#226 – Irma Dujaković, Ivana Josipović / igra unutar i oko nas

Sceniranje
Tema 226. epizode Sceniranja bila je igra kao aktivnost i princip u stvaralaštvu, a o tome su nam govorile:

– Ivana Josipović, dizajnerka, svoju kreativnost izražava kroz ilustracije i pravljenje vila od papir mašea.

Tema 226. epizode Sceniranja bila je igra kao aktivnost i princip u stvaralaštvu, a o tome su nam govorile:

– Ivana Josipović, dizajnerka, svoju kreativnost izražava kroz ilustracije i pravljenje vila od papir mašea. Voli da ulepšava svet kroz igru i neguje maštovitost. Raduje se malim stvarima. Veruje u čaroliju. Drži kreativne radionice za decu i odrasle.

– Irma Dujaković, pesnikinja, vaspitačica, u radu sa decom predškolskog uzrasta provela je nešto više od 20 godina. Baletom, tradicionalnim plesovima, salsom, tangom, flamenkom, slobodnim plesovima bavi se od svoje devete godine. Igra joj je zanimanje, strast i hobi.

Voditelji: Aleksandar Gubaš, Bojana Tomašević Bo

#225 – Vera Erac, Nataša Milojević / tehnike oslobađanja

Sceniranje
Ovo je Sceniranje br. 225, u kome smo govorili o predstavi fizičkog teatra „Mehanizam“ i umetničkim tehnikama njenih koautorki, a sagovornice su nam bile:

– Vera Erac, psihološkinja, telesna psihoterapeutkinja pod supervizijom i umetnica.

Ovo je Sceniranje br. 225, u kome smo govorili o predstavi fizičkog teatra „Mehanizam“ i umetničkim tehnikama njenih koautorki, a sagovornice su nam bile:

– Vera Erac, psihološkinja, telesna psihoterapeutkinja pod supervizijom i umetnica. Aktivna je i kao rediteljka, performerka i DJ. Osnivačica je Transformatora – Platforme za transformaciju stvarnosti putem umetnosti.

– Nataša Milojević, plesačica, koreografkinja, plesna i dramska pedagoginja, članica Udruženja baletskih umetnika Srbije (UBUS). Učestvovala je u plesnim projektima brojnih umetničkih organizacija i jedna je od osnivačica umetničkih grupa ArteQ i Dolarium

Voditelji: Siniša Marček Drvoduh, Teodora Marković

Izbor muzike: Nenad Pinter, sharesource tehnolog

Eureka 101 @RadioAparat – Tajne iz zaboravljene arhive

Eureka
Stoprva epizoda Eureke emitovana je na Radio Aparatu 26. januara 2023. godine.
Stoprva epizoda Eureke emitovana je na Radio Aparatu 26. januara 2023. godine.

Sa dr Nelom Puškaš, sa Instituta za histologiju i embriologiju razgovaramo o izložbi „Tajne iz zaboravljene arhive“ i zaostavštini profesora dr Aleksandra Kositća čije ime nosi Institut. Naime, u ovoj ustanovi je pronađena komoda sa brojnim niakda ranije viđenim i zaboravljenim fotografijama čiji je autor profesor Kostić, a na kojima su prikazani biološki preparati, izgradnja Instituta, ali i kako je izgledao Beograd početkom 20. veka.

Priprema i vodi Jovana Nikolić.

Radio Galaksija #169: Psihologija vršnjačke saradnje (gosti: PEERSolvers tim) [31-01-2023]

Radio Galaksija

U ovoj epizodi Radio Galaksije pričamo o vršnjačkoj saradnji i rešavanju problema kroz vršnjačku saradnju, a sve to u kontekstu obrazovanja i toga kako se psihologija obrazovanja bavi ovim pitanjima. 

Gosti su članovi istraživačkog tima projekta PEERSolvers, istraživači saradnici sa Odeljenja za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu: Kristina Mojović Zdravković, Tijana Nikitović i Jovan Ivanović.

Pričali smo o psihologiji obrazovanja, o različitim primenama psiholoških znanja u obrazovanju, a posebno o tome kako se psihološka znanja i metodologija primenjuju kada želimo da odgovorimo na pitanja vezana za rešavanje problema kroz vršnjačku saradnju u učionici, u obrazovnom sistemu.

Naši gosti se kroz projekat PEERSolvers koji je finansiran od strane Fonda za nauku Republike Srbije kroz program IDEJE bave upravo ovim temama i pokušavaju da daju konkretne odgovore na pitanje da li i kako možemo naučiti tinejdžere da sarađuju i kroz saradnju bolje rešavaju probleme iz obrazovnih programa, odnosno kako da kvalitetnije uče kroz kolaborativno rešavanje problema.

Pričali smo o različitim aspektima istraživanja, od toga kako ličnost utiče na ishode kolaborativnog rešavanja problema, preko toga na koji način su sposobnosti poput emocionalne inteligencije i socioemocionalnih kompetencija važne u ovom procesu, na koji način razmena znanja, iskustava i ideja u celom procesu utiče na ishod rešavanja problema, kao i kako različiti resursi, što digitalni što ljudski, doprinose uspešnosti (ili neuspešnosti) kolaborativnog rešavanja problema.

Na kraju, govorili smo i tome kako se sve ovo može primeniti u konkretnom obrazovnom sistemu u Srbiji, kao i šta nam govore dosadašnja istraživanja sa terena i iskustva iz učionica sa učenicima i nastavnicima škola koje učestvuju u istraživanju, o tome kako srednjoškolci sarađuju i koliko uspešno rešavaju probleme kroz saradnju.

Ukoliko želite da pratite ili saznate više o projektu PEERSolvers, njihov sajt je http://peersolvers.f.bg.ac.rs, a ima ih i na društvenim mrežema, pod nazivom PEERSolvers.  

Support the show