Jutarnji program za Srbiju – maj/svibanj 05, 2022

Jutarnji program za Srbiju - RSE

Emisija namenjena slušaocima u Srbiji koja sadrži lokalne, regionalne i vesti iz sveta te tematske priloge o aktuelnim dešavanjima priče iz svakodnevnog života.

 

Emisija namenjena slušaocima u Srbiji koja sadrži lokalne, regionalne i vesti iz sveta te tematske priloge o aktuelnim dešavanjima priče iz svakodnevnog života.

 

Njuz Podkast broj 52

njuznet
Pred prasetom na ražnju stradao je spomenik na Fruškoj gori, ali kome on uopšte treba.
Pred prasetom na ražnju stradao je spomenik na Fruškoj gori, ali kome on uopšte treba. Iz Kragujevca će uskoro krenuti prve Fiat Pande na struju, ali nikome nije jasno kako i gde će se puniti. Darko Lazić je još jednom dokazao da je najveća opasnost na putu, veća čak i od fruškogorskih bizona. Đuka i Nebojša Stefanović zaratili su oko Dijane Hrkalović.

Jutarnji program za Srbiju – maj/svibanj 04, 2022

Jutarnji program za Srbiju - RSE

Emisija namenjena slušaocima u Srbiji koja sadrži lokalne, regionalne i vesti iz sveta te tematske priloge o aktuelnim dešavanjima priče iz svakodnevnog života.

 

Emisija namenjena slušaocima u Srbiji koja sadrži lokalne, regionalne i vesti iz sveta te tematske priloge o aktuelnim dešavanjima priče iz svakodnevnog života.

 

099 – Pop kultura i patrijarhat na delu

Reaguj!
U 99. epizodi podkasta Reaguj! govorile smo o načinu na koji su žene prikazane u popularnoj kulturi, kao i o tome kakav je uzajamni odnos objektivizacije žena u sadržajima masovne kulture i položaja žena u društvu.

U 99. epizodi podkasta Reaguj! govorile smo o načinu na koji su žene prikazane u popularnoj kulturi, kao i o tome kakav je uzajamni odnos objektivizacije žena u sadržajima masovne kulture i položaja žena u društvu. 

Kako objašnjava kulturolog Goran Tomka, problem sa načinom na koji se žene predstavljaju u javnosti, a samim tim i doživljavaju privatno, traje već vekovima, pa i milenijumima. Ono što definiše način na koji su žene predstavljene jeste objektivizacija, i to je ključni problem. 

“Na primer, imate nekakvu vest vezanu za horoskop ili vremensku prognozu i ta vest je ilustrovana nekom fotografijom žene koja je obnažena. I to je nažalost nešto što ne odlikuje samo sadržaje nekakvog pornografskog tipa, pa čak ni samo žute medije ili tabloide, već se dešava i medijima koji imaju visoko mišljenje o sebi. Jer, kada tako predstavimo nekoga, mi u suštini šaljemo poruku da je ta osoba u funkciji zadovoljenja nečijih potreba – da li nečijeg zadovoljstva, ili u funkciji povećanog broja klikova i prihoda. I to je način na koji se, što se tiče kapitalizma, žensko telo pretvara u robu”, objašnjava Tomka. 

Ovakav odnos prema ženama u popularnoj kulturi odraz je širih društvenih shvatanja o tome šta je uloga žene, smatra Tomka. 

“To jeste patrijarhat na delu. Dakle, ideja u kojoj muškarci i muški principi dominiraju nad ženskim i gde su, u tom smislu, žene i njihova stremljenja, ideje, razmišljanja, njihovi doprinosi društvu – drugorazredni”, pojašnjava sagovornik podkasta Reaguj! 

Studentkinja master studija na Fakultetu dramskih umetnosti Ana Ninković je u svom ispitnom radu za predmet Popularna kultura, analizirala popularne pesme sa prostora bivše Jugoslavije u kojima dominira nasilje nad ženama, a potom je objavila video na Jutjubu. Ana je, kako bi ovaj rad ostvarila, zamolila članice Fejsbuk grupe Ženska posla da joj pomognu i predlože pesme koje se uklapaju u ovu temu. Kako je Ana objasnila, sama analiza ovih pesama nije bila prijatna.

“Užasno. Naročito ove pesme koje bukvalno opisuju scene eksplicitnog nasilja… Morbidno. Ja ne mogu da verujem kako to neko može da izmisli, a kamoli da otpeva, odnosno odrepuje. I stvarno mi je u nekim trenucima bilo muka. Ali onda ono što je zapravo užasno jeste što sam u nekom trenutku sam oguglala i pevušila te pesme”, kaže Ana Ninković. 

A ko je odgovoran za promenu načina na koji su žene predstavljene u popularnoj kulturi? Kako kaže sagovornik podkasta Reaguj!, Goran Tomka, za promenu ovakvih narativa najodgovorniji su oni koji se nalaze na vrhu lanca produkcije, kao što su urednici i finansijeri.  

“Ono što nažalost vidimo mnogo češće je da to nije slučaj, da oni prosto nemaju interes za to, nisu obrazovani, nisu svesni toga…”, kaže Tomka. 

Autorke podkasta: Iva Gajić, Irena Čučković, Sanja Kosović i Sanja Đorđević.

Ovaj podkast je nastao uz finansijsku podršku Evropske unije. Sadržaj ove epizode isključiva je odgovornost podkasta Reaguj i ne odražava nužno stavove Evropske unije, kao ni Mreže za izveštavanje o različitosti 2.0.

Heroji ili žrtve

Radio Peščanik
Beogradski centar za ljudska prava i Sindikat lekara i farmaceuta Srbije predstavili su 28.4.2022. publikaciju „Prava zdravstvenih radnika tokom pandemije Covid-19: Heroji ili zanemarene žrtve“.
Beogradski centar za ljudska prava i Sindikat lekara i farmaceuta Srbije predstavili su 28.4.2022. publikaciju „Prava zdravstvenih radnika tokom pandemije Covid-19: Heroji ili zanemarene žrtve“. Srbija ima ubedljivo najveći broj preminulih lekara i zdravstvenih radnika od korona virusa među zemljama u regionu. Govore Gorica Đokić iz Sindikata lekara i farmaceuta i advokatica Marina Mijatović.

Dubravka Đurić – Ženergija HUB

Ženergija
Večerašnja emisija posvećena je ženskom aktivizmu i stvaralačkom radu Dubravke Đurić, koja je ove godine ponela nagradu Sefema!
Večerašnja emisija posvećena je ženskom aktivizmu i stvaralačkom radu Dubravke Đurić, koja je ove godine ponela nagradu Sefema!

Dubravka Đurić je redovna profesorka na Fakultetu za medije i komunikacije. Bavi se teorijom medija i teorijom književnosti, posebno je zanimaju feminističke teorije popularne kulture i poezije, kao i eksperimentalna poezija.Bavi se performativnom poezijom, performance poetry. Objavila je mnoge studije,a njene pesme su prevođene na 8 jezika i ove godine je ponela nagradu Anđelka Milić, koju dodeljuje Sefem za feminističko stvaralaštvo u oblasti nauke i kulture, za podršku tom stvaralaštvu i primenu feminističkih ideja u različitim oblastima društvenog života.
Autorka emisije je Milana Vojnović, diplomirana filološkinja koja pliva u vodama digitalnih komunikacija i marketinga, sa posebnim zanimanjem za njihovu primenu u borbi za bolje društvo, polaznica drugog Ženergija HUB-a.