Frejminizam – Lirski objekat

Remarker
U četvrtoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević, (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) analiziraju stihove pesama domaćih izvođača koji se bave likom žene i njene suštine, njenim mestom u boemskom društvu, trenutku kada lirski subjekat postaje objekat, kao i o tome kako se takve pesme urezuju u podsvest i podržavaju određeni način razmišljanja i delanja.
U četvrtoj epizodi podkasta “Frejminizam” Hartefakt Fonda, koji je u okviru projekta Public! podržala Holandska ambasada, Aleksa Nedić (basista benda “Vizelj”) i Boris Borojević, (student filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu) analiziraju stihove pesama domaćih izvođača koji se bave likom žene i njene suštine, njenim mestom u boemskom društvu, trenutku kada lirski subjekat postaje objekat, kao i o tome kako se takve pesme urezuju u podsvest i podržavaju određeni način razmišljanja i delanja. Ako želite da razgovarate o ovim temama, prijavite se na radionice Stvarno tako misliš? slanjem poruke u inbox stranice do 15. marta.

Autorke podkasta:
Hristina Mitić i Dina Simić

Dizajnerka zvuka:
Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Donesite mi glavu Gvinet Paltrou

Remarker
Današnja epizoda Zadovoljstva u tekstu, pod nazivom „Donesite mi glavu Gvinet Paltrou“ posebno je namenjena za ubijanje vremena u samoizolaciji.
Današnja epizoda Zadovoljstva u tekstu, pod nazivom „Donesite mi glavu Gvinet Paltrou“ posebno je namenjena za ubijanje vremena u samoizolaciji. Duže nego obično, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić govore o čak četiri slavna filma, kojima je zajednička tematika zaraze, a koji se i na različite, a bogami i iznenađujuće slične načine, bave širenjem epidemije i panike (mada se svi, manje više, srećno završavaju). Ako ste uplašeni ili agresivno hrabri, ako ste silom kod kuće i ne znate šta ćete sa sobom, predlažemo da gledate „Zarazu“ Stivena Sodeberga, „Variola Veru“ Gorana Markovića, „Kasandrin prelaz“ Džordža Pan Kosmatosa (i Karla Pontija) i „Smrt u Veneciji“ Lukina Viskontija, pa da nam se pridružite u teranju straha od Covida-19. Pričamo o starosti, smrti i nestašici toalet papira, otkrivamo nivoe skrivenog rasizma, mizoginije, trope o „nultom bolesniku“ kao Drugom, koji je kriv za sve, a istovremeno zaista uživamo u ovim odličnim filmovima.

Dizajnerka zvuka Lidija Mirović