HATEWATCHING: Zašto ne možemo da prestanemo da gledamo gluposti? / ŽIŠKA podkast #150

Žiška Podcast
Hatewatching je “ono kad” gledaš nešto zato što uživaš u tome da kritikuješ ili ismevaš taj sadržaj.

Hatewatching je “ono kad” gledaš nešto zato što uživaš u tome da kritikuješ ili ismevaš taj sadržaj. Ono kad gledaš dramu između Bake Praseta i Željka Mitrovića i kolutaš očima koliko je sve namešteno. Kada gledaš klipove DidiJ i cokćeš koliko je nerealna. Kada vidiš najgluplji trenutak iz Zadruge, ali postavljen uz smešan natpis, pa je ok da lajkuješ. 

Ali ako je to sve glupo… zašto to radiš?

00:00 Uvod
08:10 Definicija
18:20 Kako se koristi hatewatching za kreiranje sadržaja
29:50 Zašto uživaš u hatewatchingu?
33:10 Da li je zato što je dobro kad misliš da si bolji od nekoga? 
38:00 Ili je treš samo zabavan?
46:20 ili je „volim da te mrzim“ isto što i „volim te?

Epizodu pripremili i prezentovali: Milena Stojić i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

SLIKE KOJE GENERIŠE VEŠTAČKA INTELIGENCIJA : / Nikola Silić / ŽIŠKA podkast #149

Žiška Podcast
Internet je u poslednje vreme preplavljen slikama koje generiše veštačka inteligancija, tačnije radovima dva softvera: Dall-E i MidJourney.

Internet je u poslednje vreme preplavljen slikama koje generiše veštačka inteligancija, tačnije radovima dva softvera: Dall-E i MidJourney. Ako niste upućeni, to su softveri u koje ukucaš tekstualni prompt, npr. “pacov nosi ragbi loptu”, a veštačka inteligencija na osnovu toga generiše originalne fotografije – dakle, ne nešto što je našla na Google, nego sasvim nov rad. I poprilično je dobra u tome!

Što je kreiralo paniku i haos među futuristima, novinarima, hobistima i dizajnerima: hoće li veštačka inteligancija zameniti dizajnere? Strip crtače? Umetnike? 3D artiste? Možemo ovako do sutra, ali da ne bismo jednostavno smo pozvali čoveka koji je sve od gore navedenog – Nikolu Silića!

00:00 Uvod
02:15 Šta te privlači u temi?
03:30 Koliko je pametan zaista?
12:00 Da li znaš kako u stvari radi?
28:40 Da li će uzeti poslove?
36:30 Mogu da zamislim da bude dobra ispomoć
48:00 Uvek će postojati prostor
58:00 Odjava

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Nikola Silić i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

QUIET QUITTING / Tamara Dimitrijević / ŽIŠKA podkast #148

Žiška Podcast
Quiet Quitting je počeo kao serija fora na TikToku, zatim su svi relevantni poslovni mediji imali kolumne sa svojim uglom komentarisanja, pa se čak i našai LinkedIn zajednica uzburkala povodom ovog fenomena.

Ako pratiš naš podkast, onda se verovatno krećeš u krugu ljudi koji trenutno bruji o Quiet Quitting-u. Quiet Quitting je počeo kao serija fora na TikToku, zatim su svi relevantni poslovni mediji imali kolumne sa svojim uglom komentarisanja, pa se čak i našai LinkedIn zajednica uzburkala povodom ovog fenomena. 

Ukoliko slučajno ipak niste ispratili famu: Quiet Quitting je trend, uglavnom za sada u Americi da ne radiš više nego što se od tebe očekuje, jasno komuniciraš svoje granice i govoriš NE.

Sa Tamarom Dimitrijević danas pričamo o tome da li je quiet quitting zaista samo “radiš koliko si plačen” ili ima nešto više? Da li će doći, ili već postoji kod nas? Kako da sarađujete sa nekim ko quiet quituje, kako da ih menadžujete iiiii i ako se razmišljaš da dquiet quittuješ, šta to znači za tebe!

00:00 Uvod

02:00 Zašto si izabrala ovu temu?

04:00 Pozicije i definicija
10:17 Drastično se razlikuje u zavisnosti o čemu pričamo
15:00 Zašto sada?
30:45 Postoji li to kod nas?
41:50 Da li je dobro za tebe?
45:45 Da li je ovo novo?
01:50:00 Odjava

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Tamara Dimitrijevići Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

BEREAL: Budućnost društvenih medija ili samo još jedan summer app? / ŽIŠKA podkast #147

Žiška Podcast
BeReal, kao što mu samo ime kaže, nastao je kao odogvor na foliranje koje se dešava na Instagramu, TikToku i YouTube.

BeReal, kao što mu samo ime kaže, nastao je kao odogvor na foliranje koje se dešava na Instagramu, TikToku i YouTube. Aplikacija ima nekoliko čudnih funkcionalnosti: dobijaš notifikaciju u nasumično vreme svakog dana koje poziva tebe i sve ostale da slikate, ako prihvatiš, imaš 2 minuta da slikaš, što znači da ne možeš da stigneš da se namestiš, nema praćenja, sve što se kači ostaje ograničeno na uzak krug prijatelja itd. 

Trenutno ima 21.6 milion mesečno aktivnih korisnika, ali raste desetostruko ove godine. Većina korisnika je mlada, a to znači da je ovo možda sledeći korak evolucije društvenih medija!

…ili ne.

00:00 Uvod
03:00 Zašto si izabrala ovu temu?
06:30 Stavovi: šta ćeš zastupati ovde?
08:50 Instagram je out / Meta je out
20:40 Realnost je in
29:40 Kakavo je iskustvo korišćenja BeReal-a? (ispočetka)
37:00 Da li nam svima treba dopamin detox?
42:00 Kakvo je iskustvo postovanja?
47:00 Šta budućnost nosi za BeReal?
54:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Sanja Jeremić i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

KPI: prednosti i mane / Miloš Skokić / ŽIŠKA podkast #146

Žiška Podcast
KPI iliti Key Performance Indicators je starosrspka reč za merljive parametre uspeha u poslovnom okruženju.

KPI iliti Key Performance Indicators je starosrspka reč za merljive parametre uspeha u poslovnom okruženju. Kada je kapitalizam počinjao u Srbalja, neki tamo Gazda je vodio biznis na osnovu toga kako mu se ćefne, a kada su došli prvi menadžeri doneli su KPI kao način da se uspostavi struktura, predvidljivost i aura ozbiljnog poslovnog pristupa. 

Međutim, danas kada su široko rasprostranjeni, svesni smo mnogih nedostataka KPI. O njima ne pričamo toliko u fensi poslovnim podkastima. Srećom, pa mi nismo jedan takav.

Miloš je pristao da se pojavi u ovoj epizodi i istrpi prozivke koje slede po LinkedInu.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Miloš Skokić i Goran Jankuloski

00:00 – Uvod

03:00 – Pozicije pre razgovora

05:10 – Definicija

10:10 – Istorija

12:30 – KPI unose strukturu

30:35 – KPI obezbeđuju objektivnost

59: 00 – Kako KPI mogu da motivišu?

01:08:00 – Posledice KPI

01:19:00 – Promena posle razgovora

01:22:30 – Odjava

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde su prikupljeni komentari slušalaca za ovu epizodu:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

KOGNITIVNE PRISTRASNOSTI: Niko bre nije racionalan više! / Pavle Pešić / ŽIŠKA podkast #145

Žiška Podcast
Kognitivne pristrasnosti su situacije u kojima većina ljudi redovno pravi logičke greške.

Kognitivne pristrasnosti su situacije u kojima većina ljudi redovno pravi logičke greške. Otkvirene su osamdesetih godina i unele revoluciju u naše razumevanje racionalnosti, ekonomije i motivacije. Čuli ste često da ih pominjemo: Halo Efekat, Efekat propalog ulaganja, “Corroborative Bias” itd. 

Šta su, kako se koriste i kako da ih izbegneš pričamo danas sa Pavlom, jednom od naših najvernijih slušalaca!

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Pavle Pešić i Goran Jankuloski

Sadržaj:
00:00 Uvod
02:30 Pavle, zašto si izarao ovu temu
09:09 Definicija
12:05 Istorija
21:50 Kognitivne pristrasnosti danas
24:40 Anchoring efekat
31:30 Frejming efekat
38:04 Corroborative bias / Sklonost potvrdi
50:30 Loss aversion
01:01:13  Presuda
01:09:20 Odjava

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 
podkast@ziska.rs 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

DNEVNIK PREDUZETNIKA: Šta je na sprskoj biznis podkast sceni još ostalo da se kaže? / Ivan Bildi / ŽIŠKA podkast #144

Žiška Podcast
Danas pričamo sa Ivanom Bildijem o njegovom novom projektu, podkastu Dnevnik Preduzetnika.

Danas pričamo sa Ivanom Bildijem o njegovom novom projektu, podkastu Dnevnik Preduzetnika. Ako ste pomislili “kome treba još jedan biznis podkast pored Pojačala, Biznis Priča, Digitalka, Ja Preduzetnika, Fusnote, pa na kraju krajeva i nas – varate se! Ivan je uspeo da nađe novi ugao na ovu skoro pa zasićenu temu!

Ivan radi kratke, pripremljene monologe vezane za konkretnu temu, obično nešto iz neke knjige od obilja knjiga koje čita, spojeno sa njegovim praktičnim iskustvom u biznisima koje vodi i to radi samo u audio formatu. 

Dovoljno drugačije da se posluša šta ima da kaže?

Ivan Bildi je direktor agencije Likes&Cookies,

Managing Director online platforme za učenje Masterbox

Dnevnik preduzetnika poslušajte ovde:
https://podcasts.apple.com/us/podcast/dnevnik-preduzetnika/id1625238576 

https://open.spotify.com/show/4nQAMrWsEoTdxOFLocdAOA

Epizodu pripremio i vodio: Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

HALO EFEKAT / Anđela Mlađenović / ŽIŠKA podkast #143

Žiška Podcast
Halo efekat je kada znamo da neko ima jednu dobru osobinu, pretpostavimo da ima i druge: za lepe ljude pretpostavljamo i da su pametni, za one koji dobro prezentuju da su pripremljeni, za selebritije pretpostavljamo da su moralni i sl.

Halo efekat je kada znamo da neko ima jednu dobru osobinu, pretpostavimo da ima i druge: za lepe ljude pretpostavljamo i da su pametni, za one koji dobro prezentuju da su pripremljeni, za selebritije pretpostavljamo da su moralni i sl. Halo efekat postoji i za brendove i advertajzing često služi upravo da napravi te asocijacije: zbog toga što je brend prisutan znači da ima servis, zbog toga što je težak znači da je kvalitetan itd. 

Ovo je jedna od onih naših epizoda u kojima drvimo o tome kako ljudi nisu racionalni, kako nije sve odnos cene i kvaliteta i kako sve uvek zavisi od konteksta! U tome nam pomaže Anđela Mlađenović, Strategic Planning Assistant u agenciji Communis.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Anđela Mlađenović i Goran Jankuloski

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 

podkast@ziska.rs 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

PSIHOLOŠKA BEZBEDNOST: šta čini dobre timove efektivnim? / Mia Popić, Sinergija / ŽIŠKA podkast #142

Žiška Podcast
Psihološka bezbednost je izraz koji je postao popularan pošto su neki istraživači u Google-u objavili da je to najbitnija osobina koja odvaja dobre timove od loših.

Psihološka bezbednost je izraz koji je postao popularan pošto su neki istraživači u Google-u objavili da je to najbitnija osobina koja odvaja dobre timove od loših. To je u stvari skup psiholoških atributa koji se ispoljava prilikom rada u grupi sumiranih u rečenici: osećaj sigurnosti da nećeš posramiti, odbaciti ili kazniti nekoga zbog toga što se uključi u razgovor. 

Ako to zvuči strašno, znaj da se dešava u svakoj organizaciji – pa i tvojoj! Zato danas pričamo sa Mijom Popić, koja u koučing centru Sinergija drži obuku o psihološkoj bezbednosti.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Mia Popić i Goran Jankuloski

O Sinergija Koučing centru: https://sinergija.org/ 

Oni imaju i svoj podkast Otvoreni razgovori: https://www.youtube.com/user/psihoterapija1 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

WOKE reklame / Marko Marjanović, Ovation BBDO / ŽIŠKA podkast #141

Žiška Podcast
Na zapadu, WOKE pokret je jedno od par žarišta kulturnog rata.

Na zapadu, WOKE pokret je jedno od par žarišta kulturnog rata. Woke je širok izraz za nekoga ko je “uvideo istinu koju od njega sakriva sistem”, ali se najčešće koristi u vezi sa društveno liberalnim politikama, #BlackLivesMatter pokretom, LGBTQI pravima, rodnim ulogama itd. Reklamna industrija je oberučke prihvatila ovaj trend, tako da na zapadu skoro pa nema velike korporacije koja nije izbacila neki woke spot prethodnih godina.

U našem društvu pak o ovim temama tek krećemo da razgovaramo. Kada ćemo zaista početi i kako će se brendovi uključiti pričamo sa Markom, kreativnim direktorom u Ovation BBDO. Možda ste primetili reklamu za Refluxan gde sin priznaje roditeljima da je gej – dovoljno WOKE?

Galenika Refluxan: https://youtu.be/0AEgKjMhk1U 

Converse Rečnik Nove Stvarnosti: https://vimeo.com/661419506 

Nike & Kappernick: https://youtu.be/lomlpJREDzw 

Gillette on Toxic Masulinity: https://youtu.be/UYaY2Kb_PKI 

P&G The Talk: https://youtu.be/XPl3hZqFaLM 

P&G The look: https://youtu.be/aC7lbdD1hq0 

P&G The name: https://youtu.be/fN7cpMC1414 

P&G Widen The Screen: https://youtu.be/PUHop5i8-f4 

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Marko Marjanović i Goran Jankuloski

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 

podkast@ziska.rs 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs