ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – ZUT u doba korone

Remarker
Nakon što smo poslednjom emitovanom epizodom kao dodole prizvali koronu, bili izbačeni iz etra punih dvadeset dana, vraćamo se našoj vernoj publici „Zadovoljstva u tekstu“ epizodom „ZUT u doba korone“.
Nakon što smo poslednjom emitovanom epizodom kao dodole prizvali koronu, bili izbačeni iz etra punih dvadeset dana, vraćamo se našoj vernoj publici „Zadovoljstva u tekstu“ epizodom „ZUT u doba korone“. Snimali smo kako smo mogli, zaražena Keller iz karantina, Cerić iz odgovorne samoizolacije, a putem preopterećenog interneta, pa nam zvuk nije najčistiji, a ponekad ni misli.

Pričali smo o poslednjem filmu Romana Polanskog „J’accuse!“, koji je kod nas preveden ili kao „Optužujem“ ili kao „Oficir i špijun“ i strimuje se besplatno na brojnim platformama koje su otvorene da ljudima olakšaju izolaciju tokom epidemije. Film se bavi seminalnim događajem u istoriji francuske i svetske demokratije – špijunskim skandalom Treće republike, za koji je lažno optužen Alfred Drajfus, tada jedini Jevrejin u generalštabu poražene vojske, u vreme bujanja otvorenog antisemitizma ali i momentu kada se rađa pojam društveno angažovanog intelektualca, a mediji postaju sila koja pokreće promene u društvu (i na bolje i na gore).

Dotičemo se i sudbine samog autora u svetlu sve brojnijih optužbi za brutalno seksualno napastvovanje u decenijama iza nas i večite teme može li se razdvojiti čovek i njegovo delo, pričamo o Žoržu Klemansou i zašto je Keller ponosna što stanuje u istoimenoj ulici, Moneu i Maneu, Tom Kruzu, Prustu, Žil Vernu i misteriji smrti velikog Zole, koja do dan danas nije razjašnjena.

Naša mala ekipa vam poručuje da se mnogo pazite i odgovorno držite, da sedite kod kuće, doterajte se, počešljajte, obucite za izlazak, pa sedite da nas slušate, šerujete i lajkujete, ako vam se svidja da se družimo i ovako.

Dizajnerka zvuka Lidija Mirović je imala mnogo, mnogo posla, posebne zasluge za ovaj ZUT idu njoj.

Frejminizam – Naseliće nas ljudožderi, poješće nam komšiju

Remarker
U šestoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević, (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) pokušavaju da shvate značenje komentara na vesti iz popularnih medija.
U šestoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević, (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) pokušavaju da shvate značenje komentara na vesti iz popularnih medija.

Odgovaraju na pitanje ko je ovde ološ i iskazuju svoje mišljenje o kulturi komentarisanja koje je bez ikakvog filtera i razmišljanja komentatora. Aleksa smatra da žena apsolutno nije kriva za nasilje ni u kom slučaju i vređa ga to što komentatori nisu istog mišljenja, dok Boris ističe činjenicu da to što je komentar otvoren za interpretaciju i mističan ne znači da je njegova sadržina pametna. Koga treba osuditi na raznim nivoima, šta će nam se desiti kad nas nasele ljudožderi, kakvi su to poetski komentari narodnih mudraca koji pišu u redovima, ko je nevidljivi autoritet na koji se komentatori pozivaju, da li se kum ili novorođenče odriču nečastivog i za dezinfekciju koje trase se pozivaju snage reda, mira i zdravlja saznajte slušanjem ove epizode. Aleksa i Boris i dalje ne znaju ko se boji Tita još i kako žena ženi može da bude vučica, ali makar sada znamo da se na derbi ne sme uključiti veš mašina.

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

Frejminizam – Spremni na ljubav

Remarker
U petoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević, (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) traže odgovor na pitanje ko je pravi muškarac i čitaju savete koji će im pomoći da to postanu i oni sami.
U petoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević, (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) traže odgovor na pitanje ko je pravi muškarac i čitaju savete koji će im pomoći da to postanu i oni sami. Koji su to zakoni jednog jakog muškarca, kako se izviniti devojci, kada i ko to prvi treba da uradi, ko je klošar, a ko muškarac za primer, šta treba uraditi tokom prvog dejta i kako izgleda Aleksin idealni dejt, čijim rečima se mora verovati, šta je deo morala pravog muškarca i ko je od momaka odstupao od zakona možete saznati slušanjem ove epizode. Aleksa i Boris nisu još uvek sigurni da li su na pravom putu da postanu pravi muškarci, ali će devojci reći da su spremni na ljubav. Javiće kako je to prošlo.

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

Frejminizam – Lirski objekat

Remarker
U četvrtoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević, (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) analiziraju stihove pesama domaćih izvođača koji se bave likom žene i njene suštine, njenim mestom u boemskom društvu, trenutku kada lirski subjekat postaje objekat, kao i o tome kako se takve pesme urezuju u podsvest i podržavaju određeni način razmišljanja i delanja.
U četvrtoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević, (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) analiziraju stihove pesama domaćih izvođača koji se bave likom žene i njene suštine, njenim mestom u boemskom društvu, trenutku kada lirski subjekat postaje objekat, kao i o tome kako se takve pesme urezuju u podsvest i podržavaju određeni način razmišljanja i delanja. Ako želite da razgovarate o ovim temama, prijavite se na radionice Stvarno tako misliš? slanjem poruke u inbox stranice do 15. marta.

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Donesite mi glavu Gvinet Paltrou

Remarker
Današnja epizoda Zadovoljstva u tekstu, pod nazivom „Donesite mi glavu Gvinet Paltrou“ posebno je namenjena za ubijanje vremena u samoizolaciji.
Današnja epizoda Zadovoljstva u tekstu, pod nazivom „Donesite mi glavu Gvinet Paltrou“ posebno je namenjena za ubijanje vremena u samoizolaciji. Duže nego obično, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić govore o čak četiri slavna filma, kojima je zajednička tematika zaraze, a koji se i na različite, a bogami i iznenađujuće slične načine, bave širenjem epidemije i panike (mada se svi, manje više, srećno završavaju). Ako ste uplašeni ili agresivno hrabri, ako ste silom kod kuće i ne znate šta ćete sa sobom, predlažemo da gledate „Zarazu“ Stivena Sodeberga, „Variola Veru“ Gorana Markovića, „Kasandrin prelaz“ Džordža Pan Kosmatosa (i Karla Pontija) i „Smrt u Veneciji“ Lukina Viskontija, pa da nam se pridružite u teranju straha od Covida-19. Pričamo o starosti, smrti i nestašici toalet papira, otkrivamo nivoe skrivenog rasizma, mizoginije, trope o „nultom bolesniku“ kao Drugom, koji je kriv za sve, a istovremeno zaista uživamo u ovim odličnim filmovima.

Dizajnerka zvuka Lidija Mirović

Loženje – 420 svaki dan je naš sat

Remarker
Razgovaram sa mladom kantautorkom Tamarom Tam Popović koja je sa svoje dve pesme „kako treba“ i „na holdu“ napravila haos.
Razgovaram sa mladom kantautorkom Tamarom Tam Popović koja je sa svoje dve pesme „kako treba“ i „na holdu“ napravila haos. Kako izgleda proces nastanka jedne Tamarine pesme, koliko dugo čuva tekstove i promišlja, koliko su bazirane na njenom ličnom iskustvu i kako je velika životna odluka uticala na njeno stvaralaštvo možete saznati slušanjem ove epizode. Tamara mnogo ulaže u svoju muziku i spotove i samim tim je logično da joj je uvek bitna dobra priča, što je jedan od njenih glavnih aduta na alternativnoj muzičkoj sceni. Analiziramo pesmu „na holdu“ i njenu atmosferu, pričamo o filmu koji nas je ubio u pojam i komentarišemo kako je to kad ti se jednog dana život promeni iz korena. Tamaru možete slušati preko dizera i spotifaja, uživo nastupa sa Zicer kolektivom, a njen novi spot za pesmu „sve dalje“ izlazi 13. marta.

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

Logo: Veljko Ilić

Frejminizam – Gej ljudi su ljudi

Remarker
U trećoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) razgovaraju o pravima i diskriminaciji pripadnika LGBTQIA populacije u medijima.
U trećoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) razgovaraju o pravima i diskriminaciji pripadnika LGBTQIA populacije u medijima. Da li je za njih prvi istopolni brak u Severnoj Irskoj napredak? Zašto misle da treba promeniti ustav Republike Srbije? Šta misle o “gej” filmovima? Odgovore na ova pitanja saznajte slušanjem epizode i ako želite da o tome razgovarate, prijavite se na radionice Stvarno tako misliš? slanjem poruke u inbox stranice do 10. marta.

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Poslednja stvar koju nikada nismo želeli

Remarker
U novoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“, pod nazivom „Poslednja stvar koju nikada nismo želeli“, Vukoman Stranjančević i Vladimir Cerić razgovaraju o novoj Netflixovoj produkciji ”The Last thing he wanted”, autorke Dee Rees.
U novoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“, pod nazivom „Poslednja stvar koju nikada nismo želeli“, Vukoman Stranjančević i Vladimir Cerić razgovaraju o novoj Netflixovoj produkciji ”The Last thing he wanted”, autorke Dee Rees.

Radnja filma (ukoliko se tako može nazavati), prati Elenu Mekon (Anne Hathaway), novinarku izmišljenog časopisa The Atlanitc Post, koja u se bavi razotkrivanjem učešća američke vlasti u distribuciji oružja u zemljama Centralne Amerike, za vreme građanskog rata u Salvadoru. Nastao prema istoimenom romanu Džoan Didion, film pokušava da prenese jedan istorijski trenutak i da pokaže dinamiku Hladnog rata u vreme druge Reganove kampanje iz nekoliko različitih vizura.

Šta se zapravo dešava u filmu, ko šta radi i zbog čega, ko diluje oružje, ko koga želi da ubije, ko je mrtav, a ko nije? Poslušajte Vladimirove i Vukomanove napore da dođu do smisla i da zaista ogromnim uloženim trudom osmisle ovu poprilično loše izvedenu priču, na svim nivoima. Zašto Vukoman preporučuje da se ipak pogleda ovaj film, iako ga smatra poptuno besmislenim, a Vlada ipak savetuje da se vreme potroši na neke korisnije stvari?

Očekujemo vaše komentare, šerove i lajkove! Hvala što slušate naš podkast, mnogo nam znači!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

Frejminizam – Gde je ženi mesto?

Remarker
U drugoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) pokušavaju da pronađu odgovor na pitanje Gde je ženi mesto? čitajući u dnevnoj štampi isposvest “muškarca iz Srbije” koji je očajan jer žene više nisu na istom mestu na kom su bile “pre 300 godina”. Šta Aleksa i Boris misle o svemu tome i zašto je bitno rastumačiti i ogoliti značenja takvih tekstova saznajte slušanjem ove epizode i priključite se u komentarima svojim odgovorima na pitanje Gde je ženi mesto?
U drugoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) pokušavaju da pronađu odgovor na pitanje Gde je ženi mesto? čitajući u dnevnoj štampi isposvest “muškarca iz Srbije” koji je očajan jer žene više nisu na istom mestu na kom su bile “pre 300 godina”. Šta Aleksa i Boris misle o svemu tome i zašto je bitno rastumačiti i ogoliti značenja takvih tekstova saznajte slušanjem ove epizode i priključite se u komentarima svojim odgovorima na pitanje Gde je ženi mesto?

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

Loženje – Trep je novi pank

Remarker
U ovoj epizodi razgovaram sa Andrijom Ilićem iz Zicer kolektiva koji trenutno izbacuje pesme koje mi stoje na beskonačnom ripitu.
U ovoj epizodi razgovaram sa Andrijom Ilićem iz Zicer kolektiva koji trenutno izbacuje pesme koje mi stoje na beskonačnom ripitu. Ono što se može čuti tokom ovog razgovora je to da smo Andrija i ja kolege sa faksa i drugari, samim tim koliko god se trudili da zvučimo ozbiljno, vrlo brzo ulazimo u vrtlog konverzacija koje inače vodimo, a za koje smatramo da treba da se podele sa ljudima koji se ne kreću u istim krugovima kao mi.
Fokusirali smo se na narativ u muzičkim spotovima, davali primere koji su nam zapali za oko, pominjali srpskog Zek Efrona i postavili pitanje da li je dramaturgija prisutna u spotovima i ako nije, zašto je neophodna? Andrija iskreno priča o svojim radovima i kako je sa brzih kola, šampanjca i spota koji je bio prvi u trendingu prešao na crnu kajganu sa nekoliko desetina pregleda. Kao i uvek kada se dva dramaturga nađu na istom mestu,
naša iskustva i ono što se dešava u našim glavama otkako se time bavimo postaju glavne teme razgovora u kom otvoreno pričamo o svojim bagovima i pogledima na svet i ljude koji za nas postaju glavni junaci svojih i naših priča. Ne shvatajte naše šale ozbiljno, kako se šalimo sa drugima, tako se šalimo i sa sobom i apelujemo da nas neko konačno pozove da pišemo barem spotove, kad već u filmu nema mesta za nas. Savet koji imamo za dobar balans u životu je konstantan daydreaming, malo flex, malo Aristotel, da slušate sve što
izbacuje Zicer, ispratite Nihilov album koji izlazi uskoro i slušate Tam čiji će spot za pesmu “Sve dalje” da nas sve odvede u neki drugi svet.

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović
Logo: Veljko Ilić