#263 – Asocijacija NKSS, Kooperativa / crossing the line

Sceniranje
U pejzažu nezavisne kulture u regionu poznatom kao Jugoistočna Evropa, koji je sada uglavnom podeljen po političkim linijama, većina kulturne produkcije dolazi iz međusobno povezane i vibrantne nezavisne scene.
U pejzažu nezavisne kulture u regionu poznatom kao Jugoistočna Evropa, koji je sada uglavnom podeljen po političkim linijama, većina kulturne produkcije dolazi iz međusobno povezane i vibrantne nezavisne scene. Ova scena cveta uprkos izazovima i podelama, podstičući saradnje, prijateljstva i istinsko interesovanje za razumevanje perspektiva iz celog regiona. Nažalost, podrška nacionalnih i lokalnih institucija je nestabilna i uglavnom nekonzistentna … U ovom nesigurnom okruženju, mnoge važne teme često ostaju neizgovorene. Predlažemo drugačiji pristup: da se o ovim pitanjima govori što otvorenije i iskrenije. Konferencija „Crossing the Line: Collaborative Perspectives on the Future of Culture“ ima za cilj da podeli iskustva vezana za finansiranje projekata i kulturnu produkciju iz perspektiva kako stvaralaca tako i finansijera.

Reporter sa konferencije i muzički urednik: Drvoduh Šumski

ZADOVOLjSTVO U TEKSTU – Pseća vizura

Remarker
U novoj epizodi Hartefaktovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Pseća vizura“ govorimo o francuskom filmu „Anatomija pada“.
U novoj epizodi Hartefaktovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“ pod nazivom „Pseća vizura“ govorimo o francuskom filmu „Anatomija pada“. Film Žastin Trije, nagrađen je Zlatnom palmom na Kanskom filmskom festivalu. Takođe, ovaj film je nagrađen velikim brojem Evropskih filmskih nagrada (za režiju, scenario i film), kao i za glavnu žensku ulogu koja je pripala Sandra Hiler. Film se takmiči i za Oskara (za najbolji film, glavnu žensku ulogu, režiju, montažu i originalni scenario). „Anatomija pada“ govori o smrti Sandrinog muža Samjuela i pretpostavkama kako je do nje došlo, kroz proceduralnu dramu koja prati (za nas) neobičan francuski sudski proces. Na pitanje da li postoji krivac za smrt Samjuela i da li ga je ubila žena, sudski proces na kraju daje odgovor, a film ostavlja mogućnost da je sud u svojoj odluci pogrešio. Šta vi mislite?