5 pitanja za… Andreja Stojic

5 pitanja za...

Andreja je diplomirao primenjenu fiziku i informatiku i doktorirao teorijsku fiziku (fizka atoma i molekula). Bavi se fizikom i hemijom atmosfere, oblast kvaliteta vazduha i procene njegovog uticaja na životnu sredinu i zdravlje ljudi. Učesnik je u 18 nacionalnih i međunarodnih naučnih projekata iz oblasti životne sredine i nauke o podacima i autor blizu 100 publikacija.

Istraživanje mu je dominantno usmereno ka razvoju i primeni statičkih metoda i metoda veštačke inteligencije za analizu stanja životne sredine i procenu uticaja zagađenja na zdravlje ljudi.

U okviru ATLAS projekta iz oblasti veštačke inteligencije predvodi tim istraživača iz Instituta za fizuku u Beogradu. Učestvuje u razvoju servisa za analizu globalnog stanja vazduha u okviru projekta H2020 NI4OS (National Initiatives for Open Science in Europe). A predvodi i tim istraživača za studiju stanja kvaliteta vazduha u Beogradu za period od 2021. do 2031. godine.

Sa naukom je počeo od eksperimenta. Analiza skromnih setova podataka otvorila je vrata statistici, numeričkom modeliranju i veštačkoj inteligenciji. Navodi da je važno je pogledati podatke iz što je većeg broja uglova. Ti počeci definisali su ono što i danas radi – neizmerna radoznalost i želja za razumevanjem.

Pored nauke, ima još jednu veliku ljubav – muziku. Više od decenije je član grupe Neverne Bebe – popularnog pop/rok benda. Iskusan je muzičar, kompozitor, ton-majstor, aranžer i muzički producent. Sa Nevernim Bebama nastupa kao pridruženi član na akustičnoj i električnoj gitari, kao i perkusijama, ali je i nezaobilazni član tima u studijskom radu.

Andreja je pričao o Nevernim bebama i odgovorio na 5 pitanja koja ste putem našeg sajta postavljali tokom sedmice:

  1. Kako predvidjate promenu u kvalitetu vazduha u Beogradu u narednih 5 godina, imajući u vidu klimatske promene?
  2. Na koji nacin kao pojedinci mozemo doprineti u razvoju sprecavanja zagadjenosti?
  3. Koji su osnovni ciljevi ATLAS projekta? Sa kakvim izazovima ste se suočili u toku istraživanja, razvoja i pre odobravanja projekta?
  4. Koliko naprednu tehnologiju imamo za izracunavanje kvaliteta vazduha u Srbiji?
  5. Koliko su tacni parametri koje vidimo o zagadjenosti vazduha u Srbiji?

Hvala Talks and FolksEpson SrbijaNova Iskra i Assert International na podršci u realizaciji ovog podcasta!

EP49: Iz iksa u kec – nova era za ‘sports betting’ u Srbiji

Netokracija Office Talks
Naši gosti u 49. epizodi bili su Miloš Milovanović, osnivač i COO kompanije Blinking.id i Nikola Perić, osnivač sajta Victory.rs sa kojima smo razgovarali o industriji koja u poslednjih nekoliko godina na globalnom nivou beleži veliki rast – sportskom klađenju putem Interneta.
Naši gosti u 49. epizodi bili su Miloš Milovanović, osnivač i COO kompanije Blinking.id i Nikola Perić, osnivač sajta Victory.rs sa kojima smo razgovarali o industriji koja u poslednjih nekoliko godina na globalnom nivou beleži veliki rast – sportskom klađenju putem Interneta. Dotakli smo se i novog Zakona o igrama na sreću koji uvodi nove propise za digitalnu identifikaciju igrača.

Prema pojedinim procenama, blizu 1 milion korisnika u Srbiji igra igre na sreću, pa je Victory.rs odlučio da kreira platformu koja igračima pruža jedno potpuno novo i potpuno digitalno iskustvo – smeo potez zbog trenutnog stanja na tržištu. Sa sagovornicima smo, između ostalog, razgovarali i o poreskim obavezama u domenu klađenja i o sprečavanju maloletničkog klađenja i bolesti zavisnosti.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Tehnopolis 123: Vuci u jagnjećoj koži

Tehnopolis
Od Huaweijeve do Googleove zamene za Android, blaženopočivšeg Windowsa 10X i sudske borbe između Epica i Appleovih 30%.

Tehnopolis 123: Vuci u jagnjećoj koži

Od Huaweijeve do Googleove zamene za Android, blaženopočivšeg Windowsa 10X i sudske borbe između Epica i Appleovih 30%.

Tim Cook zatvorio je suđenje koje ovih dana puni medijske stupce u Americi, a i šire. Bitka oko 30% provizije i prava da se ta provizija plati ili ne čeka svoj sudski epilog posle brzog, a nadamo se i efikasnog sudskog procesa.

Huawei nas je na dan snimanja počastio predstavljanjem HarmonyOS-a, svoje platforme budućnosti koja će uz velike planove i ideje za početak pogoniti nekoliko novih uređaja i zameniti Android sa ili bez Google na ambicioznih 100 sprava. Androidu se izgleda ne piše dobro pošto je na drugoj strani sveta Google pustio u promet svoj operativni sistem koji bi valjda jednog dana trebalo da zameni i Android. Fuchsia OS će se doduše „zavrteti“ prvo na prvoj generaciji Nest Huba. Na kraju bloka o operativnim sistemima pomen pre rođenja dajemo Windowsu 10X.

Pod tačkom razno ostali su Twitterova plaćena usluga i moguće vaskrsnuće RSS-a, ako je suditi po testovima u probnim verzijama Chromea. Hvala na slušanju!

Pratite Tehnopolis podcast
RSS: https://www.b92.net/podcast/tehnopolis/feed/
Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/podcast/tehnopolis/id1185520336?mt=2
Google Podcasts: https://bit.ly/32Y1mlO

Aleksandar Miladinović
https://twitter.com/alexmiladinovic

Ivan Jelić
https://twitter.com/escapetofreedom
https://mastodon.social/@escapetofreedom

Ima neka tajna veza: brand, brand menadžer i agencije | DigiTalk EP08

Digitalk.rs
Povod za razgovor sa Ivanom je kampanja koju ako ste odrastali osamdesetih niste mogli a da je ne primetite – jubilej četrdeset godina jednog od najomiljenijih brendova u regionu, Munchmallow.
Povod za razgovor sa Ivanom je kampanja koju ako ste odrastali osamdesetih niste mogli a da je ne primetite – jubilej četrdeset godina jednog od najomiljenijih brendova u regionu, Munchmallow.

Pričali smo o uspešnim i kampanjama koje prave razliku, šta to sve radi brend menadžer, kako se gradi odnos sa agencijama sa strane brenda i koji je recept za uspešne kampanje koje se pamte.

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Povod za razgovor
– Pristup brendu koji traje decenijama
– Zajednički sadržalac – odnos sa agencijama
– Igranje na sigurno: sa strane brenda ili sa strane agencija
– Nastup brenda na digitalu
– Komuniciranje vrednosti brenda agenciji
– Put od ideje do kampanje
– Mastercard (promo)
– Targetiranje publika u kampanjama
– Istraživanja – na koji način do insight-a?
– Masterbox (promo)
– Gde još postoji prostor za razvoj marketinškog tržišta?
– Gde Ivan crpi energiju i inspiraciju

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Od ove epizode imamo veliko zadovoljstvo da vam predstavimo kompanije koje su se odlučile da nas podrže i biće uz nas u naredom periodu, i to:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/

2. Partner podkasta: Mastercard – https://www.mastercard.rs/sr-rs/consumers/offers-promotions/kes-bek.html?fbclid=IwAR2V78abeko-URnnYNKdEL-eLzPCiFXjBosGQf490mO9uvB5hTaOADDgFqc

3. Partner podkasta: Masterbox – https://masterbox.rs/
Masterbox je online platforma za edukaciju o digitalnom marketingu i biznisu.
Program je koncipiran tako da učite po vašoj meri: u koje vreme želite, sa bilo kog uređaja i redosledom koji vam odgovara. Naši predavači su najbolji ljudi iz svojih oblasti, koji vas uče konkretne stvari na primerima. Ako ste makar malo u digitalu, već znate za sve njih: Istok Pavlović, Ivan Bildi, Darko Brzica, Robert Petković…
Po jednoj ceni (može i na rate), dobijate pristup SVIM kursevima koji su na platformi, ali i svim novim koje u međuvremenu dodamo.
Ako želite da ostvarite dva meseca pristupa gratis, ukucajte promo kod digitalk prilikom registracije i počnite sa učenjem već danas.

4. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

U narednom periodu, u svakoj od DigiTalk epizoda delićemo po dve knjige izdavačke kuće Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi delimo dva primerka knjige Reci NE bez osećaja krivice.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene na sajtu.

Napustite objekat

Infinitum
Miki se ponovio, „epsko“ suđenje je još u toku, Alek dobio jedan AirTag, imali smo poveći hardverski,a onda softverski segment

Ep 157

Miki kupio iPhone 12, preporučuje maske plus folije,
ima muke po N26 sa prebacivanjem aplikacije na novi iPhone 12, počeo da plaća kod njih osiguranje za iPhone – 10 evra mesečno

Steve Wozniak sued over alleged ‘Woz U’ copyright infringement | AppleInsider

FU

‘Chaos Monkeys’ author calls Apple’s statement on his departure defamatory — MacDailyNews

William Pietri’s Twitter thread. Scott Perry i Joachim Kurz su neki od potpisnika peticije u Appleu koji su se javno izjasnili.

Apple staffers urge Tim Cook to condemn violence against Palestinians | AppleInsider

Woman named ‘Siri’ asks Tim Cook for MacBook after years of jokes — iMore

Adi Robertson iz TheVerge prati i redovno tvituje šta ko priča na Epic vs Apple suđenju.

Apple accuses Microsoft of using Epic Games as stalking horse in legal attack — MacDailyNews

Judge in Epic v. Apple trial presses Tim Cook on App Store model, competition | AppleInsider

HW

13 AirTag Tracking Scenarios – TidBITS

[Reddit Megathread] Apple’s M1 iMac Reviews & First Impressions

M1 iMac Review: Ultra Thin Design Choice! — Marques Brownlee

iPad Pro M1 Review: The Ultimate Spec Bump! — Marques Brownlee

iPadOS limits iPad Pro power: apps only able to use up to 5 GB RAM each – 9to5Mac

Researchers uses minor M1 vulnerability to poke fun at ‘overhyped’ flaws | AppleInsider

USB-C Travel Dock E Space Gray | Macola (za Ethernet treba da se skine drajver sa OWC-a)

SW

lsregister: a valuable undocumented command for LaunchServices — The Eclectic Light Company

Apple previews powerful software updates designed for people with disabilities

Apple Music announces Spatial Audio and Lossless Audio — Apple Newsroom

Objavljeni macOS 11.4, iOS 14.6, tvOS 14.6 I watchOS 7.5

SuperDuper! can make bootable Big Sur backups for Intel and M1 (starting from 11.4)

Beyond Bootable Backups: Adapting recovery strategies for an evolving platform

20 years of Apple Stores: The enduring art of celebration – 9to5Mac

A Palazzo Reborn: Inside Apple’s Stunning New Store in Via del Corso, Rome — MacStories

Home Studio Setup Costs Compared – 1980s And Now | Production Expert


Setapp developer opening Apple Museum online and in Kyiv | AppleInsider

Chris Fralic: This is amazing on a dozen levels

Zahvalnice

Snimljeno 30.5.2021.

Uvodna muzika by Vladimir Tošić, stari sajt je ovde.

Logotip by Aleksandra Ilić

Artwork episode

DVOJNIK VIDLJIVE POJAVNOSTI / DUPLICATE OF VISIBLE APPEARANCES
ulje / oil on canvas, 45 x 55 cm
2015.
privatno vlasništvo /private collection

by Saša Montiljo, njegov kutak na Devianartu.

Open IT.mp3 08: Filip Lukić – Netconomy | Prvi karijerni koraci

Open IT.mp3
U osmoj epizodi OpenIT.mp3 podcast-a razgovaramo sa Filipom Lukićem, koji radi kao Solution Architect u Netconomy-ju.

U osmoj epizodi OpenIT.mp3 podcast-a razgovaramo sa Filipom Lukićem, koji radi kao Solution Architect u Netconomy-ju. Zajedno sa Filipom ćemo pričati o tome kakav je karijerni put jednog Solution Architect-e, koje on to savete ima za studente koji tek treba da započnu svoju karijeru i kako je raditi u Netconomy-ju.

08: Filip Lukić – Netconomy | Prvi karijerni koraci

Open IT.mp3
U osmoj epizodi OpenIT.mp3 podcast-a razgovaramo sa Filipom Lukićem, koji radi kao Solution Architect u Netconomy-ju.

U osmoj epizodi OpenIT.mp3 podcast-a razgovaramo sa Filipom Lukićem, koji radi kao Solution Architect u Netconomy-ju. Zajedno sa Filipom ćemo pričati o tome kakav je karijerni put jednog Solution Architect-e, koje on to savete ima za studente koji tek treba da započnu svoju karijeru i kako je raditi u Netconomy-ju.

EP48: Saveti za IT firme koje zapošljavaju

Netokracija Office Talks
48. epizodu Office Talks podcasta posvetili smo nedavno održanoj Employer Branding Belgrade konferenciji u okviru koje smo sumirali savete predavača – dobre prakse za brendiranje poslodavaca u 2021. godini.
48. epizodu Office Talks podcasta posvetili smo nedavno održanoj Employer Branding Belgrade konferenciji u okviru koje smo sumirali savete predavača – dobre prakse za brendiranje poslodavaca u 2021. godini.

Ovu kompleksnu i aktuelnu temu obradili smo kroz više različitih podtema, debatujući o tome šta podrazumeva i kako izgleda transparentnost plata u IT industriji, šta senior programeri danas žele od kompanije i kako zaposlene edukovati o javnom iznošenju političko-društvenih stavova.
______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Evolucija: kompanije, mediji, potrošači | DigiTalk EP07

Digitalk.rs
Kao što su Ljubicu kolege nominovale za nagradu koju je osvojila 2017. godine, tako je i povod za razgovor sa Ljubicom potekao od njenih kolega koje su srdačno preporučile da sedne preko puta mene u DigiTalk podcast-u.
Kao što su Ljubicu kolege nominovale za nagradu koju je osvojila 2017. godine, tako je i povod za razgovor sa Ljubicom potekao od njenih kolega koje su srdačno preporučile da sedne preko puta mene u DigiTalk podcast-u.

Njena radoznala priroda, svestranost, želja za učenjem i ovladavanjem novih tema, postavila je našu temu razgovora prilično široko, ali verujem da će naš razgovor biti i više nego interesantan i koristan svima onima koji žele da prate promene u marketinškoj industriji. Razgovarali smo o promenama koje se dešavaju usled sve kompleksnijih uslova na tržištu, zbog novih navika i osobina novih generacija potrošača, razvoja tehnologije… Promene su uticale kako na kompanije/brendove, tako i na medije i potrošače.

Poseban je zanimljiv osvrt Ljubice koja sugeriše da više ne možemo pričati o medijima, već samo o komunikaciji… Takođe pričali smo o promenama u okviru odnosa između ovih kategorija, kako bi danas kompanije trebalo da se postave prema potrošaču, gde su tu danas mediji, i šta su nam sve to promene dobro donele. Da li se danas uopšte može meriti uspešnost brendova u ovako kompleksnim tržišnim uslovima?

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Kako digitalna ekonomija danas gleda na potrošača
– Potrošači kao konkurencija brendovima
– Koje su se to promene desile na tržištu u kontekstu kompanija/medija/potrošača
– Direct Neuro: tehnologija koja nam pomaže da na nekom novom nivou razumemo ljude
– Kakav bi trebalo danas da bude pristup, na šta bi brendovi/mediji trebalo da obrate pažnju kada su potrošači u pitanju?
– Vrednosti: Iskrenost i autentičnost u pristupu
– Kako su se mediji promenili
– Kako je pandemija uticala na odnos brendova i medija prema potrošačima
– Finesa & Masterbox (promo)
– Promene koje su se desile, da li nam otežavaju da ispratimo rezultate, kako danas treba da postavimo KPI-eve?
– Da li možemo uopšte danas meriti uspešnost brenda?
– Šta je to što je dobro što su nam promene donele?
– Gde Ljubica crpi inspiraciju
– Gde Ljubica vidi prilike za dalji rast i razvoj marketinške industrije u Srbiji

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

I u ovoj epizodi imamo zadovoljstvo da sarađujemo sa:
– Partner DigitTalk podcasta: Masterbox – https://masterbox.rs
Masterbox je online platforma za edukaciju o digitalnom marketingu i biznisu.
Program je koncipiran tako da učite po vašoj meri: u koje vreme želite, sa bilo kog uređaja i redosledom koji vam odgovara. Naši predavači su najbolji ljudi iz svojih oblasti, koji vas uče konkretne stvari na primerima. Ako ste makar malo u digitalu, već znate za sve njih: Istok Pavlović, Ivan Bildi, Darko Brzica, Robert Petković…
Po jednoj ceni (može i na rate), dobijate pristup SVIM kursevima koji su na platformi, ali i svim novim koje u međuvremenu dodamo.
Ako želite da ostvarite dva meseca pristupa gratis, ukucajte promo kod digitalk prilikom registracije i počnite sa učenjem već danas.

– Prijatelj DigiTalk podcasta: Finesa izdavačka kuća- https://www.finesa.edu.rs
U narednom periodu, u svakoj od DigiTalk epizoda delićemo po dve knjige izdavačke kuće Finesa. U ovoj epizodi deliko dva primerka knjige Atomske navike.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene na sajtu.

07: Teodora Savić Popović – Poslovna inteligencija | Matematičke teoreme i data analysis

Open IT.mp3
U ovoj epizodi OpenIT.mp3 podcast-a razgovarali smo sa Teodorom Savić Popović, Associate Consultant in Data Management iz Poslovne Inteligencije.

U ovoj epizodi OpenIT.mp3 podcast-a razgovarali smo sa Teodorom Savić Popović, Associate Consultant in Data Management iz Poslovne Inteligencije. Zajedno sa Teodorom ćemo pričali smo o njenom karijernom putu posle studija, kako je uspela da se adaptira na poslovni svet i koje to savete ima za studente koji se nalaze u istoj poziciji u kojoj je nekad ona bila.