Šta je uopšte CONTENT (marketing)? / Goran Mirković / ŽIŠKA podkast #197

Žiška Podcast
Content is king!

Content is king! Content je sve! Na razvijenim tržištima ni ne postoji išta drugo osim contenta! Svi smo čuli ove rečenice, ali ja sam primetio da postoji jedan problem sa time: niko ne objasni šta je taj CONTENT? 
Jer CONTENT može biti sve: PR članak je CONTENT. Ovaj podkast je CONTENT. TV reklama je CONTENT. Pa ako je sve content, šta je onda razlika između marketing i CONTENT marketing? Ako mislite da ja sad nešto filozofiram bez veze, a vi potražite pobednike CONTENT kategorija svih većih marketing nagrada u regionu i vidite da li vam to deluje kao ista stvar. 
Ovo je zahtevna epizoda. Zato sam bio prinuđen da vaskrsnem jednog ozbiljnog kolegu: Gorana Mirkovića, x i x! Goran je jedan od prvih marketara koji se bavio content marketingom, a onda je nestao u SaaS divljinu američkog tržišta. Jako mi je drago što nam se vratio! 

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

Šta čini dobro MENTORSTVO? / Katarina Acaković, P2P Consultancy / ŽIŠKA podkast #196

Žiška Podcast
Dobar mentor može mnogo da ti pomogne u karijeri.

Dobar mentor može mnogo da ti pomogne u karijeri. Međutim, problem je što MENTORSTVO ima toliko različitih značenja. Samo pomisli na reč mentor i pašće ti na pamet sve od Sokrata kako maše togom do matore profesorke koja ti je mentorisala diplomski na faksu. Zato smo ti malo konkretizovali.

Pričamo o tome kako se mentori nalaze u kompanijama, ili ako već nemaš dobrog mentora u kompaniji – kako da ga pronađeš mentora van kompanije. Pričamo sa Katarinom Acević, danas HR konsultantkinjom, a ranije HR direktorka u firmama poput Roming Electronics, SBB i Mercatoru.

00:00 Uvod
01:30 Definicija: šta je tačno mentorstvo?
09:45 Šta mentorstvo nije?
17:15 Šta ti dobar mentor donosi što već nema na internetu?
27:50 Kako pronaći mentora?
34:40 Mentorstvo u Srbalja
40:25 Kako da zatražim mentorstvo?
51:44 Kako kreirati dobar program mentorstva u kompaniji?
54:17 Koje osobine ima dobar mentor?
01:05:34 Kako se završava mentorski odnos?
01:06:31 Dalje istraživanje
01:08:56 OdjavaMožete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

Kako se pravi GLOBALNA KAMPANJA? / Igor Božović, Carlsberg Group / ŽIŠKA podkast #195

Žiška Podcast
Za ovu epizodu zapucao sam preko celog kontinenta.

Za ovu epizodu zapucao sam preko celog kontinenta. Spakovao sam mikrofone i dodatni telefon u ranac, objašnjavao se sa švedskim carinicima, vukljao 15 kila na leđima kroz Kopenhagen i iskopao starog kolegu koji je nekada radio isto što i ja… 
Igor Božović i ja smo pre nekih 8 godina bili Digital Account Direktori u Executive Group. Od tada, ja sam osnovao agenciju u Srbiji, a Boža je otišao za Berlin. Ja sam počeo podkast, a Boža je prešao u Kopenhagen u Carslberg Group. Ja često radim na lokalizaciji, a Boža radi na globalnim kampanjama.
Ako vodite lokalni brend, sigurno vas zanima kako je raditi taj isti posao, samo sarađivati sa Madsom Mikelsenom. Ako radite u advertajzingu kod nas, sigurno vas zanima kako razmišljaju oni ljudi koji nam šalju “Toolkit” prezentacije od 300 slajdova: zašto se to tako radi, o čemu sve mora sa se misli kada se pravi kampanja za CEO SVET itd. 

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

MACHO: Tvrd spolja, mek iznutra? / Branislava Antović-Aleksić / ŽIŠKA podkast #194

Žiška Podcast
Da li je mačizam umro sa emisjom Ruške Jakić ili ga je moguće redefinisati u pozitivnim svetlu?

Da li je mačizam umro sa emisjom Ruške Jakić ili ga je moguće redefinisati u pozitivnim svetlu? Kako je nastao MACHO muškarac i kako on izgleda danas? Kakve veze imaju drugorođeni sinovi srednjevekovnih španaca sa kriminalcima devedesetih?
O tome diskutujemo sa Branom Antović-Aleksić, novinarkom, digital kreatorskom, osnivačicom portala BDV, kolumnistkinjom i aktivistkinjom. 

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

TIKTOK za brendove / Dario Marčac / ŽIŠKA podkast #193

Žiška Podcast
Da li ste čuli za novu platformu koja ima milione korisnika… bi možda glasio uvod u neki drugi podkast.

Da li ste čuli za novu platformu koja ima milione korisnika… bi možda glasio uvod u neki drugi podkast. Hajde da se ne lažemo, ako ste došli do ovde – ili već slušate naš podkast ili pratite Darija.
Ako slušate naš podkast poslušajte jer idemo duboko u TikTok strategiju, kreativu, produkciju, trendove i sveeeeee što je bitno za jedan brend na TikToku 
Ako pratite Darija pa ste zalutali ovde – ćao! Ja sam Goran, zaludni marketar koji voli da prebira po detaljima društvenih mreža i mozogvoima kontent kreatora! Pitao sam Darija SVA pitanja – sem onih koje je već odslušao u drugim podkastima!

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

Kako najbolje započeti karijeru u marketingu? / Svetlana Ćopić, AcademIAA / ŽIŠKA podkast #192

Žiška Podcast
Pokušali smo da okupimo sve informacije koje su ti potrebne da bi najbolje započela ili započeo karijeru u marketingu.

Pokušali smo da okupimo sve informacije koje su ti potrebne da bi najbolje započela ili započeo karijeru u marketingu. Ako si student pri kraju studija, odslušaj ovu epizodu. Ako znaš nekog takvog, pošalji mu link. Ako razmišljaš da promeniš karijeru, objasnićemo ti kako da znaš da li je to dobra ideja.
U ovoj epizodi sarađujemo sa IAA, najvećim strukovanim marketinškim udruženjem kod nas. IAA organizuje i AcademIAA, što smatramo jednom od najboljih marketing kuresva u Srbiji. Zato je sa nama član organizacionog odbora AcademIAA, Svetlana Ćopić. 
Svetlana ima preko 20 godina iskustva u nekoliko agencija i grana marketinga. Poslušajte odgovore na sledeća pitanja:

00:00 Uvod
03:55 Koji fakultet je najbolji za advertajzing?
08:35 Kako da znaš da li te zanima marketig?
14:45 Zašto ne treba da ideš u marketing?
25:30 Šta tačno u marketingu možeš da radiš?
35:05 Klijent ili agencija?
37:08 Šta su opasnosti ako počneš u marketingu?
41:50 Čemu služe kursevi?
45:25 Čemu služe  akademije?
55:00 Kako da prepoznaš dobar program prakse?
01:00:55 Koji su ti omiljeni podkasti?
01:02:00 Odjava

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs

THREADS: Da li će uspeti Metin ubica Twittera? / Dino Tutundžić / ŽIŠKA podkast #191

Žiška Podcast
Pre dve nedelje Meta je lansirala Threads: besramnu kopiju Twittera.

Pre dve nedelje Meta je lansirala Threads: besramnu kopiju Twittera. Za nedelju dana Threads je nakupio 100 miliona korisnika, što ga čini najbrže rastućim softverom… ikada. Sada kada je taj hajp malo spalsnuo možemo da se zapitamo: da li će se Zuckerbergova velika opkplada isplatiti? Da li će Threads zaživeti ili će ovo biti još jedan Google+?

U analizi će nam pomoći Dino Tutundžić, čovek koji već godinama stoji iza tviter profila Mudrolije sa Tvitera.

OO:OO Uvod
01:34 Da li će Threads zaživeti?
06:24 Da li je na Threads bolji vajb?
19:40 Da li će doći do smene generacija?

23:20 Šta će Threads zapravo biti?
36:50 Da li Elon Musk uništava Twitter?
42:45 Šta uopšte znači “zaživeti”?
52:20 Kako izgleda oglašavanje na Threads?
01:02:15 Da li ćeš otvoriti Thredolije?
01:03:35 Odjava

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

PRODAJA FIRME / Jovan Zdravković, JAVA Coffee / ŽIŠKA podkast #190

Žiška Podcast
O prodaji firme se retko priča – na kraju krajeva, ko gradi firmu da bi je prodao?

O prodaji firme se retko priča – na kraju krajeva, ko gradi firmu da bi je prodao? Međutim, prirodno je da kada kompanija dođe u zrelo doba da će se pojaviti i prilike za akviziciju: Tada će svaki preduzetnik morati sebi da postavi sijaset pitanja:

A šta ću ja da radim kad prodam firmu?
Jel to znači da sam sad opet radim za drugoga?
Kako da nađem pravog savetnika?
Kako da odaberem prave kupce?
Koliko košta firma?

O svemu tome i još mnogim pitanjima pričali smo sa Jovanom Zdravkovićem, osnivačem JAVA Coffee koji je nedavno sa svojim brendom prošao proces akvizicije.

00:00 – Uvod
02:10 – Šta je akvizicija?
07:40 – Šta je nova vizija za Java coffee sada?
15:45 – Kako dođeš do akvizicije?
19:10 – Šta brine preduzetnike kod prodaje firme?
26:45 – Kako se pripremaš za akviziciju?
29:30 – Kako znaš da je neko dobar partner?
37:50 – Da li je preduzetništvo racionalan posao?
42:40 – Koliko vredi firma?
50:05 – Šta može poći naopako prilikom akvizicije?
51:35 – Šta je budućnost za tebe?

Možete nas slušati na YouTube i svim AUDIO platformama:

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

REBRENDIRANjE: Kada je vreme da promeniš brend? / Djordje Vuksanović, A1 / ŽIŠKA podkast #187

Žiška Podcast
Ne postoji bitnija stvar u marketingu od građenja brenda.

Ne postoji bitnija stvar u marketingu od građenja brenda. Kako je onda moguće da je lista primera koju smo sklopili za ovu epizodu skoro neiscrpna: Vip u A1, Telenor u Yettel, Infostud u Inspira, Societe General i Vojvođanska Banka u OTP, O’ Cake u Nutri O’Cake, Facebook u Meta…i kada već kreneš u sve to, kako najbolje to da uradiš?
Pričamo sa čovekom koji je najzaslužniji za jedno od najvećih rebrendiranja na našoj listi, Vip u A1. Đorđe Vuksanović je Senior Transformation Director u A1 i vodio je tim 2021. godine kada je kompanija promenila ime, logo, boje i još neke neočekivane stvari koje ćete čuti u podkastu:

00:00 – Uvod
02:15 – Zašto rebrend?
06:00 – Rebrendiranje zbog akvizicije
08:15 – Rebrendiranje zbog nove vizije
17:00 – Rebrendiranje zbog krize
18:50 – Tvrdi pristup
31:05 – Meki pristup
37:35 – Kako meriš uspeh?
46:15 – Kako znaš da nisi uspeo?
49:05 – Koliko je teško u odnosu na druge projekte?

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs 

ŠARP vs KOTLER: Kako zapravo radi sav marketing? / Saša Ćirić i Peđa Ćirović / ŽIŠKA podkast #186

Žiška Podcast
Bajron Šarp i Filip Kotler su dva najveća autoriteta u oblasti marketinga.

Bajron Šarp i Filip Kotler su dva najveća autoriteta u oblasti marketinga. I imaju suprotne stavove o tome kako marketing zapravo radi. To bi bilo zabavno da je u pitanju samo akademska rasprava, ali nije. To je fundamentalno pitanje industrije advertajzinga u kojoj radi desetak hiljada ljudi i koja potroši barem oko 200 miliona EUR godišnje. 
Šta rade svi ti ljudi, i ja sa njima? Da li je sav taj novac uludo potrošen? Da bismo to odgonetnuli, pomoćiće nam Saša Ćirić, Menadžer Marketinga i razvoja u Neoplanti i Peđa Ćirović, Komercijalni direktor u GFK.

00:00 – Uvod
08:13 – Kako radi segmentacija tržišta?
14:00 – Šta je VALS framevork
15:10 – Šta je penetracija?
16:55 – Da li Sharp ima problem sa segmentacijom?
19:40 – Šta je zakon duple opasnosti?
29:45 – Šta je bolje: akvizirati novog ili zadržati postojećeg kupca?
40:30 – Zakon duple kupovine
42:10 – Primer brand lojalnosti u Srbiji
48:00 – Da li postoji lojalnost kupaca?
54:35 – Zakon duple kupovine primer
56:25 – Zakon prirodnog monopola
01:08:10 – Šta je i kako se koristi „mentalna prisutnost brenda“?
01:15:30 – Naška šunka
01:21:40 – Primeri brend aseta
01:26:30 – Da li Sharp u stvari kaže da kreativa nije bitna?

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Autor i voditelj: Goran Jankuloski
Produkcija: www.ziska.rs