Ja, Preduzetnik – Epizoda 35 – Stojan Dangubić, Aling-Conel

Ja preduzetnik
Stojan Dangubić je suvlasnik i direktor porodične firme Aling-Conel, koju je pre više od tri decenije pokrenuo njegov otac, koji je bio najbolji alatničar tadašnje Jugoslavije, a koja je danas jedan od regionalnih lidera u proizvodnji elektroinstalacionog materijala i koja može zaista da posluži kao sjajan primer porodične kompanije.
Stojan Dangubić je suvlasnik i direktor porodične firme Aling-Conel, koju je pre više od tri decenije pokrenuo njegov otac, koji je bio najbolji alatničar tadašnje Jugoslavije, a koja je danas jedan od regionalnih lidera u proizvodnji elektroinstalacionog materijala i koja može zaista da posluži kao sjajan primer porodične kompanije.

Stojan i njegov brat su od malih nogu odrastali uz porodičnu firmu i to im je umnogome odredilo životni put. Nakon završenog fakulteta, Stojan se vraća u porodičnu firmu, koja u tom trenutku ima 15 radnika, gde mu je jedan od poslova bio i da proizvedenu robu autom razvozi klijentima. Danas Aling-Conel u svoje dve kompanije ima oko 350 radnika, izvoze na inostrana tržišta, a veliki deo porodice Dangubić, njihovih komšija, prijatelja i sugrađana radi u njoj.

Fenomenalna priča o transformaciji preduzetničke radnje u ozbiljan sistem, učestvovanju cele porodice u radu i građenju kompanije, izazovima rada sa svojim najbližima, vraćanju zajednici, i još mnogo vrednih lekcija i mudrosti od sjajnog Stojana Dangubića.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 34 – Aleksandra Bogunović, Vatrex Rescue

Ja preduzetnik
Aleksandra Bogunović je od nedavno osnivač i direktor firme Vatrex Rescue, koja se bavi prodajom i servisom proizvoda vatrogasne opreme, ali njena preduzetnička karijera traje dosta dugo.
Aleksandra Bogunović je od nedavno osnivač i direktor firme Vatrex Rescue, koja se bavi prodajom i servisom proizvoda vatrogasne opreme, ali njena preduzetnička karijera traje dosta dugo.

Aleksandra je kao mala odrastala uz firmu svoga oca, Bexing, koji ju je pokrenuo početkom devedesetih sa svojim partnerom, a koja se i danas bavi proizvodnjom vatrogasnih kamiona. Provodeći veliki deo vremena pomažući ocu i putujući sa njim, bavila se prodajom i pregovorima, ali i provodila vreme u proizvodnji, pa je tako naučila i da vari i nitnuje. Nakon završenog školovanja, ipak se zaposlila u JAT, nakon JAT-a u još jednu kompaniju, da bi se tek sa svim tim stečenim iskustvom vratila u očevu porodičnu firmu.

Kako izgleda učestvovanje u radu porodične firme iz ugla druge generacije, koliko je u porodičnoj firmi teško razdvojiti posao od privatnog, o emocijama, koje su i danas jake, kada je ostala bez oca, ali i bez mentora, novom početku, kao i mnogim drugim stvarima, od dame koja, iako svojim poslom suzbija vatru, sa punim pravom nosi titulu Žena zmaj!

Ja, Preduzetnik – Epizoda 33 – Biljana Stanojević, Atos

Ja preduzetnik
Biljana Stanojević je osnivač i direktor turističke agencije Atos, osnivač i predsednica Asocijacije poslovnih žena Vizija iz Kragujevca, dobitnica je nagrade Cvet uspeha za ženu zmaja u kategoriji samozapošljavanja od strane Udruženja poslovnih žena Srbije, priznanja Najžena XXI veka za oblast turizma, priznanja za ličnost godine u turizmu 2017, dobitnica Đurđevdanske nagrade grada Kragujevca, najvišeg priznanja za preduzetništvo, mentorka Evropskog pokreta u Srbiji…
Biljana Stanojević je osnivač i direktor turističke agencije Atos, osnivač i predsednica Asocijacije poslovnih žena Vizija iz Kragujevca, dobitnica je nagrade Cvet uspeha za ženu zmaja u kategoriji samozapošljavanja od strane Udruženja poslovnih žena Srbije, priznanja Najžena XXI veka za oblast turizma, priznanja za ličnost godine u turizmu 2017, dobitnica Đurđevdanske nagrade grada Kragujevca, najvišeg priznanja za preduzetništvo, mentorka Evropskog pokreta u Srbiji…

Iako je postigla mnogo toga za nekih 10 godina u preduzetništvu, Biljana nije postala preduzetnica svojevoljno, niti su joj životne okolnosti bile ružičaste. Nakon izgubljenog posla, posle 14 godina rada u firmi, se našla na birou, a zbog nasilja u porodici je završila u sigurnoj kući. U svojim četrdesetim, odlučuje se da pokrene turističku agenciju, gde za prvih šest meseci poslovanja zarađuje samo 30€.

Inspirativna i nadahnjujuća priča o prevazilaženju naizgled nepremostivih prepreka, teškim životnim trenucima, veri u sebe, uprkos svim strahovima, vraćanju zajednici, o tome kako je došlo do toga da je preduzetništvo sada njen život, iako je u njega ušla iz nužde i još mnogo toga od neverovatne Biljane Stanojević.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 32 – Božidar Aleksandrović, Vinarija Aleksandrović

Ja preduzetnik
Božidar Aleksandrović je osnivač i vlasnik vinarije Aleksandrović, čija se vina danas prodaju širom sveta, između ostalog i u 15 restorana koji imaju Mišlenovu zvezdice, vina su osvajala mnoge prestižne nagrade, a vinarija proglašena i za najbolju u Srbiji.
Božidar Aleksandrović je osnivač i vlasnik vinarije Aleksandrović, čija se vina danas prodaju širom sveta, između ostalog i u 15 restorana koji imaju Mišlenovu zvezdice, vina su osvajala mnoge prestižne nagrade, a vinarija proglašena i za najbolju u Srbiji.

Iako je zvanično on pokrenuo vinariju kao kompaniju, njegova porodica se već više od 100 godina bavi vinogradarstvom i vinarstvom. Još kao mali je odrastao pomažući dedi i ocu u vinogradu, tako da je nakon završenog fakulteta odlučio da se vrati kući i nastavi porodičnu tradiciju. Obzirom da je to period devedesetih godina, ispred njega je stajao ogroman broj izazova i prepreka koje je bilo neophodno preskočiti.

Saznajte kako je recept za kraljevsko vino stigao do njega, zašto je strast važna u poslu, kakvi su izazovi u pravljenju tima, šta savetuje mladim preduzetnicima i još mnogo od čoveka koji je svoju strast i ljubav pretvorio u izuzetno uspešnu poslovnu priču.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 31 – Goran Kovačević, Gomex

Ja preduzetnik
Goran Kovačević je osnivač i generalni direktor kompanije Gomex, lanca maloprodajnih objekata, koja danas ima preko 2.000 zaposlenih i promet od 120 miliona evra.
Goran Kovačević je osnivač i generalni direktor kompanije Gomex, lanca maloprodajnih objekata, koja danas ima preko 2.000 zaposlenih i promet od 120 miliona evra.

Po struci pravnik, Goran kaže da mu trgovina nije bila ni na kraj pameti kao potencijalno zanimanje, ali je nateran životnim okolnostima da počne da se bavi istom. Selidbom iz tada ratom zahvaćenih delova Hrvatske dolazi u Zrenjanin, grad u kome nije apsolutno nikoga poznavao, i pokreće svoje poslovanje. Danas, kaže da bi platio da se bavi trgovinom, a ne da bude plaćen da istu radi.

Kako izgleda kada vam je biznis plan da samo preživite do prvog, koje su sličnosti između rok en rola i biznisa, šta praktično znači dokapitalizacija kompanije, zašto je preduzetništvo za njega jedini izbor i još mnogo mudrosti, sakupljenih za više od četvrt veka u preduzetništvu, od fenomenalnog Gorana Kovačevića.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 30 – Branislav Jovanović, But&co

Ja preduzetnik
Branislav Jovanović je uradio puno toga za svojih samo 28 godina.
Branislav Jovanović je uradio puno toga za svojih samo 28 godina. Završio je Ekonomski fakultet na čuvenom Univerzitetu „Lomonosov“ u Moskvi, zatim Studije za ekonomiju i inženjerski menadžment u Novom Sadu, a master na Fakultetu političkih nauka u Beogradu. Pobednik je trećeg konkursa „Youth Heroes“ u oblasti preduzetništva i kreativnih industrija koje organizuju EXIT fondacija i NIS, a sve to jer je nakon povratka u Srbiji sa svojom porodicom pokrenuo firmu But&co, koja se bavi proizvodnjom premijum suhomesnatih proizvoda.

Nakon povratka u Srbiju, Branislav je pokušavao da se zaposli, ali to nije urodilo plodom, jer je uglavnom dobijao odgovor da je previše kvalifikovan za potrebna radna mesta. Obzirom da je njegova porodica godinama proizvodila za lične potrebe suhomesnate proizvode, koje su svi gosti njihovog domaćinstva hvalili, zajedno sa svojim bratom, koji je takođe završio „Lomonosov“, i roditeljima, odlučuje da u februaru 2016. godine pokrenu svoju proizvodnju sremskog kulena, šunke i kobasica, ali sa zaštićenim geografskim poreklom, ali bez ijednog štetnog hemijskog sastojka.

Zašto je odlučio da se vrati nazad u Srbiju i svoj rodni Laćarak, zašto je važno da svako od nas da svoj maksmum i doprinos u razvoj našeg društva, kakva je „Aj ti“ raspodela posla i njihovoj porodičnoj firmi, kako napraviti proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom, i još mnogo toga od jednog zaista mladog heroja, kakvih se nadamo da će naša zemlja imati sve više u budućnosti.

Ukoliko i vi želite da se prijavite, ili znate nekoga ko odgovara ovom profilu, EXIT fondacija i NIS su objavili četvrti konkurs „Youth Heroes“ – nacionalno priznanje za mlade heroje Srbije iz ukupno četiri oblasti: obrazovanja i nauke, preduzetništva i kreativnih industrija, društvenog aktivizma i kulture i umetnosti. Konkurs traje do 20. avgusta, a prijavni formular možete naći na: http://www.youth-heroes.org/

Ja, Preduzetnik – Epizoda 29 – Jasmina Krstić Latinović, Pro PR

Ja preduzetnik
Jasmina Krstić Latinović je osnivač i direktor firme Pro PR, koja se bavi pružanjem usluga PR-a.
Jasmina Krstić Latinović je osnivač i direktor firme Pro PR, koja se bavi pružanjem usluga PR-a.

Jasmina se totalno slučajno obrela u ulozi PR-a 2004. godine, obzirom da je sa novinarske pozicije, na kojoj se tada nalazila, dobila ponudu da se bavi poslovima PR-a. Iako ništa u tom trenutku nije znala o samom poslu, prihvatila je ponudu.

Od samog početka je sarađivala sa velikim svetskim kompanijama, kao što je Sony, i kroz praktičan rad je sticala nova znanja i iskustva. Nakon nekoliko godina, stiže ponuda od Beogradske arene, koju jednostavno nije mogla da odbije. Na tom poslu je imala prilike da radi Eurosong, Euroleague u košarci, koncerte velikih svetskih bendova i zvezda…

Nakon nekoliko godina rada za druge, 2011. Jasmina odlučuje da pokrene sopstveni posao. Iako potkovana stručnim znanjem i velikim stečenim iskustvom o svom poslu, ipak je nailazila na razne izazove, a sa kojim se većina preduzetnika na samom početku susreće.

Šta je PR i zašto je on svima bitan, zašto je poslovni model nemanja direktno zaposlenih, već saradnje sa drugim preduzetnicima na bazi projekata dobar, kako treba da izgleda PR malih kompanija koje su tek na početku, a kako onih većih, kako da iskoristite PR u kriznim situacijama, i još mnogo saveta i lekcija od dame koja je radila PR kampanje i za Ujedinjene nacije, Adidas, Reebok, Samsung, Universal Networks….

Ja, Preduzetnik – Epizoda 28 – Željko Ilić, In Centar

Ja preduzetnik
Željko Ilić je osnivač i direktor In Centra, haba koji kroz svoje usluge i programe pruža podršku preduzetnicima i startapovima u razvoju poslovanja.
Željko Ilić je osnivač i direktor In Centra, haba koji kroz svoje usluge i programe pruža podršku preduzetnicima i startapovima u razvoju poslovanja.

Od najranijih dana Željko je bio preduzetnički orjentisan, pa je tako kao mlad započeo svoj posao sa butikom. Nakon nekoliko godina rada, za koji kaže da mu je pomogao da dosta nauči o prodaji, shvata da želi da se dodatno edukuje o biznisu, pa upisuje poslovnu školu.

Posle završenog školovanja, dolazi na ideju pokretanja haba, kojih u to vreme gotovo i da nije postojalo u Srbiji. Kao i svaki početak, tako je i Željkov imao jako puno izazova, pogotovu što u tom trenutku sam poslovni model haba nije bio poznat gotovo nikome. Odabir saradnika, kreiranje i vođenje tima, kako dopreti do ljudi i postati prepoznatljiv na tržištu bili su samo neke od prepreka na putu.

In centar je danas izuzetno prepoznatljiv i nudi širok spektar usluga, a zbog svog posla Željko je u svakodnevnom kontaktu sa početnicima u biznisu, pa ćete kroz ovaj intervju moći da čujete koje su najčešće greške koje se prave prilikom pokretanja posla, kako da efikasnije prodajete svoje proizvode i usluge, zašto zapošljavanje prijatelja možda i nije toliko dobra ideja, kao i mnogo drugih izuzetno korisnih stvari od zaista inspirativnog Željka Ilića.

Ja, Preduzetnik – Epizoda 27 – Vladimir Nikolić, LimundoGrad

Ja preduzetnik
Vladimir Nikolić je suosnivač i suvlasnik LimundoGrada, jednog od najprepoznatljivijih internet brendova u Srbiji.
Vladimir Nikolić je suosnivač i suvlasnik LimundoGrada, jednog od najprepoznatljivijih internet brendova u Srbiji. Odrastajući jednim delom i u Nemačkoj, uz roditelje koji su bii preduzetnici, Vladimir i njegov brat su i sami od malena pokazivali preduzetnički mentalitet.

U jednom trenutku shvataju značaj koji Ebay kao platforma ima, ali i značaj koji će tek imati u budućnosti, pa dolaze na ideju da nešto slično pokrenu samostalno u Srbiji. U premišljanju da pokrenu svoj posao, shvataju da u Srbiji već postoji slična platforma. Odlučuju da ih to ipak ne odvrati od njihove namere.

Uporedo studirajući, radeći i gradeći posao pomoću „štapa i kanapa“, Vladimir sa svojim bratom odlazi u Zagreb, kako bi svoju ideju predstavili potencijalnim investitorima. Naravno da je odlazak u Zagreb predstavljao ogroman izazov i to ne samo u finansijskom pogledu…

Fenomenalna i emotivna preduzetnička priča o volji, želji i upornosti, značaju prve porudžbe od 200 dinara, izazovima koje saradnja sa investitorima nosi, građenju tima i organizacije i još mnogo toga od izvanrednog Vladimira Nikolića.