Gugadžina: Kreativnost i biznis u službi dece

Originalni glas
Sa nama je danas jedna sjajna preduzetnica koja ima veoma zanimljivu priču kako i zašto je ušla u preduzetničke vode.
Sa nama je danas jedna sjajna preduzetnica koja ima veoma zanimljivu priču kako i zašto je ušla u preduzetničke vode. Naime, neko ima san za svoj biznis, a neko je pak primoran da ga napravi. O čemu je tačno reč, reći će vam kostimografkinja Marija Marjanović, jedna od kreatorki brenda Gugadžina. Ona je sa još dve koleginice osnovala svoj biznis jer je želela da bude posvećena majka, ali i uspešna žena. To se odnosi i na njene poslovne partnerke – keramičarku Milicu Pajić i ekonomistkinju Olgu Pankeričan.

Marija je sa nama podelila priču o tome ko je brendu dao ime i koliko je važno da odeća bude unisex. Anlaizirali smo i ulogu države i zašto je važno da država prepozna lokalne brendove i učini ih nacionalnima, ali i kako gubitak posla može biti uslov za rast.

Žvrlja: Crteži dece pretvoreni u najlepše uspomene

Originalni glas
U epizodi pred vama pričamo o tome kako naše žvrljotine nisu samo žvrljotine, već mogu da postanu umetnička dela, ili da se pretvore u ideje za biznis.
U epizodi pred vama pričamo o tome kako naše žvrljotine nisu samo žvrljotine, već mogu da postanu umetnička dela, ili da se pretvore u ideje za biznis. To isto važi i za naša pisanja, muziku, glumu i ostale kreativne stvari koje svako u sebi ima i poseduje! Kreativnost nema granice, ne bira pol, starosnu grupu ili mesto porekla, svako je ima, samo treba da je otkrije. I zato, danas pričamo o jednoj takvoj supermoći!

Ideja za pokretanje brenda Žvrlja, nastala je kada je Mini Vesković ćerka napravila prvi crtež i da ga ne bi izgubila, Mina je rešila da od njega napravi srebrni privezak. Ta ideja se dopala i mnogim roditeljima u njenom okruženju i zato su suprug i ona rešili da počnu da prave ručno rađenje priveske. Sa Minom smo pričali i o majčinstvu, koliko nas ono menja i inspiriše.

Zoa Handmade: Oduvek sam znala da će Zoa biti super

Originalni glas
U novoj epizodi Originalnog glasa ugostili smo Zoranu Grozdanić, osnivačicu brenda Zoa handmade.
U novoj epizodi Originalnog glasa ugostili smo Zoranu Grozdanić, osnivačicu brenda Zoa handmade. Ona je primer kako od hobija možemo napraviti biznis uz pomoć velike volje i želje. Zorana je monetizovala i napravila brend koji raste iz dana u dan i čije se tržište uvećava. Zorana najviše pažnje posvećuje kvalitetu izrade materijala, autentičnosti i vernosti svom boho mladalačkom duhu.

Ona nam je otkrila da je kroz svoj biznis shvatila da u preduzetništvu ne sme da postiji “mrzi me” i “ne mogu”, ali i da je često osećala kako bi imala manje prepreka da je muškarac, a ne žena i da nije mlada kao što jeste, dok je kao pozitivne strane preduzetništva izdvojila to što nema šefa i radno vreme, dress code ili što mora biti na jednom mestu.

Gospođa Mirkov: Slatka radionica na krilima prošlih generacija

Originalni glas
Kakvu preduzetnicu i sagovornicu imamo u ovoj epizodi Originalnog glasa!
Kakvu preduzetnicu i sagovornicu imamo u ovoj epizodi Originalnog glasa! Nina Babić je bila zaposlena u velikim marketinškim agencijama u Njujorku i Beogradu, ali je ipak odlučila da prati svoje srce i ono što je najviše ispunjava, a to je pravljenje kolača! Nakon decenija rada u marketingu, ona je shvatila da izbegava svoju osnovnu strast i dok je mislila o tome, u glavi su joj se vrzmale sve žene u njenoj familiji, a pogotovo njena baka. Tada je odlučila da kroz nju napravi omaž svim superženama koje nisu mogle da rade ono što hoće i zato je rešila da pravi kolače, inspirisane francuskim receptima, sa prirodnim sastojcima, prilagođeni nepcima našeg podneblja.

Nina nam je ispričala kako je celokupan biznis započela uz pomoć mnogih i zašto duboko veruje u međusobnu podršku preduzetnika, posebno preduzetnica. Savetovala nas je da verujemo u svoju strast i da nikada ne sumnjamo u sebe – da čim imamo potrebu i želju da nešto ispunimo, odmah to i uradimo.

Makadam: Put kojim stari zanati idu u budućnost

Originalni glas
U ovoj epizodi čućete razgovor sa neverovatnom Milenom Radenković, preduzetnicom koja je osnovala koncept stor Makadam!
U ovoj epizodi čućete razgovor sa neverovatnom Milenom Radenković, preduzetnicom koja je osnovala koncept stor Makadam! Ona kroz Makadam podržava lokalne preduzetnike, nudeći im prostor da pokažu zbir pažljivo odabranih, jedinstvenih i ručno rađenih predmeta, nekih i sa tradicijom dužom od nekoliko vekova! Milenin cilj jeste da podrži talentovane ljude iz Srbije i zato je stalno u pokretu i istraživanju srpskih predela. Sa njom smo razgovarali o tome kako je došla na ideju da osnuje prvi koncept stor u Beogradu, i na taj način našu prestonicu učini svetskim gradom.

Kako je pronašla zanatlije, zašto nekada rešava probleme štapom i kanapom, kako prebroditi trenutke kada ne zarađujemo dovoljno novca, da li je teško biti i žena i preduzetnik, zašto je plaši loša kopija, a ne dobra konkurencija i zbog čega joj je bilo teško da se odvoji od sigurnosti koju joj je pružao porodični biznis u kome je radila dok nije osnovala Makadam.

Ruksag: Domaći proizvod pod reflektorima svetske modne prestonice

Originalni glas
Današnji dan želimo da posvetimo brendu Ruksag koji je nastao u našem dvorištu, a sada pleni svetskim modnim revijama.
Današnji dan želimo da posvetimo brendu Ruksag koji je nastao u našem dvorištu, a sada pleni svetskim modnim revijama. Osnivač Ruksaga je Marko Ćerketa, koji je želeo da stvara ruksage, novčanike i razne druge dodatke visokog kvaliteta, sa izuzetnim stilom. Markova svestranost u raznim branšama koje su povezane sa dizajnom, pomogla mu je da mnogo bolje i jasnije ustanovi svoj stili i prepoznatljiv brend. Veruje da umetnik treba da prati isključivo sebe i da sluša kako mu instikt i kreativa govore. On je sa nama podelio kako se sa 17 godina odvojio od porodice i preselio se iz Banja Luke u Srbiju, da bi nakon nekoliko godina svoju firmu osnovao tamo gde je odrastao.

Sa njim smo razgovarali o tome šta zaista znači imati svoj brend, da li je bitno imati mnogo pratilaca na društvenim mrežama i nužno pratiti modne trendove. Govorili smo i o važnosti poraza i zato vam toplo savetujemo da poslušate Markovu priču.

Folkk: Treba pokucati na dosta vrata ako verujete u ono što radite

Originalni glas
Za danas smo vam spremili priču o jednom inspirativnom projektu čiji je cilj da spoji staro i novo i ujedini mlado i staro.
Za danas smo vam spremili priču o jednom inspirativnom projektu čiji je cilj da spoji staro i novo i ujedini mlado i staro. Sa nama u studiju je Balša Đuković, osnivač brenda Folkk, iza kojeg stoji dizajnerski inkubator Nova Iskra. Oni žele da očuvaju tradicionalne i vekovima negovane zanate, kao i umešnost zanatlija iz različitih delova Balkana. Takođe, žele da svojim lokalnim proizvodima pruže globalnu vidljivost kroz svoju online platformu. Ono što ovu preduzetničku ideju ponekad razlikuje od ostalih jeste i njihov specifični poslovni model koji primenjuju, a koji su podržali različiti evropski fondovi.

Sa našim gostom smo pričali o tome kako su uspeli da formiraju Folkk kao jedno od prvih društvenih preduzeća ovog tipa u regiji, zašto je bitno angažovati se u nekoliko industrija i koliko je bitno testirati proizvod pre nego što izađe na tržište.

Remake Home: Perfekcija ne postoji, zaplivajte što pre

Originalni glas
U ovoj epizodi Originalnog glasa pričamo sa dve preduzetnice koje su osnovale brend Remake Home.
U ovoj epizodi Originalnog glasa pričamo sa dve preduzetnice koje su osnovale brend Remake Home. Slikarka Antea Arizanović i kostimografkinja Jovana Božović odlučile su da udahnu novi život antikvitetnim stvarima za kuću, tako što će im dodati mladalački vajb u vidu slika, nalepnica, crteža, gde god ih mašta odvede. Na taj način, one fuzijom raznih stilova potpuno menjaju trivijalne objekte, pretvarajući ih u mala umetnička dela.

Sa Anteom i Jovanom pričamo o tome kako sa proizvodom u koji verujete i koji volite, možete izaći na preduzetničku scenu, koliko u ovakvoj vrsti posla vladaju intuicija i osećanja, i da li su ona smetnja ili prednost. Komentarišemo i perfekciju i govorimo o tome da li je zaista potrebno znati sve pre nego što pokrenete svoj biznis, ili sreća ima veliku ulogu u tome.
Zato, poslušajte ovu epizodu i saznajte kako su ispekle prvi tanjir u rerni, šta ih je usmerilo ka stvaranju Remake-a i zašto već deset godina nemaju biznis plan.

Nova iskra: Preduzetnici su najranjiviji ljudi

Originalni glas
Ovaj dan je poput iskre za ekipu Originala, jer nam je u studiju tvorac kreativnog centra i coworking prostora Nova iskra, Marko Radenković.
Ovaj dan je poput iskre za ekipu Originala, jer nam je u studiju tvorac kreativnog centra i coworking prostora Nova iskra, Marko Radenković.

Nova iskra je prvi kreativni hub na Balkanu, nastao sa idejom da poveže kreativne industrije, tehnologiju i ljude, kako bi omogućio razvoj kritičkog mišljenja, kreiranje i artikulaciju kvalitetnih ideja, i novih modela organizovanja inovativnih biznisa. Ova sjajna ekipa ima cilj da uz pomoć mnogobrojinih javnih i privatnih lokalnih institiucija osnaži pojedince da budu spremni da preuzmu ulogu u okviru vrlo promenljivih ekonomskih, društvenih i ekoloških okolnosti, ne samo na lokalnom, već i na globalnom nivou.

Sa nama u studiju je jedan od osnivača i sa njim pričamo o kreativnom preduzetništvu, Olimpijadi, zatim o tome zašto je porodica ključan faktor kada želimo da razvijemo biznis, da li postoji pozitivna sebičnost, i koliko je bitno imati podršku kada krenete u realizaciju svojih snova. Govorimo o značaju odmaranja, imanja mentora, ali i zašto su preduzetnici najranjiviji ljudi na svetu. Diskutujemo o tome da li je svaki fidbek dobar, i kako znati kada treba napustiti carstvo koje smo izgradili.