EP91: Kako se investira u startape? (South Central Ventures)

Netokracija Office Talks
Gosti 91. epizode Office Talks podcasta bili su Jan Kobler i Goran Stevanović iz investicionog fonda South Central Ventures.
Gosti 91. epizode Office Talks podcasta bili su Jan Kobler i Goran Stevanović iz investicionog fonda South Central Ventures. Sa njima smo razgovarali o nastanku ovog fonda i trenutnoj situaciji u srpskom startap ekosistemu, uz osvrt na važnost finansijske podrške domaćim visokotehnološkim projektima.

Između ostalog, tema razgovora je bila i dosadašnji rad fonda u Srbiji i regionu uz osvrt na to u koje su startap projekte ulagali i na osnovu kojih kriterijuma. Kroz razgovor sa Janom i Goranom smo saznali na koji način ovaj fond gleda na sve veću prisutnost evropskih fondova u regionu, gde smo se dotakli i narednih planova South Central Ventures-a za region i lokalno tržište.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Pravac razvijanja digitalnog oglašavanja – limiti lokalnog tržišta? | Đorđe Bukinac | DigiTalk EP54

Digitalk.rs
Sa Đorđem, mladim genijalnim umom koji se nalazi na čelu sektora Digital Media u jednoj od najvećih medijskih grupacija na svetu, GroupM, pričali smo po prvi put vrlo detaljno o Programmatic oglašavanju, svim njegovim aspektima, ključnim komponentama, ali i nekim stvarima poput brand safety-a, outcome based modelu kupovine, i mnogo drugih stvari koje su vežane za digitalno oglašavanje.
Sa Đorđem, mladim genijalnim umom koji se nalazi na čelu sektora Digital Media u jednoj od najvećih medijskih grupacija na svetu, GroupM, pričali smo po prvi put vrlo detaljno o Programmatic oglašavanju, svim njegovim aspektima, ključnim komponentama, ali i nekim stvarima poput brand safety-a, outcome based modelu kupovine, i mnogo drugih stvari koje su vežane za digitalno oglašavanje.

Ovaj razgovor obiluje velikim brojem nekih i za nas novh pojmova, ali Đorđe je bio zaista genijalan sagovornik koji je vrlo pasionirano objasnio sve vrlo detaljno i konkretno. Ova epizoda može da posluži i kao svojevrsni entry kurs za programmatic oglašavanje obzirom da smo pokrili jako veliki broj aspekata ovog modela.

Đorđe Bukinac, Head of Digital Media @ GroupM
https://www.linkedin.com/in/djordjebukinac/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Put do globalne medijske agencije
– Dinamika u medijskim agencijama
– Šta se podrazumeva pod programmatic media
– 4 ključne komponente programmatic zakupa
– Koji kadrovi su potrebni da bi se zaokružio ekosistem programmatic-a?
– Gde se nalazi veštačka inteligencija u sistemu programmatica?
– Prednosti programmatica u odnosu na druge kanale
– Stanje na našem tržištu
– Outcome -based model kupovine – kakav je tu odnos agencije i klijenta
– Connected TV i OOH u kontekstu programmatic kupovine
– Brand safety kao neizostavna komponenta digitala
– Brand safe vs brand suitable – prelazak na novi nivo
– Da li postoji medij koji je 100% brand safe?
– Influenseri: da li je došlo do zasićenja?
– Novi modeli zakupa influensera i upotreba toolova za veću efikasnost
– Da zaključimo i preporučimo

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta:
MTS – https://mts.rs/
Želeli bismo da vam skrenemo pažnju na jednu od usluga MTS-a:
Upravljajte svojom digitalnom administracijom i fakturisanjem lakše, sigurnije i brže – sa bilo kog mesta i kada to vama odgovara. Dočekajte spremni prelazak na elektronsko fakturisanje uz Banqup platformu za eFakture, koja se nalazi u mts ponudi. https://mts.rs/Poslovni/Digital/Poslovna-resenja/eFakture

2. Partneri podkasta:
– OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
– kompanija Mastercard – https://www.mastercard.rs/sr-rs.html
– kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

3. Prijatelj podkasta:
Izdavačka kuća Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi podelićemo dve knjige ’’Strategija plavog okeana’’ izdavačke kuće Finesa onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu: https://www.finesa.edu.rs/

Tehnopolis 146: Doviđenja!

Tehnopolis
Ovo je naš poslednji Tehnopolis.

Tehnopolis 146: Doviđenja!

Ovo je naš poslednji Tehnopolis.

Ovaj opis biće kratak, ali iz srca. Vreme je da kažemo doviđenja Tehnopolisu, u ovoj epizodi bavimo se tom jednom jedinom vešću. Detalji su u minutima pred vama, neizmerno vam hvala na svemu!

Do nekih novih priča,
Aleksandar i Ivan

Aleksandar Miladinović
https://twitter.com/alexmiladinovic

Ivan Jelić
https://twitter.com/escapetofreedom
https://mastodon.social/@escapetofreedom

Dragan Mitrović Woo
https://www.instagram.com/woo.clothing/

EP90: O Web3 protokolu, Ethereumu, DAO i NFT-u (Trapesys)

Netokracija Office Talks
Gosti 90. epizode Office Talks podcasta bili su Lazar Travica (CTO i suosnivač) i Vuksan Simunović (CEO i suosnivač) koji dolaze iz kompanije Trapesys.
Gosti 90. epizode Office Talks podcasta bili su Lazar Travica (CTO i suosnivač) i Vuksan Simunović (CEO i suosnivač) koji dolaze iz kompanije Trapesys. Oni su nam pričali o web3 svetu i sve većoj ekspanziji ove tehnologije kako u zajednici programera, tako i u zajednici korisnika na globalnom nivou.

Štaviše, imaćete priliku da saznate na koji način se grade i razvijaju web3 protokoli, koja je razlika između Layer 1 i Layer 2 rešenja i šta predstavlja njihova decentralizacija. Deo epizode posvetili smo i tome na čemu tačno radi Trapesys kada su u pitanju blockchain mreže i rad na Polygon Edge alatu.

Pred kraj, imali smo priliku da sa Lazarom i Vuksanom razgovaramo o tome koje sve opcije postoje za ulazak u web3 svet, posebno sa strane edukacija za sve zainteresovane. Inače, ova kompanja aktivno širi tim o čemu će takođe biti više reči u videu.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Značaj razvojnog pristupa u organizacijama | Andrija Nikolić | DigiTalk EP53

Digitalk.rs
Tema razvoja ljudi i zaposlenih u kompanijama je veoma važna i poslednjih godina dobija sve više pažnje.
Tema razvoja ljudi i zaposlenih u kompanijama je veoma važna i poslednjih godina dobija sve više pažnje. Uz iskrenu preporuku prijatelja, pozvao sam Andriju iz firme Methodes Franklyn Covey da razgovaramo o razvoju ljudi danas, šta to za pravo predstavlja, kako su se kompanije bavile razvojem svojih zaposlenih u prethodnih deset godina, te šta su nam pandemija i digitalni formati doneli kada je ova oblast u pitanju. Veoma pitak i edukativan razgovor za sve one koji žele da se bave radom na sebi i svojim ljudima.

Andrija Nikolić, Solutions Development Manager @ Methodes FranklinCovey – https://www.linkedin.com/in/andrijanikolic/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Koliko je zapravo važno ulagati u razvoj zaposlenih?
– Ulaganje u zaposlene – ključna komparativna prednost na tržištu
– Razvoj zaposlenih – jedna od ključnih komponeneti Employer Branding-a
– Retrospekiva razvoja u poslednjih 10 godina
– Kompetencije
– Šta je trening, a šta razvoj?
– Sve faze jednog razvojnog pristupa
– Veličina organizacije i razvoj
– Razvoj u doba pandemije i novi formati učenja
– Koliko su i kako digitalni formati i načini učenja uticali na razvojne procese?
– Da zaključimo

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta:
MTS – https://mts.rs/
Želeli bismo da vam skrenemo pažnju na jednu od usluga MTS-a:
Dočekajte spremno eFiskalizaciju uz kompletnu podršku koju nudi mts. Na raspolaganju su vam rešenja, koja obuhvataju android uređaje najnovije generacije, sa SIM karticom za stalnu vezu sa internetom, aplikaciju fiskalne kase i mogućnost Cloud portala naprednih funkcionalnosti za bezbedno čuvanje svih podataka i poslovnu analitiku, kao i održavanje i podršku stručnog tima 24/7. https://mts.rs/Poslovni/Fiskalizacija

2. Partneri podkasta:
– OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
– kompanija Mastercard – https://www.mastercard.rs/sr-rs.html
– kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

3. Prijatelj podkasta:
Izdavačka kuća Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi podelićemo dve knjige ’’Ciljevi’’ izdavačke kuće Finesa onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu: https://www.finesa.edu.rs/

EP89: Kakva je uloga softverskog testiranja u razvoju proizvoda?

Netokracija Office Talks
QA testing kao pozicija u IT industriji je sve više tražena.
QA testing kao pozicija u IT industriji je sve više tražena. O tome šta ona tačno podrazumeva i koje su veštine potrebne da bi postali QA tester, razgovarali smo sa Veljkom Đorđevićem i Nikolom Ilićem iz kompanije TeleSign u okviru 89. epizode Office Talks podcasta.

Naši sagovornici su nam definisali razliku između novonastalog termina SDET i QA testinga, objasnivši da ovaj prvi termin zahteva veće poznavanje programskih jezika. Imali smo i priliku da porazgovaramo u radnoj kulturi u TeleSign-u i saradnji QA tima sa developmentom timom, uz osvrt na dalje planove kompanije kada je reč o širenju u Srbiji.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

E-Commerce: Nova generacija | Darko Dujič | DigiTalk EP52

Digitalk.rs
Sa Darkom smo pričali pre svega o stanju tržišta elektronske trgovine u Srbiji i regionu, novim modelima i na koji način se danas možemo uspešno baviti e-commercom u regionu.
Sa Darkom smo pričali pre svega o stanju tržišta elektronske trgovine u Srbiji i regionu, novim modelima i na koji način se danas možemo uspešno baviti e-commercom u regionu. Uporedili smo i objasnili pojmove market place-a i comparison shopping platformi, kolika je uloga tehnologije danas u online trgovini, te gde se tu nalazi naš potrošač.

Darko je veoma pasioniran u svom poslu, a njegovo iskustvo koje nosi sa svih tržišta u regionu ali i šire u ovom razgovoru je dalo neke zaista sjajne uvide i brojke.

Darko Dujič, CEO @ WeTeh – https://www.linkedin.com/in/darkodujic/

Teme u epizodi:
– Uvod i predstavljanje
– Pogled na razvoj tržišta u Srbiji i regionu
– Šta zapravo predstavlja market place, a šta comparison platforma?
– Relevantni shopping modeli bez korpe
– B2B2C platforma
– Zašto danas svi žele da grade marketplace?
– Marketplace: e-commerce ili tehnološka kompanija
– Koja je uloga krajnjeg korisnika?
– Da li je tona tehnologije dovoljna da pobedimo u novoj trgovinskoj realnosti
– Intuicija protiv algoritma
– Svi žele biti Amazon? Zašto?
– Gde je realnost elektronske trgovine u Srbiji i regionu?
– Koje su to kompetencije koje nam nedostaju za naredni korak?
– Kako danas, u ovim okolnostima, biti uspešan u e-commerce biznisu?

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta:
MTS – https://mts.rs/
Želeli bismo da vam skrenemo pažnju na jednu od usluga MTS-a:
Upravljajte svojom digitalnom administracijom i fakturisanjem lakše, sigurnije i brže – sa bilo kog mesta i kada to vama odgovara. Dočekajte spremni prelazak na elektronsko fakturisanje uz Banqup platformu za eFakture, koja se nalazi u mts ponudi. https://mts.rs/Poslovni/Digital/Poslovna-resenja/eFakture

2. Partneri podkasta:
– OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
– kompanija Mastercard – https://www.mastercard.rs/sr-rs.html
– kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

3. Prijatelj podkasta:
Izdavačka kuća Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi podelićemo dve knjige ’’Profit pre svega’’ izdavačke kuće Finesa onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu: https://www.finesa.edu.rs/

EP88: Kako je nastao Vozzi – servis za pomoć na putu? (Vladimir Šijaković)

Netokracija Office Talks
Svako ko se suočio sa šlepovanjem zna kolika to muka ume da bude.
Svako ko se suočio sa šlepovanjem zna kolika to muka ume da bude. U 88. epizodi Office Talks podcasta razgovaramo o tome kako je nastao servis za pomoć na putu po imenu Vozzi koji svoje poslovanje nakon Srbije širi i na države Evropske unije.

Osnivač ovog servisa, Vladimir Šijaković, govorio je o tome kako je od ličnog problema došao do rešenja koje danas koristi skoro 100.000 korisnika. Razgovarali smo o ranim danima servisa, o usponima i padovima, o tome gde se Vozzi nalazi danas i kako izgledaju novi paketi, ali i koji su planovi za budućnost ove kompanije.

Za kraj, Šijaković je otkrio da se Vozzi sprema za novu rundu finansiranja, ali i za nova tržišta tj. širenje na teritoriju Evropske unije.

Uživajte!

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija

Customer-centricity na papiru i u praksi | Predrag Topić | DigiTalk EP51

Digitalk.rs
Peđa nam je kroz jedan izuzetno prijatan razgovor predstavio današnju orijentisanost kompanija ka potrošačima, a ovu temu je izneo veoma analitički i detaljno, od istorijskih podataka kako su se kompanije proz vreme odnosile prema potrošačima, do svih biznis i organizacionih pretpostavki koje su potrebne kako bi jedna kompanija mogla da kaže da je customer centric.
Peđa nam je kroz jedan izuzetno prijatan razgovor predstavio današnju orijentisanost kompanija ka potrošačima, a ovu temu je izneo veoma analitički i detaljno, od istorijskih podataka kako su se kompanije proz vreme odnosile prema potrošačima, do svih biznis i organizacionih pretpostavki koje su potrebne kako bi jedna kompanija mogla da kaže da je customer centric.

Predrag Topić, Head of business development @Things Solver, osnivač @DX Lab
https://www.linkedin.com/in/predragtopic/

Teme u podkastu:
– Uvod i predstavljanje
– Gost pita voditelja: Poslednje iskustvo sa nekim brendom koje me oduševilo
– Kratak osvrt na orijentacije biznisa/kompanija kroz vreme
– Tri nivoa orijentisanosti na potrošača – customer-focus, customer-centricity, customer-obsession
– Pogled na trenutno stanje po pitanju fokusa na potrošača generalno (Srbija, region, globalno)
– Biznis i organizacione pretpostavke za customer-centricity: Strategija
– Organizaciona kultura
– Organizaciona struktura
– Prevod u hard-cold biznis rezultate
– Razumevanje potrošača kroz poznavanje njegovog customer jurney-a
– Blue-dot consumer
– Koji nam sve izvori koriste za razumevanje potrošača
– Šta Things Solver radi u ovoj oblasti da pomogne kompanijama
– Kako i mala i srednja preduzeća mogu da se više okrenu ka potrošačima
– Zaključak i preporuke

Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs

Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs

Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:

1. Pokrovitelj podkasta:
MTS – https://mts.rs/
Želeli bismo da vam skrenemo pažnju na jednu od usluga MTS-a:
Dočekajte spremno eFiskalizaciju uz kompletnu podršku koju nudi mts. Na raspolaganju su vam rešenja, koja obuhvataju android uređaje najnovije generacije, sa SIM karticom za stalnu vezu sa internetom, aplikaciju fiskalne kase i mogućnost Cloud portala naprednih funkcionalnosti za bezbedno čuvanje svih podataka i poslovnu analitiku, kao i održavanje i podršku stručnog tima 24/7. https://mts.rs/Poslovni/Fiskalizacija

2. Partneri podkasta:
– OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
– kompanija Mastercard – https://www.mastercard.rs/sr-rs.html
– kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!

3. Prijatelj podkasta:
Izdavačka kuća Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi podelićemo dve knjige ’’To nikad neće upaliti’’ izdavačke kuće Finesa onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu: https://www.finesa.edu.rs/

EP87: Šta najbolji programeri žele u 2022. godini?

Netokracija Office Talks
Koliko je COVID-19 pandemija uticala na zapošljavanje programera i u kojoj meri na tržište utiču full-remote pozicije iz inostranstva? Šta se dešava sa onim timovima koji se polako vraćaju u kancelariju i da li i dalje važi ona „stara“ da najbolji talenat uglavnom traži samo priliku za rad na super projektu, mogućnost za profesionalni napredak i zadovoljavajuću platu?
Koliko je COVID-19 pandemija uticala na zapošljavanje programera i u kojoj meri na tržište utiču full-remote pozicije iz inostranstva? Šta se dešava sa onim timovima koji se polako vraćaju u kancelariju i da li i dalje važi ona „stara“ da najbolji talenat uglavnom traži samo priliku za rad na super projektu, mogućnost za profesionalni napredak i zadovoljavajuću platu?

Kako su se kompanije prilagodile novim trendovima i kako uspevaju da pronađu ljude kada je toliko izražen deficit radne snage? O ovim i drugim temama razgovarali smo sa Jelenom Vorkapić (DigitecGalaxus) i Ivanom Radović (NulTien) koje se bave regrutovanjem i brendiranjem poslodavca (Employer Branding).

Između ostalog, Jelena i Ivana govorile su o tome koliko su česte migracije talenta iz jedne kompanije u drugu, koliko im u regrutovanju pomažu job review platforme, ali i kako bi trebao da izgleda offboarding proces tj. set stvari zamišljen da se prikupe bitne informacije od zaposlenog u odlasku o tome koji su razlozi odlaska.

______

NETOKRACIJA NEWSLETTER
Svakog utorka u tvom inboxu ► https://netokracija.rs/newsletter

POVEŽI SE SA NETOKRACIJOM
Twitter ► http://twitter.com/netokracijars
Facebook ► http://www.fb.com/netokracija.rs
LinkedIn ► https://www.linkedin.com/company/netokracija