Loženje – Godlike technology

Remarker
U ovoj epizodi Hristina Mitić razgovara sa Urošem Krčadincem, predavačem Fakulteta za medije i komunikacije u oblasti digitalnih medija i računarstva na predmetima koji se bave novim medijima, vizualizacijom podataka, programiranjem za umetnike i dizajnere i dizajnom interakcija.
U ovoj epizodi Hristina Mitić razgovara sa Urošem Krčadincem, predavačem Fakulteta za medije i komunikacije u oblasti digitalnih medija i računarstva na predmetima koji se bave novim medijima, vizualizacijom podataka, programiranjem za umetnike i dizajnere i dizajnom interakcija. Uroš smatra da je spajanje prirodnih i društvenih nauka neophodno, kao i da se putevi računarstva i umetnosti spajaju i više nego što se to nama čini. Teme koje se otvaraju tokom ove epizode bave se algoritmima, optimizacijom, ekonomi-jom, marketinškim kampanjama, poezijom, ljudskom komunikacijom, veštačkom inteligencijom i opasnostima/prednostima interneta, kako bismo na kraju došli do razgovora o putovanju u Afriku i značaju razumevanja drugih kultura. Ova epizoda je snimana u prostorijama Fakulteta za medije i komunikacije čijem se osoblju zahvaljujemo na gostoprimstvu.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Srećni ljudi

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu”, pod nazivom „Srećni ljudi” Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o romanu „Pas i kontrabas“ Saše Ilića, nagrađenim NIN-ovom nagradom Roman godine.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu”, pod nazivom „Srećni ljudi” Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o romanu „Pas i kontrabas“ Saše Ilića, nagrađenim NIN-ovom nagradom Roman godine.

Kompleksna priča obuhvata veliki vremenski period od Kraljevine Jugoslavije, SFRJ, SRJ pa do RS, a centralno mesto je bolnica za psihijatrijske bolesti u Kovinu. Traume sadašnjosti i bliske prošlosti vezani su uglavnom za život protagoniste romana, kontrabasiste Filipa Isakovića, dok dalju prošlost i kontinuitet institucionalnog i društvenog nasilja pripovedaju drugi likovi među kojima je najznačajniji doktor Julijus.

Veoma važna komponenta romana je džez koji u samom tekstu i dodatnom spisku soundtrack-a na kraju knjige intertekstaulno obogaćuje čitavo čitalačko iskustvo.

Hvala što šerujete i slušate – mnogo nam to znači!

Loženje – Čistačica, teroristkinja, umetnica, predsednica

Remarker
Poslednji poziv u MSU! “Čistač” je do 20. januara u Beogradu.
Poslednji poziv u MSU! “Čistač” je do 20. januara u Beogradu. Ozbiljna preporuka, ako ne iz ljubavi prema umetnosti, onda zbog opšte kulture i hajpa koji se stvorio oko veličanstvenog i provokativnog opusa Marine Abramović, kao i lika umetnice koja je prisutna čak i onda kada u izložbenom prostoru nije prisutno njeno telo.

Kad smo već kod tela, neka budu naga i neka budu okvir kroz koji prolazimo pažljivo.
U muzeju su sa mnom Marija Stojić, apsolventkinja istorije umetnosti na Filozofskom fakultetu i Dušan Zubčić, likovni umetnik, vajar i jedan od osnivača organizacije Indiestellar. Epizoda je snimana tokom našeg prolaska kroz izložbu gde komentarišemo sve što vidimo i iznosimo svoje utiske na licu mesta, a na kraju epizode utiske sumiramo u studiju. Sav zvuk korišćen u ovoj epizodi je snimljen tokom našeg obilaska i sastavni je deo izložbe. Mariji je ovo drugi put na izložbi, Dušan je svoje dolaske prestao da broji dok je meni ovo prvi put. Naši utisci se drastično razlikuju i nisu svi pozitivni. Svako ima svoje argumente i asocijacije koje su nam dodatno uticale na mišljenje. Slobodno se javite Dušanu do 20. januara ako vam treba vodič koji bi vam detaljno objasnio svaku fazu stvaralaštva Marine Abramović.

Hvala dizajnerki zvuka Lidiji Mirović što je tri sata spakovala u 30 minuta.

Hvala Veljku Iliću što nam je napravio predobri logo. Čujemo se uskoro!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Ja vragolan i moj deda

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Ja vragolan i moj deda“ Vladimir Cerić i Vukoman Nemasnage, govore o ratnom filmu „1917“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Ja vragolan i moj deda“ Vladimir Cerić i Vukoman Nemasnage, govore o ratnom filmu „1917“.

Reditelj Sem Mendes prikazuje misiju dvojice razvodnika, Blejka (Din Čarls-Čepman) i Šofilda (Džordž Mekej) u I svetskom ratu. Zadatak se svodi na prenošenje pisane poruke ratne komande drugom puku, preko ničije zemlje o obustavljanju napada na nemačke trupe nakon njihovog iznenadnog povlačenja do Hindenburške linije fronta.

Tehnički neobičan film, sniman je naizgled u jednom kadru, tokom njega kamera je fluidna, a tačka gledanja promenjiva. Tretman prostora i vremena u filmu gradi osećaj utonulosti, pa čak i prividne interaktivnosti u računarskom smislu. U filmu se pored manje poznatih glavnih glumaca na kratko pojavljuju na različitim višim vojnim pozicijama Kolin Firt, Benedikt Kumberbač, Ričard Mejden, Endru Skot i Mark Strong.

Ekipa Remarkera čestita Vukomanu na 10. emisiji!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Beli dim

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Beli dim“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o filmu „Dvojica papa“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Beli dim“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o filmu „Dvojica papa“.

Film nas uvodi u vrtove Papskog dvorca Kastela Gandolfo u okolini Rima i ispod svoda Sikstinske kapele u Vatikanu kada prvi put posle mnogo vekova, katolička crkva ima dvojicu papa, aktivnog papu Franju (Džonatan Prajs) i papu emeritusa Benedikta XVI (Entoni Hopkins). U kojoj meri se dvojica papa razlikuju ideološki, teološki i karakterno, film prikazuje u periodima izbora Jozefa Racingera u papu Benedikta XVI 2005, preko izbora Horhea Marija Bergolja u papu Franju 2013. godine. Dodatno, film se kroz nekoliko flešbekova osvrće na trenutke kada je Bergoljo odlučio da (ipak) bude sveštenik i kada je u Argentini bila vojna hunta.

U manjoj meri film govori o vatikasnkim finansijskim skandalima, pedofiliji u crkvi, o muzici Bitlsa, ABBA-e, Bedžiha Smetane, tangu i fudbalu.

Hvala što šerujete, slušate i volte naš podkast, mnogo nam to znači!

P.S. Keller se izvinjava zbog curenja nosa i glasa iz kofe

———
Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Napad gigantske napaljene gorile

Remarker
U prvoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ u 2020. godini, pod nazivom „Napad gigantske napaljene gorile“ Biljana Keller (kojoj je ovo 100. epizoda podkasta!) i Vladimir Cerić, govore o filmu „Bombshell” i seriji „The Morning Show“.
U prvoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ u 2020. godini, pod nazivom „Napad gigantske napaljene gorile“ Biljana Keller (kojoj je ovo 100. epizoda podkasta!) i Vladimir Cerić, govore o filmu „Bombshell” i seriji „The Morning Show“.

Novi film Džeja Roača (preveden kao „One su bombe“ u domaćoj distribuciji) o seksualnom zlostavljanju žena u kablovskoj televiziji „Fox News“ u prvom planu prikazuje Grečen Karlson (Nikol Kidman) i Megin Keli (Šarliz Teron) čije su tužbe dovele do otpuštanja Rodžera Ejlsa (Džon Litgou). U filmu važnu ulogu ima Kajla Pospisil (Margo Robi) koja ubrzo postaje novi Ejlsov plen.

O novoj seriji „Apple“ produkcije „The Morning Show“ pratimo živote zaposlenih na izmišljenoj „UBA“ TV mreži, koju potresa seksualni skandal, otpuštanje najpoznatijeg voditelja Miča Keslera (Stiv Karel). Njegova partnerka, Aleks Livi (Dženifer Aniston) pokušava da nastavi vođenje najgledanije jutarnje emisije dok se potpisivanje njenog novog ugovora odugovlači, a u njen život iznenada ulazi Bredli Džekson (Ris Viterspun). Svašta smo zaboravili da navedemo o TMS-u: Aleksinu ćerku Lizi, razvod, „vremenka“ Janka Floresa i karaoke sa šefom Korijem Elisonom, penthaus, sobu za dijamante…

Hvala što šerujete, slušate i volte naš podkast, mnogo nam to znači!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – First World problems

Remarker
U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „First World problems“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o filmu „Priča o braku”.

„Supružnici imaju pravo na razvod braka ako zaključe pismeni sporazum o razvodu.

U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „First World problems“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o filmu „Priča o braku”.

„Supružnici imaju pravo na razvod braka ako zaključe pismeni sporazum o razvodu. Sporazum o razvodu obavezno sadrži i pismeni sporazum o vršenju roditeljskog prava i pismeni sporazum o deobi zajedničke imovine. Sporazum o vršenju roditeljskog prava može imati oblik sporazuma o zajedničkom vršenju roditeljskog prava ili sporazuma o samostalnom vršenju roditeljskog prava.” – Član 40. domaćeg Porodičnog zakona.

Glumica Nikol (Skarlet Johanson) i pozorišni režiser Čarli (Adam Drajver) su pred razvodom braka. On, zadovoljan svojom karijerom u Njujorku ne želi da napusti svoje pozorište i trupu čija „Elektra“ uskoro počinje da se prikazuje na Brodveju. Ona, nezadovoljna svojom karijerom pozorišne glumice prihvata ulogu za pilot TV serije u Los Anđelesu. U njihov sporazumni razvod „bez advokata“, uskoro se umešaju advokati Nora Frenšou (Lora Dern), Bert Spic (Alan Alda) i Džej Marota (Rej Liota) i počinje borba za starateljstvo nad njihovom sinom Henrijem (Ezi Robertson), ali i mestom stanovanja.

Kome je draži „nagužvani“ Njujork, a kome „prostrani“ Los Anđeles? Gde je lakše sakupljati slatkiše za Noć veštica? Kako se pravilno uručuju papiri za razvod braka?

Hvala i što šerujete, slušate i volte naš podkast, mnogo nam to znači!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Tako je metaforično!

Remarker
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Tako je metaforično!“ svađa između Biljane Srbljanović i Vladimira Cerića se nastavlja.
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Tako je metaforično!“ svađa između Biljane Srbljanović i Vladimira Cerića se nastavlja. Pričamo o neobično hvaljenoj i univerzalno obožavanoj filmskoj farsi „Parazit“, korejskog reditelja Bong Joon Ho-a, i opet se ne slažemo. Reditelj, koji sada već dobija kultni status, i u ovom filmu se bavi modernim temama kao što su: klasna stratifikacija i revolucija, pomodarstvo bogatih i siromaštvo siromašnih, podzemna i nadzemna ekonomija i plivanje u govnima, a sve kroz komični, gotovo slepstik prikaz dramatičnih situacija, šaljivo karikiranje i smehotresne saspense, da bi se onda skroz uozbiljilo sve. Koliko reditelj duguje Orvelu, a koliko istoriji filmske komedije, kome se film baš sviđa, a koga nervira, koja klasa je kriva za sve, slušajte u današnjem ZUT-u, šerujte, lajkujte i komentarišite, vaše mišljenje nam mnogo znači.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Osteopenia i digitalni botoks

Remarker
U epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu” pod nazivom „Osteopenia i digitalni botoks” Biljana Keller i Vladimir Cerić govore o novom filmu „Irac” koji je režirao Martin Skorseze.
U epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu” pod nazivom „Osteopenia i digitalni botoks” Biljana Keller i Vladimir Cerić govore o novom filmu „Irac” koji je režirao Martin Skorseze. Njegova najnovija gangsterska priča zasnovana na romanu „I Heard You Paint Houses” Čarlsa Branta, fokusira se na tri lika: Frenka Širana (Robert De Niro) kamiondžiju i ubicu, Rasela Bafalina (Džo Peši) mafijaša iz Pensilvanije i Džimija Hofu (Al Paćino) predsednika sindikata. O ovom filmu pričaju i pišu svi: o deglamuralizaciji mafije, glumi De Nira, Pešija, Paćina, o tome da je mafija bila uključena u izbornu prevaru i ubistvo Kenedija, u invaziju u Zalivu svinja… Međutim priča se i o dosadi, trajanju, specijalnim efektima, o platformi na kojoj se emituje. Kritika obožava ovaj film, publika jako voli ovaj film, ali malo manje od kritike. #team_keller i #team_synth su zaratili, sa kim se slažete i zbog čega napišite u komentarima! Hvala i što šerujete, slušate i volite naš podkast, mnogo nam to znači! Disklejmer: Ko je kao mali spavao s igračkom E.T.-a, kada prvi put čuje da se ovaj vanzemaljac spominje u ovoj epizodi podkasta, neka pevuši minut pa nek nastavi da sluša.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Kraljica srce

Remarker
U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Kraljica srce“ Biljana Keller i Vladimir Cerić govore o trećoj sezoni serije „The Crown”.
U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Kraljica srce“ Biljana Keller i Vladimir Cerić govore o trećoj sezoni serije „The Crown”.

Kada Elizabeti II (Olivija Kolman) predstave nacrte nove poštanske marke s njenim „zrelim“ likom, čini se da će se nova sezona serije fokusirati na „majku četvoro dece i ustoličenu vladarku“ kako je opisuje njen lični sekretar. Međutim, reditelj Piter Morgan znatno više pažnje i vremena posvećuje princu Filipu (Tobajas Menzis) i mladom Čarlsu, princu od Velsa (Džoš O’Koneru), dok bračni život princeze Margarete (Helen Bonam Karter) i „zakulisne radnje“ kraljice majke Elizabete Bouz-Lajon (Merion Bejli) i lorda Mauntbatena (Čarls Dens), čini se, mnogo više utiču na razvoj događaja u Bakingemskoj palati nego (često leđima okrenuta kameri) Elizabeta II.

#team_zadovoljstvo možda slučajno, možda i namerno, 29. novembra udara na monarhiju i Krunu iz različitih uglova…

Očekujemo vaše komentare, šerove i lajkove! Hvala što slušate naš podkast, mnogo nam znači!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović