GOVOR TELA / Marko Burazor / ŽIŠKA podkast #185

Žiška Podcast
Verovatno ste do sada čuli neku statistiku tipa “90% komunikacije je neverbalno”, “prvi utisak utiče na 70% naše odluke o nekome” i sl.

Verovatno ste do sada čuli neku statistiku tipa “90% komunikacije je neverbalno”, “prvi utisak utiče na 70% naše odluke o nekome” i sl. U ovoj epizodi preispitujemo šta to tačno znači i u kojim kontekstima su gestovi krucijalni, a u kojim samo bitni. 
Sagovornik nam je Marko Burazor, osnivač sajta treninzi.rs i trener neverbalne komunikacije, odnosno govora tela! Marka pitamo glupa, a skandalozna pitanja poput: kako znaš kada neko laže? zašto Donald Tramp maše dlanovima? kako se Srbi izdvajaju u odnosu na druge kulture?
Pitamo i neka pametnija, poslovno korisna pitanja poput: u kojim sve poslovnim situacijama je bitan govor tela? Da li rade Power Poze? Šta su mikroekspresije i kako se koriste za mapiranje emocija? Kako da razumete govor tela? Kako se uči govor tela? 

00:00 – Uvod

07:00 – Zašto je bitan govor tela

14:50 – Govor tela privatno i u poslu

16:35 – Da li možeš da provališ kada neko laže?

33:10 – Foliranje istine

44:10 – Kako se uči govor tela?

54:50 – Najčešće greške u govoru tela

01:04:35 – Koliko je govor tela bitan u poslu?

Epizodu pripremili i prezentovali: Marko Burazor i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

TIHI LUKSUZ: Stil stvarno bogatih ili samo drugačiji kič? / Angelina Popović / ŽIŠKA podkast #184

Žiška Podcast
Tihi luksuz je skupa roba koja ne skreće pažnju na sebe: nema velikog brenda, zlatnih elemenata, vrištećih crteža… Izraz popularizovao nedavnim pop fenomenima kao što je serija “Succession”, suđenje Gvinet Paltrou ili imidžom milijardera iz silikonske doline.A čim svi oni pričaju o tome, ima tu sigurno i za nas interesantno da pročačkamo!

Tihi luksuz je skupa roba koja ne skreće pažnju na sebe: nema velikog brenda, zlatnih elemenata, vrištećih crteža… Izraz popularizovao nedavnim pop fenomenima kao što je serija “Succession”, suđenje Gvinet Paltrou ili imidžom milijardera iz silikonske doline.
A čim svi oni pričaju o tome, ima tu sigurno i za nas interesantno da pročačkamo! Kako se prepoznaje? Da li je znak bogatstva ili kolonijalizma? Kako se manifestuje u Srbiji i kako se kreira na globalu? 
O svemu tome pričamo sa Angelinom Popović, sociološkinjom koja se bavi marketingom. Angelina takođe vodi  Instagram stranicu Svilene Bube, koja se bavi na neki svoj način pop kulturom i modom – što je čini idealnim sagovornikom na ovu temu!

00:00 – Uvod
06:49 – Kada si prvi put čula za tihi luksuz?
07:06 – Šta je tihi luksuz?
11:07 – Motivacija za tihi luksuz
32:38 – Kako izgleda tihi luksuz?
39:29 – Šta znači tihi luksuz?
48:56 – Da li je Quiet ikada Quiet?
57:00 – Da li svaki brend može postati tihi luksuz?
01:02:00 – Koji su to brendovi u Srbiji?

Epizodu pripremili i prezentovali: Angelina Popović i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

8 ZABLUDA O LIDERSTVU / Boki Timotijević / ŽIŠKA podkast #183

Žiška Podcast
Nijedna firma na svetu ne može da se razvija bez lidera.

Nijedna firma na svetu ne može da se razvija bez lidera. Dakle, treba nam lidera – k’o ‘leba!

Jedan problem: niko ne zna šta je TAČNO lider. Znam ja jer sam pitao na LinkedInu i dobio 28 različitih odgovora. Zna i naš današnji gost, Boki Timotijević jer mu je posao da trenira lidere za kompanije.

Da ne bismo nas dvojica pokušali ono što nije uspelo menadžment literaturi 150 godina, odlučili smo se za nešto lakše i dostižnije: da odgovorimo na pitanje šta liderstvo NIJE:

00:00 – Uvod

00:55 – Šta je uopšte liderstvo?

01:50 – Liderstvo je vezano za poziciju

05:10 – Lideri su optimistični

11:55 – Bokijevo lično iskustvo sa liderstvom

23:30 – Lideri treba da govore ljudima šta da rade

29:05 – Jedan liderski stil je najbolji, uvek

32:50 – Lideri ne sme da greše

42:50 – Lideri su ekstrovertni

44:50 – Koliko je samopuzdanje bitno za lidera?

49:10 – Princip razmišljanja 6 šešra

51:00 – Liderstvo i menadžment je isto

57:00 – Lideri se rađaju (ili prave)

Epizodu pripremili i prezentovali: Boki Timotijević i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

DIGITALNI DETOX / Miloš Skokić / ŽIŠKA podkast #182

Žiška Podcast
Da li se nekad osećaš zamoreno notifikacijama na telefonu?

Da li se nekad osećaš zamoreno notifikacijama na telefonu? Da li te “bole oči” od gledanja u ekrane po ceo dan? Da li se nekad osećaš kao da ti je spržen mozak od vrtenja TikTokova, YouTube videa ili bindžovanja Netflixa? 

Možda je vreme za nešto što se zove DIGITALNI DETOKS: Jednostavno zaključaš telefon u orman na neko vreme: sat, dan, ili više. Možda zvuči nemoguće, ali mnogi koji su to probali se kunu da je jako korisno.

Evo na primer, digitalni marketar, onlajn strimer i povremeni TikToker Miloš Skokić (sa kojim sam jednom osnovao firmu)!

00:00 – 01:03 Uvod

01:03 – 04:45 Šta je u stvari digital detox?

04:45 – 09:30 Zašto si se odlučio na digital detox?

09:30  – 14:20 Nisi sam: digital detox je poslao pokret

14:20 – 17:05 Zašto je ovo bitno za kreatore?

17:05 – 19:30 A šta je onda “dopaminski detox”?

19:30 – 23:05 Asimetrična nagrada

23:05 – 32:35 Kako social media kompanije ovo koriste
32:35 – 37:10 Dugoročni problemi koje stvaraju dopaminski šokovi

37:10 – 46:40 Kako se ovo manifestuje na poslu?

46:40 – 56:30 Da li je ovo najgori internet ikada?
56:30 – 59:50 Da li je pravi digitalni detox uopšte moguć u 2023?

 

Epizodu pripremili i prezentovali: Miloš Skokić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

HIBRIDNI RAD: Da li je sve super kao što izgleda? / Milica Pražić / ŽIŠKA podkast #181

Žiška Podcast
Svi danas rade hibridno.

Svi danas rade hibridno. Ali koliko dugo će to trajati? Facebook, Amazon, Apple i ostali su već krenuli da vraćaju radnike sve više u kancelariju. Elon Musk, Mark Zuckerberg i Sam Altman su nedavno dali intervjue u kojima otpisuju hibridni rad kao neproduktivan. Altman je čak rekao: “Rad iz kancelarije stvara proizvode, a rad na daljinu stvara konfuziju.”
Pa…. jesu li u pravu?
Pričamo o tome sa Milicom Pražić, koja je Talent Acquisition partner u TX Services, kompaniji u kojo je rad na daljinu modus operandi od samog osnivanja!

00:00 Uvod

01:27 Činjenice

08:12 Da li će se hibridni rad održati?

12:00 Da li je hibridni rad efikasan?

27:00 Koliko je to bitno radnicima?

36:08 Da li postoje skriveni problem sa hibridnim radom?
41:30 Da li ljudi koji su ćešće u kancu brže napreduju?
53:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Milica Pražić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

SLOBODA GOVORA na intenretu / Đorđe Trikoš / ŽIŠKA podkast #180

Žiška Podcast
Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi. Sa druge strane ljudi često požele da budu IDIOTI, pa onda Internet preraste u hejt komentare, ili neke ozbiljnije stvari koje se već tiču i lične bezbednosti… Zato se pitanje gde tačno povući granicu slobode govora stalno poteže na internetu: kada Twitter zabranjuje profile, kada se Facebook bori sa dezinformacijama, kada YouTube cenzuriše video… Pa je logično da se i mi pozabavimo tim pitanjem!U tome će mi pomoći Đorđe Trikoš, dugogodišnji kolega strateški planer, a danas stručnjak iz oblasti komunikacija!00:00 Uvod02:43 Šta je uopšte sloboda govora?20:32 Da li će nas spasiti algoritamska moderacija?27:00 Postoji li sloboda dezinformacija?46:00 COVID kao najveći primer testiranja svih ovih stvari u istoriji52:00 Šta je uopšte istina i kako je naći?1:09:00 Da li ikako možemo sprečiti dezinformisanje?Epizodu pripremili i prezentovali: Đorđe Trikoš i Goran JankuloskiMožeš nas slušati na svim AUDIO platformama:Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlUiTunes: https://apple.co/2SUHiMjRSS: https://bit.ly/3lLPgncGoogle Podcasts: https://bit.ly/377pPbvYouTube: https://bit.ly/33Yp8zkProdukcija: www.ziska.rs 

Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi. 

Sa druge strane ljudi često požele da budu IDIOTI, pa onda Internet preraste u hejt komentare, ili neke ozbiljnije stvari koje se već tiču i lične bezbednosti… 

Zato se pitanje gde tačno povući granicu slobode govora stalno poteže na internetu: kada Twitter zabranjuje profile, kada se Facebook bori sa dezinformacijama, kada YouTube cenzuriše video… Pa je logično da se i mi pozabavimo tim pitanjem!

U tome će mi pomoći Đorđe Trikoš, dugogodišnji kolega strateški planer, a danas stručnjak iz oblasti komunikacija!

00:00 Uvod

02:43 Šta je uopšte sloboda govora?

20:32 Da li će nas spasiti algoritamska moderacija?

27:00 Postoji li sloboda dezinformacija?

46:00 COVID kao najveći primer testiranja svih ovih stvari u istoriji

52:00 Šta je uopšte istina i kako je naći?

1:09:00 Da li ikako možemo sprečiti dezinformisanje?

Epizodu pripremili i prezentovali: Đorđe Trikoš i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

KLIKBEJT: ŠOKANTNO! (FOTO) (VIDEO) / Milena Kvapil, Ivan Aran Studio / ŽIŠKA podkast #179

Žiška Podcast
Dobrodošli na tamnu stranu Interneta!

Dobrodošli na tamnu stranu Interneta! Imamo caps lock, imamo face koje se krevelje, imamo gole starlete! Danas prolazimo sve klikbejt tehnike: one očigledne od kojih nam je muka i one podmukle na koje i dalje padnemo. Više od svega, pokušavamo da odgonetnemo da li će klikbejt ikada u m r e t i !?

Lajk, sabskrajb, ostavite komentar, treba i nama taj ingejdžment!

00:00 Uvod
01:50  Definicija: šta je klikbejt?
05:06 Zašto ljudi negativno reaguju na klikbejt?
07:35 Zašto postoji klikbejt?
25:50 Kako se radi klikbejt?
37:00 Klikbejt na YouTube
39:30 Skandalizacija
48:30 Prevare
56:50 Da li će klikbejt ikada umreti?
01:07:49 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Milena Kvapil i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

4-DNEVNA RADNA NEDELJA / Ivana Jevtić, Manpower Group / ŽIŠKA podkast #178

Žiška Podcast
Ko ne bi voleo da radi samo 4 dana nedeljno?

Ko ne bi voleo da radi samo 4 dana nedeljno? Svaki vikend ti je produženi! Kompanije koje su to probale po svetu prijavljuju manje sagorevanja, manje stresa i manje odlazaka iz kompanije. 

Ostaje samo pitanje: zašto bi ijedan poslodavac pristao na to?

Danas NEĆEMO previše bistriti o tome šta se dešava po Skandinaviji, Britaniji i liberalnim okruzima Kalifornije, nego 4-dnevnom radnom nedeljom koju je neko primenio danas, 2023 godine, u Srbiji: 

U gostima mi je Ivana Jevtić, Head of People & Culture Department u Manpower Group! 

00:00 Uvod
02:10 Kako izgleda 4-dnevna radna nedelja?
09:40 Šta su problemi kada se radi 4 dana nedeljno?

23:56 Zašto ste uveli 4-dnevnu radnu nedelju?
27:52 Zašto je 4-dnevna radna nedelja dobra za zaposlene?
31:30 Kako implementacija 4-dnevne radne nedelje može poći naopako?
34:35 Zašto je 4-dnevna radna nedelja dobra za kompaniju?
39:20 Kako 4-dnevna radna nedelja utiče na produktivnost?
48:55 Zašto je 4-dnevna radna nedelja politički lakmus test?
01:04:47 Budućnost posla
01:17:09 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Ivana Jevtić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

UVID: Najvažnija, a najčešće pogrešno tumačena reč u marketingu / Dušan Simić, Communis / ŽIŠKA podkast #177

Žiška Podcast
Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima.

Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima. Svaki proizvod je zasnovan na uvidu. Svaki kreativni rad je rad na uvidima.

Zašto onda ako pitaš 100 kreativaca šta je uvid dobiješ 100 različitih odgovora?

Hajde da to ispravimo! 

U tome će mi pomoći Dušan Simić, Strategic Planning Director u agenciji Communis.

00:00 Uvod

01:26 Kada si ti prvi put susreo reč “uvid”?
02:28 Šta je uvid uopšte?
14:50 Da li je uvid subjektivna kategorija?
21:30 Da li uvid treba da bude “nov”?
30:50 Kako se uvidi nalaze?

43:25 Odnos uvida i tenzije
55:30 Kako se koristi za kreiranje kreativnog rada?
01:08:40 Korišćenje uvida za proizvode (ne u komunikacijama)
01:16:38 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Dušan Simić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

MARKETING ŽARGON / Andreja Milkić, Leo Burnett / ŽIŠKA podkast #176

Žiška Podcast
Nas marketare često optužuju da namerno izmišljamo reči kako bismo zvučali skuplje.

Nas marketare često optužuju da namerno izmišljamo reči kako bismo zvučali skuplje. Bila to istina ili ne, ne možemo pobeći od činjenice da nam je profesija prepuna žargona. Danas pričamo o tome kako i zašto do toga dolazi i prevodimo neke visokofilozofske marketing fraze na jezik običnog čoveka!

00:00 Uvod
01:19 Zašto nastaje žargon?

18:15 Buzzwords: Reč koja postane u trendu te sezone

28:15 Eufemizmi: kada nije ok da nešto kažeš

31:35 Pozajmljenice
48:30 Skraćenice
58:30 Čak i kompanije imaju svoj žargon
01:06:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Andrea Milkić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs