Employer Branding – Kako doći do top 5% talenata u industriji? | Katarina Šonjić | ŽIŠKA podkast #38

Žiška Podcast
Employer Branding je još jedan u nizu stranih termina za koji ste verovatno čuli u prolazu ali nikada niste seli i istražili šta on tačno sve podrazumeva. Ovaj relativno nov koncept je nastao pre 30 godina i tek od skoro je postao prepoznat i u Srbiji (pre svega u IT industriji) kao jako bitan alat koji kompanijama omogućuje da na najbolji način predstave sebe budućim zaposlenima i dođu do najvećih talenata u industriji.

A ko bolje da nam priča o ovoj temi do Katarina Šonjić – Employer Branding manager u kompaniji Zühlke i devojka koja – takoreći kida taj EB.
Tune in da saznate šta to top firme tačno rade kako bi vrbovale baš vas za svoju firmu, zašto visoka plata nije najbitniji kriterijum pri zapošljavanju i koji je to tajni Milošev hobi o kojem je po prvi put pričao baš u ovom podkastu.

U podkastu su učestvovali Katarina – najveći EB stručnjak u regionu, Miloš – novootkriveni profesionalni toples pecaroš i Velja iz Borče.

Katarinin sajt: https://katoncoffee.com/
Insta profil: https://www.instagram.com/_kat_on_cof…

00:23 Pecanje kao Milošev život i druge kratke priče
00:59 Uvod
02:48 Šta je tačno Employer Branding?
06:18 Employer Branding VS. HR – u čemu je razlika?
08:04 Gde počinje EB a gde HR?
09:28 Da li su ljudi svesni da firme baš njih „love“ kroz EB?
11:20 Da li je Employer Branding kao koncept nova stvar u Srbiji?
12:50 Zar nije sve rešivo kešom?
15:10 Benefiti za zaposlene i fleksibilnost kompanija u njihovom određivanju
16:10 Katarina na intervjuu za posao u Žiški pičuje EB!
18:20 Kako se istražuje tržište?
20:55 Trendovi u Employer Branding-u
25:20 Otkud Katarina u EB svetu?
32:10 EB u poslovanju je isto što i CDM u fudbalu – skriveni ključni igrač
38:45 Da li Žiška ima svoj EB?
47:05 Nove generacije i posao – ima li razlike?
51:05 Industrije sa velikom fluktuacijom zaposlenih
52:57 Da li Employer Branding služi samo za zaposlene, ili ima uticaja i na klijente?
1:02:13 Koliko je bitna veza između kreativne agencije i firme koja implementira EB?
1:07:49 Razlika u implementaciji EB-a između malih i velikih firmi
1:14:59 Employer Branding u doba Korone
1:22:47 Gde i kako ljudi mogu više da saznaju o Employer Brandingu?

Štreberi uzvraćaju udarac! | Željko Bošnjak, Igor Radule | ŽIŠKA Podkast #36

Žiška Podcast
Ulaze tri fonovca u studio da snimaju podk… Ne, ne, idemo ispočetka.

Željko Bošnjak ima u stanu nešto što privlači mnogo pažnje njegovih posetilaca i započinje neke od zanimljivijih razgovora – ogromnu kolekciju Transformersa!

Mi smo ga pozvali da popričamo o tome u čemu je fora sa kolekcionarstvom, ali smo zapravo završili diskutujući o „štreberskoj kulturi“, detinjastom ponašanju, zajednicama ljudi koji imaju istu strast, kao i o tome kako bi brendovi mogli da se uključe u slavljenje štreberskog pokreta.

TikTok NIJE YouTube | Nikola Stojaković xstojak, Radule i Goran | Žiška podkast #34

Žiška Podcast
Mnogi TikTok posmatraju kao ekstenziju Youtube-a, samo za kraće formate. Da li je to zaista tako, koje su razlike i kakav je sadržaj zastupljen na TikToku, samo su neke od tema razgovora sa Stojakom, jednim od najpopularnijih domaćih kreatora na ovoj mreži.

U toku 5 meseci koliko je prošlo od razgovora sa Bondisimom, usled karantina i izolacije, reportaža o TikToku na TV-u i pojavljivanja „smešnih videa“ u tradicionalnim medijima, TikTok je sve bliže mejnstrimu. Nikola je jedan od kreatora koji su u ovom periodu drastično povećali bazu pratilaca (sada je već na 184 hiljade), a pre nekoliko nedelja otvorio je i svoj Youtube kanal, gde objavljuje nešto drugačiji sadržaj.

Stojaka pratite na TikToku: https://www.tiktok.com/@xstojak?lang=en
I na Youtube-u: https://www.youtube.com/user/Stojakov…

Radule je još uvek samo TikToker: https://vm.tiktok.com/bTVk7p/

Goran se pravi da mu broj pratilaca nije bitan, ali zapratite ga da bi naše „Počni da snimaš više Gorane!“ urodilo plodom: https://vm.tiktok.com/J2WWHFs/

Medvedi na putu: Kako se gradi firma? | Bojan Leković, KupujemProdajem | ŽIŠKA podkast #33

Žiška Podcast
Bojan Leković je CEO KupujemProdajem, najveće onlajn platforme u Srbiji. Ali nismo ga zato pozvali. On ima bogato biznis iskustvo rada u IT sektoru na holandskom tržištu. Ali nismo ga ni zato pozvali. Bojan je iskombinovao ta dva, došao do nekih 150 uvida i objedinio ih u knjizi Medvedi na putu, seriji veoma ličnih saveta o preduzetništvu, menadžmentu i građenju biznisa. Mnogi od saveta u Medvedima deluju neintuitivno, pogotovu za nekoga ko je navikao na sprsku biznis kulturu. Zato ćeš u narednih sat i po sigurno čuti nešto novo.

Šta će majstoru YouTube? | Mirko Rašić, Neovlašćeni serviser | ŽIŠKA Podkast #32

Žiška Podcast
Pre nego što je bio Neovlašćeni serviser, Mirko je bio … neovlašćeni serviser. Vodio je mehaničarsku radnju koja je umnogome ličila na bilo koju drugu, ali sa najboljom kafom u gradu, najboljom hranom i najboljim društvom. Onda je počeo da snima za YouTube: da podeli svoje znanje u automobilima, ali i da pokaže da i dalje ima ljudi koji veruju u drugačije vrednosti od onih kojima nas bombarduju u svim medijima. Po prvi put, Mirko neće pričati o delovima, motorima i kolima, već kako iz svega toga kreira video i fotke koje prate desetina hiljada ljudi.

Neovlašćenog servisera možeš pratiti ovde:
https://www.youtube.com/channel/UCXh-tNd5PoYrkx9iP30rfNA
https://www.instagram.com/neovlasceniserviser/

A ako ti zatreba popravka auta, pozovi: 0692707970

Neovlašćeni sajt servisa: http://www.mechanic.rs/

Gorana možeš pratiti ovde. Mirko nije mogao da se suzdrži a da ne priča sa Milošem, koji je snimao epizodu, tako da neplanirano upada i u ovaj opis. Izgleda da ga ‘oće podkast i kad pokušava da ga izbegne…

Gejming za odrasle | Konstantin, Escape Game Show | Storage Time Podkast #31

Žiška Podcast
Konstantinov YouTube kanal svakako nije najpoznatiji gaming community u regionu, ali mi bismo se usudili da kažemo da je jedan od najrelevantnijih izvora informacija o industriji. Njegov pogled na igranje i igre je veoma zanimljiv jer je tu „od početka“, autor je pisanih recenzija za brojne magazine, imao svoju autorsku emisiju o gejmingu na televiziji, pre nego što je taj termin i ušao u svakodnevnu upotrebu, a subkultura postala svima poznata. Danas producira recenzije za svoj YouTube kanal i televiziju.

U podkastu smo razgovarali o paradoksu da danas imamo sve manje kvalitetnog sadržaja o gejmingu, a paralelno se roditelji muče da razumeju (i obuzdaju) svoje klince koji, čini se, „samo žele da sede pred kompom po ceo dan“. Konstantin je i sam roditelj i podelio je sa nama svoje iskustvo kao i neke konkretne savete u vezi sa tim kako se gejming može staviti u službu nečega korisnog i inspirativnog.

Razgovarali smo i tome zašto je važno da bolje razumemo i više pričamo o ovoj industriji, koja je uveliko uzela primat od drugih, tradicionalnijih entertejment industrija poput filmske i muzičke.

Za kraj, osvrnuli smo se na važnost odgovornog i kritičkog pogleda na rad i sadržaj, građenje online brenda i negujući odnos prema zajednici.

U podkastu su učestvovali i Miloš, propali LoL igrač i strimer u pokušaju i Radoš, koji preferira istraživanje svemira i građenje patuljačkih tvrđava.

Novi način planiranja biznisa | Marko Jevtić, Milovan Dekić i Goran | Storage Time Podkast #30

Žiška Podcast
Design Thinking je metodologija koja timove vodi do inovacija koje korisnici, odnosno potrošači žele. To je način da stvarate proizvode koje ljudi žele, bilo da su ti proizvodi aplikacije, fizički proizvodi ili komunikacija. Sve najuspešnije firme na svetu danas koriste design thinking koncepte, obično dodatno prilagođene njihovom biznisu. U ovom razgovoru analiziramo na koji način design thinking metodologija menja paradigmu pristupa biznisu u svetu, ali i u Srbiji. To nas ne sprečava da uđemo u detalje, kao što su više načina na koje brzo možeš napraviti prototip, ili koliko tačno pijan sme da bude tester proizvoda. Savetujemo da otvorite um, obećavamo da sve to ima smisla.

Knjigu možete naručiti ovde: https://www.finesa.edu.rs/design-thinking/

Marko Jevtić radi u Nordeusu, gde vodi tim koji radi na igri Top Eleven, proizvodu koji je imao preko 200 miliona korisnika. Završio je LEAD program na Univerzitetu Stenford. Pre Nordeusa, pokretao je svoje projekte, radio u marketinškim agencijama i pisao za različite medije.

Milovan Dekić radi u Nordeusu, gde vodi tim koji se bavi istraživanjima korisnika. Pre Nordeusa, radio je na Fakultetu političkih nauka, Univerziteta u Beogradu. Objavljivao je članke na temu analitičke sociologije, teorije igara i istorije društvene teorije. Kourednik je bloga Flaneur’s Alley: https://flaneursalley.blog/

Goran je propali debater, nikad uspešan ragbista i jedva prosečan voditelj podkasta. Valjalo bi mu da bolje proverava opise podkasta koje vodi.