#47: Maja Gerin i Arnela Horman | Pepetuška je lutka sa dušom

Vreme je za VAs

Nikolina: Dobrodošle Majo i Arnela i hvala Vam što ste pristale da budete gošće u podkastu Vreme je za vas.

Maja i Arnela: Hvala na pozivu i hvala što ste odvojili vrijeme za nas.

Nikolina: Ovo će biti prvi put da imam dve gošće sa one strane, tako da vi imate to neko počasno mesto u mom podkastu.

Mnogi već znaju šta vi to radite, ali ispričajte nam kako ste došle na ideju da pravite personalizovane lutke?

Maja: Sve je počelo od trenutka kada sam postala mama i poželjela neke drugačije lutke za svoje dijete. Sa drugaricom koja je produkt dizajner sam sjela i osmislila izgled lutke.Počelo je kroz jednu igru, to nije trebalo da bude mi posao ni biznis. Ali kad sam presabrala neke stvari i shvatila da od svog “ozbiljnog posla” nemam vremena za bebu niti da budem istinski ispunjena, odlučila sam da se posvetim samo Pepetuškama.

Nikolina: Ono što me je ponukalo da vas pozovem u moj podkast je jako interesantna priča sa Konferencije Biznis na štiklama. Koji je to bio prelomni momemat?

Maja: Hahahaha, prelomnih momenata u ove dvije godine našeg poslovanja je bilo mnogo, ali eto onaj koji nikada nećemo zaboraviti je kada sam novac koji mi je Arnela posudila, jer sam se morala izvući iz finansijske zavrzlame u kojoj sam tada bila, greškom bacila u kontejner.

Arnela: Tada sam i ja uvidjela da je vrijeme da se priključim priči. Jer sam je osjećala kao dobru i plemenitu za sve. Nije uvijek lako. Nekim danima ja dižem Maju iz bedaka, a nekim ona mene. Zajedno smo jače i zajedno se definitivno dopunjavamo. Ovo je naša životna priča. Takođe je bitno, da sada svako može dobiti svoju lutku. Ne mora biti neka VIP ličnost.

Nikolina: Jako mi je interesantno što si spomenula kako ljudi reaguju na to kada vide sebe u obliku lutke.

Maja: Da, te lutke i liče i ne liče na njih ali svi budu u fazonu:”Wooow, ista ja”.

Nikolina: A zašto lutke imaju samo oči?

Arnela: Vodile smo se idejama Rudolfa Steinera koji je govorio da djeci ne treba nametati osjećanja. Pa smo na lutkinom licu stavile samo oči, a vlasnici imaju pravo da im udahnu dušu i daju osjećanja.

Click to view: show page on Awesound

Epizoda 4: StartUP – Put uspeha | Tijana Rackov

Impact hub
Tijana Rackov iza sebe ima bogato profesionalno iskustvo u Kanadi.
Tijana Rackov iza sebe ima bogato profesionalno iskustvo u Kanadi. Strateška liderka u prodaji, marketingu i poslovanju, Tijana poseduje međunarodno iskustvo u vodećim IT kompanijama i preko 15 godina iskustva u izgradnji i omogućavanju rasta prihoda u timovima. Na početku je svoj rad vezivala za velike hardverske i softverske kompanije ali poslednjih godina njen fokus je bio na radu sa startapima. Upravo je zato Tijana ekspert sa kojim smo razgovarali o specifičnostima rasta kompanije i startapa. Specijalno zanimljivo je čuti kako se procenjuje uspešnost startapa kao i koji su to ključni faktori koji određuju da li će startap obezbediti investicije.

Poslušajte šta Tijana sa iskustvom rada sa preko 6 startapa u poslednje 3, 4 godine ima da kaže jer je sa nama najiskrenije podelila uspone i padove iz svog dragocenog iskustva.

EP 034: Milan Trbojević, Knjiški Moljac – Pojačalo podcast

Pojačalo
Zašto porezi i knjigovodstvo ne moraju da budu bauk, kako pobediti birokratiju i koliki je značaj lične edukacije za razvoj biznisa, slušaocima u razgovoru sa Ivanom Minićem otkriva ovonedeljni sagovornik Milan Trbojević.
Zašto porezi i knjigovodstvo ne moraju da budu bauk, kako pobediti birokratiju i koliki je značaj lične edukacije za razvoj biznisa, slušaocima u razgovoru sa Ivanom Minićem otkriva ovonedeljni sagovornik Milan Trbojević.

U novoj epizodi Pojačalo podkasta saznajte i sa kakvim se sve izazovima susreću privrednici u kontaktu sa birokratijom i kako ih prevazići, koliki je značaj odabira dobrih savetnika i organizacije posla, koji su pozitivni pomaci u digitalizaciji poreskog sistema u Srbiji, kako dobar izbor marketing strategije i upornost mogu od neatraktivnog zanimanja da stvore unosan i uspešan posao, i koliki je značaj stalnog profesionalnog usavršavanja za vođenje biznisa.

Ostanite do kraja podkasta i saznajte koje smo vam iznenađenje pripremili u saradnji sa Milanom.

Teme u podcastu:
– Zajednica i njen značaj
– Kako hakovati državne službenike
– Upravljanje sopstvenom firmom
– Organizacija firme
– Društvene mreže kao najefikasniji marketing

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu: http://bit.ly/2LUKSBG

Pročitajte transkript ove epizode: http://bit.ly/2MFUuDF

Prijavite se na naš YouTube kanal: http://bit.ly/2Rgnu7o

Pratite Pojačalo na društvenim mrežama:
Facebook: http://bit.ly/2FfwqCR
Twitter: http://bit.ly/2CVZoGr
Instagram: http://bit.ly/2RzGHjN

Epizoda 4 | Tijana Rackov

StartUP - Put uspeha
U 4. epizodi podkasta „StartUP – Put uspeha“ naša sagovornica bila je draga Tijana Rackov!

U 4. epizodi podkasta „StartUP – Put uspeha“ naša sagovornica bila je draga Tijana Rackov!

Tijana Rackov iza sebe ima bogato profesionalno iskustvo u Kanadi. Strateška liderka u prodaji, marketingu i poslovanju, Tijana poseduje međunarodno iskustvo u vodećim IT kompanijama. Iskustvo od preko 15 godina u izgradnji i omogućavanju rasta prihoda u timovima. Na početku je svoj rad vezivala za velike hardverske i softverske kompanije. Poslednjih godina njen fokus je bio na radu sa startapima. 

Upravo je zato Tijana ekspert sa kojim smo razgovarali o specifičnostima rasta kompanije i startapa. Specijalno zanimljivo je čuti kako se procenjuje uspešnost startapa. Koji su to ključni faktori koji određuju da li će startap obezbediti investicije.

Poslušajte šta Tijana sa iskustvom rada sa preko 6 startapa u poslednje 3, 4 godine ima da kaže jer je sa nama najiskrenije podelila uspone i padove iz svog dragocenog iskustva.

Tijana je liderka i jedna od govornica na WE Founders Meetup-ima! Zanima vas više o WE Founders zajednici? Pronađite informacije na stranici namenjenoj upravo vama OVDE!

*Produkciju i sam razgovor vodila je Andreja Koršič. Dizajn zvuka i montažu potpisuje Jovana Tošić.

Ep 12 Boris Pohulek — Put heroja | Ivan Kosogor: Da, ti to možeš (Podcast)

Da, ti to možeš
Boris Pohulek je još kao mlad sa sobom vukao hronične tegobe za koje nije bilo trajnog rešenja šta god da je probao.

Boris Pohulek je još kao mlad sa sobom vukao hronične tegobe za koje nije bilo trajnog rešenja šta god da je probao. Na kraju mu se sve smučilo, te se upušta na sopstveno putovanje i istarživanje, menjajući svoje navike. Počinje da uči kako sam može da resetuje svoj metabolizam i da ga vrati na prirodno stanje. Time rešava sve ozbiljne probleme sa stomakom, sinusima, alergijama, kolenom, vratom i mnoge “normalne” disfunkcije kože, energije, zglobova, intolerancije hrane i postiže superiorno zdravlje.  Međutim, tu se nije zaustavio. Mlad i pun energije u sebi je imao goruću želju da prenese to dalje, ali nije imao dovoljno znanja. ‘Bio sam duboko ubeđen da sam testirajući na sebi nabasao na neke zaboravljene istine prirode, koje bi pomogle svima, od zdravstveno ugroženih do elitnih sportista, kada bih samo naučio dovoljno da ih objasnim i pružim praktične dokaze i usmerenja.’  Njegovo putovanje traje punih 12 godina. Istražuje, primenjuje i otkriva zašto su svuda kontradiktorni saveti oko ishrane i šta je zapravo prava istina. O principima biohemije biohemije, biomehanike i evolucije razume apsoultno sve. Radionice koje drži su kruna ovog rada i najbolji način da u samo jednom danu i ti naučiš ove principe i učiniš da rade za tebe i tvoju porodicu zauvek.  Pored toga, Boris ceo život trenira, bio je suvlasnik jedne velike firme i danas, ovaj mladi, fakultetski obrazovan, životno iskusan čovek svojim radom inspiriše i pokreće druge na važne i značajne promene.

Support this podcast: https://anchor.fm/ivankosogor/support

EP 033: Nikola Radojčić, Dechko Tzar – Pojačalo podcast

Pojačalo
U 33. epizodi Pojačalo podcasta, Dechko Tzar Nikola Radojčić i Ivan Minić pričaju o tome kako je ljubav prema grafitima postepeno dovela do razvitka jednog od najprepoznatljivijih lokalnih streetwear brendova.
U 33. epizodi Pojačalo podcasta, Dechko Tzar Nikola Radojčić i Ivan Minić pričaju o tome kako je ljubav prema grafitima postepeno dovela do razvitka jednog od najprepoznatljivijih lokalnih streetwear brendova.

Od pravljenja lažnih umrlica u programu CorelDRAW devedesetih, preko rada u štampariji diskova i na televiziji B92, sve do uspešne preduzetničke priče čiji se proizvodi sreću i na ulicama Njujorka, poslušajte i pogledajte ovu autentičnu urbanu priču.

Posetite naš sajt i prijavite se na našu mailing listu: http://bit.ly/2LUKSBG

Pročitajte transkript ove epizode: http://bit.ly/2Z7CXed

Prijavite se na naš YouTube kanal: http://bit.ly/2Rgnu7o

Pratite Pojačalo na društvenim mrežama:
Facebook: http://bit.ly/2FfwqCR
Twitter: http://bit.ly/2CVZoGr
Instagram: http://bit.ly/2RzGHjN

Epizoda 3: StartUP – Put uspeha | Ljupka Mitrinovska

Impact hub
U trećoj epizodi, Impakt Hab ugostio je koleginicu iz Impakt Hab mreže – Ljupku Mitrinovsku, programsku koordinatorku iz Impakt Haba u Ženevi.
U trećoj epizodi, Impakt Hab ugostio je koleginicu iz Impakt Hab mreže – Ljupku Mitrinovsku, programsku koordinatorku iz Impakt Haba u Ženevi. Ljupka je koordinatorka programa Accelerate 2030, globalnog programa za razvoj timova (preduzeća, startapa) koji za cilj imaju kreiranje pozitivnog uticaja (impact). Tokom leta 2019, zajedno sa UNDP Srbija, Impakt Hab u Beogradu realizuje lokalni program i željno iščekuje rezultate globalnog izbora za pristup dragocenoj podršci na svetskom nivou. Pored Beograda, u programu učestvuje još 15 zemalja sa preko 50 timova a finalno predstavljanje lokalnih timova iz Srbije je planirano za 30.avgust u Impakt Habu.

U septembru saznajemo da li je neki od naših timova osvojio odlazak u Ženevu! Do tada, sa Ljupkom smo pričali o ciljevima i prilikama koje program nudi kao i šta znači voditi tim okrenut stvaranju pozitivnog uticaja.

Epizoda 3 | Ljupka Mitrinovska

StartUP - Put uspeha
U trećoj epizodi podkasta „StartUP – Put uspeha“, Impact Hub Belgrade ugostio je koleginicu iz Impact Hub mreže – Ljupku Mitrinovsku, programsku direktorku iz Impact Hub Ženeva!

U trećoj epizodi podkasta „StartUP – Put uspeha“, Impact Hub Belgrade ugostio je koleginicu iz Impact Hub mrežeLjupku Mitrinovsku.

Ljupka je programska koordinatorka iz Impact Hub-a u Ženevi. Takođe, koordinatorka programa Accelerate2030, globalnog programa za razvoj timova (preduzeća, startapa). Cilj programa je kreiranje pozitivnog uticaja (impact-a). Tokom leta 2019, zajedno sa UNDP Srbija, Impact Hub u Beogradu realizuje lokalni program. Ali i željno iščekuje rezultate globalnog izbora za pristup dragocenoj podršci na svetskom nivou. Pored Beograda, u programu učestvuje još 15 zemalja sa preko 50 timova. Finalno predstavljanje lokalnih timova iz Srbije je planirano za 30. avgust u Impact Hub-u. U septembru saznajemo da li je neki od naših timova osvojio odlazak u Ženevu!

Do tada, sa Ljupkom smo pričali o ciljevima i prilikama koje program nudi kao i šta znači voditi tim okrenut stvaranju pozitivnog uticaja.

*Ova epizoda je na engleskom jeziku.

*Produkciju i sam razgovor vodila je Andreja Koršič. Dizajn zvuka i montažu potpisuje Jovana Tošić.

#46: Ivanka Milenković l Znanje je resurs koji je samo vaš

Vreme je za VAs

Nikolina: Dobrodošla draga Ivanka i hvala Vam što ste pristali da budete moja gošća u ovoj epizodi podcast-a

Ivanka: Dobar dan, hvala vama što ste me pozvali, zaista mi je čast i zadovoljstvo.

Nikolina:Ja moram sada reći koliko sam bila oduševljena Vama kada ste se pojavili na bini na konferenciji Biznis na štiklama. Neka moja intuicija mi je rekla da će Vaša priča biti jedna dobra priča. Ono što je mene u stvari najviše oduševilo je Vaše, nazvati ću to, insistiranje na učenju.

Ivanka: Da,znate Nikolina ja sam neko ko pripada nekoj već iskusnoj generaciji, da ne kažem generaciji srednjih godina i vaspitana sam da je znanje jedini resurs koji imate, koji

je apsolutno sebično samo vaš i delite ga u onoj meri koliko želite i ne može niko da vam ga oduzme. Jako je bitno da je znanje i razumevanje onoga što radimo i onog kako živimo elementarni i osnovi preduslov za bilo kakav uspeh… bilo da se radi o o kuvanju, peglanju, čišćenju, ili proizvodnji pečuraka u mom slučaju. Ja sam ponekad zaprepašćena laičkom lakoćom prihvatanja obaveza i dužnosti o kojima ljudi pojma nemaju.

Ja takođe volim da delim znanje jer verujem u onu staru da se znanje deljenjem umnožava. I da je ono početak i kraj svakog posla.

Nikolina: Zanima me otkud tolika ljubav prema pečurkama?

Ivanka: Nakon studija biologije počela sam da radim u Institutu Agroekonomik koji je bio poznat po programu Moć prirode. U to vreme je to bila revolucionarna priča u proizvodnji hrane. Za mene kao biologa tu nije bilo mnogo posla, ali sam zbog svoje upornosti i visokog proseka uspela da dobijem taj posao i jedino slobodno mesto koje je bilo, je bilo u oblasti proizvodnje gajenja gljiva. Da je to bio moj životni san, nije… ali eto putevi kojim život vodi su ponekada neočekivani.

Zatim sam devedesetih otišla u Holandiju, tamo živela i radila svoj posao, bavila se više naukom i tamo sam naučila koliko je važno primeniti nauku u praksi, jer nigde na svetu ne postoji nauka koja je samoj sebi svrha. Ja sam tamo naučila šta znači znati i razumeti proces. Nažalost u našoj zemlji još nismo stigli do te faze. U Holandiji smo imali eksperimentalne stanice u kojima se se predmet istraživanja, kao što su recimo u mom slučaju bile pečurke, izučavaju u razmeri jedan na jedan kao da se dešava u prirodi u proizvodnim prilikama i vi onda imate vrhunsku nauku koja se testira u tim proizvodnim prilikama.

Nikolina: Međutim, u jednom času ste odlučili da se vratite u Srbiju?

Ivanka: Da, vratila sam se zato što sam bila strašno nesrećna jer ja pripadam ovom podneblju ovde i to se vidi na meni. Nisam mogla da se uklopim u severnjačku hladnu atmosferu.Ja sam se odlučila i vratila se na isto radno mesto sa kojeg sam otišla, znači glavni tehnolog u proizvodnji gljiva u institutu Agroekonomik i nećete verovati u međuvremenu je ta institut kupila jedna velika firma na Kosovu te sam pravo iz Holandije otišla krajem devedesetih na Kosovo i tamo vodila tu jednu fabriku i stekla dragoceno iskustvo.

Zahvaljujući mom iskustvu sam na jednom svetskom konkresu stupila u kontakt sa velikom fondacijom čija je filozofija nemanja otpada (Zero Emission research Initiative foundation). Od tada sarađujem sa njima, a na na bazi tog nekog iskustva i saradnje sa njima ja sam i napravila moju firmu koja se zove EKO FUNGI koja ima za cilj ne samo proizvodnju pečuraka nego stalno inoviranje, primenu znanja i njegovo deljenje.

Click to view: show page on Awesound

Ep 11 Jovana Miljanović — Uspešna žena u biznisu | Ivan Kosogor: Da, ti to možeš (Podcast)

Da, ti to možeš
Jovana je studije započela u Beogradu na FON-u, a na trećoj godini dobija punu stipendiju da školovanje nastavi u Americi.

Jovana je studije započela u Beogradu na FON-u, a na trećoj godini dobija punu stipendiju da školovanje nastavi u Americi. Tamo stiče znanje o marketingu i prodaji radeći za VEVO i Estro Communications u Njujorku. Potom je karijera vodi u London, Dubai, Abu Dabi i Kipar, gde narednih pet godina produbljuje znanje o marketingu, tehnologiji i preduzetništvu. Od 2011. vodi lični blog, čija je vizija od prvog dana bila da podeli lekcije koje je učila na teži način na svom životnom putovanju. Blog joj je omogućio besplatna putovanja i saradnje sa turustičkim organizacijama Izraela, Tajlanda, Nemačke, Abu Dabija, Crne Gore, Islanda itd. Zahvaljući pisanju bila je i predstavnik Srbije na dodeli Nobelovih nagrada u Oslu 2015. godine kao učesnica Telenor Youth Foruma. Od novembra 2016. Jovaninu radionicu „Od hobija do posla“ prošlo je preko 1000 polaznica iz 8 zemalja, a one se redovno druže i okupljaju u Beogradu svakog meseca. Jovana pored radionica koje se održavaju jednom mesečno u Beogradu, drži velike seminare četiri puta godišnje. Njena vizija je da pomogne ženama da steknu vremensku i finansijsku slobodu kakvu zaslužuju kroz znanje o digitalnom poslovanju, online prodaji i smislenom networkingu.  Radionica je tu da otvori oči svima koji znaju da mogu više online, ali ne znaju kako. Jovana uči žene kako da prestanu da prodaju svoju najvredniju valutu – vreme za novac i učine da novac radi za njih, umesto one za njega. Nada se da će svojim primerom podstaći druge žene da daju svoj maksimum i da osveste za šta su sve sposobne i da će njena firma uticati pozitivno na klijentkinje kojima služi i na sledeću generaciju biznis žena koje tek sada prave svoje prve korake u izgradnji svoje željene karijere.  Njene biznis newslettere dnevno prima preko 8000 žena, a na mrežama je redovno prati preko 50.000 ljudi. Ciljna grupa kojoj se obraća su žene od 30 do 50 godina, koje za sebe kažu da su nezaustavljive.   Pored posla, ispunjava je umetnost, kultura, putovanja i provođenje vremena sa partnerom i mopsom Chloe.

Support this podcast: https://anchor.fm/ivankosogor/support