U poslednjoj emisiji u 2020. godini Vladimiri iz VDV Media i Aleksandri iz Fabrike kreativnosti u fokusu je važnost bužeta – i poslovno i privatno. Razgovaraju o finansiranju mikro preduzeća ali i zašto je budžetiranje važno, ne samo u poslovnom svetu, već i u privatnom.
Aleksandra je pripremajući se za ovu epizodu shvatila da Fabrika kreativnosti i kao udruženje, i kao medij, skoro pa ne upada ni u kategoriju mikro preduzeća, s obzirom na to da su i prihodi i rashodi na veoma niskom nivou. Priznaje da joj to odgovara, ali to ne znači da ne postoje troškovi, kao i da treba da postoji plan za to na koji način da se budžet Fabrike poveća.
Vladimira kaže da nije na od početka pripremala budžet, već je sve radila ad hoc. Njeni rashodi i prihodi sada imaju strukturiranu formu, i uvek zna na mesečnom, pa i godišnjem nivou koji su rashodi i njihovi iznosi – porezi, licence, i slično. Dok joj je prihod je fluktualan – ali na mesečnom nivou zna koja su mi dva sigurna prihoda.
Smatra da budžet treba da pokriva najmanje jednu godinu i da obuhvati projekciju mesečnih prihoda i troškova. Vladimira svakako već ima dve godine iza sebe, pa ima i na osnovu čega da projektuje i rashode i prihode.
Osnovi pravljenja budžeta
Najvažnije je da stavite na papir sve prihode i sve rashode koje imate.
Takođe, kako planski da ostvarite prihode ili zaradu u ovom izdanju podkasta savetuje vas Karolina Herbut, finansijska savetnica i biznis kouč.
I ne zaboravite, da budžet kao i mnoge druge stavke u vođenju biznisa mora da bude merljiv i nemojte da postavite ni previsoke ni preniske ciljeve kako bi vaše preduzeće napredovalo.