovog uticaja na životnu sredinu i zdravlje ljudi. Učesnik je u 18 nacionalnih i međunarodnih naučnih projekata iz oblasti životne sredine i nauke o podacima i autor blizu 100 publikacija.

Istraživanje mu je dominantno usmereno ka razvoju i primeni statičkih metoda i metoda veštačke inteligencije za analizu stanja životne sredine i procenu uticaja zagađenja na zdravlje ljudi.

U okviru ATLAS projekta iz oblasti veštačke inteligencije predvodi tim istraživača iz Instituta za fizuku u Beogradu. Učestvuje u razvoju servisa za analizu globalnog stanja vazduha u okviru projekta H2020 NI4OS (National Initiatives for Open Science in Europe). A predvodi i tim istraživača za studiju stanja kvaliteta vazduha u Beogradu za period od 2021. do 2031. godine.

Sa naukom je počeo od eksperimenta. Analiza skromnih setova podataka otvorila je vrata statistici, numeričkom modeliranju i veštačkoj inteligenciji. Navodi da je važno je pogledati podatke iz što je većeg broja uglova. Ti počeci definisali su ono što i danas radi – neizmerna radoznalost i želja za razumevanjem.

Pored nauke, ima još jednu veliku ljubav – muziku. Više od decenije je član grupe Neverne Bebe – popularnog pop/rok benda. Iskusan je muzičar, kompozitor, ton-majstor, aranžer i muzički producent. Sa Nevernim Bebama nastupa kao pridruženi član na akustičnoj i električnoj gitari, kao i perkusijama, ali je i nezaobilazni član tima u studijskom radu.

Andreja je pričao o Nevernim bebama i odgovorio na 5 pitanja koja ste putem našeg sajta postavljali tokom sedmice:

  1. Kako predvidjate promenu u kvalitetu vazduha u Beogradu u narednih 5 godina, imajući u vidu klimatske promene?
  2. Na koji nacin kao pojedinci mozemo doprineti u razvoju sprecavanja zagadjenosti?
  3. Koji su osnovni ciljevi ATLAS projekta? Sa kakvim izazovima ste se suočili u toku istraživanja, razvoja i pre odobravanja projekta?
  4. Koliko naprednu tehnologiju imamo za izracunavanje kvaliteta vazduha u Srbiji?
  5. Koliko su tacni parametri koje vidimo o zagadjenosti vazduha u Srbiji?

Hvala Talks and FolksEpson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Nikola Nenadic

5 pitanja za...

Nikola Nenadić je osnivač pygmyTITAN startapa. Završio je Elektrotehnički fakultat u Beogradu.

Pre osnivanja startapa, radio je na Institutu “Mihajlo Pupin”, na menadžerskim pozicijama. Vodio je razvojni tim od 20 inženjera, koji je razvio više od 35 proizvoda za klijente iz celog sveta. Nikola je na ovom Institutu osnovao EMC laboratoriju Idvorski, koja i dalje uspešno posluje.

Nakon deset godina rada u Institutu, Nikola je napustio ovu poziciju kako bi pokrenuo svoj startap. Izgradnju startapa u osnovi vidi kao materijalizaciju ideje, pretvaranje fantazije u stvarnost, a to je izuzetno zahtevan proces. U tom procesu morao je da nauči mnogo novih stvari, posebno o tržištu na kom posluju, a o kome na početku nije ništa znao.

Proizvod koji njegov startap trenutno razvija je Igigi asistent za kupovinu. On transformiše fizičko prodajno mesto u sredstvo za direktnu komunikaciju sa potrošačima i razumevanje njihovog ponašanja.

Nikola je odgovorio na 5 pitanja koja ste postavljali i izglasali tokom sedmice:

  1. Vrlo interesantne nazive dajete projektima. Odakle dolazi takva inspiracija?
  2. Da li kvalitetan customer support dovodi kupca do sigurne kupovine?
  3. Šta smatrate svojim najvećim uspehom do sada?
  4. Da li vam u razvoju poslovnih ideja pomaže i bavljenje fotogafijom?
  5. Kako vlasnici radnji reaguju na IGIGI? Koliko su spremni da ga prihvate?

Hvala Epson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Dusan Basalo

5 pitanja za...

Dušan Basalo je po zanimanju diplomirani ekonomista, ali je tokom cele karijere u HR-u, posebno u delu za Learning i Development. Trenutno ima tri aktuelne pozicije, a to su: CEO u Talks and Folks, Senior Partner u Atria Group i Chief Digital Learning Designer u Generation Zeal.

Na početku karijere radio je u nevladinom sektoru, konlretno na uvođenju parlamenata u srednje škole, a zatim je prešao u HR konsalting. Nakon toga, prešao je u bankatstvo, takođe na HR funkciji u erste banci. 2011. sa poslovnim partnerom osnovao je Atria Group, koja je danas jedna od jačih konsultantskih kompanija u Jugoistočnoj Evropi. 2020. godine pokrenuo je dve kompanije:

–     Talks and Folks, menadžersku agenciju koja zastupa najuspešnije ljude koji žele da budu mentori ili govornici, te ih nudi tržištu i ljudima kojima su potrebni;

–     Generation Zeal, koja se bavi platformama za digitalno učenje i razvoj ljudi.

Krajem 2015. godine dobio je nagradu za Najboljeg mladog menadžera u Srbiji (druga nagrada), a u februaru 2017. izabran je za člana odbora Srpske asocijacije menadžera.

Dušan je odgovorio na 5 pitanja koja ste postavljali i izglasali tokom sedmice.

  1. Koje osobine treba da ima uspešan mentor?
  2. Da li rizikovati i izaći iz svoje „zone komfora“ u okviru poslovanja ?
  3. Koliko FLL takmičenje pomaže deci u razvijanju logike?
  4. Kako unaprediti networking u ovom novom dobu?
  5. Šta je ključno za uspečno pregovaranje ?

Hvala Epson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

5 pitanja za… Manuela Stamatovic

5 pitanja za...

Manuela Stamatović je rođena i školovana u Švajcarskoj. Studirala je biznis i marketing u Parizu i stekla je zvanje – master menadžer evropskog biznisa i marketinga.

Počela je da radi vrlo rano, što je i karakteristično za Švajcarsku. Prvi posao je imala već sa 10 godina. Bila je bebisiter dvema devojčicama koje je čuvala svake srede posle podne kada nije išla u školu. Kao tinejdžer je sredom popodne radila u samoposluzi gde su njena zaduženja bila čišćenje i sređivanje rafova, slaganje i dopunjavanje robe i slično. To iskustvo joj je značajno bilo od koristi kada je počela da radi u L’Orealu i bavila se pozicioniranjem proizvoda na rafovima u prodavnici. Tokom fakulteta nije radila, jer su tada prakse bile veoma retke, ali se vrlo brzo posle diplomiranja zaposlila u Koka-Koli.

Celu svoju karijeru radila je u struci, ekspert je za marketing, brend menadžment i korporativne komunikacije zahvaljujući skoro dvodecenijskom radnom iskustvu u industriji robe široke potrošnje, bankarstvu i avijaciji.

Manuela je odgovorila na 5 pitanja koja ste postavljali tokom sedmice:

  1. Nakon toliko godina rada u marketingu, šta biste izdvojili kao najveći izazov?
  2. Šta je najviše uticalo na osnivanje sopstvene marketing agencije?
  3. Koliko plaćeni marketing na društvenim mrežama može da doprinese?
  4. Planiram da započnem sa marketingom za posao koji nije dovoljno zastupljen u Srbiji. Šta je potrebno da uradim da imam uspešan marketing?
  5. Kako pristupiti marketingu u kompaniji čiju delatnost slabo ili uopšte ne poznaješ?

Hvala Epson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!