THREADS: Da li će uspeti Metin ubica Twittera? / Dino Tutundžić / ŽIŠKA podkast #191

Žiška Podcast
Pre dve nedelje Meta je lansirala Threads: besramnu kopiju Twittera.

Pre dve nedelje Meta je lansirala Threads: besramnu kopiju Twittera. Za nedelju dana Threads je nakupio 100 miliona korisnika, što ga čini najbrže rastućim softverom… ikada. Sada kada je taj hajp malo spalsnuo možemo da se zapitamo: da li će se Zuckerbergova velika opkplada isplatiti? Da li će Threads zaživeti ili će ovo biti još jedan Google+?

U analizi će nam pomoći Dino Tutundžić, čovek koji već godinama stoji iza tviter profila Mudrolije sa Tvitera.

OO:OO Uvod
01:34 Da li će Threads zaživeti?
06:24 Da li je na Threads bolji vajb?
19:40 Da li će doći do smene generacija?

23:20 Šta će Threads zapravo biti?
36:50 Da li Elon Musk uništava Twitter?
42:45 Šta uopšte znači “zaživeti”?
52:20 Kako izgleda oglašavanje na Threads?
01:02:15 Da li ćeš otvoriti Thredolije?
01:03:35 Odjava

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

PRODAJA FIRME / Jovan Zdravković, JAVA Coffee / ŽIŠKA podkast #190

Žiška Podcast
O prodaji firme se retko priča – na kraju krajeva, ko gradi firmu da bi je prodao?

O prodaji firme se retko priča – na kraju krajeva, ko gradi firmu da bi je prodao? Međutim, prirodno je da kada kompanija dođe u zrelo doba da će se pojaviti i prilike za akviziciju: Tada će svaki preduzetnik morati sebi da postavi sijaset pitanja:

A šta ću ja da radim kad prodam firmu?
Jel to znači da sam sad opet radim za drugoga?
Kako da nađem pravog savetnika?
Kako da odaberem prave kupce?
Koliko košta firma?

O svemu tome i još mnogim pitanjima pričali smo sa Jovanom Zdravkovićem, osnivačem JAVA Coffee koji je nedavno sa svojim brendom prošao proces akvizicije.

00:00 – Uvod
02:10 – Šta je akvizicija?
07:40 – Šta je nova vizija za Java coffee sada?
15:45 – Kako dođeš do akvizicije?
19:10 – Šta brine preduzetnike kod prodaje firme?
26:45 – Kako se pripremaš za akviziciju?
29:30 – Kako znaš da je neko dobar partner?
37:50 – Da li je preduzetništvo racionalan posao?
42:40 – Koliko vredi firma?
50:05 – Šta može poći naopako prilikom akvizicije?
51:35 – Šta je budućnost za tebe?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

REBRENDIRANjE: Kada je vreme da promeniš brend? / Djordje Vuksanović, A1 / ŽIŠKA podkast #187

Žiška Podcast
Ne postoji bitnija stvar u marketingu od građenja brenda.

Ne postoji bitnija stvar u marketingu od građenja brenda. Kako je onda moguće da je lista primera koju smo sklopili za ovu epizodu skoro neiscrpna: Vip u A1, Telenor u Yettel, Infostud u Inspira, Societe General i Vojvođanska Banka u OTP, O’ Cake u Nutri O’Cake, Facebook u Meta…i kada već kreneš u sve to, kako najbolje to da uradiš?
Pričamo sa čovekom koji je najzaslužniji za jedno od najvećih rebrendiranja na našoj listi, Vip u A1. Đorđe Vuksanović je Senior Transformation Director u A1 i vodio je tim 2021. godine kada je kompanija promenila ime, logo, boje i još neke neočekivane stvari koje ćete čuti u podkastu:

00:00 – Uvod
02:15 – Zašto rebrend?
06:00 – Rebrendiranje zbog akvizicije
08:15 – Rebrendiranje zbog nove vizije
17:00 – Rebrendiranje zbog krize
18:50 – Tvrdi pristup
31:05 – Meki pristup
37:35 – Kako meriš uspeh?
46:15 – Kako znaš da nisi uspeo?
49:05 – Koliko je teško u odnosu na druge projekte?

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

ŠARP vs KOTLER: Kako zapravo radi sav marketing? / Saša Ćirić i Peđa Ćirović / ŽIŠKA podkast #186

Žiška Podcast
Bajron Šarp i Filip Kotler su dva najveća autoriteta u oblasti marketinga.

Bajron Šarp i Filip Kotler su dva najveća autoriteta u oblasti marketinga. I imaju suprotne stavove o tome kako marketing zapravo radi. To bi bilo zabavno da je u pitanju samo akademska rasprava, ali nije. To je fundamentalno pitanje industrije advertajzinga u kojoj radi desetak hiljada ljudi i koja potroši barem oko 200 miliona EUR godišnje. 
Šta rade svi ti ljudi, i ja sa njima? Da li je sav taj novac uludo potrošen? Da bismo to odgonetnuli, pomoćiće nam Saša Ćirić, Menadžer Marketinga i razvoja u Neoplanti i Peđa Ćirović, Komercijalni direktor u GFK.

00:00 – Uvod
08:13 – Kako radi segmentacija tržišta?
14:00 – Šta je VALS framevork
15:10 – Šta je penetracija?
16:55 – Da li Sharp ima problem sa segmentacijom?
19:40 – Šta je zakon duple opasnosti?
29:45 – Šta je bolje: akvizirati novog ili zadržati postojećeg kupca?
40:30 – Zakon duple kupovine
42:10 – Primer brand lojalnosti u Srbiji
48:00 – Da li postoji lojalnost kupaca?
54:35 – Zakon duple kupovine primer
56:25 – Zakon prirodnog monopola
01:08:10 – Šta je i kako se koristi „mentalna prisutnost brenda“?
01:15:30 – Naška šunka
01:21:40 – Primeri brend aseta
01:26:30 – Da li Sharp u stvari kaže da kreativa nije bitna?

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

GOVOR TELA / Marko Burazor / ŽIŠKA podkast #185

Žiška Podcast
Verovatno ste do sada čuli neku statistiku tipa “90% komunikacije je neverbalno”, “prvi utisak utiče na 70% naše odluke o nekome” i sl.

Verovatno ste do sada čuli neku statistiku tipa “90% komunikacije je neverbalno”, “prvi utisak utiče na 70% naše odluke o nekome” i sl. U ovoj epizodi preispitujemo šta to tačno znači i u kojim kontekstima su gestovi krucijalni, a u kojim samo bitni. 
Sagovornik nam je Marko Burazor, osnivač sajta treninzi.rs i trener neverbalne komunikacije, odnosno govora tela! Marka pitamo glupa, a skandalozna pitanja poput: kako znaš kada neko laže? zašto Donald Tramp maše dlanovima? kako se Srbi izdvajaju u odnosu na druge kulture?
Pitamo i neka pametnija, poslovno korisna pitanja poput: u kojim sve poslovnim situacijama je bitan govor tela? Da li rade Power Poze? Šta su mikroekspresije i kako se koriste za mapiranje emocija? Kako da razumete govor tela? Kako se uči govor tela? 

00:00 – Uvod

07:00 – Zašto je bitan govor tela

14:50 – Govor tela privatno i u poslu

16:35 – Da li možeš da provališ kada neko laže?

33:10 – Foliranje istine

44:10 – Kako se uči govor tela?

54:50 – Najčešće greške u govoru tela

01:04:35 – Koliko je govor tela bitan u poslu?

Epizodu pripremili i prezentovali: Marko Burazor i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

TIHI LUKSUZ: Stil stvarno bogatih ili samo drugačiji kič? / Angelina Popović / ŽIŠKA podkast #184

Žiška Podcast
Tihi luksuz je skupa roba koja ne skreće pažnju na sebe: nema velikog brenda, zlatnih elemenata, vrištećih crteža… Izraz popularizovao nedavnim pop fenomenima kao što je serija “Succession”, suđenje Gvinet Paltrou ili imidžom milijardera iz silikonske doline.A čim svi oni pričaju o tome, ima tu sigurno i za nas interesantno da pročačkamo!

Tihi luksuz je skupa roba koja ne skreće pažnju na sebe: nema velikog brenda, zlatnih elemenata, vrištećih crteža… Izraz popularizovao nedavnim pop fenomenima kao što je serija “Succession”, suđenje Gvinet Paltrou ili imidžom milijardera iz silikonske doline.
A čim svi oni pričaju o tome, ima tu sigurno i za nas interesantno da pročačkamo! Kako se prepoznaje? Da li je znak bogatstva ili kolonijalizma? Kako se manifestuje u Srbiji i kako se kreira na globalu? 
O svemu tome pričamo sa Angelinom Popović, sociološkinjom koja se bavi marketingom. Angelina takođe vodi  Instagram stranicu Svilene Bube, koja se bavi na neki svoj način pop kulturom i modom – što je čini idealnim sagovornikom na ovu temu!

00:00 – Uvod
06:49 – Kada si prvi put čula za tihi luksuz?
07:06 – Šta je tihi luksuz?
11:07 – Motivacija za tihi luksuz
32:38 – Kako izgleda tihi luksuz?
39:29 – Šta znači tihi luksuz?
48:56 – Da li je Quiet ikada Quiet?
57:00 – Da li svaki brend može postati tihi luksuz?
01:02:00 – Koji su to brendovi u Srbiji?

Epizodu pripremili i prezentovali: Angelina Popović i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

8 ZABLUDA O LIDERSTVU / Boki Timotijević / ŽIŠKA podkast #183

Žiška Podcast
Nijedna firma na svetu ne može da se razvija bez lidera.

Nijedna firma na svetu ne može da se razvija bez lidera. Dakle, treba nam lidera – k’o ‘leba!

Jedan problem: niko ne zna šta je TAČNO lider. Znam ja jer sam pitao na LinkedInu i dobio 28 različitih odgovora. Zna i naš današnji gost, Boki Timotijević jer mu je posao da trenira lidere za kompanije.

Da ne bismo nas dvojica pokušali ono što nije uspelo menadžment literaturi 150 godina, odlučili smo se za nešto lakše i dostižnije: da odgovorimo na pitanje šta liderstvo NIJE:

00:00 – Uvod

00:55 – Šta je uopšte liderstvo?

01:50 – Liderstvo je vezano za poziciju

05:10 – Lideri su optimistični

11:55 – Bokijevo lično iskustvo sa liderstvom

23:30 – Lideri treba da govore ljudima šta da rade

29:05 – Jedan liderski stil je najbolji, uvek

32:50 – Lideri ne sme da greše

42:50 – Lideri su ekstrovertni

44:50 – Koliko je samopuzdanje bitno za lidera?

49:10 – Princip razmišljanja 6 šešra

51:00 – Liderstvo i menadžment je isto

57:00 – Lideri se rađaju (ili prave)

Epizodu pripremili i prezentovali: Boki Timotijević i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

DIGITALNI DETOX / Miloš Skokić / ŽIŠKA podkast #182

Žiška Podcast
Da li se nekad osećaš zamoreno notifikacijama na telefonu?

Da li se nekad osećaš zamoreno notifikacijama na telefonu? Da li te “bole oči” od gledanja u ekrane po ceo dan? Da li se nekad osećaš kao da ti je spržen mozak od vrtenja TikTokova, YouTube videa ili bindžovanja Netflixa? 

Možda je vreme za nešto što se zove DIGITALNI DETOKS: Jednostavno zaključaš telefon u orman na neko vreme: sat, dan, ili više. Možda zvuči nemoguće, ali mnogi koji su to probali se kunu da je jako korisno.

Evo na primer, digitalni marketar, onlajn strimer i povremeni TikToker Miloš Skokić (sa kojim sam jednom osnovao firmu)!

00:00 – 01:03 Uvod

01:03 – 04:45 Šta je u stvari digital detox?

04:45 – 09:30 Zašto si se odlučio na digital detox?

09:30  – 14:20 Nisi sam: digital detox je poslao pokret

14:20 – 17:05 Zašto je ovo bitno za kreatore?

17:05 – 19:30 A šta je onda “dopaminski detox”?

19:30 – 23:05 Asimetrična nagrada

23:05 – 32:35 Kako social media kompanije ovo koriste
32:35 – 37:10 Dugoročni problemi koje stvaraju dopaminski šokovi

37:10 – 46:40 Kako se ovo manifestuje na poslu?

46:40 – 56:30 Da li je ovo najgori internet ikada?
56:30 – 59:50 Da li je pravi digitalni detox uopšte moguć u 2023?

 

Epizodu pripremili i prezentovali: Miloš Skokić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

HIBRIDNI RAD: Da li je sve super kao što izgleda? / Milica Pražić / ŽIŠKA podkast #181

Žiška Podcast
Svi danas rade hibridno.

Svi danas rade hibridno. Ali koliko dugo će to trajati? Facebook, Amazon, Apple i ostali su već krenuli da vraćaju radnike sve više u kancelariju. Elon Musk, Mark Zuckerberg i Sam Altman su nedavno dali intervjue u kojima otpisuju hibridni rad kao neproduktivan. Altman je čak rekao: “Rad iz kancelarije stvara proizvode, a rad na daljinu stvara konfuziju.”
Pa…. jesu li u pravu?
Pričamo o tome sa Milicom Pražić, koja je Talent Acquisition partner u TX Services, kompaniji u kojo je rad na daljinu modus operandi od samog osnivanja!

00:00 Uvod

01:27 Činjenice

08:12 Da li će se hibridni rad održati?

12:00 Da li je hibridni rad efikasan?

27:00 Koliko je to bitno radnicima?

36:08 Da li postoje skriveni problem sa hibridnim radom?
41:30 Da li ljudi koji su ćešće u kancu brže napreduju?
53:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Milica Pražić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

SLOBODA GOVORA na intenretu / Đorđe Trikoš / ŽIŠKA podkast #180

Žiška Podcast
Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi. Sa druge strane ljudi često požele da budu IDIOTI, pa onda Internet preraste u hejt komentare, ili neke ozbiljnije stvari koje se već tiču i lične bezbednosti… Zato se pitanje gde tačno povući granicu slobode govora stalno poteže na internetu: kada Twitter zabranjuje profile, kada se Facebook bori sa dezinformacijama, kada YouTube cenzuriše video… Pa je logično da se i mi pozabavimo tim pitanjem!U tome će mi pomoći Đorđe Trikoš, dugogodišnji kolega strateški planer, a danas stručnjak iz oblasti komunikacija!00:00 Uvod02:43 Šta je uopšte sloboda govora?20:32 Da li će nas spasiti algoritamska moderacija?27:00 Postoji li sloboda dezinformacija?46:00 COVID kao najveći primer testiranja svih ovih stvari u istoriji52:00 Šta je uopšte istina i kako je naći?1:09:00 Da li ikako možemo sprečiti dezinformisanje?Epizodu pripremili i prezentovali: Đorđe Trikoš i Goran JankuloskiMožeš nas slušati na svim AUDIO platformama:Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlUiTunes: https://apple.co/2SUHiMjRSS: https://bit.ly/3lLPgncGoogle Podcasts: https://bit.ly/377pPbvYouTube: https://bit.ly/33Yp8zkProdukcija: www.ziska.rs 

Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi. 

Sa druge strane ljudi često požele da budu IDIOTI, pa onda Internet preraste u hejt komentare, ili neke ozbiljnije stvari koje se već tiču i lične bezbednosti… 

Zato se pitanje gde tačno povući granicu slobode govora stalno poteže na internetu: kada Twitter zabranjuje profile, kada se Facebook bori sa dezinformacijama, kada YouTube cenzuriše video… Pa je logično da se i mi pozabavimo tim pitanjem!

U tome će mi pomoći Đorđe Trikoš, dugogodišnji kolega strateški planer, a danas stručnjak iz oblasti komunikacija!

00:00 Uvod

02:43 Šta je uopšte sloboda govora?

20:32 Da li će nas spasiti algoritamska moderacija?

27:00 Postoji li sloboda dezinformacija?

46:00 COVID kao najveći primer testiranja svih ovih stvari u istoriji

52:00 Šta je uopšte istina i kako je naći?

1:09:00 Da li ikako možemo sprečiti dezinformisanje?

Epizodu pripremili i prezentovali: Đorđe Trikoš i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs