Nebitno da li ste osoba koja voli sebi postavljati rokove ili samo na dnevnom nivou isplanira šta treba da uradi – svakako je reč o ostvarivanju ciljeva. Obe autorke podkasta saglasne su da je ostvarivanje ciljeva usko povezano sa upravljanjem vremenom. Još važnije, pomaže nam da ostanemo fokusirane.
Aleksnadra iz Fabrike kreativnosti odmah na početku spominje popularni NLP program koji, kada je reč o ostvarivanju ciljeva govori o reframingu. Zapravo, reč je o promeni razmišljanja i vizualizaciji svojih ciljeva. Prema ovom principu ne treba stvari postavljati u kontekst „Jednog dana ću ostvatiti to i to…“ već „Dok ne ostvarim to i to…“
Vladimira iz VDV media o ostvarivanju ciljeva govori iz aspekta efikasnog korišćenja vremena i fokusa na prioritetne stvari, što svakako spada u upravljanje vremenom, a sastoji se iz 5 delova.
Popularni SMART ciljevi
SMART metoda podrazumeva:
Specific – specifične, jednostavne, značne
Mesurable – merljive
Achivable – dostigljive
Relevant – realne, zasnovane na podacima
Time bound –u određenom roku
Važno/nije hitno
Kako bi se osećale efikasno, produktivno, ali i kako bi ostvarili zacrtane planove, odnosno ciljeve, Aleksandra predlaže vežbu Važno/hitno.
U pitanju je postavljanje svojih svakodnevnih obaveza u određena kvadrate po tome koliko su nam te obaveze važne i hitne, odnosno ne važne i manje hitne.
Tako postoje četiri kvadrata :
1. važno/hitno,
2. važno/nije hitno
3. nije važno/hitno
4. nije važno/nije hitno