Ja, Preduzetnik – Epizoda 43, 2. Deo – Vaso Lekić – Foodland (Bakina Tajna)Zadruga

Ja preduzetnik
Vaso Lekić je širem auditorijumu poznat po tome što je stvorio brend „Bakina tajna“, jedan od najprepoznatljivijih i najuspešnijih brendova u Srbiji u poslednjih 20 godina.
Vaso Lekić je širem auditorijumu poznat po tome što je stvorio brend „Bakina tajna“, jedan od najprepoznatljivijih i najuspešnijih brendova u Srbiji u poslednjih 20 godina. Međutim, Vasova preduzetnička i životna priča je mnogo više od toga, kao što ćete imati prilike i da čujete. Usled različitih poslova koje je radio, trenutnog posla kojim se danas bavi, kao i velikog znanja i iskustva koje je podelio kroz razgovor sa nama, intervju sa Vasom emitujemo u dva dela.

U ovom delu ćete saznati koliko su ljudi ti koji čine posao, zašto je važno da i vi i kupac „blagoslovite“ proizvod, zašto je važno da budete primer svojim ljudima, kako vas teškoće grade kao čoveka, zašto su greške važne, zašto je ego opasan i kako „odvojiti sebe od sebe“, koliko je bila teška prodaja kompanije i sam period nakon toga, kako je došao do nove poslovne ideje, koju razvija i danas, i šta je to zbog čega i dalje ima istu želju i strast za stvaranjem…

Veliki Čovek i Preduzetnik, Vaso Lekić!

Ja, Preduzetnik – Epizoda 43, 1. Deo – Vaso Lekić – Foodland (Bakina Tajna)Zadruga 1. Deo

Ja preduzetnik
Vaso Lekić je širem auditorijumu poznat po tome što je stvorio brend „Bakina tajna“, jedan od najprepoznatljivijih i najuspešnijih brendova u Srbiji u poslednjih 20 godina.
Vaso Lekić je širem auditorijumu poznat po tome što je stvorio brend „Bakina tajna“, jedan od najprepoznatljivijih i najuspešnijih brendova u Srbiji u poslednjih 20 godina. Međutim, Vasova preduzetnička i životna priča je mnogo više od toga, kao što ćete imati prilike i da čujete. Usled različitih poslova koje je radio, trenutnog posla kojim se danas bavi, kao i velikog znanja i iskustva koje je podelio kroz razgovor sa nama, intervju sa Vasom emitujemo u dva dela.

U ovom delu ćete saznati kako je u vreme socijalizma započeo posao koji nije bio deo uravnilovke, koja je njegova uloga u stvaranju uspeha kompanije „Zepter“ i kako izgleda kada mesečno zarađujete 100.000 maraka, a nemate još uvek 30 godina, šta je sve dobro priozašlo iz njegove borbe sa tumorom, kako je na tri „smederevca“ započeto stvaranje brenda „Bakina tajna“…

Prvi deo neverovatno uzbudljive životne i preduzetničke priče jednog zaista jedinstvenog i predivnog čoveka, puna mudrosti, životnih i preduzetničkih lekcija, koju nikako ne bi trebalo da propustite.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 42 – Budimir Jovanović – Keramika Jovanović

Ja preduzetnik
Budimir Jovanović je osnivač i vlasnik kompanije Keramika Jovanović, koja je jedan od dva lidera u Srbiji, koja se bavi prometom keramike i opreme za kupatila, i koja u okviru svoje grupacije ima još pet kompanija,od čega tri iz oblasti proizvodnje, a dve iz trgovačke delatnosti.
Budimir Jovanović je osnivač i vlasnik kompanije Keramika Jovanović, koja je jedan od dva lidera u Srbiji, koja se bavi prometom keramike i opreme za kupatila, i koja u okviru svoje grupacije ima još pet kompanija,od čega tri iz oblasti proizvodnje, a dve iz trgovačke delatnosti. Međutim, put do današnjeg uspeha je bio dug i trnovit.

Budimir je rođen na Kosovu i Metohiji i smatra da ga borbeni karakter tog podneblja odlikuje. Sa samo pet godina sa porodicom se seli u Zrenjanin, gde su imali jako težak period. Obzirom da je samo otac radio, Budimir je bio prinuđen da od dečačkih dana počne i sam nešto da radi i doprinosi, kopajući komšijske bašte, istovarajući ugalj i radeći razne druge fizičke poslove. Smatra da su ti poslovi umnogome značajni za to gde je danas.

Kako izgleda prihvatiti rizik da napustite u toku devedesetih godina dobro plaćeni siguran posao i otisnete se u preduzetničke vode, a da pri tom imate i porodicu, koliko vas ozbiljno klijenti doživljavaju kada vozite starog juga i pokušavate da im prodate proizvode, kako je rano shvatio da će mu rad sa konsultantima omogućiti brži rast, na koji način danas Keramika Jovanović aktivno učestvuje u radu berze, koliko je bilo zahtevno uklopiti pet kompanija u jednu grupaciju, kako se suočava sa izazovom transfera kompanije sa prve na drugu generaciju, i još mnogo znanja i mudrosti od čoveka koji je već preko četvrt veka u preduzetništvu i koji je stvorio jednu od zaista izvanrednih kompanija koje Srbija ima.

Ja Preduzetnik – Epizoda 41 – Nikola Stanišić – Stanišić Bio, Šumska Tajna

Ja preduzetnik
Nikola Stanišić je osnivač i direktor firme Stanišić Bio, koja je poznata po svom brendu Šumska tajna, unikatnim namazima od šumskih organskih pečuraka.
Nikola Stanišić je osnivač i direktor firme Stanišić Bio, koja je poznata po svom brendu Šumska tajna, unikatnim namazima od šumskih organskih pečuraka.

Posle samo godinu i po dana zvaničnog poslovanja, Šumska tajna se prodaje u Srbiji u oko 500 ritejl objekata, a proizvodi su stigli i na pet inostranih tržišta, od kojih je jedno i Amerika, gde posluju direktno sa gigantom Amazonom, a dogovoren je već i izvoz na kinesko tržište.

Kako je došlo do pokretanja celokupnog posla, koje su lekcije naučene prodajući proizvod na pijaci, koliki značaj su imali projekti USAID-a, PKS-a, Erasmus-a i drugih, kao i kako da konkurišete sa svojim kompanijama za iste, koji su izazovi brzog rasta, kako je preko fejsbuk grupe „Ja, Preduzetnik“ došlo do pronalaženja distributera u Kini, šta je morao da menja kod sebe od kada je postao preduzetnik i još mnogo toga, od jednog izvanrednog mladog čoveka, Nikole Stanišića, o čijim ćemo uspesima u budućnosti sigurno imati još puno prilika da čujemo.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 40 – Kosara Dangić Melentijević, Kabinet Pivara

Ja preduzetnik
Kosara Dangić Melentijević je, zajedno sa svojim suprugom, osnivač pivare Kabinet, koja je prva „greenfield“ investicija takve vrste na Balkanu.
Kosara Dangić Melentijević je, zajedno sa svojim suprugom, osnivač pivare Kabinet, koja je prva „greenfield“ investicija takve vrste na Balkanu. Kabinet je porodična zanatska pivara, sa do sada preko 85 skuvanih piva, od čega je 30-ak u stalnom izboru, a piva su za nešto preko 5 godina postojanja pivare do sada pronašla put na 5 kontinenata i osvojila pregršt nagrada.

Kosara je po struci ekonomista i preduzetnički duh je nasledila od svoga oca, koji se nakon raspada Jugoslavije otisnuo u inostranstvo, pa je i ona svoje školovanje provela van zemlje. Nakon završenog školovanja se zaposlila u jednoj francuskoj firmi, radeći administrativne poslove, nakon toga kao producent u CNBC kompaniji, i po povratku u Srbiju, radi polaganja vozačkog ispita, upoznaje svog sadašnjeg supruga. Obzirom da su oboje imali izražen preduzetnički duh, nakon nekog vremena odlučuju da pokrenu svoj biznis.

Koliko je strpljenje važno i kako se ono uči, šta su izazovi kada imate proizvod koji je nov na tržištu i koliko je teško tada doći do klijenata, kako se stvara prepoznatljiv brend, šta su dobre i loše strane toga kada vam je supružnik i poslovni partner i još mnogo zanimljivih i poučnih lekcija od sjajne Kosare Dangić Melentijević.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 39 – Aleksandra I Sonja Đurić, Basket

Ja preduzetnik
Aleksandra i Sonja Đurić su suvlasnice firme Basket, koja se bavi proizvodnjom integralnih krekera, bez aditiva, konzervansa i veštačkih boja.
Aleksandra i Sonja Đurić su suvlasnice firme Basket, koja se bavi proizvodnjom integralnih krekera, bez aditiva, konzervansa i veštačkih boja. Sam posao je pokrenula njihova, sada pokojna, majka 2002. godine, iz čiste nužde, da bi zaradila dodatni novac, kako bi mogla svojim ćerkama da obezbedi malo bolji život, a sve to u svojoj kuhinji.

Nakon završenih studija, likovne akademije i psihologije, Aleksandra i Sonja su radile u struci, da bi se najpre Sonja, a posle nekog vremena i Aleksandra, pridružile firmi, kako bi pomogle majci u razvoju posla. Nakon nekog vremena, majka se razbolela, a ubrzo nakon toga i preminula, tako da su sestre bile prinuđene da celokupno breme poslovanja preuzmu na sebe.

Kako izgleda porodični posao sa strane, a kako kada zaista uđete u njega, koliko je teška tranzicija sa prve na drugu generaciju vlasnika, a pogotovu kada se to desi smrću osnivača, o sticanju autoriteta kod zaposlenih i poslovnih partnera, strahovima i sumnjama, međusobnom odnosu, kao i o još mnogo toga od dve žene zmajice, Aleksandre i Sonje Đurić.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 38 – Miloš Milisavljević, Strawberry Energy

Ja preduzetnik
Miloš Milisavljević je osnivač i direktor firme Strawberry Energy, tehnološke kompanije, koja se bavi razvojem proizvoda za gradove, a čiji se proizvodi već danas prodaju u preko 20 zemalja.
Miloš Milisavljević je osnivač i direktor firme Strawberry Energy, tehnološke kompanije, koja se bavi razvojem proizvoda za gradove, a čiji se proizvodi već danas prodaju u preko 20 zemalja.

Miloš je još kao mladić počeo da se interesuje za preduzetništvo još u srednjoj školi, učestvujući sa svojim drugarima na takmičenjima, koja su organizovana na nacionalnom nivou, kako bi se promovisalo preduzetništvo među srednjoškolcima, gde su prve godine bili drugi, a da bi već sledeće i osvojili prvu nagradu.

Nakon tih srednjoškolskih takmičenje, Miloša preduzetnički duh ne napušta ni na fakultetu, pa sve to dovodi do nastanka prvog solarnog punjača za mobilne telefone na svetu!

Kako je Obrenovac postao prvi grad na svetu sa solarnim punjačem za mobilne, kako je osvojena nagrade Evropske komisije u konkurenciji ogromnih svetskih kompanija, zašto je tajming u biznisu važan, koliko je teško stvoriti tržište za inovativne proizvode i još mnogo toga od jednog neverovatnog mladog čoveka, a mi smo sigurni da ćemo, u godinama koje dolaze, tek čuti mnogo toga o njemu.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 37 – Mentorski Savet Mlađem Sebi

Ja preduzetnik
Ova epizoda je sastavljen od odgovora 35 preduzetnika i preduzetnica, koji su nam do sada bili gosti, na pitanje „Da možeš sada, sa svim onim što znaš, da daš mentorski savet sebi, sa početka preduzetničkog puta, šta bi to bilo?“.
Ova epizoda je sastavljen od odgovora 35 preduzetnika i preduzetnica, koji su nam do sada bili gosti, na pitanje „Da možeš sada, sa svim onim što znaš, da daš mentorski savet sebi, sa početka preduzetničkog puta, šta bi to bilo?“.

Odgovori za koje je našim gostima trebalo godine, pa i decenije, rada, truda, poteškoća i raznih izazova da do njih dođu, pa ih nemojte propustiti, jer su od neprocenjive vrednosti.