POP Depression #1075 [06/11/2023]

POP Depresija
Featured: Mildlife, Califone, Cloud Nothings, Kevin Abstract, Hilary Woods, King Creosote, Snail Mail…
more: https://www.popdepresija.com/?p=12731
mixcloud artwork from Avant le Crash (Before The Crash) Season 1
Featured: Mildlife, Califone, Cloud Nothings, Kevin Abstract, Hilary Woods, King Creosote, Snail Mail…
more: https://www.popdepresija.com/?p=12731
mixcloud artwork from Avant le Crash (Before The Crash) Season 1

#249 – Mina Milošević, Ana Ogrizović / scenariranje

Sceniranje
Ko su mladi dramaturzi i scenaristi koji odvažno zakoračuju na domaću scenu?
Ko su mladi dramaturzi i scenaristi koji odvažno zakoračuju na domaću scenu? Pričali smo o tome u 249. epizodi Sceniranja sa dve predstavnice svoje generacije:

– Mina Milošević je masterirala teoriju dramskih umetnosti i medija na FDU. Autorka je nekoliko drama (Lizistrata, Ibzenove aveti i Sati), dramaturškinja je u više predstava i autorka scenarija za strip „Tačka ključanja: ka feminističkoj utopiji“. Pisala je filmske i pozorišne kritike.

– Ana Ogrizović završava master studije dramaturgije na FDU. Njena drama „Lilit na Zemlji“ ušla je u uži izbor konkursa Sterijinog pozorja za najbolji domaći dramski tekst. Svoju prvu zbirku poezije „Ovde ne cvetaju bugenvilije“ predstavila je na ovogodišnjem Beogradskom Sajmu knjiga.

Emisiju vodiili: Tamara Broćić i Aleksandar Gubaš

Izbor muzike: Višnja Brnjas, projektna koordinatorka u Fondu B92

ZADOVOLjSTVO U TEKSTU – Wo ist Tito?

Remarker
U najnovijoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“, pod nazivom „Wo ist Tito?“ pričamo o filmu „Heroji Halijarda“, koji je pisao, režirao i u kome igra Radoš Bajić.
U najnovijoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“, pod nazivom „Wo ist Tito?“ pričamo o filmu „Heroji Halijarda“, koji je pisao, režirao i u kome igra Radoš Bajić. Kako je ovaj glumac prešao put od uloge srčanog Titovog partizana (remek delo „Partizanska eskadrila“), preko važne podrške kasnom Crnom filma („Na putu za Katangu“, izdavač knjiga Živojina Pavlovića), zatim puzajuće uvodjenja treš komedija, kao sredstva primitivizacije društva, u državni mejstrim („Sekula i njegove žene“, „Sekula se ponovo ženi“), preko trijumfalnog pohoda diskursa primitivizma kroz državne medijske institucije („Selo gori, a baba se češlja“) da bi na kraju došlo do potpunog ideološkog i formalnog zaokreta, kad postaje kamikaza nove revizionističke paradigme, te kao ustoličeni državni reditelj, sa pristupom neograničenim a takodje državnim resursima, snima promo-četnička ostvarenja kao što su „Ravna gora“ i „HEroji Halijarda“ koji smo gledali da vi ne biste morali.