NEOGRANIČENI slobodni dani / Katarina Grčić / ŽIŠKA podkast #157

Žiška Podcast
Zamisli da imaš NEOGRANIČEN broj slobodnih dana.

Zamisli da imaš NEOGRANIČEN broj slobodnih dana. Zamisli da te niko ne pita koliko dugo ćeš zaista da ideš na odmor! Zvuči super? 

Ali, da li je zaista? Zvuči previše dobro da bi bilo istinito!? Možda to piše na papiru, a u praksi svi glavimo do 9 uveče i niko ni ne spominje odmor? Možda ovo radi u nekim IT gigantima, ali ne za nas obične smrtnike!? Tako sam i ja mislio…

A onda sam jednostavno pronašao nekoga ko radi u firmi koja ima neograničen odmor – Katarinu Grčić iz Florence Healthcare! I onda je zamolio da pripremi odgovore na sva moje pitanja, čuj mene paranoje, hoću reći sumnje!

00:00 Uvod
01:30 Koje je tvoje iskustvo sa neograničenim brojem slobodnih dana?
05:00 Šta je tačno politika neograničenih odmora?

10:15 Da li ljudi zloupotrebljavaju ovu mogućnost?

19:00 U kojoj meri ljudi koriste neograničene slobodne dane?
28:30 Zašto je dobro za kompaniju da uvede neograničene slobodne dane?
40:00 Da li bi preporučila ovo drugim firmama?
58:00 Da li je sve ovo marketinški trik?
01:05:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Katarina Grčić i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

SINDROM ULJEZA / Milan Cvijić / ŽIŠKA podkast #156

Žiška Podcast
Sindrom uljeza, iliti na slavjanosrbskom “impostor syndrome”, je osećanje mnogih ostvarenih ljudi da nisu toliko sposobni koliko drugi ljudi misle da jesu i strah da će to neko “otkriti” i “raskrinkati ih”.

Sindrom uljeza, iliti na slavjanosrbskom “impostor syndrome”, je osećanje mnogih ostvarenih ljudi da nisu toliko sposobni koliko drugi ljudi misle da jesu i strah da će to neko “otkriti” i “raskrinkati ih”. Možda zvuči egzotično, ali u stvari je dosta česta pojava u poslovnom svetu. Ja se često borim sa ovakvim mislima, a viđao sam i mnoge kolege kojima je sindrom uljeza zagorčao karijeru.

Zato sam doveo svog drugara iz vrtića da pričamo o tome. Milan Cvijić nije psiholog, već samo osoba koja se tokom cele svoje karijere borila sa sindromom uljeza. Zato će ovo i biti jedna realna priča, sa tek pomalo teorije!

00:00 Uvod

04:00 Šta je sindrom uljeza?

14:00 Kako da prepoznam da li imam sindrom uljeza?

18:30 Šta je sindrom?

22:00 Kako prepoznati da li imamo sindrom?

30:00 Kako organizaciona kultura utiče na sindrom uljeza?

48:30 Šta da radim ako imam previše anksioznosti?

53:50 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Milan Cvijić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde često prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Šta je stigma i zašto nas boli?

Na kafi sa psihologom

U Srbiji je sramota imati zdravstveni problem i javno govoriti o tome“ zaključak je tribine “Na kafi sa psihologom” koja je održana povodom Svetskog dana mentalnog zdravlja u ponedeljak, 10.10.2022. Na tribini pod nazivom “Šta je stigma i zašto nas boli? govorili su dr Tamara Džamonja Ignjatović, profesorka na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta i predsednica Društva psihologa Srbije, Petar Peca Popović, rok kritičar i Jovana Gligorijević, novinarka nedeljnika “Vreme”. Prevazilaženje stigmatizacije je preduslov za pravovremenu terapiju, ishod lečenja i resocijalizaciju osobe. Prvi korak u tom procesu je prestanak upotrebe stigmatizujućih naziva i korišćenja uvredljivih izraza. Edukacija je najčešća strategija, koja uključuje kampanje upućene ka široj javnosti, ali i rad sa ciljnim grupama, poput zdravstvenih radnika, posebno novinara, ali i drugih. Konačno, direktno iskustvo sa osobama koje se uspešno leče od mentalnih poremećaja i koje vode odgovoran i produktivan život može biti najefikasniji u redukovanju negativnih stavova, poručili su učesnici tribine. Tribina Hemofarm fondacije „Na kafi sa psihologom“ deo je kampanje “Nesalomivi” čiji je cilj podizanje svesti javnosti o očuvanju mentalnog zdravlja i stvaranje društvenog pokreta za borbu protiv depresije i stigme koja prati obolele. Pomoć i podrška stanovništvu su dostupni putem SOS linije 0800 001 002 i imejla podrska@nesalomivi.rs . Pozivi su besplatni i anonimni, a pomoć stručnjaka četiri Specijalne bolnice za psihijatrijske bolesti u Vršcu, Kovinu, Novom Kneževcu i Gornjoj Toponici dostupna je 24/7.

Da li smo normalizovali život u traumi?

Na kafi sa psihologom

Briga o sebi je najvažnija, a razgovor o tome kako se osećamo i društveni angažman mogu da pomognu da se, i u najvećoj životnim krizama i izazovima, osećamo bolje, zaključak je tribine “Na kafi sa psihologom” koja je bila posvećena temi “Da li smo normalizovali život u traumi?” O ovoj temi razgovarali su Marija Branković, psihološkinja i vanredna profesorka na Fakultetu za medije i komunikaciju Unverziteta Singidunum i Dragan Ilić, piholog i novinar.

Mentalno zdravlje nacije u vreme pandemije

Na kafi sa psihologom

Svaki šesti odrasli stanovnik Srbije je ispunio kriterijume za neki od najčešćih psihijatrijskih poremećaja, a 80.000 ljudi više nego pre je tokom pandemije virusa korona imalo umerene depresivne smetnje, pokazalo je istraživanje o mentalnom zdravlju nacije u vreme pandemije koje je predstavljeno na tribini “Na kafi sa psihologom”. Istraživanje je sprovedeno u okviru projekta “Cov2Soul” u kojem su učestvovali stručnjaci koji se bave javnim i mentalnim zdravljem kao i psihijatrijskim poremećajima sa Medicinskog fakulteta u Beogradu u partnerstvu sa Odsecima za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i Novom Sadu. O rezultatima istraživanja govorili su neki od autora: prof. dr Nađa Marić, vanredna profesorka na Medicinskom fakultetu u Beogradu i rukovodilac Službe za naučno-istraživačku i obrazovnu delatnost Instituta za mentalno zdravlje, dr Ljiljana Lazarević, viša naučna saradnica na Institutu za psihologiju i u Laboratoriji za istraživanje individualnih razlika Filozofskog fakulteta u Beogradu, prof. dr Goran Knežević, redovni profesor na Odeljenju za psihologiju i u Laboratoriji za istraživanje individualnih razlika Filozofskog fakulteta u Beogradu. Moderator tribine je bio Dragan Ilić, psiholog i novinar. Projekat „Na kafi sa psihologom” Hemofarm fondacija realizuje treću godinu za redom u partnerstvu sa Institutom za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i Art komunom Dorćol Platz.

RARE & SHARE: Podkast o retkim bolestima / Dejan Pataki / ŽIŠKA podkast #155

Žiška Podcast
Danas sa Dejanom Patakijem pričamo o veoma bitnoj, ali ipak nepopularnoj temi: retkim bolestima.

Danas sa Dejanom Patakijem pričamo o veoma bitnoj, ali ipak nepopularnoj temi: retkim bolestima. Znam šta sad mislite: “joj bre, ne mogu da se mračim, taman mi je produženi vikend malo da se odmorim!” I sasvim vas razumem, većinu dana i ja bih pomislio isto.

Dok me nije nazvao Dejan i podelio sa mnom podkast koji radi sa suprugom Anom. Rare & Share je biblioteka priča koje su herojske, ali obične; teške, ali inspirativne; potresne, ali motivišuće. Stvarno savetujem da preslušate bar jednu epizodu. 

A ako mi ne verujte, poslušajte ovu prvo!

00:00 Uvod
01:30 Šta je Rare&Share?
10:30 Retke bolesti
29:00 Zašto postoji tenzija između lekara i udruženja?
37:30 Šta je naredni korak za retke bolesti u našoj zemlji?
53:10 Kakav je prijem kod publike?
01:01:00 Budućnost
01:04:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Dejan Pataki i Goran Jankuloski

Rare & Share možeš pratiti na YouTube i svim audio platformama
https://www.youtube.com/channel/UCYeq634_3gowGUxPHNmjWWw
https://podcast.rs/show/rare-and-share/ 
https://open.spotify.com/show/6RdgAZWzxDwSynEdhYPye2 

Produkciju Rare & Share podkasta radi Retro Digital Agency: 
https://retrodigital.agency/en/home/ 

A našeg agencija ŽIŠKA: www.ziska.rs 

ELON konačno kupio TWITTER / ŽIŠKA podkast #154

Žiška Podcast
Evo nas ovde ponovo.

Evo nas ovde ponovo. Pre pola godine smo već pričali o ovome, ali ne-lezi-vraže Elon je moooorao da napravi neku papazjaniju. Sad je konačno legao na rudu. Kupio je Twitter. To je okinulo najuzbuldljiviju nedelju u svetu društvenih medija za dugo dugo vremena. Pa da objasnimo šta se sve desilo…

i da li je to kraj jedne velike ere tehnoloških kompanija?

01:20 Šta se tačno desilo?

11:00 Šta su nove funkcionalnosti i šta mislimo o njima?

13:00 Da li je Elon prava osoba da ovo isporuči?

18:50 Hajde da ne pričamo o plitici

32:40 Da li je ovo End of Big Tech?

40:00 Gde su inovacije?

50:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: xxx i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

SASTANCI: Kako da ih učinimo boljim? / Relja Dereta / ŽIŠKA podkast #153

Žiška Podcast
Sastanci: od dosadnog pakla koji može da zameni jedan mejl do krucijalnih trenutaka za opstanak kompanije.

Sastanci: od dosadnog pakla koji može da zameni jedan mejl do krucijalnih trenutaka za opstanak kompanije. Verovatno ne postoji nešto što radimo toliko često i toliko loše. Većina vas (istraživali smo) misli da je bar trećina sastanaka totalno gubljenje vremena!

Kako to da sprečimo? Neam pojma, ali pozvali smo Relju Deretu da vidimo šta on misli.

00:00 Uvod

04:00 Definicija

13:20 Da li nam uopšte treba sastanak?

18:00 Kako se kršteno zakazuje stastanak?

25:00 Kako se pripremaš sebe za sastanak?

39:50 Kako pripremaš sastanak za druge?

54:30 Kako popravljaš energiju sastanka?

01:06:00 Šta je KKK?

01:28:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Relja Dereta i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode: https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Kako DIFOLT menja tvoje ponašanje? / Aleksandar Ninkov / ŽIŠKA podkast #152

Žiška Podcast
Difolt je svuda oko nas, a baš zbog toga ga teško primećujemo, bilo da je to veliko zeleno dugme kupi i svetlo sivi tekst “preskoči za sada” ili sabskrajb opcija koja je unapred štriklirana, pa moraš da klikneš da nećeš ili put kojim uvek ideš kući!

Difolt je svuda oko nas, a baš zbog toga ga teško primećujemo, bilo da je to veliko zeleno dugme kupi i svetlo sivi tekst “preskoči za sada” ili sabskrajb opcija koja je unapred štriklirana, pa moraš da klikneš da nećeš ili put kojim uvek ideš kući!

Tako izbori koje napravi neko drugi počinju da upravljaju našim životima: bilo da je to UX dizajn koji pokušava da nas usmeri tamo gde biznisu odgovara ili javne politike koje političari dizajniraju tako da dobiju rezultat koji žele. U oba slučaja, trebalo bi da znaš kako utiču na tebe!

U tome će ti danas pomoći Aleksandar Ninkov koji je upravo završio master studije na ovu temu! 

00:00 Uvod
07:45 Šta je Nudging?
25:40 Kako se koristi diflot efekat?
36:00 Da li je kontrolisanje difolta manipulacija?
43:00 Granica do koje možeš da rastegneš difolt
56:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Aleksandar Ninkov i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Kako reklame PRODAJU? / Vera Lloyd Thomas / ŽIŠKA podkast #151

Žiška Podcast
Nas marketare često optužuju da prodajemo maglu.

Nas marketare često optužuju da prodajemo maglu. Međutim, kada krenemo u objašnjavanje kako tačno radi to što mi radimo, stvari se jako brzo zakomplikuju. Srećom, pa sada imamo podkaste pa imamo vremena da neko pokuša da odgovori na to pitanje! 

Treba nam samo neko sa dovoljno iskustva i hrabrosti da se uhvati u koštac sa tom temom u javnom forumu… Srećom pa poznajem Veru!

Možeš je upoznati i ti ovde: https://www.linkedin.com/in/veralloydthomas/ 

00:00 Uvod
07:40 Advertajzing nije standardizovan proizvod
11:50 Možeš li da garantuješ da će advertajzing raditi?
23:50 Marketing strategija
36:00 Može li strategija da bude dobra, ali rezultat loš?
44:00 Može li rezultat da bude dobar, a da nema strategiju?
01:11:00 Odjava
 
Epizodu pripremili i prezentovali: Vera Lloyd Thomas i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs