Ja, Preduzetnik – Epizoda 77 – Dubravka Bjekić, PaySpot, 1. Deo (128 Kbps)

Ja preduzetnik
Dubravka Bjekić je suosnivačica i generalna direktorka kompanije PaySpot, prve kompanija u Srbiji koja je pored Pošte omogućila platni promet 2016. godine, a koja danas ima oko 1600 šaltera i 120 zaposlenih.
Dubravka Bjekić je suosnivačica i generalna direktorka kompanije PaySpot, prve kompanija u Srbiji koja je pored Pošte omogućila platni promet 2016. godine, a koja danas ima oko 1600 šaltera i 120 zaposlenih. Osim uplate gotovog novca, danas se bave i prenosom novčanih sredstava u zemlji, slanjem i prijemom novca iz inostranstva, uslugama povrata poreza…

Kako je u banci od kurira, prve pozicije koju je imala nakon fakulteta, došla do direktorske pozicije, zašto je odlučila da napusti odlično plaćeno i sigurno mesto u korporaciji i upusti se u preduzetničke vode, kako je okolina reagovala na njeno napuštanje „sigurnog“ posla, kako se izborila sa velikom porodičnom tragedijom, koliko je bio važan biznis plan koji je napravila, da li su počeci poslovanja obećavali današnji uspeh, šta je mogla da iskoristi iz rada u banci u svom preduzetničkom poduhvatu i još mnogo važnih lekcija i iskustava od jedne izuzetne dame i liderke, Dubravke Bjekić.

Za besplatnu uslugu korišćenja efakture prijavite se na sajtu https://www.moj-eracun.rs/cms/postanite-korisnik/, i u napomeni unesite promo kod: japreduzetnik2022

EP 167: Nikola Jovanović, marketinški konsultant, Plum Mark – Pojačalo podcast

Pojačalo
U 167. epizodi Pojačalo podkasta gost Ivana Minića je Nikola Jovanović, marketinški konsultant i direktor agencije za marketinška istraživanja Plum Mark.
U 167. epizodi Pojačalo podkasta gost Ivana Minića je Nikola Jovanović, marketinški konsultant i direktor agencije za marketinška istraživanja Plum Mark.

Za početak govori o muzici koja je imala poseban značaj u njegovom odrastanju, pogotovo tokom 90-ih, kada je u drugom gradu živeo samostalno i pohađao srednju školu, a i onda dosta kasnije u njegovoj karijeri u oblasti marketinškog istraživanja, koja, takođe, ima i te kako poređenja sa muzikom.

Prelomni trenutak u Nikolinom životu desio se prilikom upisa Fakulteta za menadžment, gde je pronašao sebe i mentora koji mu je promenio život. Nikola govori o tome koliko su studije međunarodnog menadžmenta, profesori na istom, kao i sam Miroslav Šutić, rodonačelnik marketinških istraživanja u bivšoj Jugoslaviji, uticali na njega i dalje ga trasirali.

Šta je, zapravo, marketinško istraživanje, kako se ono sprovodi i uz pomoću kojih alata, te kako se pravi reprezentativni uzorak, otkriva u nastavku Nikola, istovremeno pominjajući projekte na kojima je radio, a zavređuju pažnju, poput Telenora i Philip Morrisa.

Kako se biraju adekvatni učesnici u fokus grupama, šta činiti kada ih nema u dovoljnom broju, te kako se rešava pitanje neiskrenih ispitanika, čiji odgovori i te kako mogu da utiču na validnost istraživanja, kao i kako najbolje da oslušnite svoju publiku, pitanja su na koje odgovore daje naš sagovornik.

Teme u podkastu:
– Uvod
– Kad porastem biću…
– Prvi neformalni mentori
– Prelomni trenutak – upis na studije
– Karijera u istraživanju tržišta
– Šta je marketinško istraživanje?
– Kako se pravi reprezentativni uzorak?
– Projekti vredni pažnje
– Vidovi istraživanja i alati istih
– Kako izabrati učesnike fokus grupa?
– Kako se rešava pitanje neiskrenog ispitanika?
– Kako da oslušnete svoju publiku?

Podržite nas na BuyMeACoffee: https://bit.ly/3uSBmoa

Pročitajte transkript ove epizode: https://bit.ly/3NpDXzs

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu: http://bit.ly/2LUKSBG

Prijavite se na naš YouTube kanal: http://bit.ly/2Rgnu7o

Pratite Pojačalo na društvenim mrežama:
Facebook: http://bit.ly/2FfwqCR
Twitter: http://bit.ly/2CVZoGr
Instagram: http://bit.ly/2RzGHjN

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Sluškinjina priča

Remarker
U novoj epizodi Hartefaktovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Sluškinjina priča“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić govore o dokumentarnom filmu „Our Father“ u produkciji Netflix.
U novoj epizodi Hartefaktovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Sluškinjina priča“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić govore o dokumentarnom filmu „Our Father“ u produkciji Netflix.

Tokom 70-ih i 80-ih godina XX veka, specijalista za reproduktivno zdravlje žena, Donald Klajn, na svojoj klinici u Indijanapolusu izvršio je inseminacije velikog broja žena svojom spermom bez njihovog znanja. Dokumentarni film, koji sadrži intervjue sa roditeljima i njihovom decom, kao i drugima koji su bliski ovoj situaciji, beleži put braće i sestara (njih osmoro) ka otkrivanju istine o njihovom biološkom ocu i bes zbog neuspeha u nameri da Klajn odgovara za svoje zločini na sudu.

Dokumentarac nagoveštava i moguću ideološku motivaciju Klajna zbog povezanosti s hrišćanskom sektom „Quiverfull“.
Hvala što lajkujete, komentarišete i šerujete naš podkast, puno nam znači!

#150 Aleksandar Bandović o arheologiji za vreme nacističke okupacije i sada

Pokretači
Anenerbe, prenos moštiju Kneza Lazara iz NDH i sitnosopstvenički interesi velikih arheologa iz Nemačke i kolaboraconista iz Srbije se svi sreću u okupiranom Beogradu.
Anenerbe, prenos moštiju Kneza Lazara iz NDH i sitnosopstvenički interesi velikih arheologa iz Nemačke i kolaboraconista iz Srbije se svi sreću u okupiranom Beogradu. Arheolog Aleksandar Bandović arheolog i kustos Nardonog muzeja i sagovornik (i inspirator) filma „Nemački ašov na Kalemegdanu“ osvetljava ovaj tamni (i zatamnjivani) deo naše arheologije. Još plus razgovor o arheologiji danas, Denikenu i Grejberu.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 76 – Afrodita I Branko Bajić, Afrodite Mode Collection, 2. Deo (128 Kbps)

Ja preduzetnik
U drugom delu, pored Afrodite, možete čuti i Branka, koji je druga generacija u porodičnoj kompaniji i koji već nekoliko godina operativno upravlja kompanijom.
U drugom delu, pored Afrodite, možete čuti i Branka, koji je druga generacija u porodičnoj kompaniji i koji već nekoliko godina operativno upravlja kompanijom.

Za besplatnu uslugu korišćenja efakture prijavite se na sajtu https://www.moj-eracun.rs/cms/postanite-korisnik/, i u napomeni unesite promo kod: japreduzetnik2022

EP 166: Vukan Simić, inženjer elektrotehnike, FishingBooker – Pojačalo podcast

Pojačalo
U 166. epizodi Pojačalo podkasta gost Ivana Minića je Vukan Simić, diplomirani inženjer elektrotehnike, osnivač i CEO FishingBookera, globalne platforme za bukiranje ribolovačkih tura.
U 166. epizodi Pojačalo podkasta gost Ivana Minića je Vukan Simić, diplomirani inženjer elektrotehnike, osnivač i CEO FishingBookera, globalne platforme za bukiranje ribolovačkih tura.

Kao neko ko je odrastao u Kanadi, Vukan za početak upoređuje njihovi i naš obrazovni sistem, od osnovne škole do fakulteta. Objašnjava kako je vagao između studija i zašto se na kraju odlučio za ETF, te kakve praktične vrednosti mu je on pružio po završetku.

Kako izgleda praviti ni od čega tehnološku kompaniju koja se bavi vrlo neobičnom tržišnom nišom, a zapravo posluje na globalnom tržištu, centralna je tema našeg razgovora. Vukan nam je otvoreno ispričao kako je to kada firma organski raste bez centi investicije i od jednog zaposlenog dolazi do sto dvadeset, koliko danas FishingBooker ljudi zapošljava.

Kada imate toliki tim, veoma je važno napraviti zdravo radno okruženje. Kako to postići, pogotovo kada pandemija bez prethodne najave zakuca na vrata, kako izgleda prototip zaposlenog u FishingBookeru, kao i koliko je bitna transparentnost u okviru jedne firme, teme su kojih smo se dotakli u ovom razgovoru.

Teme u podkastu:
– Uvod
– Kad porastem biću…
– Kanadski vs srpski obrazovni sistem
– Prvi poslići…
– Šta ETF donosi sa sobom?
– Nulta faza FishingBookera i prva verzija sajta
– Prva ulistavanja sa drugog kraja sveta
– Kako napraviti zdravo okruženje za rad?
– Rast uz nula investicija
– Kada pandemija zakuca na vrata
– Gde je danas FishingBooker?
– Prototip zaposlenog u FishingBookeru

Podržite nas na BuyMeACoffee: https://bit.ly/3uSBmoa

Pročitajte transkript ove epizode: https://bit.ly/3wVaR4U

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu: http://bit.ly/2LUKSBG

Prijavite se na naš YouTube kanal: http://bit.ly/2Rgnu7o

Pratite Pojačalo na društvenim mrežama:
Facebook: http://bit.ly/2FfwqCR
Twitter: http://bit.ly/2CVZoGr
Instagram: http://bit.ly/2RzGHjN

Otvoreni Balkan i privrede regiona – Admir Čavalić | TALASNA DUŽINA #73

Talasna dužina
Zašto je inicijativa Otvoreni Balkan važna za ekonomski napredak našeg regiona?
Zašto je inicijativa Otvoreni Balkan važna za ekonomski napredak našeg regiona?

Kako se na Otvoreni Balkan gleda iz drugih država?

Da li će Bosna i Hercegovina uskoro da se pridruži?

Koliko su vrednosti i narativi važni za prihvatanje političkih ideja?

Kakve su veze islama i tržišne privrede?

Kako danas izgleda pitanje slobode u muslimanskom svetu?

Gost: Admir Čavalić, ekonomista i predsednik udruženja Multi Tuzla

Autor i voditelj: Miloš Nikolić, glavni i odgovorni urednik Talasa

PODRŽI TALAS https://bit.ly/3szBgkH

ZAPRATITE YOUTUBE KANAL TALASA https://bit.ly/3bVGjT9​​​

Emisija „Talasna dužina“ dostupna je i na audio kanalima Talasa u vidu podkasta na

SOUNDCLOUD: https://soundcloud.com/user-268265886

MIXCLOUD: https://www.mixcloud.com/TalasRS/

APPLE PODCASTS: https://apple.co/36pLkCe

GOOGLE PODCASTS: https://bit.ly/3taCBhR

DEEZER: https://www.deezer.com/sr/show/2059802

Pratite i naše naloge na društvenim mrežama:

Facebook https://www.facebook.com/talas.rs/​​​

Twitter https://twitter.com/Talas_rs​​​

Instagram https://www.instagram.com/talasrs/​​​

www.talas.rs

Ja, Preduzetnik – Epizoda 76 – Afrodita Bajić, Afrodite Mode Collection, 1. Deo (128 Kbps)

Ja preduzetnik
Afrodita Bajić je suvlasnica porodične kompanije Afrodite Mode Collection, koja se bavi proizvodnjom i prodajom ženske modne konfekcije i jedan je od najprepoznatljivijih modnih brendova kod nas.
Afrodita Bajić je suvlasnica porodične kompanije Afrodite Mode Collection, koja se bavi proizvodnjom i prodajom ženske modne konfekcije i jedan je od najprepoznatljivijih modnih brendova kod nas. Afrodita je završila pravni fakultet, ali je usled životnih okolnosti zajedno sa svojim suprugom 1989. godine pokrenula privatan biznis, tako što je prodala pet bluza koje je kreirala.

Kako su izgledali sami počeci, kako je okolina gledala na to što su ona i suprug ušli u preduzetničke vode, kako je došla do novca za svoju prvu modnu reviju, kako je bilo poslovati tokom devedesetih, kako su uključivali u posao troje dece koji svi danas rade u kompaniji, kako vidi razvoj preduzetništva kod nas u protekle tri decenije i još mnogo toga od jedne izuzetne dame i pionirke preduzetništva na ovim prostorima, Afrodite Bajić.

EP 165: Marko Kaplanović, Prva digitalna fotografska radnja u Srbiji, Blic Urošević – Pojačalo

Pojačalo
U 165. epizodi Pojačalo podkasta gost Ivana Minića je Marko Kaplanović, fotograf i vlasnik prve digitalne fotografske radnje u Srbiji, Blic Urošević.
U 165. epizodi Pojačalo podkasta gost Ivana Minića je Marko Kaplanović, fotograf i vlasnik prve digitalne fotografske radnje u Srbiji, Blic Urošević.

Za početak Marko priča kako su se snovi o karijeri profesionalnog fudbalera prelili u porodični biznis i otvaranje sopstvene fotografske radnje, te na svom primeru objašnjava kako obaviti digitalnu transformaciju jednog biznisa u pravom smislu te reči.

Kada imate online i fizičku radnju, nije lako balansirati ta dva biznisa. Na tu temu Marko govori, odnosno otkriva, kako paralelno razvijati ta dva vida poslovanja, kako na efikasan i jeftin način zaintrigirati potencijalnog kupca, te opisuje kako izgleda njegova proizvodnja i šta čini kada mašine zakažu.

Za kraj deli savete kako da i vi samostalno marketirate svoj proizvod ili uslugu, kao i svoje planove za budućnost.

Takođe, tri najzanimljivija komentara na Youtubeu nagrađujemo sa izradom po 100 fotografija i poklon foto-albumom. Stoga, tastature u ruke i budite kreativni.

Teme u podkastu:
– Uvod
– Kad porastem biću…
– Kako sam digitalizovao svoj biznis
– Kako je izgledao proces digitalizacije
– Paraleni razvoj online i fizičkog biznisa
– Kako izgleda Markova proizvodnja
– Šta kada mašina zakaže…
– Efikasni načini zaintrigiranja kupca
– Po čemu se Markovi photo-bookovi razlikuju od ostalih
– Saveti za samostalno marketiranje
– Planovi za dalje

Podržite nas na BuyMeACoffee: https://bit.ly/3uSBmoa

Pročitajte transkript ove epizode: https://bit.ly/3MDF7XD

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu: http://bit.ly/2LUKSBG

Prijavite se na naš YouTube kanal: http://bit.ly/2Rgnu7o

Pratite Pojačalo na društvenim mrežama:
Facebook: http://bit.ly/2FfwqCR
Twitter: http://bit.ly/2CVZoGr
Instagram: http://bit.ly/2RzGHjN

#149 Dragana Kojičić o zemljanoj arhitekturi

Pokretači
Dragana Kojičić je arhitektkinja koja se posvetila korišćenju lokalnih, prirodnih materijala u gradnji od svoga boravka u Ruandi.
Dragana Kojičić je arhitektkinja koja se posvetila korišćenju lokalnih, prirodnih materijala u gradnji od svoga boravka u Ruandi. Ona je pre više od deceniju osnovala Centar za Zemljanju arhitekturu u Mošorinu i uspela da dopriense oživaljavanju i unapređenju ovog tradicionalnog metoda gradnje u Srbiji. Pričali smo o tome zašto tradicionalni materijali ne treba da budu samo primenjeni u tradicionalnoj arhitekturi, gradnji zajednice u Mošorinu i lepotama zemlje.

Podržite na patreon.com/belgrade i paypal.me/sgarcevic