SLOBODA GOVORA na intenretu / Đorđe Trikoš / ŽIŠKA podkast #180

Žiška Podcast
Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi. Sa druge strane ljudi često požele da budu IDIOTI, pa onda Internet preraste u hejt komentare, ili neke ozbiljnije stvari koje se već tiču i lične bezbednosti… Zato se pitanje gde tačno povući granicu slobode govora stalno poteže na internetu: kada Twitter zabranjuje profile, kada se Facebook bori sa dezinformacijama, kada YouTube cenzuriše video… Pa je logično da se i mi pozabavimo tim pitanjem!U tome će mi pomoći Đorđe Trikoš, dugogodišnji kolega strateški planer, a danas stručnjak iz oblasti komunikacija!00:00 Uvod02:43 Šta je uopšte sloboda govora?20:32 Da li će nas spasiti algoritamska moderacija?27:00 Postoji li sloboda dezinformacija?46:00 COVID kao najveći primer testiranja svih ovih stvari u istoriji52:00 Šta je uopšte istina i kako je naći?1:09:00 Da li ikako možemo sprečiti dezinformisanje?Epizodu pripremili i prezentovali: Đorđe Trikoš i Goran JankuloskiMožeš nas slušati na svim AUDIO platformama:Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlUiTunes: https://apple.co/2SUHiMjRSS: https://bit.ly/3lLPgncGoogle Podcasts: https://bit.ly/377pPbvYouTube: https://bit.ly/33Yp8zkProdukcija: www.ziska.rs 

Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi. 

Sa druge strane ljudi često požele da budu IDIOTI, pa onda Internet preraste u hejt komentare, ili neke ozbiljnije stvari koje se već tiču i lične bezbednosti… 

Zato se pitanje gde tačno povući granicu slobode govora stalno poteže na internetu: kada Twitter zabranjuje profile, kada se Facebook bori sa dezinformacijama, kada YouTube cenzuriše video… Pa je logično da se i mi pozabavimo tim pitanjem!

U tome će mi pomoći Đorđe Trikoš, dugogodišnji kolega strateški planer, a danas stručnjak iz oblasti komunikacija!

00:00 Uvod

02:43 Šta je uopšte sloboda govora?

20:32 Da li će nas spasiti algoritamska moderacija?

27:00 Postoji li sloboda dezinformacija?

46:00 COVID kao najveći primer testiranja svih ovih stvari u istoriji

52:00 Šta je uopšte istina i kako je naći?

1:09:00 Da li ikako možemo sprečiti dezinformisanje?

Epizodu pripremili i prezentovali: Đorđe Trikoš i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

KLIKBEJT: ŠOKANTNO! (FOTO) (VIDEO) / Milena Kvapil, Ivan Aran Studio / ŽIŠKA podkast #179

Žiška Podcast
Dobrodošli na tamnu stranu Interneta!

Dobrodošli na tamnu stranu Interneta! Imamo caps lock, imamo face koje se krevelje, imamo gole starlete! Danas prolazimo sve klikbejt tehnike: one očigledne od kojih nam je muka i one podmukle na koje i dalje padnemo. Više od svega, pokušavamo da odgonetnemo da li će klikbejt ikada u m r e t i !?

Lajk, sabskrajb, ostavite komentar, treba i nama taj ingejdžment!

00:00 Uvod
01:50  Definicija: šta je klikbejt?
05:06 Zašto ljudi negativno reaguju na klikbejt?
07:35 Zašto postoji klikbejt?
25:50 Kako se radi klikbejt?
37:00 Klikbejt na YouTube
39:30 Skandalizacija
48:30 Prevare
56:50 Da li će klikbejt ikada umreti?
01:07:49 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Milena Kvapil i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

4-DNEVNA RADNA NEDELJA / Ivana Jevtić, Manpower Group / ŽIŠKA podkast #178

Žiška Podcast
Ko ne bi voleo da radi samo 4 dana nedeljno?

Ko ne bi voleo da radi samo 4 dana nedeljno? Svaki vikend ti je produženi! Kompanije koje su to probale po svetu prijavljuju manje sagorevanja, manje stresa i manje odlazaka iz kompanije. 

Ostaje samo pitanje: zašto bi ijedan poslodavac pristao na to?

Danas NEĆEMO previše bistriti o tome šta se dešava po Skandinaviji, Britaniji i liberalnim okruzima Kalifornije, nego 4-dnevnom radnom nedeljom koju je neko primenio danas, 2023 godine, u Srbiji: 

U gostima mi je Ivana Jevtić, Head of People & Culture Department u Manpower Group! 

00:00 Uvod
02:10 Kako izgleda 4-dnevna radna nedelja?
09:40 Šta su problemi kada se radi 4 dana nedeljno?

23:56 Zašto ste uveli 4-dnevnu radnu nedelju?
27:52 Zašto je 4-dnevna radna nedelja dobra za zaposlene?
31:30 Kako implementacija 4-dnevne radne nedelje može poći naopako?
34:35 Zašto je 4-dnevna radna nedelja dobra za kompaniju?
39:20 Kako 4-dnevna radna nedelja utiče na produktivnost?
48:55 Zašto je 4-dnevna radna nedelja politički lakmus test?
01:04:47 Budućnost posla
01:17:09 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Ivana Jevtić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

UVID: Najvažnija, a najčešće pogrešno tumačena reč u marketingu / Dušan Simić, Communis / ŽIŠKA podkast #177

Žiška Podcast
Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima.

Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima. Svaki proizvod je zasnovan na uvidu. Svaki kreativni rad je rad na uvidima.

Zašto onda ako pitaš 100 kreativaca šta je uvid dobiješ 100 različitih odgovora?

Hajde da to ispravimo! 

U tome će mi pomoći Dušan Simić, Strategic Planning Director u agenciji Communis.

00:00 Uvod

01:26 Kada si ti prvi put susreo reč “uvid”?
02:28 Šta je uvid uopšte?
14:50 Da li je uvid subjektivna kategorija?
21:30 Da li uvid treba da bude “nov”?
30:50 Kako se uvidi nalaze?

43:25 Odnos uvida i tenzije
55:30 Kako se koristi za kreiranje kreativnog rada?
01:08:40 Korišćenje uvida za proizvode (ne u komunikacijama)
01:16:38 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Dušan Simić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

MARKETING ŽARGON / Andreja Milkić, Leo Burnett / ŽIŠKA podkast #176

Žiška Podcast
Nas marketare često optužuju da namerno izmišljamo reči kako bismo zvučali skuplje.

Nas marketare često optužuju da namerno izmišljamo reči kako bismo zvučali skuplje. Bila to istina ili ne, ne možemo pobeći od činjenice da nam je profesija prepuna žargona. Danas pričamo o tome kako i zašto do toga dolazi i prevodimo neke visokofilozofske marketing fraze na jezik običnog čoveka!

00:00 Uvod
01:19 Zašto nastaje žargon?

18:15 Buzzwords: Reč koja postane u trendu te sezone

28:15 Eufemizmi: kada nije ok da nešto kažeš

31:35 Pozajmljenice
48:30 Skraćenice
58:30 Čak i kompanije imaju svoj žargon
01:06:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Andrea Milkić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

PRIČANJE PRIČA / Nenad Vukušić / ŽIŠKA podkast #175

Žiška Podcast

Tema je stara koliko i vreme: kako ljudi pričaju priče? zašto ih pričaju baš tako? 

Postoji i poslovna korisnost: kako to možemo da iskoristimo za brendove?
ali to je danas manje bitno: jer je sa nama opet Nenad Vukušić, pa ćete sigurno uživati U PRIČI!

00:00 Uvod
01:17 Kako su nastale priče?
06:07 Šta je priča?
11:49 Karakter i konflik
13:47 Da li svi možemo da pričamo priču?
20:53 Šta priču čini zanimljivom?
26:34 Brend priče

48:29 Šta je budućnost pričanja priče?
58:45 Odjava 

 Epizodu pripremili i prezentovali: Nenad Vukušić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Call 2 action / Nenad Vukušić / ŽIŠKA podkast #174

Žiška Podcast

Danas analiziramo poziv na akciju, odnosno kako ga pre znate u industriji Call 2 Action. Ako ste se ikad bavili pisanjem u marketingu, odnosno kopirajtingom, ili ako ste makar guglali ijednu metodologiju (AIDA, FDA itd) onda znate da se dobar kopi završava tako što potrošačima objasniš šta treba da urade: kupite sad, pozovite u narednih pola sata, pretplatite se na newsletter, kliknite ovde.

Sve su to primeri C2A. Doveo sam jednog od mojih kopi uzora, Nenada Vukušića, da objasni zašto postoji C2A, kako se piše dobar poziv i kako izgleda kada se sa njim malo pretera!

00:00 Uvod

03:20 Gde i kako počinje Call to Action?
07:50 Kako je Call to Action zaživio na Internetu?

12:20 Pričaju o kopiraterima

16:25 Kakve veze ima naslov sa CTA?

19:00 Kako je internet postao prodajno mesto?
27:00 Kako funkcionišu A/B testovi?
33:50 Kakvih sve CTA ima i čemu služe?

39:23 Kako napisati super poziv na akciju?

01:01:30 Da li pravila treba da posoje u kreativnosti i u kopirajtingu?
01:10:40 Odjava

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Nenad Vukušić  i Goran Jankuloski

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Da li nam danas nedostaje KRITIKA? / Olivera Mitić / ŽIŠKA podkast #173

Žiška Podcast

Danas pričamo o kritici, ne u značenju negativni fidbek nego u značenju: filmska kritika, literarna kritika, umetnička kritika. Naime, nekada davno kritika je imala proklamovanu ideju da visoku kulturu približi masama, kritičari su bili veoma relevantni u svojim industrijama, bili su čuvari kulture sa velikim K, njihova preporuka je mogla da stvori i uništi bogatstva…

Danas toga više nema. Šta znači filmska, literarna, umetnička ili čak kritika restorana kada svako može da ima svoj mediji, svako može da izrazi svoje mišljenje i kao što kaže holivudska poslovica “svako je kritičar”?

Spoiler alert: ovo nije epizoda u kojoj naričemo za prošlim vremenima, baš suprotno, analiziramo jednu novu nišu, neke nove autore i autorke!

Sa mnom je danas Olivera Mitić, koja je nedavno izdala prvu zbirku priča pod nazivom Samodisciplina, a ujedno je i autorka Instagram profila tekst i grad. 

A ujedno na praksi u najjačoj kreativnoj agenciji na Balkanu eeee!

00:00 Uvod

01:39 Kako smo došli do ove teme?

05:48 Čemu služi kritika?

17:20 Šta je lektira i šta je njena svrha?

28:41 Šta je razlika između reakcija i kritike?

39:34 Da li kritika treba da bude objektivna?

40:47 Da li uopšte možeš da budeš objektivan?

46:19 Goran zaboravlja The Power Of Habit

54:23 Zašto kritika boli?

56:50 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Olivera Mitić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Kada je vreme da odustaneš? / Neda Petronijević / ŽIŠKA podkast #172

Žiška Podcast

Sigurno ste milijardu puta čuli neku varijantu ovog saveta: Nemoj da odustaneš! Možda ste slušali kreatore koji pričaju o YouTube grajndu, preudzetnike koji pričaju o biznisima koji su im propali pre nego što im je jedan uspeo, umetnike koji pričaju o svojim ranim delima koje niko nije voleo itd. Svi oni se kunu da je jedini razlog zašto su uspeli je zato što NISU odustali.

A kada onda treba odustati?

U tome će nam danas pomoći Neda Petronijević koja radi Menadžment Projekata kod nas i osoba koja mnogo voli ove dosadne podkastabilne teme kao i ja! 

00:00 Uvod

03:35 Stavovi: šta ćeš zastupati ovde?

08:50 Da li odustajanje znači neuspeh?

20:30 Kako da postaviš granice?

27:45 Sunk cost fallacy

41:38 Kako nas vernost sprečava da odustanemo?

52:16 Da li generacija Z mnogo lakše odustaje od brendova?

56:55 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Neda Petronijević i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Pesme u reklamama / Boris Postovnik / ŽIŠKA podkast #171

Žiška Podcast

Kada sam originalno smislio ovu temu, delovalo je kao da ćemo “obraditi onih par pesama što je bilo”. MALO SAM SE PREVARIO. Muzika je emotivna, evokativna, pamtljiva i često donosilac novih društvenih trendova – to je čini idealnom za reklame. Zato ova epizoda vrvi od primera!

Kako se prave pesme za reklame i kako ljudi reaguju na njih objasniće dana Boris Postovnik, xxx 

00:00 Uvod

01:27 Šta je za tebe džingl, a šta pesma?

12:50 Proučite zakon o autorskim pravima

22:25 Kako da odabereš pravu pesmu

27:20 Zašto se prave obrade?

39:10 Da li je tvoj brend dovoljno edži?
01:06:00 Bolje bi ti bilo da prihvatiš krindž
01:30:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Boris Postovnik i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs