Povod za razgovor sa Peđom bilo je istraživanje koje je IPSOS radio na inicijativu i u saradnji sa organizacijom IAA (International Advertising Association). Cilj istraživanja je bio utvrditi u kojoj meri je i zašto marketing (komunikacije) izgubio na svojoj atraktivnosti među dolazećim kadrovima i na koji način se taj trend može promeniti. Tokom novembra 2022. sprovedeno je kvalitativno istraživanje, koje je prethodilo kvantitativnom istraživanju. Ono je trebalo da da uvid u trenutno stanje i pomogne da se konstruiše upitnik za anketu, koja je sledila u drugoj fazi. Obavljeno je ukupno 6 intervjua, sa studentima, mladim profesionalcima i veoma iskusnim i visoko pozicioniranim profesionalcima.
U kvantitativnom istraživanju učestvovalo je ukupno 385 ljudi – 211 studenata sa fakulteta koji gravitiraju (ili bi barem trebalo da gravitiraju) ka pozicijama u marketingu (najvise sa FON-a, Ekonomskog fakulteta i FMK-a) i 174 zaposlenih, starosti do 35 godina i do 5 godina iskustva u struci (dakle, mladi profesionalci, većinom iz agencija, ali i iz kompanija). Sa Peđom smo u razgovoru predstavili glavne rezultate istraživanja, podvukli neke zaključke, diskutovali koji su to sve uzroci promena u marketinškoj struci, te razgovarali o koracima koje slede nakon istraživanja u smislu reagovanja industrije i njenih glavnih aktera.
IAA (International Advertising Association) Srbija – http://www.iaa.rs/
Predrag Kurčubić, Managing Director @ Ipsos Strategic Marketing – https://www.linkedin.com/in/predrag-kurcubic-72943411/
Teme u epizodi:
– Uvod i predstavljanje
– Predstavljanje istraživanja
– Uzroci promena u marketinškoj struci
– Predstavljanje istraživanja o reputaciji marketinške struke
– Šta za mlade danas predstavlja marketing
– Rezultati po fakultetima obuhvaćenim istraživanjem
– Privlačne pozicije u marketingu
– Top 5 stvari koje su važne prilikom traženja posla
– Odnos mladih studenata i profesionalaca prema preduzetništvu
– Naredni koraci nakon istraživanja
Prijavite se na naš YouTube kanal: https://bit.ly/3uWtLES
Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu – https://www.digitalk.rs
Pratite DigiTalk.rs na društvenim mrežama:
Facebook: https://www.facebook.com/Digitalk.rs
Instagram: https://www.instagram.com/digitalk.rs/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/digitalkrs
Veliku zahvalnost dugujemo kompanijama koje su prepoznale kvalitet onoga što radimo i odlučile da nas podrže i daju nam vetar u leđa:
1. Pokrovitelj podkasta:
MTS – https://mts.rs/
2. Partneri podkasta:
– OTP banka – https://www.otpbanka.rs/
– kompanija Mastercard – https://www.mastercard.rs/sr-rs.html
– Ananas – https://ananas.rs/
– kompanija Idea – https://online.idea.rs/
U Ideinoj online prodavnici unesite promo kod digitalk500 i očekuje vas 500 dinara popusta prilikom vaše online kupovine!
3. Prijatelj podkasta:
Izdavačka kuća Finesa – https://www.finesa.edu.rs/
U ovoj epizodi podelićemo dve knjige ‘’Vožnja života’’ izdavačke kuće Finesa onima koji budu najbrži i najkreativniji sa komentarima, a možete nam slobodno pisati i na info@digitalk.rs i direktno nam uputiti komentar, sugestiju ili primedbu.
Takođe, svi oni koji na Finesinom websajtu poruče knjige i unesu promo kod digitalk dobiće 10% popusta na već snižene cene izdanja na sajtu: https://www.finesa.edu.rs/