Are all those creative awards any good to anyone? / Angel Iskrev, proof. / ŽIŠKA podkast #170

Žiška Podcast

* Ne brinite, nismo se profenserisali na engelski, nego nam je gost iz Bugarske, pa pišemo da razumeju i ovi što će zbog njega da slušaju *

Angel Iskrev is a creative director from proof. – a creative agency founded in 2018. In that short time proof. has managed to become the most awarded agency in IAB Mixx not only in it’s native Bulgaria, but Europe as well. 

We managed to catch Angel during his visit to Belgrade to discuss IAB Mixx, but also creative awards in general.

00:00 Intro

02:40 Do creative awards lead to business opportunuties?

13:00 Do creative awards lead to better indsutry standards?

32:30 Why do we have so many awards in advertising?

43:30 How to make a good case study?

56:00 Outro

Prepared and presented by: Angel Iskrev i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

BRENDIRANJE NACIJE / Branka Novčić Korać / ŽIŠKA podkast #169

Žiška Podcast

Kada kažem BREND, obično pomsiliš na sokove, grickalice, automobile i sl. Međutim, brend je praktično način na koji ti doživljaš bilo šta – što znači da može da se primeni i na neke manje konkretne stvari, kao što su npr. nacije. Tako neke veoma razvijene nacije već čitav vek rade na svom brendu: Nemačka je dobar inženjering, Danska je vrhunski dizajn, Francuska su najbolja vina itd.

A šta je Srbija?

Da bismo odgovorili na to pitanje, pozvali smo koleginicu koja je bukvalno  d o k t o r i r a l a  ovu temu, Branka Novčić Korać koja je vanredni profesor na Fakultetu Organizacionih Nauka na Katedri za Marketing i odnose s javnošču. 

00:00 Uvod

01:30 Šta će jednoj naciji brendiranje?

14:18 Kada počinje brendiranje nacije?

27:28 Kako se razlikuje kampanja za naciju od obične reklame?

39:49 Kako se pravi kampanja za naciju?

43:45 Brendiranje Srbije

57:18 Da li možeš da kreiraš brend ili samo kampanju?

01:09:40 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Branka Novčić Korać i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Zašto propadne svaka društvena mreža? / Ognjen Vuković, Four Winds / ŽIŠKA podkast #168

Žiška Podcast
Svi znate Ognjena kao “onog lika koji ima jedan od najvećih medijskih spendova na Meta platformi u regionu”.

Svi znate Ognjena kao “onog lika koji ima jedan od najvećih medijskih spendova na Meta platformi u regionu”. Realno, znate ga i kao “onog bez dlake na jeziku”. Zato je idealna osoba da pričamo o tome zašto propada Facebook, zašto propada Instagram, ALI i zašto će se to isto desiti TikToku, YouTube, Google Amazonu. 

Idemo duboko ovaj put, vežite se za 2 sata ping ponga između dva lika koji se sećaju digitala dok su se kupovali fanovi na Fejsu! Nije za one sa slabim srcem, one koji nemaju barem osnovno znanje u digitalu i one koji se trigeruju na pozajmljenice.

00:00 Uvod

02:21 Šta te je privuklo ovoj temi?

10:10 Kako definišeš pohlepu?

28:35 Previše oglašavanja

41:45 Poštovnanje kreatora

01:16:10 Kopiranje bilo čega što je popularno

01:32:20 Šta misliš o domaćem LinkedIn-u?

01:54:54 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Ognjen Vuković i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

JAVNE PLATE / Nemanja Čedomirović, Growit Agile / ŽIŠKA podkast #167

Žiška Podcast
Da li ti zvuči kul da radiš u firmi koja ima javne plate?

Da li ti zvuči kul da radiš u firmi koja ima javne plate? Dobiješ lepo excel tabelu gde piše naziv svake pozicije u firmi i cifra od-do. Uz to dobiješ izveštaj kako stoje finansije i još par tako transparentnih podataka. 

Ali onda svi znaju i tvoju platu… Kaže LinkedIn 75% mojih pratilaca bi volelo takvu transparetnost. Ali to znači da čak četvrtina ne bi volela! A šta kaže Nemanja Čedomirović iz Growit Agile gde su to i implementirali? 

 00:00 Uvod

01:10 Zašto ste se odlučili za javne plate?

05:00 Šta ste tačno implementirali?

17:25 Šta je dobro prošlo iz javnih plata?

20:15 Kako vas to pozicionira na tržištu?

38:30 Šta je loše proizašlo iz javnih plata?

53:00 Da li ova politika pomera balans moći sa poslodavca na zaposlene?

01:04:53 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Nemanja Čedomirović i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

CHAT GPT: Program koji menja sve ili zabavna igračka? / Slobodan Marković, UNDP / ŽIŠKA podkast #166

Žiška Podcast
Veštačka inteligencija napreduje neverovatnom brzinom.

Veštačka inteligencija napreduje neverovatnom brzinom. Poslednja tehnologija koja impresionira Internet je Chat GPT: program sa kojim možeš da pričaš i koji daje odogvore koji su jezivo slični ljudskim. Zbog svega toga digla se ogromna panika na TikToku, YouTube-u i medijima…

Da li će nas sve zameniti roboti ili ima još nade za nas? Pričam sa Slobodanom Markovićem, savetnikom za digitalne tehnologije u Programu Ujedinjenih nacija za razvoj i jednim od pokretača inicijative za razvoj otvorenih alata za obradu srpskog jezika pomoću veštačke inteligencije.

I likom koji je mnogo čukao tamo u prompt box!

00:00 Uvod

02:35 Koje je tvoje iskustvi sa AI?

17:00 Šta Chat GPT radi dobro?

33:20 Šta Chat GPT radi loše?

42:40 Da li će se popraviti i koliko brzo?

47:31 Da li je Chat GPT kreativan?

01:05:00 Da li će nas zameniti?

01:23:00 Da li će nas uništiti?

01:26:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Slobodan Marković i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde prikupljam info za epizode:

https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU

iTunes: https://apple.co/2SUHiMj

RSS: https://bit.ly/3lLPgnc

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv

YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

GENERACIJE: Bumeri, Milenijalci, X, Z / Sanja Ćopić / ŽIŠKA podkast #165

Žiška Podcast
Alo bumeru, siđi sa Fejsbuka i Vajbera i poslušaj neki podkast kao svaki normalan milenijalac! Živi malo, dok te ne pregaze Zederi sa TikTok plesovima i ostaneš bezvoljan kao Generacija X!

Alo bumeru, siđi sa Fejsbuka i Vajbera i poslušaj neki podkast kao svaki normalan milenijalac! Živi malo, dok te ne pregaze Zederi sa TikTok plesovima i ostaneš bezvoljan kao Generacija X!

Prethodne dve rečenice obuhvataju skoro pa sve trenutno žive ljude. I svi razumemo sa čime sam se tačno našalio sa svakom od generacija. Međutim, da li podela koja grupiše ljude rođene u razmaku od 20 godina sakriva više nego što otkriva? 

O tome pričamo sa Sanjom Ćopić, Employee Experience menadžerkom u EyeSee

00:00 Uvod
02:30 Definicija
02:55 Čemu služe generacije?
24:15 Prozivanje između generacija
26:55 Da li su korisne?
39:25 Generacije definišu šta je kul
47:55 Šta to znači za brendove?
59:30 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Sanja Ćopić i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

UNHINGED marketing: kad se marketing otme kontroli! / Sandra Stojanović / ŽIŠKA podkast #164

Žiška Podcast
Otkačeni marketing je kada pogledaš šta svi drugi rade, zaključiš šta niko ne radi i onda se zaletiš PRAVO u to.

Danas pričamo o trendu koji se zove unhinged marketing, a najbliže objašnjenje na srpskom bi bilo šta se desi kada se marketing otme kontroli. Otkačeni marketing je kada pogledaš šta svi drugi rade, zaključiš šta niko ne radi i onda se zaletiš PRAVO u to. Pričamo o brendovima koji se bave sexom, prozivanjem, nepopularnim stavovima i apsurdnom komunikacijom.

Današanja gošća je  Sandra Stojanović, trenutno Global brand, event, content and CRM team lead at EyeSee, a nekada koleginica kreativac!

00:00 Uvod
05:00 Šta je uopšte unhinged marketing?
11:00 Kako se pravi unhinged marketing?
14:00 Ko odredjuje sta je unhinged?
32:30 Primeri
49:25 Da li je kontrola dobra?
01:02:20 Da li unhinged pomodarstvo ili trend?
01:04:15 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Sandra Stojanović i Goran Jankuloski

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

Šta se sve bitno desilo na Internetu 2022. godine? / ŽIŠKA podkast #163

Žiška Podcast
Zagreb ima Advent, Pink ima novogdišnje horove, a mi ovo: retrospektiva svih velikih događaja na Internetu u prethodnoj godini, uz neka predviđanja za narednu!

Zagreb ima Advent, Pink ima novogdišnje horove, a mi ovo: retrospektiva svih velikih događaja na Internetu u prethodnoj godini, uz neka predviđanja za narednu! Srećna Nova!

00:00 Uvod
04:10 TikTok je postao dominantna društvena mreža
13:00 YouTube se razvija bez velikih invoacija
20:20 Kreatorska ekonomija
40:14 Godina veštačke inteligencije
49:50 Instagram propada
57:30 Cookies i 3rd party data
01:00:00 Podkasti su postali scena
01:08:00 BeReal i njegove kopije 
01:12:00 LinkedIn je postao Društvena mreža
01:29:00 Reklame na Internetu
01:36:00 Odjava

Epizodu pripremili i prezentovali: Miloš Skokić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde često drvim o ovim temama:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

MAMURLUK: Kako se “nikad više” pretvori u “samo još jedno” / ŽIŠKA podkast #162

Žiška Podcast
Trudimo se da pričamo o temama koje su vama relevantne!

Ne, ne drži te od sinoć, lepo čitaš naslov- imamo epizodu o mamurluku! 

Spoiler alert: nismo je snimali mamurni, ali jesmo je pripremili, malo manje štreberski i istraživački, a malo više empirijski i iz iskustva. Ako te interesuje kako Goran rešava svoj mamurluk, šta su Sodine teorije oko uloge alkohola u našoj kulturi i kako se slažu mamurluk i advertajzing, ovo je epizoda za tebe! 

P.S. Smišljali smo i slogane za praistorijske lekove za mamurluk. 

Uživaj!

00:00 Uvod
08:30 Politički mamurluk
18:45 Lična iskustva
23:50 Kulturološki kontekst
25:00 Mamurluk u adverzajzingu
30:40 Reklame koje koriste mamurluk kao insajt 
38:30 Praistorijski lekovi
45:30 Preporuke za lek za mamurluk
55:20 Fizički i metafizički mamurluk
57:15 Odjava

Današnju epizodu pripremili i prezentovali: Dušan Soda Nikolić i Goran Jankuloski

Predloži nam temu, postavi pitanje ili samo napiši šta misliš: 
podkast@ziska.rs 

Sodu možeš zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://www.linkedin.com/in/dusan-nikolic-profil/ 

ŽIŠKA podkast možeš pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
Deezer: https://bit.ly/31p0kPx
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs 

IMERZIJA: Prvi korak rešavanja svakog kreativnog problema / Ana Jeličić / ŽIŠKA podkast #161

Žiška Podcast
IMERZIJA zvuči jako fensi.

IMERZIJA zvuči jako fensi. I jeste! Koliko god se mi voleli da se sprdamo konstantno sa svetim kravama advertajzinga, nema spora da je imerzija jako bitan korak, prvi nezaobilazni korak kreativnog procesa, najbitniji nama kao konsultantima, ali i bilo kome ko radi na problemu.

A šta je?

Eeeee, pa poslušajte epizodu! 

00:00 Uvod
01:30 Definicija
19:10 Intervjui: šta su prednosti i mane?
34:00 Istraživnja i podaci
42:06 Šta je uvid?
59:50 Odjava
 
Epizodu pripremili i prezentovali: Ana Jeličić i Goran Jankuloski

Možeš me zapratiti na LinkedInu gde često prikuplja info za epizode:
https://rs.linkedin.com/in/janql 

Možeš nas slušati na svim AUDIO platformama:

Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs