Uticaj Covid-19 na mentalno zdravlje mladih

Na kafi sa psihologom
Protivpandemijske mere, briga za zdravlje i promenjen ritam života tokom pandemije virusa COVID-19 imaju veliki uticaj na socijalizaciju, mentalno zdravlje i zadovoljstvo mladih ljudi.

Protivpandemijske mere, briga za zdravlje i promenjen ritam života tokom pandemije virusa COVID-19 imaju veliki uticaj na socijalizaciju, mentalno zdravlje i zadovoljstvo mladih ljudi. Pandemija je u razne sfere života unela različite stresore i brige, njene posledice na mentalno zdravlje mladih su vidne, a dovode do osećaja usamljenosti, straha, neizvesnosti, ali i povećane mogućnosti za razvoj depresije. O uticaju pandemije COVID-19 na mentalno zdravlje mladih, „Na kafi sa psihologom“ govorili su Ana Perović, klinički psiholog i Dragan Ilić, psiholog i novinar. Online tribini prisustvovalo je više od 60 studenata, članova MET lokalne kancelarije AIESEC Srbija, koji su ovim povodom imali priliku da iz prve ruke čuju i dobiju odgovore od stručnog lica na pitanja koja ih tokom pandemije prate. Tribina je realizovana u okviru nacionalne kampanje „NESALOMIVI,“ koju je pokrenula Hemofarm fondacija u saradnji sa Filozofskim fakultetom Univerziteta u Beogradu i uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije sa ciljem očuvanja mentalnog zdravlja, borbe protiv rastuće depresije i stigme koja prati obolele.

Metaverzum: Fejsbukov plan za potpunu dominaciju našim životima. / ŽIŠKA podkast #98

Žiška Podcast
Zvuči kao najgori senzacionalizam, ali nažalost nije.

Zvuči kao najgori senzacionalizam, ali nažalost nije. Ovo je stvarno adekvatan opis ideje koju Mark Zuckerbeg ponavlja kao papagaj već godinu dana. Najveća tehnološka kompanija na svetu nam planira budućnost u kojoj smo veći deo dana povezani na njene servere. Na tome bazira svoje akvizicije, pripremajući se za tu budućnost pravi investicije i planira da od toga zaradi još više novca nego do sad.

 

Šteta što je ideja niti originalna, niti praktična niti preterano realna.

 

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Miljan Đorđević i Goran Jankuloski

 

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 

podkast@ziska.rs 

 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

 

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

 

 

Produkcija: www.ziska.rs

10: Aleksandra Dickov: Srećemo sve više mladih, koji zloupotrebljavaju alkohol

Na ivici
U poslednjih nekoliko godina skoro da je postalo normalno da je svaki izlazak mladih, proslava rođendana ili položenog ispita propraćen velikim količinama alkohola.

U poslednjih nekoliko godina skoro da je postalo normalno da je svaki izlazak mladih, proslava rođendana ili položenog ispita propraćen velikim količinama alkohola.

Prema istraživanjima Evropske komisije, svaki peti stanovnik Evropske unije star između 15 i 24 godine redovno i prekomerno pije alkohol.

U Srbiji, prema istraživanju Instituta za zaštitu zdravlja „Batut”, oko 50 odsto mladih povremeno pije alkoholna pića, 20 odsto se povremeno opija, a njih sedam odsto redovno pije.

Istraživanja Instituta „Batut” pokazuju da se u proseku prvo pijanstvo u Srbiji doživljava sa 13 i po godina, a najkasnije u 20. godini života.

O problemu sa zavisnošću od alkohola je u desetoj epizodi podkasta „Na ivici“ govorila načelnica Odeljenja za bolesti zavisnosti Кlinike za psihijatriju КC Vojvodine i šefica Katedre za psihijatriju Medicinskog fakulteta u Novom Sadu prof. dr sci. med. Aleksandra Dickov.

Zašto kompanije, selebritiji i influenseri NE UMEJU da se izvine!? / ŽIŠKA podkast #97

Žiška Podcast
Nije lako izviniti se u javnosti.

Nije lako izviniti se u javnosti. Ali nije ni toliko teško koliko svedoči lista naših primera u današnjoj epizodi! Analiziramo najgore, najsmotanije, najnejasnije i najproblematičnije primere javnih izvinjenja. Kao i uvek, potrudili smo se da maksimalno istražimo i domaće primere. Ali… da li nam je uspelo – poslušajte u epizodi!

 

Epizodu pripremili i prezentuju: Milena Stojić i Goran Jankuloski

 

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 

podkast@ziska.rs 

 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

 

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

 

 

Produkcija: www.ziska.rs 

Šta je PREMIUM uopšte? / ŽIŠKA podkast #96

Žiška Podcast
Crno i zlatno!

Crno i zlatno! Seka Aleksić. Kraljevski motivi! Kineska tijara. Mercedes! Brabus… šta god da pomisliš – nije. A svi znaju šta je.

Premium je jedan migoljiv, klizav, amorfan, evolutivni i neuhvatljiv pojam. Dakle, idealan za naš podkast i našeg današnjeg gosta: doktor relativistike Miloš Zavisi Skokić Phd! 

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 
podkast@ziska.rs 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

Da li je marketing manipulacija? / Goran i Milja / ŽIŠKA podkast #95

Žiška Podcast
Bill Hicks je svojevremeno poželeo svakoj osobi koja radi u marketingu da umre bolnom smrću.

Bill Hicks je svojevremeno poželeo svakoj osobi koja radi u marketingu da umre bolnom smrću. Mi možemo da gotivimo dobru komediju i svoj posao, ali istina je da egzistiramo u čudnom limbu. Sa jedne strane, niko ne veruje da naše reklame imaju ikakav uticaj na njihove navike u kupovini. Sa druge strane levičarski teoretičari nas optužuju da smo kreirali konzumerističko društvo koje veštački proizvodi potrebe kao skrivene kapitalističke bukagije modernog ropstva. 

 

Ko je u pravu?

00:00 Uvod i definicije
13:30 Gde prestaje marketing i počinje kapitalizam?
15:40 Istorija: kako je marketing sam sebi kreirao problem
28:03 Edward Bernaise, otac PRa 
41:15 Prodavanje kula i konzumerizam 
52:48 Kreiranje nerealnih očekivanja
1:06:10 Kreiranje osećanja nedovoljnosti
1:16:20 Zahvalnica vama koji ste doprineli podkastu

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

 

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

 

 

Produkcija: www.ziska.rs 

Trikovi u reklamama: NIŠTA nije kao što izgleda / ŽIŠKA podkast #94

Žiška Podcast
Kada god vidite hranu u reklami to NIJE hrana.

Kada god vidite hranu u reklami to NIJE hrana. Kamera mrzi hranu. Zato koristimo tutkalo, motorno ulje i vazdušne topove. U ovoj epizodi saznaćeš da NIŠTA nije kao što izgleda. 

Prijatno i uživajte u epizodi!
 

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 

podkast@ziska.rs 

 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

 

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

 

 

Produkcija: www.ziska.rs 

09: Ivana Perić: Čovek je jedina „životinja“ na ovoj planeti, koja je sposobna za nameru u nasilju

Na ivici
Nasilje – vršnjačko, seksualno, u porodici, nad ženama, u partnerskom odnosu, psihičko, fizičko… Nabrajanje, nažalost, može ići u nedogled. 
Definisano je od strane Svetske zdravstvene organizacije kao “internacionalno korišćenje fizičke sile ili moći, preteće ili stvarne, protiv samog sebe, druge osobe, ili protiv grupe ili zajednice, koje rezultira u ili ima visoku verovatnoću povreda, smrti, psihološkog povređivanja, lošeg razvitka, ili siromaštva”. 
Međutim, generalno, bilo šta što dovodi do štete ili povrede može biti opisano kao nasilje iako nije bilo planirano kao delo nasilja. 
Koordinatorka u SOS ženskom centru iz Novog Sada i psihoterapeutkinja Ivana Perić se pre svega bavi nasiljem nad ženama, ali smo u najnovijoj epizodi podkasta “Na ivici” govorili o nasilju kao problem uopšte. 

Nasilje – vršnjačko, seksualno, u porodici, nad ženama, u partnerskom odnosu, psihičko, fizičko… Nabrajanje, nažalost, može ići u nedogled. 

Definisano je od strane Svetske zdravstvene organizacije kao “internacionalno korišćenje fizičke sile ili moći, preteće ili stvarne, protiv samog sebe, druge osobe, ili protiv grupe ili zajednice, koje rezultira u ili ima visoku verovatnoću povreda, smrti, psihološkog povređivanja, lošeg razvitka, ili siromaštva”. 

Međutim, generalno, bilo šta što dovodi do štete ili povrede može biti opisano kao nasilje iako nije bilo planirano kao delo nasilja. 

Koordinatorka u SOS ženskom centru iz Novog Sada i psihoterapeutkinja Ivana Perić se pre svega bavi nasiljem nad ženama, ali smo u najnovijoj epizodi podkasta “Na ivici” govorili o nasilju kao problem uopšte. 

Prozivanje konkurencije: zezanje ili nizak udarac? / ŽIŠKA podkast #93

Žiška Podcast
Sigurno ste videli reklamu u kojoj klinac kupuje dve limenke Pepsija da bi mogao da dohvati dugme na aparatu da naruči Coca-Cola limenku.

Sigurno ste videli reklamu u kojoj klinac kupuje dve limenke Pepsija da bi mogao da dohvati dugme na aparatu da naruči Coca-Cola limenku. Niste je videli na televiziji, jer bi bila nezakonita u Srbiji. Dobili ste je kao link od nekoga, još u ranim danima YouTube klipova i verovatno je prorpatili zluradim “he he”. Zašto nam je toliko zabavno kada se prozivaju Audi i BMW, Apple i IBM, McDonald’s i Burger King i koliko je pametno ulaziti u taj rat?

..i zašto ste pogrešno zapamtili da klinac želi da dohvati Coca-Cola dugme, kada je to reklama za Pepsi?

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 
podkast@ziska.rs 

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

Da li reklame ubijaju sport? / Goran i Adi / ŽIŠKA podkast #92

Žiška Podcast
Advertajzing novac finansira basnoslovne plate najvećih globalnih fudbalera, košarkaša, ragbista, trkača.

Advertajzing novac finansira basnoslovne plate najvećih globalnih fudbalera, košarkaša, ragbista, trkača. Neki tvrde da za uzvrat uzima dušu iz sporta i da je sport sada tu zbog reklame, a ne reklame zbog sporta. Reklame se lepe na sve: dresove, stadione, obuću, lige, delove terena, segmente prenosa, a mi ćemo proći najbolje, najluđe, najuspešnije i najgluplje primere reklamiranja u sportu!

 

Ispostavilo se da je ovo jedna od najširih tema koju smo ikada obrađivali. Svaki sport bi mogao da ima jednu ovakvu epizodu. Sigurno smo zaobišli tvoj omiljeni primer i mislimo da zaslužuješ da se žališ u komentarima.

 

Možeš čak i direktno na:

podkast@ziska.rs 

 

Ili još konkretnije meni ne Linkedin:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

 

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

 

 

Produkcija: www.ziska.rs