HR u IT industriji | Biljana Rakić | DigiTalk EP31

Digitalk.rs
Sa Biljanom smo razgovarali na temu bavljenja ljudskim resursima u IT industriji.
Sa Biljanom smo razgovarali na temu bavljenja ljudskim resursima u IT industriji. Biljana ima bogato iskustvo u radu sa ljudima i razvoju ljudskih potencijala, a poslednjih nekoliko godina radi u veoma dinamičnom IT sektoru gde je pokazala svoj pun potencijal.

Upravo zbog svog bogatog iskustva Biljana je mogla da nam predstavi razlike između HR u IT industriji i ostalim granama privrede, te da nam prenese svoja viđenja i iskustvo na mnoge teme koje su aktuelne poslednjih godinu i po dana: employer branding sa fantastičnim osvrtom na eksterni i interni employer branding, remote first način organizovanja ljudi u jednoj IT kompaniji, benefitima za zaposlene, celokupnom regruting procesu i korišćenju podataka u svrhu smanjenja fluktuacije zaposlenih…

Biljana Rakić, VP of Human Capital @ Coing – https://www.linkedin.com/in/biljana-rakic/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Razlike u HR-u u odnosu na ostale industrije
– Employer branding
– Benefiti i uslovi rada: šta su zapravo uslovi rada a šta su benefiti
– Remote first ili rad iz kancelarije
– Product vs. outsourcing kompanije iz ugla HR-a
– Fokus HR u IT-u: recruiting & retention
– Kako se koriste podaci u svrhu povećanja retencije, smanjenje fluktuacije i poboljšanog zapošljavanja
– Agilna metodologija u HR-u
– Koliko se promenila uloga HR-a u periodu pandemije
– Kako da uđete u svet HR-a

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
OTP banka prepoznaje da je upravljanje tokovima novca jedan od glavnih izazova u privredi i svojim klijentima nudi visok nivo ekspertize i iskustva sa primenom najboljih svetskih rešenja. Lider je u transakcionom bankarstvu uključujući faktoring poslovanje, gde zauzima 40 odsto tržišnog učešća i time značajno olakšava svakodnevno poslovanje svojih klijenata. Više o ovoj usluzi možete saznati na sledećem linku:

Domaći faktoring

2. Partner podkasta: kompanija Mastercard
https://www.mastercard.rs/sr-rs.html

3. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

I u ovoj epizodi podelićemo dve knjige ’’Scrum Masterclass’’ izdavačke kuće Finesa onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu: https://www.finesa.edu.rs/

Tehnopolis 133: Metaverzum, iza Facebooka

Tehnopolis
Imamo novu reč i novo ime za starog znalca.

Tehnopolis 133: Metaverzum, iza Facebooka

Imamo novu reč i novo ime za starog znalca.

Facebook je promenio ime kompanije, sada bi voleo da ga zovete Meta. Na stranu sve u vezi sa metapodacima, ime proizvoda po kom kompanija nosi ime od početka ostaje isto, kao verovatno i sve drugo – uključujući i višesatne prekide rada svih servisa.

Stvari koje se nisu promenile ponovo smo mogli da vidimo zahvaljujući „Facebook papirima“, mediji su krajem meseca počeli sa objavljivanjem materijala i saznanja o stvarima koje je Facebook držao u svoja 4 zida.

Zidovi zidani bitovima projekat su koji Facebook zove Metaverzum (Metaverse). Da li su ovo prvi mali koraci ka nečemu što će jednog dana postati holodeck, ili se Facebook, pardon, Meta samo zaigrala budućnosti ostaje da vidimo.

Veliki su prijavili prihode, a i dalje im ide jako dobro. Na kraju, ako koristite WhatsApp na više računara, možda će ova epizoda biti vesnik lepih vesti. Hvala na slušanju!

Pratite Tehnopolis podcast
RSS: https://www.b92.net/podcast/tehnopolis/feed/
Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/podcast/tehnopolis/id1185520336?mt=2
Google Podcasts: https://bit.ly/32Y1mlO

Aleksandar Miladinović
https://twitter.com/alexmiladinovic

Ivan Jelić
https://twitter.com/escapetofreedom
https://mastodon.social/@escapetofreedom

EP69: Tapni – digitalna vizit karta na dodir

Netokracija Office Talks
Na koji način NFC tehnologija može da nam pomogne da zamenimo vizit karte i unapredimo razmenu poslovnih kontakata?
Na koji način NFC tehnologija može da nam pomogne da zamenimo vizit karte i unapredimo razmenu poslovnih kontakata? Odgovor na ovo pitanje dao nam je Mihajlo Nikodijević, osnivač startapa Tapni koji razvija pametne vizit karte. Njihovo poslovanje i naredni planovi, bili su tema 69. epizode Office Talks podcasta.

Mihajlo nam je otkrio na koji način je ušao u svet startapa nakon niza osvojenih hakatona sa svojim timom. Svoj, ali i potencijal svojih kolega iskoristio je da razvija startap Tapni koji je nedavno dobio i investiciju od 200.000 evra oko investitora okupljenih iza Inicijative Digitalna Srbija, a koja će biti iskorišćena za dalje širenje tima i prebacivanje poslovanja iz Austrije u Srbiju.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Kako validirati ideje, lansirati i razvijati startap | Vedran Rašić | DigiTalk EP30

Digitalk.rs
Vedran je u ovoj epizodi želeo da pomogne mladima koji su na početku i žele da svoje ideje pretoče u startup.
Vedran je u ovoj epizodi želeo da pomogne mladima koji su na početku i žele da svoje ideje pretoče u startup. Ceo proces smo maksimalno ogoleli i pojednostavili, te sveli na osnovne korake: Kako validirati ideju, lansirati i razvijati startup sa akcentom na digitalne proizvode, odnosno na Saas industriju.

Na početku smo pričali kako doći do ideje – nađite problem koji treba rešavati, tražite inspiraciju na tržištu. Pričali smo koliko je bitno krenuti sa nekim osnovim pretpostavkama, ali da je esencijalno da imate neku viziju. Ključna stvar je lansirati proizvod, a kasnije raditi na pozicioniranju proizvoda i plasiranju.

Prešli smo ceo put od validiranja ideje i proizvoda, lansiranja proizvoda, rasta do zajednice. Jedan razgovor gde vam je pasionirani preduzetnik dao na dlanu svoje višegodišnje iskustvo i savete koji vam mogu pomoći da izbegnete najčešće neuspehe na počecima.

Vedran Rašić, CEO @ LeadDelta – https://www.linkedin.com/in/vedranrasic/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Venov dijagram: proizvod, korisnik, strategije rasta
– Problem koji se isplati rešavati
– Značaj tima
– Lansiranje proizvoda: ključna stvar na početku
– Da li uzeti investiciju na početku?
– Lansiranje i validacija proizvoda
– Kako organizovati ‘’proizvodnju’’?
– Rast i razvoj
– Zajednica
– Domaći zadatak za pratioce

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
Protekle 3 godine e-trgovina je zabeležila značajan porast od 80 odsto svake godine, a broj transakcija na internetu dostigao je rast od 103% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu. Prateći trendove savremenog poslovanja, OTP banka ima u ponudi e-commerce uslugu – mogućnost prihvatanja platnih kartica na web sajtu klijenta. E-commerce omogućava online prodaju proizvoda i usluga kroz prihvatanje uplata platnim karticama na sajtu korisnika, a usluga je automatizovana i dostupna 24 časa dnevno za kupce iz celog sveta. Više o ovoj usluzi možete saznati na linku: https://www.otpbanka.rs/e-commerce-funkcionalnosti/

2. Partner podkasta: kompanija Mastercard – https://www.mastercard.rs/sr-rs.html

3. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

I u ovoj epizodi podelićemo dve knjige ’’Strategija plavi okean’’ izdavačke kuće Finesa (https://www.finesa.edu.rs/) onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu.

EP68: Kako iz Beograda raditi na najvećim svetskim video igrama?

Netokracija Office Talks
Još jedna velika AAA video igra namenjena globalnom tržištu razvijana je u Beogradu.
Još jedna velika AAA video igra namenjena globalnom tržištu razvijana je u Beogradu. Za to je, pored ostalih Ubisoft studija, zaslužan i onaj u Srbiji sa čijim smo članovima razgovarali u novoj epizodi Office Talks podcasta.

Kako je Riders Republic sada gotov proizvod, Milica Todorović (Producent na igri) i Pavle Petrović (Tech Lead) govorili su o temi same igre koja je bazirana na masovnim online trkama kroz nacionalne parkove SAD-a, ali i kako je izgledao proces nastanka ovog naslova. Do kraja epizode saznajte koji su naredni planovi tima Ubisofta u Beogradu, posebno nakon lansiranja velike i zahtevne video igre.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Marketing digitalnih proizvoda | Lazar Pavlović | DigiTalk EP29

Digitalk.rs
Kao što je Lazar rekao, nikada nije bilo lakše ući u SaaS industriju i kreirati digitalni proizvod.
Kao što je Lazar rekao, nikada nije bilo lakše ući u SaaS industriju i kreirati digitalni proizvod. Ova epizoda zadire u više oblasti, pre svega od digitalnog marketinga do IT industrije i nekih malo drugačijih tehnika u promociji proizvoda.

Šta je to digitalni proizvod, kako se marketing digitalnih proizvoda razlikuje od klasičnog digitalnog marketinga, i koje su to taktike, growth operacije, marketinški kanali koji se koriste u tom procesu.

Lazar Pavlović, SaaS Marketing Expert – https://www.linkedin.com/in/lazapavlovic/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Šta je to zapravo digitalni proizvod i šta je to SaaS industrija?
– kako se marketing digitalnih proizvoda razlikuje od tradicionalnog marketing?
– Gde se Srbija nalazi kao tržište kada pričamo o marketingu digitalnih proizvoda?
– Lifecycle marketing: Sales-led & Product-led growth
– Kreiranje marketing strategije za digitalne proizvode
– Taktike, growth operacije i marketing kanali
– Operacije prilikom lansiranja digitalnog proizvoda
– Marketinški alati u SaaS industriji
– Nikada lakše nije bilo kreirati digitalni proizvod

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
OTP banka prepoznaje da je upravljanje tokovima novca jedan od glavnih izazova u privredi i svojim klijentima nudi visok nivo ekspertize i iskustva sa primenom najboljih svetskih rešenja. Lider je u transakcionom bankarstvu uključujući faktoring poslovanje, gde zauzima 40 odsto tržišnog učešća i time značajno olakšava svakodnevno poslovanje svojih klijenata. Više o ovoj usluzi možete saznati na sledećem linku:

Domaći faktoring

2. Partner podkasta: kompanija Mastercard
https://www.mastercard.rs/sr-rs.html

3. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

I u ovoj epizodi podelićemo dve knjige ’’Strategija plavi okean’’ izdavačke kuće Finesa (https://www.finesa.edu.rs/) onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu.

EP67: Može li se u zatvor zbog ‘Tome’?

Netokracija Office Talks
Može li se u zatvor zbog gledanja „Tome“?
Može li se u zatvor zbog gledanja „Tome“? Rešili smo da je ovo pitanje dobar povod da snimimo epizodu podcasta i proćaskamo o tome gde je piraterija danas, kada smo se prvi put susreli sa njom i kome ne gine ćorka u slučaju „Toma“.

Pomenuti film izazvao je ogromu pažnju javnosti. Do sada ga je pogledalo više od 700.000 ljudi u bioskopu i pitaj boga koliko još ljudi u svom piratskom izdanju. To nas je nateralo da se zapitamo kako se domaća kinematografija može boriti protiv piratizovanog sadržaja, da li smo kao društvo dovoljno edukovani o autorskim pravima i značaju podrške jednog ovakvog projekta, kao i da li se rešenje može pronaći u streaming servisima?

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Tehnopolis 132: Borba čipova

Tehnopolis
Google je predstavio svoj prvi, Apple nastavio da ih niže, a Microsoft je ostavio bez Windowsa 11 one kojima fali čip pod imenom TPM.

Tehnopolis 132: Borba čipova

Google je predstavio svoj prvi, Apple nastavio da ih niže, a Microsoft je ostavio bez Windowsa 11 one kojima fali čip pod imenom TPM.

Poznati su svi detalji o Pixelu 6, Google je predstavio nove uređaje u dve dimenzije i dve klase, kako po mogućnostima, tako i po ceni. Ono što je ključno za njihovu priču je Google Tensor, novi Googleov čip koji sada pogoni Pixele i koji je ključna nit priče o iskustvu koje bi novi telefoni trebalo da pruže.

Apple je dan ranije konačno osvežio MacBook Pro u punom smislu te reči. Novo, ili bolje rečeno ponovo viđeno je gotovo sve, M1 Pro i M1 Max pogone modele sa ekranima od 14 i 16 inča, vratili su se portovi, a notch je sa Appleovih telefona prešao i na računare. Uz retro dizajn, vratili su se i fizički „F“ dugmići, izbacujući TouchBar sa scene.

Početkom meseca ozvaničen je Windows 11, a u nastavku TPM sapunice otkrili smo da će Microsoft ipak „dozvoliti“ instalaciju na uređaju koji nemaju ovaj čip u verziji 2.0, ali „bez obaveze“. Bilo kako bilo, Windows se konačno bitno prolepšao.

Tri bitna događaja za 132. epizodu Tehnopolis podcasta, hvala na slušanju!

Pratite Tehnopolis podcast
RSS: https://www.b92.net/podcast/tehnopolis/feed/
Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/podcast/tehnopolis/id1185520336?mt=2
Google Podcasts: https://bit.ly/32Y1mlO

Aleksandar Miladinović
https://twitter.com/alexmiladinovic

Ivan Jelić
https://twitter.com/escapetofreedom
https://mastodon.social/@escapetofreedom

Kako se organizacije transformišu i kakav uticaj imaju zaposleni | Nenad Antić | DigiTalk EP28

Digitalk.rs
Nenad Antić nam je bio uvodni sagovornik na temu razvoja ljudi u organizacijama i transformacije organizacija i timova.
Nenad Antić nam je bio uvodni sagovornik na temu razvoja ljudi u organizacijama i transformacije organizacija i timova. Nenadovo iskustvo i ekspertiza dali su nam savršen uvod u ovu oblast koju ćemo razvijati u nekim od narednih epizoda.

Razgovor sa Nenadom nam je dao uvide u to kako su se nekada promene sprovodile u organizacijama i na koji način su zaposleni bili uključeni u te promene, a kako to sve danas izgleda. Pričali smo o razvoju sposobnosti kod ljudi za rešavanje problema, odnosno o promeni mindseta od formalnog ka iskustvenom učenju. Pričali smo o feedback i speak-up kulturi, promenama koje danas iniciraju sami zaposleni, kao i o promenama koje su već počele da se dešavaju kod zapošljavanja novih ljudi:ne zapošljavaju se pojedinci već funkcionalni mikro timovi…

Nenad Antić, poslovni i HR konsultant – https://www.linkedin.com/in/nenad-anti%C4%87-a4b2207/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Problemi i promene su konstantni
– Agilno znači angažovano
– Primer dobre prakse agilne transformacije (na primeru HR tima)
– Priprema, priprema, priprema
– Da li ljudi u različitim industrijama različito prihvataju promene
– Promena mindset-a: od formalnog ka iskustvenom učenju
– Mentorstvo/Coaching
– Razvojni mindset: kulture feedback-a i speak-up
– Tehnologija, nove generacije i HR
– Budi promena koju želiš da vidiš: HR danas
– Kako Nenad radi na sebi i šta preporučuje

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta: OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
Protekle 3 godine e-trgovina je zabeležila značajan porast od 80 odsto svake godine, a broj transakcija na internetu dostigao je rast od 103% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu. Prateći trendove savremenog poslovanja, OTP banka ima u ponudi e-commerce uslugu – mogućnost prihvatanja platnih kartica na web sajtu klijenta. E-commerce omogućava online prodaju proizvoda i usluga kroz prihvatanje uplata platnim karticama na sajtu korisnika, a usluga je automatizovana i dostupna 24 časa dnevno za kupce iz celog sveta.
Više o ovoj usluzi možete saznati na linku: https://www.otpbanka.rs/e-commerce-funkcionalnosti/

2. Partner podkasta: kompanija Mastercard
https://www.mastercard.rs/sr-rs.html

3. Prijatelj podkasta: kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

I u ovoj epizodi podelićemo dve knjige izdavačke kuće Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
Onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu.

EP66: Kako postaviti content marketing koji prodaje

Netokracija Office Talks
Content marketing koji prodaje. Šta je content marketing?
Content marketing koji prodaje. Šta je content marketing? Kako se kreira tekstualni sadržaj za ciljanu publiku? Koji sve oblici sadržajnog marketinga postoje? Odgovore na ova, ali i druga pitanja potražili smo u 66. epizodi Office Talks podkasta u kojoj nam je gostovala Mia Čomić, Head of Marketing u kompaniji Zengrowth.

Jedna od tema je bila i to na koji način treba da izgleda saradnja sa klijentima i kako se pripremiti kada ja reč o ovoj vrsti marketinga, a pored toga saznaćete koliko je u kreiranju kvalitetnog sadržaja važno stvaranje dobre optimizacije istog, kako bi i kampanja bila efikasna. Mia je sa nama podelila i savete za sve buduće „content“ marketare, uz osvrt na to kako se piše kvalitetan sadržaj.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija