Šta je problem sa Netflix Social Dilemma? / Gost / ŽIŠKA podkast #46

Žiška Podcast
Verovatno znaš za Netflix dokumentarac Social Dilemma. Ko nije gledao, video je neki post / klip / blog nekoga ko jeste. Neki ga hvale da je najvažniji dokumenarac decenije, neki ga kude da je histerično narikanje ozlojeđenih bivših zaposlenih. Šta je istina? Ništa. Živimo u svetu post istine. Zato sad imamo podkaste.

Kako da ne sagoriš na poslu? / Hana Ćelap / ŽIŠKA podkast #45

Žiška Podcast
Kada smo prošli put pričali o burnout-u (sindromu sagorevanja) imali smo verovatno najviše konstuktivnih komentara od vas. Iz tih komentara, a i iz primera kolega oko nas je jasno koliko je sagorevanje jedan od najvećih izazova kreativnog rada danas. Mislimo da je vredno da čujemo što više mišljenja na ovu temu i sigurno nije poslednji put da ćemo se vratiti sagorevanju.

Ove nedelje smo u goste pozvali Hanu Ćelap. Hana inače radi kao HR Associate u firmi Centili, ali pozvali smo je zato što upravo drži mentorski program za kreiranje navika koje te čuvaju od sagorevanja na poslu. Pričamo o tom programu, o uzrocima sagorevanja, o prevenciji i pogrešnim pretpostavkama vezanim za hasl, ambiciju, zamor, stres i sve što danas prati rad u uspešnim kompanijama.

Hana je takođe napisala 100 blogova o ovoj temi. Možeš ih pročitati ovde:

Home

Ako se osećaš pod stresom ili blizu sagorevanja, možda je vreme da uradiš ovaj test:

Burnout sindrom, zašto sagorevate i kako da zaustavite vatru?

Ako želiš da se pridružiš mentorskom programu, kontakitraj Hanu ovde:
hana.celap@gmail.com

U podkastu pominjemo i sledeće knjige koje preporučujemo:
Deep Work / Cal Newport
Atomic Habits / James Clear
Power of Habit / Charles Duhigg
Thinking, Fast & Slow / David Kahneman

/ / / /

ŽIŠKA PODKAST možete pratiti i na:

Google Podcasts: https://bit.ly/377pPbv
Spotify: https://spoti.fi/3j0HWlU
iTunes: https://apple.co/2SUHiMj
RSS: https://bit.ly/3lLPgnc
Soundcloud: https://bit.ly/379V7ie
YouTube: https://bit.ly/33Yp8zk

Produkcija: www.ziska.rs

Da li svako može biti KREATIVAN? / Ivana Todorović, Smišljaonica / ŽIŠKA podkast #44

Žiška Podcast
Kreativnost je već sada jedna od najtraženijih poslovnih veština, a futurolozi je smatraju ključnom za 21. vek pored komunikacije, timskog rada i kritičkog razmišljanja. Ivana veruje da oni koji smišljaju menjaju svet i upravo kroz jednu od ovakvih tehnika kreativnog razmišljanja smislila je Smišljalice, porodičnu društvenu igru koja razvija divergentno razmišljanje, kreativnost i maštu jer se uz nju smišljaju reči, pesme i priče. Pričali smo o tome kako su Smišljalice ugledale svetlost dana, koji su put prešle od prve zamisli do prototipa i koliko su pored kreativnosti važni fokus, istrajnost i disciplina kako bi jedna ideja ugledala svetlost dana i nastavila da živi.
U ovom podkastu spomenuti su jedan noj, žirafa, policajac prerušen u dobru vilu, patuljci i Dosada kao glavni lik jedne buduće knjige za decu. A sve njih povezuje Smišljaonica – onlajn kutak na Instagramu gde Ivana Todorović smišlja kreativne zanimacije za klince i odrasle. Na ovoj stranici možete pronaći pregršt „mentalnih žiški“ koje će raspaliti kreativno razmišljanje, jer se ono itekako može „vežbati“ kroz razne kreativne tehnike.
Smišljaonica: https://www.instagram.com/smisljaonica/
Smišljalice: https://www.instagram.com/p/CFF1mVzpsSZ/

Youtube sabotira kreativni sadržaj? / Yasserstain / ŽIŠKA podkast #42

Žiška Podcast
Mislimo da nema potrebe mnogo objašnjavati ko je naš današnji gost. Ono što možda ne znate je da je prošle godine, negde u ovo vreme, Milan proslavio deset godina kanala Yasserstain. Paralelno sa tim, nešto drugačiji sadržaj objavljuje na svom drugom, Inić Milan kanalu, a u poslednje vreme je sve aktivniji i na TikToku.

Sve ovo je bio povod da zajedno sa njim otvorimo temu koja se od pojave TikToka sve više nameće – Da li je Youtube još uvek platforma za kreatore? Pričali smo o tome kako smo došli od skeča do gejminga, drama i reakcija i da li je ta evolucija sadržaja prirodan proces ili je Youtube svesno doneo odluke koje su pogurale određeni tip sadržaja? Pokušali smo da razumemo koja je formula za dugoročnu uspešnu karijeru na Jutjubu i koliko je teško balansirati između ličnih očekivanja i očekivanja publike. Milan je podelio svoja iskustva, a mi smo pokušali da razumemo iz ugla naših „velikih“ tiktokerskih i jutjuberskih karijera.

P.S.
Kada smo krenuli u realizaciju ideje o podkastu, imali smo u planu desetak gostiju sa kojima baš želimo da pričamo. Od tad se „E a mogli bismo sad Milana?“ čuje skoro svaki put kada razmišljamo o novim gostima. Ovaj podkast je dugo čekao da se desi, nadamo se da ćete uživati koliko i mi.

01:20 Radule kreće ozbiljno
02:50 Zašto nema više skečeva na Jutjubu?
05:20 Šta radi Skoki je svom kanalu i zašto je on „đubre jutjuber“?
07:20 Kako se desila ta promena i zašto je algoritam kriv?
09:00 Rant o Youtube algoritmu još uvek traje
16:45 Šta Youtube rewind govori o Youtube-u?
20:45 Šta Milan misli o „pozajmljivanju“ sadržaja?
28:00 Koliko dugo postoji, Jutjub se i dobro drži
33:00 Koga smo prvog gledali na Jutjubu?
41:50 Kako izgleda dan jednog influensera i zašto je Milan odlučio da ne bude mejnstrim?
50:00 Da li Milan ima kajanje zbog neke odluke?
53:25 Sad zaista kako izgleda Milanov dan 2016.
55:15 Gde padaju influenserske karijere, balans između ličnog zasićenja, očekivanja publike i Jutjub algoritma
1:05:00 Da li sadržaj treba da se menja i prati publiku?
1:14:00 Da li je TikTok novi stari Youtube?

Milana možete zapratiti na njegova dva kanala:
https://www.youtube.com/user/Yasserst…
https://www.youtube.com/user/InicMilan

Možete gledati Miloša kako se igra ovde:
https://www.youtube.com/user/skokicmilos

Radule je još uvek samo Tiktoker:
https://www.tiktok.com/@igor_radule

Roleplay za odrasle / Ranko Trifković / ŽIŠKA podkast #41

Žiška Podcast
Ponekad igramo Dungeons & Dragons u kancelariji. Da, to je ona igra u kojoj sedite za stolom prekrivenim papirima, kockicama čudnih oblika i figurica ratnika i zmajeva i… razgovarate. 🙂 Zvuči glupavo i ponekad izgleda glupavo sa strane, ali učestvovanje u procesu (igranje) je pravo uživanje koje pokreće storyteller-a u svakome od nas i podseća nas na vrednost „izmišljanja stvari“.

Intermittent fasting, stres, zdravlje i gde sve pođe naopako / Ivan Minić / ŽIŠKA podkast #40

Žiška Podcast
Pozvali smo Ivana da pričamo o „intermittent fasting“ ishrani. Termin još uvek nema ustaljen prevod kod nas, ali princip je jednostavan: jedete maksimalno u 8 sati. Ispostavilo se da smo Ivan, Stefan i ja otprlike u isto vreme krenuli da jedemo samo jednom dnevno. Naravno, čim smo napravili neke rezultate – šta će tri zaludne babe da urade nego da naprave podkast o tome?

Međutim, to ne bi bila cela priča. Kada smo krenuli o tome kako ti se „omakne“ 188 kila, otvorili smo temu stresa i zdravlja u vreme hasl kulture. Ivan je samo godinu dana stariji od mene, a ima duplo duži poslovni staž. Iza sebe ima više poslovnih poduhvata nego što može da stane u ovaj opis i u svaki je ulazio svim srcem – bukvalno, kao što je na pregledu otkrio njegov endokrinolog. Tada je shvatio da nešto mora da promeni. Šta tačno – o tome pričamo danas:

01:30 Šta je intermittent fasting i OMAD
09:20 Kako je Ivan došao do fastinga i 188kg?
18:00 Kako stres utiče na zdravlje?
28:22 Kako smo počeli sa povremenim (sporadičnim? mestimičnim?) postom?
35:00 Šta su efekti?
46:30 Insulinska rezistencija
47:59 Zašto zbog stresa prestaneš da paziš na zdravlje i vežbanje?
56:02 Kako RUTINA oslobađa KREATIVNOST?
1:01:34 Kulturološki i socijalni efekti različitih dijeta
1:08:32 Ivanov put (Odiseja?) u Texas kao NBA novinar
1:21:08 Test krvi i drugi fizički rezultati
1:39:13 Kako reaguju doktori i pratioci?
1:44:53 Kontrola insulina, ketoza i autofagija
1:52:33 Ništa nije zdravo ili nezdravo samo po sebi
1:58:15 Šta nismo očekivali da će nam se desiti od posta

Ivanov blog u kome dokumentuje svoju promenu ishrane: https://www.linkedin.com/pulse/zdravl…

Ivan je naravno i domaćin podkasta Pojačalo. Ako niste do sad, obavezno poslušajte: https://www.youtube.com/channel/UC_Nv…

ŽIŠKA podkast možete pratiti i na

Google Podkast:
https://podcasts.google.com/?feed=aHR…

iTunes:
https://podcasts.apple.com/rs/podcast…

RSS: https://ziska.rs/podcast/feed

Spotify stiže.

Kada stranci postaju domaći? | Thiago Ferreira | ŽIŠKA podkast #39

Žiška Podcast
Kada putuješ i poželiš da osetiš stvarni život u nekom gradu, trebalo bi da radiš sve suprotno od klasičnog turiste. Da zalutaš po nepoznatim ulicama, da odeš do piljare po namirnice, posetiš frizerski salon u ulici u kome možda nećeš razumeti baš ništa i združiš se sa lokalnom ekipom koja će te voditi po ne-turističkim mestima.

Sa Tijagom smo pričali o njegovom dolasku iz Rio de Žaneira u Srbiju, o tome kada je prestao da se oseća kao stranac i kako je učenje jezika pomoglo da upozna Srbiju tako brzo.
Kad smo kod jezika, Neda jako dobro zna koliko je teško strancima da nauče srpski i koliko je Tijago nestvarno dobro naučio taj naš čudni jezik. Iako nije znao šta je to sikteruša i teško razume vranjanski dijalekt, Tijago nas je oduševio poznavanjem jezika, ali i srpske kulture.

Tijaga možete pratiti na YouTube-u: https://www.youtube.com/user/Thiagode…
i Instagramu: https://www.instagram.com/thiagoldcf/

A Nedu i Jelly pratite ovde.

Šta će biti sa TikTokom? | Pomozite nam da nazovemo ovaj format! | Tijana, Radule, Goran

Žiška Podcast
Ova epizoda je eksperiment!

Umesto klasičnog podkasta pripremili smo kratak brifing na jednu aktuelnu temu o kojoj dosta znamo: Da li će SAD zabraniti TikTok? Ako vam se dopada ovaj format, pišite nam u komentarima kako želite da ga nazovemo i šta želite sledeće da obradimo!

Kako nas radi product placement? | Nemanja Vojinović | ŽIŠKA podkast #39

Žiška Podcast
Product Placement, plasiranje proizvoda ili PP je sigurno nešto što većina ljudi sve više primećuje na televiziji, ali malo manje na sadržajima koje gledamo na društvenim mrežama. Postoje razni načini da se jedan proizvod plasira kroz video ili fotografiju – nekada je očito, deluje jasno da se radi o saradnji nekog brenda i kreatora na društvenim mrežama, a nekada je jako suptilno, skoro nevidljivo. Neki brendovi ne moraju ni da plaćaju plasiranje proizvoda, ako influenseri ili poznati vole da ih nose, pa to plasiranje dođe nekako prirodno.

Kako su muzički spotovi trenutno u ogromnoj ekspanziji, pitali smo reditelja Nemanju Vojinovića kako jedan proizvod može da postane deo spota i priče koja se kreira u skladu sa pesmom. U razgovor smo uključili i Deu koja ima iskustva u režiranju spotova i zna puno o istoriji product placementa.

U podkastu su učestvovali Nemanja – reditelj nekoliko Balkaton spotova (Beli grad, Crni mercedes, Maroko), Dea – koja je bila oslobođena svih pp-ova pri kreiranju spotova i Jelly koja voli da gleda spotove.