UVID: Najvažnija, a najčešće pogrešno tumačena reč u marketingu / Dušan Simić, Communis / ŽIŠKA podkast #177

Žiška Podcast
Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima.

Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima. Svaki proizvod je zasnovan na uvidu. Svaki kreativni rad je rad na uvidima.

Zašto onda ako pitaš 100 kreativaca šta je uvid dobiješ 100 različitih odgovora?

Hajde da to ispravimo! 

U tome će mi pomoći Dušan Simić, Strategic Planning Director u agenciji Communis.

00:00 Uvod

01:26 Kada si ti prvi put susreo reč “uvid”?
02:28 Šta je uvid uopšte?
14:50 Da li je uvid subjektivna kategorija?
21:30 Da li uvid treba da bude “nov”?
30:50 Kako se uvidi nalaze?

43:25 Odnos uvida i tenzije
55:30 Kako se koristi za kreiranje kreativnog rada?
01:08:40 Korišćenje uvida za proizvode (ne u komunikacijama)
01:16:38 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Dušan Simić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

MARKETING ŽARGON / Andreja Milkić, Leo Burnett / ŽIŠKA podkast #176

Žiška Podcast
Nas marketare često optužuju da namerno izmišljamo reči kako bismo zvučali skuplje.

Nas marketare često optužuju da namerno izmišljamo reči kako bismo zvučali skuplje. Bila to istina ili ne, ne možemo pobeći od činjenice da nam je profesija prepuna žargona. Danas pričamo o tome kako i zašto do toga dolazi i prevodimo neke visokofilozofske marketing fraze na jezik običnog čoveka!

00:00 Uvod
01:19 Zašto nastaje žargon?

18:15 Buzzwords: Reč koja postane u trendu te sezone

28:15 Eufemizmi: kada nije ok da nešto kažeš

31:35 Pozajmljenice
48:30 Skraćenice
58:30 Čak i kompanije imaju svoj žargon
01:06:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Andrea Milkić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

PRIČANJE PRIČA / Nenad Vukušić / ŽIŠKA podkast #175

Žiška Podcast

Tema je stara koliko i vreme: kako ljudi pričaju priče? zašto ih pričaju baš tako? 

Postoji i poslovna korisnost: kako to možemo da iskoristimo za brendove?
ali to je danas manje bitno: jer je sa nama opet Nenad Vukušić, pa ćete sigurno uživati U PRIČI!

00:00 Uvod
01:17 Kako su nastale priče?
06:07 Šta je priča?
11:49 Karakter i konflik
13:47 Da li svi možemo da pričamo priču?
20:53 Šta priču čini zanimljivom?
26:34 Brend priče

48:29 Šta je budućnost pričanja priče?
58:45 Odjava 

 Epizodu pripremili i prezentovali: Nenad Vukušić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Call 2 action / Nenad Vukušić / ŽIŠKA podkast #174

Žiška Podcast

Danas analiziramo poziv na akciju, odnosno kako ga pre znate u industriji Call 2 Action. Ako ste se ikad bavili pisanjem u marketingu, odnosno kopirajtingom, ili ako ste makar guglali ijednu metodologiju (AIDA, FDA itd) onda znate da se dobar kopi završava tako što potrošačima objasniš šta treba da urade: kupite sad, pozovite u narednih pola sata, pretplatite se na newsletter, kliknite ovde.

Sve su to primeri C2A. Doveo sam jednog od mojih kopi uzora, Nenada Vukušića, da objasni zašto postoji C2A, kako se piše dobar poziv i kako izgleda kada se sa njim malo pretera!

00:00 Uvod

03:20 Gde i kako počinje Call to Action?
07:50 Kako je Call to Action zaživio na Internetu?

12:20 Pričaju o kopiraterima

16:25 Kakve veze ima naslov sa CTA?

19:00 Kako je internet postao prodajno mesto?
27:00 Kako funkcionišu A/B testovi?
33:50 Kakvih sve CTA ima i čemu služe?

39:23 Kako napisati super poziv na akciju?

01:01:30 Da li pravila treba da posoje u kreativnosti i u kopirajtingu?
01:10:40 Odjava

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Nenad Vukušić  i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Da li nam danas nedostaje KRITIKA? / Olivera Mitić / ŽIŠKA podkast #173

Žiška Podcast

Danas pričamo o kritici, ne u značenju negativni fidbek nego u značenju: filmska kritika, literarna kritika, umetnička kritika. Naime, nekada davno kritika je imala proklamovanu ideju da visoku kulturu približi masama, kritičari su bili veoma relevantni u svojim industrijama, bili su čuvari kulture sa velikim K, njihova preporuka je mogla da stvori i uništi bogatstva…

Danas toga više nema. Šta znači filmska, literarna, umetnička ili čak kritika restorana kada svako može da ima svoj mediji, svako može da izrazi svoje mišljenje i kao što kaže holivudska poslovica “svako je kritičar”?

Spoiler alert: ovo nije epizoda u kojoj naričemo za prošlim vremenima, baš suprotno, analiziramo jednu novu nišu, neke nove autore i autorke!

Sa mnom je danas Olivera Mitić, koja je nedavno izdala prvu zbirku priča pod nazivom Samodisciplina, a ujedno je i autorka Instagram profila tekst i grad. 

A ujedno na praksi u najjačoj kreativnoj agenciji na Balkanu eeee!

00:00 Uvod

01:39 Kako smo došli do ove teme?

05:48 Čemu služi kritika?

17:20 Šta je lektira i šta je njena svrha?

28:41 Šta je razlika između reakcija i kritike?

39:34 Da li kritika treba da bude objektivna?

40:47 Da li uopšte možeš da budeš objektivan?

46:19 Goran zaboravlja The Power Of Habit

54:23 Zašto kritika boli?

56:50 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Olivera Mitić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Kada je vreme da odustaneš? / Neda Petronijević / ŽIŠKA podkast #172

Žiška Podcast

Sigurno ste milijardu puta čuli neku varijantu ovog saveta: Nemoj da odustaneš! Možda ste slušali kreatore koji pričaju o YouTube grajndu, preudzetnike koji pričaju o biznisima koji su im propali pre nego što im je jedan uspeo, umetnike koji pričaju o svojim ranim delima koje niko nije voleo itd. Svi oni se kunu da je jedini razlog zašto su uspeli je zato što NISU odustali.

A kada onda treba odustati?

U tome će nam danas pomoći Neda Petronijević koja radi Menadžment Projekata kod nas i osoba koja mnogo voli ove dosadne podkastabilne teme kao i ja! 

00:00 Uvod

03:35 Stavovi: šta ćeš zastupati ovde?

08:50 Da li odustajanje znači neuspeh?

20:30 Kako da postaviš granice?

27:45 Sunk cost fallacy

41:38 Kako nas vernost sprečava da odustanemo?

52:16 Da li generacija Z mnogo lakše odustaje od brendova?

56:55 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Neda Petronijević i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Pesme u reklamama / Boris Postovnik / ŽIŠKA podkast #171

Žiška Podcast

Kada sam originalno smislio ovu temu, delovalo je kao da ćemo “obraditi onih par pesama što je bilo”. MALO SAM SE PREVARIO. Muzika je emotivna, evokativna, pamtljiva i često donosilac novih društvenih trendova – to je čini idealnom za reklame. Zato ova epizoda vrvi od primera!

Kako se prave pesme za reklame i kako ljudi reaguju na njih objasniće dana Boris Postovnik, xxx 

00:00 Uvod

01:27 Šta je za tebe džingl, a šta pesma?

12:50 Proučite zakon o autorskim pravima

22:25 Kako da odabereš pravu pesmu

27:20 Zašto se prave obrade?

39:10 Da li je tvoj brend dovoljno edži?
01:06:00 Bolje bi ti bilo da prihvatiš krindž
01:30:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Boris Postovnik i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Are all those creative awards any good to anyone? / Angel Iskrev, proof. / ŽIŠKA podkast #170

Žiška Podcast

* Ne brinite, nismo se profenserisali na engelski, nego nam je gost iz Bugarske, pa pišemo da razumeju i ovi što će zbog njega da slušaju *

Angel Iskrev is a creative director from proof. – a creative agency founded in 2018. In that short time proof. has managed to become the most awarded agency in IAB Mixx not only in it’s native Bulgaria, but Europe as well. 

We managed to catch Angel during his visit to Belgrade to discuss IAB Mixx, but also creative awards in general.

00:00 Intro

02:40 Do creative awards lead to business opportunuties?

13:00 Do creative awards lead to better indsutry standards?

32:30 Why do we have so many awards in advertising?

43:30 How to make a good case study?

56:00 Outro

Prepared and presented by: Angel Iskrev i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

BRENDIRANJE NACIJE / Branka Novčić Korać / ŽIŠKA podkast #169

Žiška Podcast

Kada kažem BREND, obično pomsiliš na sokove, grickalice, automobile i sl. Međutim, brend je praktično način na koji ti doživljaš bilo šta – što znači da može da se primeni i na neke manje konkretne stvari, kao što su npr. nacije. Tako neke veoma razvijene nacije već čitav vek rade na svom brendu: Nemačka je dobar inženjering, Danska je vrhunski dizajn, Francuska su najbolja vina itd.

A šta je Srbija?

Da bismo odgovorili na to pitanje, pozvali smo koleginicu koja je bukvalno  d o k t o r i r a l a  ovu temu, Branka Novčić Korać koja je vanredni profesor na Fakultetu Organizacionih Nauka na Katedri za Marketing i odnose s javnošču. 

00:00 Uvod

01:30 Šta će jednoj naciji brendiranje?

14:18 Kada počinje brendiranje nacije?

27:28 Kako se razlikuje kampanja za naciju od obične reklame?

39:49 Kako se pravi kampanja za naciju?

43:45 Brendiranje Srbije

57:18 Da li možeš da kreiraš brend ili samo kampanju?

01:09:40 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Branka Novčić Korać i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Zašto propadne svaka društvena mreža? / Ognjen Vuković, Four Winds / ŽIŠKA podkast #168

Žiška Podcast
Svi znate Ognjena kao “onog lika koji ima jedan od najvećih medijskih spendova na Meta platformi u regionu”.

Svi znate Ognjena kao “onog lika koji ima jedan od najvećih medijskih spendova na Meta platformi u regionu”. Realno, znate ga i kao “onog bez dlake na jeziku”. Zato je idealna osoba da pričamo o tome zašto propada Facebook, zašto propada Instagram, ALI i zašto će se to isto desiti TikToku, YouTube, Google Amazonu. 

Idemo duboko ovaj put, vežite se za 2 sata ping ponga između dva lika koji se sećaju digitala dok su se kupovali fanovi na Fejsu! Nije za one sa slabim srcem, one koji nemaju barem osnovno znanje u digitalu i one koji se trigeruju na pozajmljenice.

00:00 Uvod

02:21 Šta te je privuklo ovoj temi?

10:10 Kako definišeš pohlepu?

28:35 Previše oglašavanja

41:45 Poštovnanje kreatora

01:16:10 Kopiranje bilo čega što je popularno

01:32:20 Šta misliš o domaćem LinkedIn-u?

01:54:54 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Ognjen Vuković i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs