SLOBODA GOVORA na internetu / Đorđe Trikoš / ŽIŠKA podkast #180

Storage Time
Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi.
Internet je večito razapet između dve krajnosti: sa jedne strane oduvek postoji obećanje da je Internet sasvim slobodno mesto gde pod okriljem anonimnosti, svako može da bude šta god poželi.
Sa druge strane ljudi često požele da budu IDIOTI, pa onda Internet preraste u hejt komentare, ili neke ozbiljnije stvari koje se već tiču i lične bezbednosti…
Zato se pitanje gde tačno povući granicu slobode govora stalno poteže na internetu: kada Twitter zabranjuje profile, kada se Facebook bori sa dezinformacijama, kada YouTube cenzuriše video… Pa je logično da se i mi pozabavimo tim pitanjem!
U tome će mi pomoći Đorđe Trikoš, dugogodišnji kolega strateški planer, a danas stručnjak iz oblasti komunikacija!

00:00 Uvod
02:43 Šta je uopšte sloboda govora?
20:32 Da li će nas spasiti algoritamska moderacija?
27:00 Postoji li sloboda dezinformacija?
46:00 COVID kao najveći primer testiranja svih ovih stvari u istoriji
52:00 Šta je uopšte istina i kako je naći?
1:09:00 Da li ikako možemo sprečiti dezinformisanje?

Epizodu pripremili i prezentovali: Đorđe Trikoš i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

UVID: Najvažnija pogrešno tumačena reč u marketingu / Dušan Simić, Communis / ŽIŠKA podkast #177

Storage Time
Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima.
Svaka dobra marketinška kampanja je zasnovana na uvidima. Svaki proizvod je zasnovan na uvidu. Svaki kreativni rad je rad na uvidima.

Zašto onda ako pitaš 100 kreativaca šta je uvid dobiješ 100 različitih odgovora?

Hajde da to ispravimo!

U tome će mi pomoći Dušan Simić, Strategic Planning Director u agenciji Communis.

00:00 Uvod
01:26 Kada si ti prvi put susreo reč “uvid”?
02:28 Šta je uvid uopšte?
14:50 Da li je uvid subjektivna kategorija?
21:30 Da li uvid treba da bude “nov”?
30:50 Kako se uvidi nalaze?
43:25 Odnos uvida i tenzije
55:30 Kako se koristi za kreiranje kreativnog rada?
01:08:40 Korišćenje uvida za proizvode (ne u komunikacijama)
01:16:38 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Dušan Simić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

PRIČANJE PRIČA iliti storytelling / Nenad Vukušić / ŽIŠKA podkast #175

Storage Time
Tema je stara koliko i vreme: kako ljudi pričaju priče.
Tema je stara koliko i vreme: kako ljudi pričaju priče? zašto ih pričaju baš tako?
Postoji i poslovna korisnost: kako to možemo da iskoristimo za brendove?
ali to je danas manje bitno: jer je sa nama opet Nenad Vukušić, pa ćete sigurno uživati U PRIČI!

00:00 Uvod
01:17 Kako su nastale priče?
06:07 Šta je priča?
11:49 Karakter i konflik
13:47 Da li svi možemo da pričamo priču?
20:53 Šta priču čini zanimljivom?
26:34 Brend priče
48:29 Šta je budućnost pričanja priče?
58:45 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Nenad Vukušić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

Zašto treba češće da odustaješ? / Neda Petronijević / ŽIŠKA podkast #172

Storage Time
Sigurno ste milijardu puta čuli neku varijantu ovog saveta: Nemoj da odustaneš.
Sigurno ste milijardu puta čuli neku varijantu ovog saveta: Nemoj da odustaneš! Možda ste slušali kreatore koji pričaju o YouTube grajndu, preudzetnike koji pričaju o biznisima koji su im propali pre nego što im je jedan uspeo, umetnike koji pričaju o svojim ranim delima koje niko nije voleo itd. Svi oni se kunu da je jedini razlog zašto su uspeli je zato što NISU odustali.
A kada onda treba odustati?
U tome će nam danas pomoći Neda Petronijević koja radi Menadžment Projekata kod nas i osoba koja mnogo voli ove dosadne podkastabilne teme kao i ja!

00:00 Uvod
03:35 Stavovi: šta ćeš zastupati ovde?
08:50 Da li odustajanje znači neuspeh?
20:30 Kako da postaviš granice?
27:45 Sunk cost fallacy
41:38 Kako nas vernost sprečava da odustanemo?
52:16 Da li generacija Z mnogo lakše odustaje od brendova?
56:55 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Neda Petronijević i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

HALO EFEKAT / Anđela Mlađenović, Communis / ŽIŠKA podkast #143

Storage Time
Halo efekat je kada znamo da neko ima jednu dobru osobinu, pretpostavimo da ima i druge: za lepe ljude pretpostavljamo i da su pametni, za one koji dobro prezentuju da su pripremljeni, za selebritije pretpostavljamo da su moralni i sl.
Halo efekat je kada znamo da neko ima jednu dobru osobinu, pretpostavimo da ima i druge: za lepe ljude pretpostavljamo i da su pametni, za one koji dobro prezentuju da su pripremljeni, za selebritije pretpostavljamo da su moralni i sl. Halo efekat postoji i za brendove i advertajzing često služi upravo da napravi te asocijacije: zbog toga što je brend prisutan znači da ima servis, zbog toga što je težak znači da je kvalitetan itd.

Ovo je jedna od onih naših epizoda u kojima drvimo o tome kako ljudi nisu racionalni, kako nije sve odnos cene i kvaliteta i kako sve uvek zavisi od konteksta! U tome nam pomaže Anđela Mlađenović, Strategic Planning Assistant u agenciji Communis.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Anđela Mlađenović i Goran Jankuloski

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

FOMO ili JOMO: kakvi su ljudi zaista? / ŽIŠKA podkast #137

Storage Time
Svi znamo za Fear Of Missing Out: anksioznost zbog koje stalno proveravamo društvene medije DA NEŠTO SLUČAJNO NE PROPUSTIMO.
Svi znamo za Fear Of Missing Out: anksioznost zbog koje stalno proveravamo društvene medije DA NEŠTO SLUČAJNO NE PROPUSTIMO. Međutim, homo sapiens je ipak pametan majmun. Posle više od decenije ove dopaminske trke za lajkovima, raste pokret ljudi koji uživaju da se umotaju u ćebe kao burito i NE ODU NIKUDA. To se zove Joy Of Missing Out. Dakle, totalno suprotno!

Pa, šta je onda istina? Jel ljudima problem Fear ili Joy?

00:00 – Uvod
2:26 – Zašto si izabrala ovu temu?
4:25 – Definicija: FOMO
7:33 – Sociologija
21:50 – Marketing
23:24 – Definicija: JOMO
37:30 – Presuda: šta je jače?

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Milena Trikić i Goran Jankuloski

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:

podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

Deezer: https://bit.ly/31p0kPx

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

DARK UX / Irena Pavlović, HTEC / ŽIŠKA podkast #133

Storage Time
Dark UX zvuči zlokobno, ali nije.
Dark UX zvuči zlokobno, ali nije. Dark UX je više kao insekt koji prenosi neki iritantan svrab, samo se nalazi svuda oko nas na Internetu! Dark UX je dizajniranje korisničkog iskustva tako da korisnik uradi nešto što NIJE u njihovom najboljem interesu:

Iritantne notifikacije zbog kojih stalno pališ aplikaciju da je očistiš
Veliko zeleno dugme da se prijaviš i svetlo sivi tekst “Skip”
Svaki baner koji vidite na piratskom sajtu

Danas nam Irena Pavlović, UX/CX Researched u HTEC Group objašnjava kako velika tehnologija manipuliše našom pažnjom, kako da prepoznamo i kako da se odbranimo od Dark UX tehnika!

Epizodu pripremili i prezentovali: Irena Pavlović i Goran Jankuloski

0:00 – Uvod
2:04 – Zašto pričamo o ovome?
6:30 – Najčešći psihološki alati u UXu
28:00 – Gde je granica između UX i Dark UX?
50:00 – Može li nas nešto odbraniti od mračnog UX-a?

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

ELONOV TWITTER: i šta ćemo sad?

Storage Time
Pokušali smo da objasnimo kako će Twitter da izgleda u 140 karaktera, pa smo probali u 280, a kada ni to nismo uspeli odlučili smo se da snimimo podkast o budućnosti ove mreže.
Pokušali smo da objasnimo kako će Twitter da izgleda u 140 karaktera, pa smo probali u 280, a kada ni to nismo uspeli odlučili smo se da snimimo podkast o budućnosti ove mreže.
Da li je kupovina Twittera predstavlja više od investicije za Elona Muska i prelazi u politički stav ili ipak para vrti gde burgija neće?
Naš američki insajder Adrian i Goran su seli da analiziraju šta neki vlasnik raketa i električnih automobila želi da uradi sa mrežom popularne plave ptičice.

Uvod – 0:00
Šta se zapravo desilo? – 1:00
Zašto je Elon to kupio? – 7:02
Šta planira? – 16:34
1:05:01 – Šta to znači za nas?

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Adrian Avžner i Goran Jankuloski

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

KNJIGA: Ne baš jednostavan, ali veoma dobar čovek / Ivan Minić / ŽIŠKA podkast #125

Storage Time
Ivan Minić je napisao knjigu.
Ivan Minić je napisao knjigu. Ovo je epizoda o tome.

00:00 – Uvod
1:24 – Naziv knjige
11:28 – Zašto si napisao knjigu za 3 dana?
19:10 – Naziv je neobičan: odakle?
31:01 – Šta ti je cilj ovom knjigom?
35:00 – Da li si razmišljao da napišeš biznis knjigu?
40:11 – Zašto sada?
48:20 – Šta je plan sada?
53:59 – Šta je sledeći veliki korak Ivana Minića?

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Ivan Minić i Goran Jankuloski

Knjigu možete kupiti ovde: https://www.knjizararoman.rs/knjige/knjiga-ne-bas-jednostavan-ali-veoma-dobar-covek-autor-ivan-minic-80323
Ubaciti na reading listu ovde: https://www.goodreads.com/book/show/60737202-ne-ba-jednostavan-ali-veoma-dobar-ovek
Ivana verovatno znate i kao domaćina Pojačalo podkasta: https://www.youtube.com/c/Pojacalo

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

PRVI APRIL: Kul ili krindž? / ŽIŠKA podkast #123

Storage Time
Ne brinite, nismo napNe brinite, nismo napravili foru od epizode, već epizodu o forama.
Ne brinite, nismo napNe brinite, nismo napravili foru od epizode, već epizodu o forama! Meni je Prvi april iritantna tradicija, ali neosporno popularna u celom svetu. To je dovoljno da pogledamo malo bliže u istoriju Dana šale, kao u najbolje (nema ih!) i najgore šale (jaoj!) koje smo uspeli da nađemo.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Dušan Soda Nikolić i Goran Jankuloski

00:00 – Uvod
00:50 – Definicija: šta se u stvari radi za prvi april?
5:09 – Istorija: kada je počelo sa ovime?
14:30 – Da li su prenkovi uopšte zabavni?
34:23 – Čak i da jesu, da li su zabavni na prvi april?
45:10 – Brendovi
56:40 – Počelo kao šale, ali su postale stvarne

Soda ima i svoj drugi podkast, Ozbiljni stručnjaci, pa ga možeš zapratiti ovde:
https://www.youtube.com/c/Ozbiljnistru%C4%8Dnjaci

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs
ravili foru od epizode, već epizodu o forama! Meni je Prvi april iritantna tradicija, ali neosporno popularna u celom svetu. To je dovoljno da pogledamo malo bliže u istoriju Dana šale, kao u najbolje (nema ih!) i najgore šale (jaoj!) koje smo uspeli da nađemo.

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Dušan Soda Nikolić i Goran Jankuloski

Soda ima i svoj drugi podkast, Ozbiljni stručnjaci, pa ga možeš zapratiti ovde:
https://www.youtube.com/c/Ozbiljnistru%C4%8Dnjaci

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš:
podkast@ziska.rs

Gorana možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs