Frejminizam – Gej ljudi su ljudi

Remarker
U trećoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) razgovaraju o pravima i diskriminaciji pripadnika LGBTQIA populacije u medijima.
U trećoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) razgovaraju o pravima i diskriminaciji pripadnika LGBTQIA populacije u medijima. Da li je za njih prvi istopolni brak u Severnoj Irskoj napredak? Zašto misle da treba promeniti ustav Republike Srbije? Šta misle o “gej” filmovima? Odgovore na ova pitanja saznajte slušanjem epizode i ako želite da o tome razgovarate, prijavite se na radionice Stvarno tako misliš? slanjem poruke u inbox stranice do 10. marta.

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Poslednja stvar koju nikada nismo želeli

Remarker
U novoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“, pod nazivom „Poslednja stvar koju nikada nismo želeli“, Vukoman Stranjančević i Vladimir Cerić razgovaraju o novoj Netflixovoj produkciji ”The Last thing he wanted”, autorke Dee Rees.
U novoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“, pod nazivom „Poslednja stvar koju nikada nismo želeli“, Vukoman Stranjančević i Vladimir Cerić razgovaraju o novoj Netflixovoj produkciji ”The Last thing he wanted”, autorke Dee Rees.

Radnja filma (ukoliko se tako može nazavati), prati Elenu Mekon (Anne Hathaway), novinarku izmišljenog časopisa The Atlanitc Post, koja u se bavi razotkrivanjem učešća američke vlasti u distribuciji oružja u zemljama Centralne Amerike, za vreme građanskog rata u Salvadoru. Nastao prema istoimenom romanu Džoan Didion, film pokušava da prenese jedan istorijski trenutak i da pokaže dinamiku Hladnog rata u vreme druge Reganove kampanje iz nekoliko različitih vizura.

Šta se zapravo dešava u filmu, ko šta radi i zbog čega, ko diluje oružje, ko koga želi da ubije, ko je mrtav, a ko nije? Poslušajte Vladimirove i Vukomanove napore da dođu do smisla i da zaista ogromnim uloženim trudom osmisle ovu poprilično loše izvedenu priču, na svim nivoima. Zašto Vukoman preporučuje da se ipak pogleda ovaj film, iako ga smatra poptuno besmislenim, a Vlada ipak savetuje da se vreme potroši na neke korisnije stvari?

Očekujemo vaše komentare, šerove i lajkove! Hvala što slušate naš podkast, mnogo nam znači!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

Frejminizam – Gde je ženi mesto?

Remarker
U drugoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) pokušavaju da pronađu odgovor na pitanje Gde je ženi mesto? čitajući u dnevnoj štampi isposvest “muškarca iz Srbije” koji je očajan jer žene više nisu na istom mestu na kom su bile “pre 300 godina”. Šta Aleksa i Boris misle o svemu tome i zašto je bitno rastumačiti i ogoliti značenja takvih tekstova saznajte slušanjem ove epizode i priključite se u komentarima svojim odgovorima na pitanje Gde je ženi mesto?
U drugoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) pokušavaju da pronađu odgovor na pitanje Gde je ženi mesto? čitajući u dnevnoj štampi isposvest “muškarca iz Srbije” koji je očajan jer žene više nisu na istom mestu na kom su bile “pre 300 godina”. Šta Aleksa i Boris misle o svemu tome i zašto je bitno rastumačiti i ogoliti značenja takvih tekstova saznajte slušanjem ove epizode i priključite se u komentarima svojim odgovorima na pitanje Gde je ženi mesto?

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

Loženje – Trep je novi pank

Remarker
U ovoj epizodi razgovaram sa Andrijom Ilićem iz Zicer kolektiva koji trenutno izbacuje pesme koje mi stoje na beskonačnom ripitu.
U ovoj epizodi razgovaram sa Andrijom Ilićem iz Zicer kolektiva koji trenutno izbacuje pesme koje mi stoje na beskonačnom ripitu. Ono što se može čuti tokom ovog razgovora je to da smo Andrija i ja kolege sa faksa i drugari, samim tim koliko god se trudili da zvučimo ozbiljno, vrlo brzo ulazimo u vrtlog konverzacija koje inače vodimo, a za koje smatramo da treba da se podele sa ljudima koji se ne kreću u istim krugovima kao mi.
Fokusirali smo se na narativ u muzičkim spotovima, davali primere koji su nam zapali za oko, pominjali srpskog Zek Efrona i postavili pitanje da li je dramaturgija prisutna u spotovima i ako nije, zašto je neophodna? Andrija iskreno priča o svojim radovima i kako je sa brzih kola, šampanjca i spota koji je bio prvi u trendingu prešao na crnu kajganu sa nekoliko desetina pregleda. Kao i uvek kada se dva dramaturga nađu na istom mestu,
naša iskustva i ono što se dešava u našim glavama otkako se time bavimo postaju glavne teme razgovora u kom otvoreno pričamo o svojim bagovima i pogledima na svet i ljude koji za nas postaju glavni junaci svojih i naših priča. Ne shvatajte naše šale ozbiljno, kako se šalimo sa drugima, tako se šalimo i sa sobom i apelujemo da nas neko konačno pozove da pišemo barem spotove, kad već u filmu nema mesta za nas. Savet koji imamo za dobar balans u životu je konstantan daydreaming, malo flex, malo Aristotel, da slušate sve što
izbacuje Zicer, ispratite Nihilov album koji izlazi uskoro i slušate Tam čiji će spot za pesmu “Sve dalje” da nas sve odvede u neki drugi svet.

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović
Logo: Veljko Ilić

Frejminizam – Trivijalizacija bitnih stvari

Remarker
U prvoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada govoriće Aleksa Nedić (basista bendova “Vizelj”, “FC APATRIDE UTD”, “Savana”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu).
U prvoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada govoriće Aleksa Nedić (basista bendova “Vizelj”, “FC APATRIDE UTD”, “Savana”) i Boris Borojević (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu). Teme kojima se bave u ovoj epizodi su objektivizacija i seksualizacija žene, relativizacija krivice nasilnika u nasilju nad ženama kao i podrazumevanje ustaljenih
društvenih uloga i tradicionalnih porodičnih modela. Čitajući senzacionalističke naslove iz dnevne štampe ističu činjenice i svoj stav o takvom načinu izveštavanja u nadi da će se takva situacija uskoro promeniti. Ova epizoda je izvedena uživo u galeriji YIHR u okviru HFestivala.

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Biti Džon Malkovič

Remarker
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Biti Džon Malkovič“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić samo što nisu umrli od dosade gledajući HBO hit seriju, pa su odlučili da sa vama podele taj divni osećaj.
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Biti Džon Malkovič“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić samo što nisu umrli od dosade gledajući HBO hit seriju, pa su odlučili da sa vama podele taj divni osećaj. Vizuelno raskošna, glumački interesantna, narativno nekoherentna i smisaono konfuzna serija Paola Sorentina povod su za razgovor o istoriji Vatikana, slikama iz Luvra i njihovim kopijama iz Venecije, krunisanju Napoleona, Bijonse, Madoni, Kjubriku, Linču, skupim hotelima, soundracku, Bibliji, papinoj kapi i Louboutin cipelama. Ukratko, što kaže pokojni Vice, gledali smo „Novog papu“ da vi ne biste morali.
Lajkute nas i šerujte, mnogo nam znači.
Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Krejzi rič Ejžns

Remarker
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Krejzi rič Ejžns“, imamo godišnje žur izdanje: alumni Remarkerovog podkasta Ana Martinoli, uz stalnu postavu Vukomana Stranjančevića, Vladimira Cerića i Biljanu Srbljanović, raspravljaju o ovogodišnjoj dodeli nagrade Oskar uz dosta vike, dreke, smeha i gotovo fizičkih obračuna.
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Krejzi rič Ejžns“, imamo godišnje žur izdanje: alumni Remarkerovog podkasta Ana Martinoli, uz stalnu postavu Vukomana Stranjančevića, Vladimira Cerića i Biljanu Srbljanović, raspravljaju o ovogodišnjoj dodeli nagrade Oskar uz dosta vike, dreke, smeha i gotovo fizičkih obračuna. O značaju ove nagrade u novo doba industrije zabave, o politici i politikama Oskara, o dobitnicima, gubitnicima, haljinama i održivom razvoju, uz dodelu nagrada naše lične akademije ZUT podkasta, i o posebnom iznenađenje u glasovima publike, pričamo u ovoj zabavnoj i opuštenoj epizodi.

Loženje – Malim koracima ka promeni

Remarker
Razgovarala sam sa Sonjom Trajković, arhitekticom koja trenutno pohađa master studije na UNESCO katedri za kulturnu politiku i menadžment i kako kaže za sebe, studentkinjom demonstratorkom “u penziji”.
Razgovarala sam sa Sonjom Trajković, arhitekticom koja trenutno pohađa master studije na UNESCO katedri za kulturnu politiku i menadžment i kako kaže za sebe, studentkinjom demonstratorkom “u penziji”. Sonja je tokom studiranja radila veoma zanimljive projekte, a jedan od njih je i “Ne dam te, Stara” – obnova Doma kulture u selu Dojkinci na Staroj Planini. U ovoj epizodi možete čuti Sonjina iskustva u radu na terenu, kao i način na koji projekat koji se prvo razvijao samo na papiru postaje projekat cele generacije Arhitektonskog fakulteta. Sonja takođe radi u KidHub-u gde se bavi najmlađima i uključivanju njihovog mišljenja o svakodnevnom životu. Učestvovala je i u organizaciji “Dizajnatona”, maratona za mlade koji rešavaju probleme u cilju održivog razvoja. Nakon razgovora o poslu i studiranju, pričala mi je o svom fantastičnom i bajkovitom putovanju u Rekjavik na koje je otišla da volontira, a doživela nešto sasvim drugačije. Šta misli o Islanđanima? Da li reciklira? Šta misli o sebi? Odgovore na ova pitanja možete saznati slušanjem epizode, a nas dve vam svima poručujemo da promena ne dolazi od spolja i pozivamo svakoga od vas da malo po malo menjate svet.

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović
Logo: Veljko Ilić

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Barbike na roštilju

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Barbike na roštilju“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o dva romana koja su se našla u užem i najužem izboru za NIN-ovu nagradu za roman godine: „Pioniri maleni, mi smo morska trava“ Andree Popov Miletć i „Yugoslav“ Ane Vučković.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Barbike na roštilju“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o dva romana koja su se našla u užem i najužem izboru za NIN-ovu nagradu za roman godine: „Pioniri maleni, mi smo morska trava“ Andree Popov Miletć i „Yugoslav“ Ane Vučković.

Oba romana govore o smrti roditelja, Jugoslavije, kao i efektima društvene tranzicije koji se odražavaju na život njihovih porodica i njihovo (produženo) detinjstvo, govore o Jadranu i strahu od smrti.

„Što se uvek kad neko umre, ljubav prema toj osobi može izmeriti vremenom koje protekne do početka razgovora o upražnjenim kvadratima.“ (Popov Miletić)

„Daj mi Jugoslaviju, gde je bilo i posla i zabave, i gde smo sve mogli, daj da ne liči na život.“ (Vučković)

„Dok je deda umirao, ti si otputovala […] Nisu ti javili da ti ne pokvare Rim. Kad si stigla, znala si. Već ste se vi odavno pozdravili.“ (Popov Miletić)

„Sad plaća svako svoje, po slovenački, što se kaže, a mi tada džekovi, platiš turu, pa sledeću tvoj drug Jugoslav, što bi se rodio da mu nije poginula majka u bombardovanju, zvala se Dona ili Belka, ili Bela i Donka.“ (Vučković)

Hvala što komentarišete, šerujete i volite naš podkast, mnogo nam to znači!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Gimme more

Remarker
U epizodi pod nazivom „Gimme more“ Vukoman Stranjančević i Vladimir Cerić, govore o filmovima „Male žene“ i „Prevarantkinje sa Vol Strita“.
U epizodi pod nazivom „Gimme more“ Vukoman Stranjančević i Vladimir Cerić, govore o filmovima „Male žene“ i „Prevarantkinje sa Vol Strita“.

Najnovija filmska adaptacija istoimenog romana Luize Mej Alkot, (ranije prevođenog kao „Devojčice“), u režiji Grete Gervig, ahronološki, prikazuje živote sestara Marč. Film se fokusira na Džo Marč (Serša Ronan) koja tokom filma piše roman „Male žene“ o životu svoje porodice tokom Američkog građanskog rata. Ovim udvajanjem, prepliću se fikcija i stvarnost unutar filmske stvarnosti, a u odnosu na prethodne filmske verzije više pažnje je posvećeno Ejmi Marč (Florens Pju).

Crna komedija „Prevarantkinje sa Vol Strita“ zasnovana je na članku Džesike Presler objavljenom u „New York“ magazinu. Film iz ugla striptizete Destini (Konstans Vu) prikazuje živote nje i njenih koleginica pre i nakon ekonomske krize koja je najpre pogodila Vol Strit, a potom i čitav svet 2008. godine. Ovom filmu, medijsku pažnju donela je Dženifer Lopez u ulozi striptizete Ramone koja zajedno sa Destini, nakon kraha finansijskih institucija i berze, osmišljava novi plan kako da dođu do novca!

Hvala što šerujete, komentarišete i slušate naš podkast, mnogo nam to znači!