ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Ja vragolan i moj deda

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Ja vragolan i moj deda“ Vladimir Cerić i Vukoman Nemasnage, govore o ratnom filmu „1917“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Ja vragolan i moj deda“ Vladimir Cerić i Vukoman Nemasnage, govore o ratnom filmu „1917“.

Reditelj Sem Mendes prikazuje misiju dvojice razvodnika, Blejka (Din Čarls-Čepman) i Šofilda (Džordž Mekej) u I svetskom ratu. Zadatak se svodi na prenošenje pisane poruke ratne komande drugom puku, preko ničije zemlje o obustavljanju napada na nemačke trupe nakon njihovog iznenadnog povlačenja do Hindenburške linije fronta.

Tehnički neobičan film, sniman je naizgled u jednom kadru, tokom njega kamera je fluidna, a tačka gledanja promenjiva. Tretman prostora i vremena u filmu gradi osećaj utonulosti, pa čak i prividne interaktivnosti u računarskom smislu. U filmu se pored manje poznatih glavnih glumaca na kratko pojavljuju na različitim višim vojnim pozicijama Kolin Firt, Benedikt Kumberbač, Ričard Mejden, Endru Skot i Mark Strong.

Ekipa Remarkera čestita Vukomanu na 10. emisiji!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Beli dim

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Beli dim“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o filmu „Dvojica papa“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Beli dim“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o filmu „Dvojica papa“.

Film nas uvodi u vrtove Papskog dvorca Kastela Gandolfo u okolini Rima i ispod svoda Sikstinske kapele u Vatikanu kada prvi put posle mnogo vekova, katolička crkva ima dvojicu papa, aktivnog papu Franju (Džonatan Prajs) i papu emeritusa Benedikta XVI (Entoni Hopkins). U kojoj meri se dvojica papa razlikuju ideološki, teološki i karakterno, film prikazuje u periodima izbora Jozefa Racingera u papu Benedikta XVI 2005, preko izbora Horhea Marija Bergolja u papu Franju 2013. godine. Dodatno, film se kroz nekoliko flešbekova osvrće na trenutke kada je Bergoljo odlučio da (ipak) bude sveštenik i kada je u Argentini bila vojna hunta.

U manjoj meri film govori o vatikasnkim finansijskim skandalima, pedofiliji u crkvi, o muzici Bitlsa, ABBA-e, Bedžiha Smetane, tangu i fudbalu.

Hvala što šerujete, slušate i volte naš podkast, mnogo nam to znači!

P.S. Keller se izvinjava zbog curenja nosa i glasa iz kofe

———
Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Napad gigantske napaljene gorile

Remarker
U prvoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ u 2020. godini, pod nazivom „Napad gigantske napaljene gorile“ Biljana Keller (kojoj je ovo 100. epizoda podkasta!) i Vladimir Cerić, govore o filmu „Bombshell” i seriji „The Morning Show“.
U prvoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ u 2020. godini, pod nazivom „Napad gigantske napaljene gorile“ Biljana Keller (kojoj je ovo 100. epizoda podkasta!) i Vladimir Cerić, govore o filmu „Bombshell” i seriji „The Morning Show“.

Novi film Džeja Roača (preveden kao „One su bombe“ u domaćoj distribuciji) o seksualnom zlostavljanju žena u kablovskoj televiziji „Fox News“ u prvom planu prikazuje Grečen Karlson (Nikol Kidman) i Megin Keli (Šarliz Teron) čije su tužbe dovele do otpuštanja Rodžera Ejlsa (Džon Litgou). U filmu važnu ulogu ima Kajla Pospisil (Margo Robi) koja ubrzo postaje novi Ejlsov plen.

O novoj seriji „Apple“ produkcije „The Morning Show“ pratimo živote zaposlenih na izmišljenoj „UBA“ TV mreži, koju potresa seksualni skandal, otpuštanje najpoznatijeg voditelja Miča Keslera (Stiv Karel). Njegova partnerka, Aleks Livi (Dženifer Aniston) pokušava da nastavi vođenje najgledanije jutarnje emisije dok se potpisivanje njenog novog ugovora odugovlači, a u njen život iznenada ulazi Bredli Džekson (Ris Viterspun). Svašta smo zaboravili da navedemo o TMS-u: Aleksinu ćerku Lizi, razvod, „vremenka“ Janka Floresa i karaoke sa šefom Korijem Elisonom, penthaus, sobu za dijamante…

Hvala što šerujete, slušate i volte naš podkast, mnogo nam to znači!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – First World problems

Remarker
U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „First World problems“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o filmu „Priča o braku”.

„Supružnici imaju pravo na razvod braka ako zaključe pismeni sporazum o razvodu.

U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „First World problems“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o filmu „Priča o braku”.

„Supružnici imaju pravo na razvod braka ako zaključe pismeni sporazum o razvodu. Sporazum o razvodu obavezno sadrži i pismeni sporazum o vršenju roditeljskog prava i pismeni sporazum o deobi zajedničke imovine. Sporazum o vršenju roditeljskog prava može imati oblik sporazuma o zajedničkom vršenju roditeljskog prava ili sporazuma o samostalnom vršenju roditeljskog prava.” – Član 40. domaćeg Porodičnog zakona.

Glumica Nikol (Skarlet Johanson) i pozorišni režiser Čarli (Adam Drajver) su pred razvodom braka. On, zadovoljan svojom karijerom u Njujorku ne želi da napusti svoje pozorište i trupu čija „Elektra“ uskoro počinje da se prikazuje na Brodveju. Ona, nezadovoljna svojom karijerom pozorišne glumice prihvata ulogu za pilot TV serije u Los Anđelesu. U njihov sporazumni razvod „bez advokata“, uskoro se umešaju advokati Nora Frenšou (Lora Dern), Bert Spic (Alan Alda) i Džej Marota (Rej Liota) i počinje borba za starateljstvo nad njihovom sinom Henrijem (Ezi Robertson), ali i mestom stanovanja.

Kome je draži „nagužvani“ Njujork, a kome „prostrani“ Los Anđeles? Gde je lakše sakupljati slatkiše za Noć veštica? Kako se pravilno uručuju papiri za razvod braka?

Hvala i što šerujete, slušate i volte naš podkast, mnogo nam to znači!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Tako je metaforično!

Remarker
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Tako je metaforično!“ svađa između Biljane Srbljanović i Vladimira Cerića se nastavlja.
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Tako je metaforično!“ svađa između Biljane Srbljanović i Vladimira Cerića se nastavlja. Pričamo o neobično hvaljenoj i univerzalno obožavanoj filmskoj farsi „Parazit“, korejskog reditelja Bong Joon Ho-a, i opet se ne slažemo. Reditelj, koji sada već dobija kultni status, i u ovom filmu se bavi modernim temama kao što su: klasna stratifikacija i revolucija, pomodarstvo bogatih i siromaštvo siromašnih, podzemna i nadzemna ekonomija i plivanje u govnima, a sve kroz komični, gotovo slepstik prikaz dramatičnih situacija, šaljivo karikiranje i smehotresne saspense, da bi se onda skroz uozbiljilo sve. Koliko reditelj duguje Orvelu, a koliko istoriji filmske komedije, kome se film baš sviđa, a koga nervira, koja klasa je kriva za sve, slušajte u današnjem ZUT-u, šerujte, lajkujte i komentarišite, vaše mišljenje nam mnogo znači.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Osteopenia i digitalni botoks

Remarker
U epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu” pod nazivom „Osteopenia i digitalni botoks” Biljana Keller i Vladimir Cerić govore o novom filmu „Irac” koji je režirao Martin Skorseze.
U epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu” pod nazivom „Osteopenia i digitalni botoks” Biljana Keller i Vladimir Cerić govore o novom filmu „Irac” koji je režirao Martin Skorseze. Njegova najnovija gangsterska priča zasnovana na romanu „I Heard You Paint Houses” Čarlsa Branta, fokusira se na tri lika: Frenka Širana (Robert De Niro) kamiondžiju i ubicu, Rasela Bafalina (Džo Peši) mafijaša iz Pensilvanije i Džimija Hofu (Al Paćino) predsednika sindikata. O ovom filmu pričaju i pišu svi: o deglamuralizaciji mafije, glumi De Nira, Pešija, Paćina, o tome da je mafija bila uključena u izbornu prevaru i ubistvo Kenedija, u invaziju u Zalivu svinja… Međutim priča se i o dosadi, trajanju, specijalnim efektima, o platformi na kojoj se emituje. Kritika obožava ovaj film, publika jako voli ovaj film, ali malo manje od kritike. #team_keller i #team_synth su zaratili, sa kim se slažete i zbog čega napišite u komentarima! Hvala i što šerujete, slušate i volite naš podkast, mnogo nam to znači! Disklejmer: Ko je kao mali spavao s igračkom E.T.-a, kada prvi put čuje da se ovaj vanzemaljac spominje u ovoj epizodi podkasta, neka pevuši minut pa nek nastavi da sluša.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Kraljica srce

Remarker
U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Kraljica srce“ Biljana Keller i Vladimir Cerić govore o trećoj sezoni serije „The Crown”.
U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Kraljica srce“ Biljana Keller i Vladimir Cerić govore o trećoj sezoni serije „The Crown”.

Kada Elizabeti II (Olivija Kolman) predstave nacrte nove poštanske marke s njenim „zrelim“ likom, čini se da će se nova sezona serije fokusirati na „majku četvoro dece i ustoličenu vladarku“ kako je opisuje njen lični sekretar. Međutim, reditelj Piter Morgan znatno više pažnje i vremena posvećuje princu Filipu (Tobajas Menzis) i mladom Čarlsu, princu od Velsa (Džoš O’Koneru), dok bračni život princeze Margarete (Helen Bonam Karter) i „zakulisne radnje“ kraljice majke Elizabete Bouz-Lajon (Merion Bejli) i lorda Mauntbatena (Čarls Dens), čini se, mnogo više utiču na razvoj događaja u Bakingemskoj palati nego (često leđima okrenuta kameri) Elizabeta II.

#team_zadovoljstvo možda slučajno, možda i namerno, 29. novembra udara na monarhiju i Krunu iz različitih uglova…

Očekujemo vaše komentare, šerove i lajkove! Hvala što slušate naš podkast, mnogo nam znači!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Zemlja je zla i nikome neće nedostajati

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ u epizodi „Zemlja je zla i nikome neće nedostajati“ Vladimir Cerić i Vukoman Stranjančević govore o filmu „Dnevnik Diane Budisavljević“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ u epizodi „Zemlja je zla i nikome neće nedostajati“ Vladimir Cerić i Vukoman Stranjančević govore o filmu „Dnevnik Diane Budisavljević“.

Igrana komponenta filma prikazuje zagrebačku porodicu u kojoj bračni par Diana (Alma Prica) i Julije Budisavljević (Igor Samobor) žive ugodnim životom građanske klase. Nakon što nemačke trupe uđu u Zagreb, a ubrzo bude proglašena Nezavisna Država Hrvatska, Diana saznaje od svoje krojačice da se na teritoriji NDH organizuju logori za Jevreje i Srbe, što joj potvrđuje i rođaka Mira (Mirjana Karanović). Na molbu da u Jevrejskoj opštini ostavi prilog za pomoć Srpkinjama i njihovoj deci, saznaje da Jevrejska opština nema ovlašćenja da pomogne pripadnicima druge vere i da je potrebno da sama osnuje organizaciju koja bi se bavila humanitarnim radom, jer Pravoslavcima ne pomaže niko. Ubrzo zatim pokreće Akciju D.B. i počinje da vodi dnevnik, koji otkriva, nakon Dianine smrti, njena unuka.

U svojoj dokumentarnoj komponenti, film prikazuje bivše logoraše, decu koju je svojom nesebičnim radom spasila Diana: Živka Zelenbrza (koji ne zna svoje poreklo), Nadu Vlaisavljević, Zorku Janjanin i Milorada Jandrića. Svi sem Živka vraćaju se u logore u kojima su proveli deo svog detinjstva, gotovo 80 godina kasnije. Svojim ispovestima potvrđuju događaje o kojima govori Dianin dnevnik, njegova filmska adaptacija ali i zastrašujuća arhivska građa koju rediteljka Dana Budisavljević koristi u svom filmu.

Koji je značaj ovog filma danas? Šta poručuje negacionistima? U kakvom svetlu prikazuje heroinu Dianu Budisavljević?

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Nadziranje je kažnjavanje

Remarker
U novoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Nadziranje je kažnjavanje“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić razgovaraju o novoj mini seriji u BBC produkciji, pod nazivom „The Capture“, koji smo voluntaristički preveli kao „Snimak“ ili „Hvatanje“.
U novoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Nadziranje je kažnjavanje“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić razgovaraju o novoj mini seriji u BBC produkciji, pod nazivom „The Capture“, koji smo voluntaristički preveli kao „Snimak“ ili „Hvatanje“. Serija je zanimljiva, napeta špijunsko-trilersko-policijsko-politička priča, koja u centar narativa stavlja preispitivanje savremenog fenomena sigurnosnih snimaka i kamera, dovodeći u pitanje najosnovnije razumevanje stvarnosti. Šta je istina, a šta laž, šta je fenomen „deep fake“, kakve ideološke i političke konsekvence ima permanentno nadziranje cele planete, šta je Fuko govorio o tome i kakva je veza Panoptikona u teorijskoj zamisli oca moderne teorije anglosaksonskog prava, Džeremija Bentama sa svim tim, slušajte u našem podcastu. Uz to, Keller ima teorije o tome kako se serija nastavlja od pola, Synth teorije o zelenoj boji garderobe glavne junakinje, a sve zajedno dosta spojlujemo, tako da, ako vam to smeta, a niste još pogledali seriju (koja ima da se nadje), prvo bindzujte 6 sati kvalitetnog BBC programa, pa nam se pridružite, komentarišite, šerujte i lajkujte, mnogo nam znači.

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Bilo jednom u Holivudu

Remarker
U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Bilo jednom u Holivudu“ Vladimir Cerić i Vukoman Stranjančević (Vukoman Nemasnage) govore o filmu „Džudi” Ruperta Golda.
U današnjoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Bilo jednom u Holivudu“ Vladimir Cerić i Vukoman Stranjančević (Vukoman Nemasnage) govore o filmu „Džudi” Ruperta Golda.

Najnoviji holivudski biografski film, u skladu sa savremenim pristupom žanru fokusira se na mali vremenski period u životu holivudske zvezde Džudi Garland (Rene Zelveger). Nimalo neobično, ovaj film se uklapa u tzv. ženski biografski film, koji teoretičar filma Denis Bingam, vidi kao poseban žanr. U ovakvim filmovima, umesto velikih uspeha (koje (naravno) prikazuju muški biografski filmovi), teme su ludilo, histerija, muški pogled, patrijarhat, uspon, pad, rehabilitacija i gašenje.

Džudi se u filmu „ponovo vraća“ na scenu u Londonu, oseća veliki zamor od 45 godina duge karijere, u velikim je finansijskim problemima i u borbi je za starateljstvo, zavisnica je od lekova, ima novu ljubav i novi brak. Poslušajte novu epizodu u kojoj razrešavamo ko treba, a ko ne treba kome da sprema kajganu (Džudi nikom), šta homoseksualci rade u filmu o Džudi Garland (bukvalno ništa) i kakve veze Ejmi Vajnhaus, Rajan Marfi, Suzan Sarandon i Britni Spirs imaju sa Džudi Garland (svakave).

Hvala što slušate, šerujete, komentarišete i volite naš podkast!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović