5 pitanja za… Sava Dalbokov

5 pitanja za...

ava je rođen i odrastao u Sofiji u Bugarskoj. Preselio se u SAD (Boston, MA i Kolumbija, SC) sa 18 godina na BA studije iz biznisa i finansija koje je završio sa pohvalom. Tu je upoznao suprugu Leilu sa kojom ima troje dece i voli da provodi slobodno vreme sa njima.

Karijeru je započeo u komercijalnom bankarstvu u Erste banci, gde je imao sjajnu priliku da podrži njeno širenje u centralnoj i istočnoj Evropi, nakon čega je preuzeo rukovodeće pozicije centralama u Hrvatskoj, Srbiji, kao i u Steiermärkische Sparkasse u Gracu , dajući materijalni doprinos razvoju poslovanja Grupe na zapadnom Balkanu.

Savina domenska stručnost leži prvenstveno u komercijalnom bankarstvu u Centralnoj i Jugoistočnoj Evropi, sa dokazanim iskustvom u strateškom poslovnom razvoju. Neke od oblasti kojima se bavi su spajanja i akvizicije; strateško planiranje i finansijsko upravljanje; integracija i restrukturiranje novostečenih banaka ili onih sa slabim poslovanjem. Neretko se nalazio u ulogama člana odbora / izvršnih direktorskih funkcija u finansijama, IT-u i operacijama i strateškom poslovnom razvoju što mu je omogućilo duboko poznavanje regiona zapadnog Balkana i omogućilo razvoj izvanrednih motivacionih i integracionih veština. 

Nakon godina u ovoj industriji, Sava je preuzeo zadatak poslovnog razvoja sa vodećom austrijskom farmaceutskom kompanijom u porodičnom vlasništvu – G.L. Pharma GmbH.

EP61: Društvene mreže – da li smo se zasitili?

Netokracija Office Talks
Društvene mreže – da li smo se zasitili?
Društvene mreže – da li smo se zasitili? Nakon nedelju dana pauze, ponovo se vraćamo sa novom epizodom Office Talks podcasta. Ovog puta smo govorili o uvek aktuelnoj temi – društvenim mrežama. Kroz kritičko razmišljanje i razgovor fokusirali smo se na to šta su društvene mreže danas postale i da li smo se zasitili sa Facebookom, Tviterom i Instagramom.

Osvrnuli smo se između ostalog i na trendove koji tek dolaze u svetu društvenih mreža a koji su okrenuti mlađim generacijama i njihovom interesovanju. Ovde svoje posebno mesto imaju kraći video klipovi, gde trenutno dominira TikTok, dok je tu i Instagram sa svojim Reels formatom.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Promena vredna pažnje: intimna priča o digitalnoj transformaciji | DigiTalk EP22

Digitalk.rs
Sa Momirom smo nastavili razgovore na temu digitalne transformacije, ali iz jednog posve jedinstvenog ugla.
Sa Momirom smo nastavili razgovore na temu digitalne transformacije, ali iz jednog posve jedinstvenog ugla. Momir ima zaista bogato poslovno iskustvo, pa ipak nam se predstavio kao pisac u nastajanju. U duhu njegovog predstavljanja smo celu priču na ovu temu sveli na dosta zanimljivih primera i metafora, a kroz njih Momir je pokušao da nam objasni da je ključ u reči transformacija, a ne u reči digitalna, da je promena naša konstanta koju trebamo uvesti kao deo naše kulture…

Pričali smo o tome kako su danas potrebe korisnika ključne, a da je posmatranje korisnika kroz ciljne grupe sasvim pogrešno. Na kraju, zaključili smo da je konstantno prilagođavanje ključ stvaranja konkurentske prednosti u digitalnoj ekonomiji.

Momir Đekić, Simphony / konsultant za digitalnu transformaciju – https://www.linkedin.com/in/momirdjekic/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Uvod u temu razgovora
– Korisnik u centru poslovanja
– Korisnike posmatrati isključivo kroz ciljne grupe ne daje rezultate
– Agilnost je suština stvaranja konkurentske prednosti u digitalnoj ekonomiji
– Digitalni alati i tehnologija olakšavaju rasturanje lanaca vrednosti i lako razuđuju tržište
– Zašto je bitno praviti razliku između pojmova digitalizacije i digitalne transformacije
– Transformacija je proces koji nema kraj?
– Da li je digitalna transformacija zloupotrebljena kao reč i proces?
– Izazovi digitalne transformacije
– Da li digitalna transformacija tradicionalnu kompaniju može dovesti na nivo digital native kompanije?
– Da zaključimo
– Momir vam preporučuje

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/

2. Partner podkasta: Mastercard – https://www.mastercard.rs/sr-rs.html

3. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

U narednom periodu, u svakoj od DigiTalk epizoda delićemo po dve knjige izdavačke kuće Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi delimo dva primerka novog Finesinog izdanja Profit pre svega.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajt poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene na sajtu.

Uticaj pandemije i sve dinamičnijih uslova na digitalnu ekonomiju u Srbiji | DigiTalk EP21

Digitalk.rs
Sa Markom smo sumirali poslednjih godinu i po dana poslovanja u uslovima pandemije, kako je celokupna situacija (lokalno i globalno) uticala na tech i marketinšku industriju, šta je to što je bilo negativno, a šta pozitivno.
Sa Markom smo sumirali poslednjih godinu i po dana poslovanja u uslovima pandemije, kako je celokupna situacija (lokalno i globalno) uticala na tech i marketinšku industriju, šta je to što je bilo negativno, a šta pozitivno. Pričali smo o periodu koji nam sledi. Počinje septembar i ono što za mnoge od nas predstavlja početak poslovne godine, famozni Q4. Nije onako kako smo možda želeli, dosta neizvesnosti, ili možda nije tako? Da li smo se već dovoljno adaptirali?

Kako u ovakvom dinamičnom periodu ove industrije planiraju svoje aktivnosti, koja su Markova predviđanja koji privredni sektori će u ovakvim okolnostima nastaviti da rastu i zašto. Pominjali smo i medijsku scenu, fokusirali se mahom na IT industriju i naravno morali smo da prokomentarišemo startup industriju i podelimo sa vama Markovo mišljenje i stav o značaju akcizicija srpskih IT kompanija od strane globalnih igrača.

Marko Mudrinić, Netokracija – https://www.linkedin.com/in/markomudrinic/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje teme
– Kakve su promene zadesile Netokraciju kao medij tokom poslednjih godinu i po dana
– Digitalni ekosistem
– Koje su to najveće promene koje su zadesile digitalni ekosistem u Srbiji usled globalne pandemije
– Promene koje su nastale, koje su dobre a koje loše?
– Akvizicije domaćih IT kompanija – kako to utiče na naše IT tržište
– Q4 i nova poslovna godina – da li zapravo postoji neizvesnost ili smo se već dovoljno adaptirali?
– Predikcije kretanja na tržištu u narednom periodu
– Umesto preporuka – zaključak

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/

2. Partner podkasta: Mastercard
https://www.mastercard.rs/sr-rs.html

3. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

U narednom periodu, u svakoj od DigiTalk epizoda delićemo po dve knjige izdavačke kuće Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi delimo dva primerka knjige Nepokolebljivi svetski poznatog autora Tonija Robinsa.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajt poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene na sajtu.

EP60: Društvena igra iz Srbije koja osvaja svet

Netokracija Office Talks
U 60. epizodi Office Talks podcasta ugostili smo Dušana Jovčića i Davida Bilobrka, osnivače board game studija Kerber Games.
U 60. epizodi Office Talks podcasta ugostili smo Dušana Jovčića i Davida Bilobrka, osnivače board game studija Kerber Games. Sa njima smo razgovarali o tome kako su došli na ideju da uđu na tržište „board“ igara i kako je do sada izgledao njihov preduzetnički put i pokretanje studija.

Pored toga, otkrivamo i na koji način izgleda tržište društvenih igara u Srbiji i koliko je zastupljena kultura igranja ovih naslova. Takođe, dotakli smo se i „geek“ kulture kao fenomena rasta popularnosti društvenih igara. Do kraja epizode saznaćete i na koji način plasirati ovaj žanr igara na tržište ali i koji su naredni planovi Kerber Games-a.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Istraživanje tržišta: šta je to zapravo, čemu služi a pri tom i radi | DigiTalk EP20

Digitalk.rs
Od samog početka našeg podcasta, kroz nekoliko epizoda se provlači važnost podataka i njihova relevantnost.
Od samog početka našeg podcasta, kroz nekoliko epizoda se provlači važnost podataka i njihova relevantnost. U prošloj epizodi smo se bavili jednim konkretnim istraživanjem, Social Serbia 2021, a danas vam približavamo oblast i pojam istraživanja tržišta sa Jovanom koja je celu svoju karijeru posvetila istraživanjima.

Šta su to istraživanja, kako se dele, kao i koje podatke daju koja istraživanja, potrudili smo se da vam pojasnimo u ovoj epizodi. Takođe, Jovana nam je približila neke zaista zanimljive uvide do kojih je došla u svojoj karijeri, a tiču se navika potrošača i razlika između potrošača u pojedinim regionima Srbije.

Jovana Dukić Vasić, Business Development Manager @ Smart Plus Research – https://www.linkedin.com/in/jovana-dukic-vasic/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje teme
– Šta su to istraživanja tržišta i kako se dele
– Kada koristimo kvantitativna a kada kvalitativna istraživanja
– Da li se mogu upoređivati rezultati istraživanja sa razmičitih tržišta
– Etnografija u kontekstu istraživanja
– Kvantitativna istraživanja
– Šta klijente interesuje iz materijala koji im pruže istraživanja?
– Ko su glavni naručioci istraživanja u Srbiji?
– Da li istraživanja imaju svoja ograničenja?
– Digital i istraživanja
– Kako ući u svet istraživanja tržišta

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/

2. Partner podkasta: Mastercard
https://www.mastercard.rs/sr-rs.html

3. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

U narednom periodu, u svakoj od DigiTalk epizoda delićemo po dve knjige izdavačke kuće Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi delimo dva primerka knjige Tip Of The Week.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajt poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene na sajtu.

U meri u kojoj mi možemo, podržavamo jednog malog proizvođača – NekShop – https://www.nekshop.com/
Pogledajte njihov online shop, velika kreativnost i dobar dizajn, a njihove majice će Vlada nositi u epizodama u narednom periodu. I NekShop vam daje 10% popusta uz promo kod digitalk na njihovom online shop-u!

Tehnopolis 129: Četiri Samsunga i rođendan

Tehnopolis
Drugo otpakivanje u 2021. donelo je četiri nova uređaja, a ovog avgusta PC je napunio 40 godina.

Tehnopolis 129: Četiri Samsunga i rođendan

Drugo otpakivanje u 2021. donelo je četiri nova uređaja, a ovog avgusta PC je napunio 40 godina.

Galaxy Watch 4 (Classic), Fold3, Flip2 i Buds2 zaokružuju Samsungovu letnju ponudu. Dok čekamo test primerke, bavimo se onim što znamo sa malih ekrana.

Da Samsungovo letnje otpakivanje ne bude jedini veliki događaj između dve epizode, hteo je točak vremena. PC, platforma sa kojom je većina nas u Tehnopolisu odrasla, proslavila je 40. rođendan. Pričamo o tome, a naslanjamo se na članak kojim je redakcija BBC-a na srpskom proslavila ovaj rođendan i na koji vas upućujemo pošto poslušate 129. Tehnopolis (https://www.bbc.com/serbian/lat/svet-58166338). Hvala na slušanju!

Pratite Tehnopolis podcast
RSS: https://www.b92.net/podcast/tehnopolis/feed/
Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/podcast/tehnopolis/id1185520336?mt=2
Google Podcasts: https://bit.ly/32Y1mlO

Aleksandar Miladinović
https://twitter.com/alexmiladinovic

Ivan Jelić
https://twitter.com/escapetofreedom
https://mastodon.social/@escapetofreedom

EP59: Kako do $15 miliona investicije?

Netokracija Office Talks
U 59. epizodi Office Talks podcasta govorimo o vesti koja će, kada krajem godine budemo svodili račune, sigurno biti jedna od najvećih – domaći startap Tenderly uzeo je investiciju od $15,3 miliona!
U 59. epizodi Office Talks podcasta govorimo o vesti koja će, kada krajem godine budemo svodili račune, sigurno biti jedna od najvećih – domaći startap Tenderly uzeo je investiciju od $15,3 miliona!

Investiciju je predvodio internacionalni fond Accel – ako vam ovo ime ništa ne znači, dovoljno je znati da je ovaj fond bio među prvim investitorima u gigante kao što su Facebook, Spotify, Slack, Dropbox itd.

Osnivači ovog startapa sa nama su podelili svoju priču: od toga kako je Tenderly nastao, do značaja Web3 tehnologija i Ethereum ekosistema, a govorili su i o tome kako akviziraju korisnike i kako pronalaze sales talenat u Srbiji.
______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Social Serbia 2021 | DigiTalk EP19

Digitalk.rs
Agencija Pioniri Communications pre svega važi za jednu od najkreativnijih agencija na našem tržištu, a kreativnost je samo jedan od razloga zašto mnogi brendovi vole da rade sa njima.
Agencija Pioniri Communications pre svega važi za jednu od najkreativnijih agencija na našem tržištu, a kreativnost je samo jedan od razloga zašto mnogi brendovi vole da rade sa njima. Ono što je meni posebno zanimljivo kada pominjemo kreativnost, jeste jedan veoma drugačiji način kako prilaze tradicionalnim brendovima i industrijama i sa tim svojim pristupom su zaista napravili veoma značajne i zapažene rezultate.

U ovoj epizodi ćemo sa Natalijom koja dolazi ispred celog tima Pionira pričati o njihovom internom projektu, istraživanju tržišta Social Srbija koje zajedno sa agencijom Smart Plus Research sprovode poslednjih pet godina. Ovo istraživanje predstavlja uvid u korišćenje društvenih mreža i online navika ljudi u Srbiji, i zaista predstavlja veliki doprinos lokalnom tržištu i industriji sa svim podacima i uvidima koje nudi svake godine. Kao što smo naveli na kraju epizode u zaključku, relevantnost je jedan od najvažnijih faktora kada je marketinška industrija u Srbiji u pitanju, pa vam zato preporučujemo da odgledate ovu epizodu ukoliko vas interesuje kakve su to navike ljudi u Srbiji kada su u pitanju društvene mreže ali i njihovo ponašanje online uopšte.

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje teme
– Zašto je dobro da radimo istraživanja u marketingu
– Da li je mit da kreativci ne vole podatke?
– Koliko se istraživanja koriste u našoj marketinškoj industriji
– Social Srbija 2021 – koji je predmet istraživanja
– Rezultati ovogodišnjeg istraživanja
– Koliko danas ljudi veruju reklamama na društvenim mrežama
– Šta možemo da zaključimo na osnovu ovog istraživanja
– Najveće iznenađenje istraživanja
– Osvrt na poslednjih pet godina – šta se to promenilo
– Natalija vam preporučuje

Natalija na Linkedinu: https://www.linkedin.com/in/natalija-%C4%8Dorbi%C4%87/

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/

2. Partner podkasta: Mastercard
https://www.mastercard.rs/sr-rs.html

3. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

U narednom periodu, u svakoj od DigiTalk epizoda delićemo po dve knjige izdavačke kuće Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi delimo dva primerka knjige Samodisciplina.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajt poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene na sajtu.

U meri u kojoj mi možemo, podržavamo jednog malog proizvođača – NekShop – https://www.nekshop.com/
Pogledajte njihov online shop, velika kreativnost i dobar dizajn, a njihove majice će Vlada nositi u epizodama u narednom periodu. I NekShop vam daje 10% popusta uz promo kod digitalk na njihovom online shop-u!

EP58: Domaći brendovi bez medalje na Olimpijskim igrama

Netokracija Office Talks
Naš Marko Tadić i Strahinja Ćalović podelili su svoje utiske o organizaciji ovih OI i, kako i priliči ljubiteljima sporta, pokušali da odgovore na pitanje koje je ovih dana uzburkalo domaću javnost – da li su naši sportisti bili uspešni ili ne?
Naš Marko Tadić i Strahinja Ćalović podelili su svoje utiske o organizaciji ovih OI i, kako i priliči ljubiteljima sporta, pokušali da odgovore na pitanje koje je ovih dana uzburkalo domaću javnost – da li su naši sportisti bili uspešni ili ne?

Osim toga, dotakli su se još jedne kontraverzne teme – one o novčanim nagradama za osvajače medalja, a govorili su i o (ne)popularnosti nekih sportova (i zašto je to tako), prenosima mečeva, reakcijama ljudi na društvenim mrežama i marketinškim kampanjama koje su brendovi pripremili specijalno za OI.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija