ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Nije bilo jednom u Holivudu

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Nije bilo jednom u Holivudu“ Vladimir Cerić i Vukoman Nemasnage, govore o Netflix-ovoj seriji: „Hollywood“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Nije bilo jednom u Holivudu“ Vladimir Cerić i Vukoman Nemasnage, govore o Netflix-ovoj seriji: „Hollywood“.

Rajan Marfi prati živote mladih dramskih umetnika koji nakon II svetskog rata, u Zlatno doba Holivuda, žele da uspeju, kao glumice i glumci, reditelji, scenaristi… Ipak, njegov Holivud je drugačiji od stvarnog. U njegovoj alternativnoj istoriji, ambicije, upornost i istrajnost brzo se isplate i svi postaju zvezde u „fabrici snova“, dok prethodno, na specifičnoj benzinskoj stanici, u Zemlji Snova, deo ove ekipe „preko kreveta“ ubrzava svoj uspon ka vrhu. Na kraju, rodna, rasna ili druga raslojavanja postaju stvar prošlosti, a budućnost je ispunjena tolerancijom i razumevanjem za drugoga i drugost.

Ko veruje u Marfijev narativ? Koliko je jak efekat leptira u mini-seriji „Hollywood“? Da li je koherentnost sveta priče preduslov za zadovoljstvo u (ovom) tekstu?

Hvala što volite, šerujete i komentarišete naš podkast!

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Problem koji nema ime

Remarker
U novoj epizodi Zadovoljstva u tekstu, pod nazivom “Problem koji nema ime”, Biljana Srbljanović, Vladimir Cerić i Vukoman Stranjančević razgovaraju o seriji “Mrs.
U novoj epizodi Zadovoljstva u tekstu, pod nazivom “Problem koji nema ime”, Biljana Srbljanović, Vladimir Cerić i Vukoman Stranjančević razgovaraju o seriji “Mrs. America”. Pričom o ratifikaciji amandmana o jednakim pravima, serija istražuje kako je istorija jedne političke borbe uticala na promenu američkog društva sedamdesetih godina. Suprotstavljanjem lika u najmanju ruku konzervativne Filis Šlafli (Cate Blanchett), ikonama drugog talasa feminizma Beti Fridan (Ari Graynonr) i Gloriji Stejnem (Rose Byrne), autorka serije Davi Voler (Dahvi Waller) prikazuje kompleksnost razvoja drugog talasa američkog feminizma. Slušajte novu epizodu i saznajte zbog čega se Biljani ne sviđa, a Vladimiru i Vukomanu sviđa “Mrs. America“, koji je to problem koji nema ime u ovoj seriji, šta se krije iza osmeha Kejt Blančet i ko je najbolja glumica na svetu (osim Kejt Blančet).

Hvala što nas pratite, šerujete i lajkujete.

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Ne razumeš ti to druže sudija

Remarker
U današnjoj epizodi Zadovoljstva u tekstu pod nazivom „Ne razumeš ti to druže sudija“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić pričaju više o sociološkim fenomenima nego o Netflixovoj dokumentarnoj seriji „Trial by Media“, producenta Džordža Klunija.
U današnjoj epizodi Zadovoljstva u tekstu pod nazivom „Ne razumeš ti to druže sudija“, Biljana Srbljanović i Vladimir Cerić pričaju više o sociološkim fenomenima nego o Netflixovoj dokumentarnoj seriji „Trial by Media“, producenta Džordža Klunija. Seriju verovatno niko ne bi ni primetio da nije producent Kluni. Hvala porodici Čoban na preporuci.

Serija se bavi brutalnim kriminalnim slučajevima od osamdesetih godina naovamo, različitim po karakteru ali veoma medijski propraćenim.

Hvala što nas pratite, šerujete i lajkujete.

Dizanerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Let’s talk about sex (baby)

Remarker
„Let’s talk about sex (baby)“ naziv je današnje epizode Zadovoljstva u tekstu, u kojoj Vladimir Cerić i Biljana Srbljanović pokušavaju da u „Normalnim ljudima“ nađu nešto zanimljivo.
„Let’s talk about sex (baby)“ naziv je današnje epizode Zadovoljstva u tekstu, u kojoj Vladimir Cerić i Biljana Srbljanović pokušavaju da u „Normalnim ljudima“ nađu nešto zanimljivo. Mini serija u produkciji BBC-a i Hulu-a, prema besteleru najpopularnije irske milenijalske autorke Sali Runi, pod istim naslovom – „Normal people“ ima nešto što mi ne razumemo, na osnovu čega je osvojila i publiku i kritiku širom sveta. O knjizi, adaptaciji, angstu, BDSM-u, misionarskom seksu, modi, marksizmu, muzici, stokholskom sindromu, odličnoj glumi, šiškama i nejasnim problemima omladine u 21. veku, pričamo dobronamerno začuđeni kako to da se ovaj tekst svima osim nama sviđa?

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Ti si mrtav za mene

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Ti si mrtav za mene“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o Netflix-ovoj seriji: „Dead to Me“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Ti si mrtav za mene“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o Netflix-ovoj seriji: „Dead to Me“.

Džen (Kristina Eplgejt) je udovica. Njenog muža Teda pregazio je auto, vozač je pobegao, a policija je bez tragova u istrazi. Na sastanku grupe za podršku ljudima u žalosti, Džen upoznaje Džudi (Linda Kardelini) koja ubrzo postaje njena najbolja prijateljica. U ovom, veoma malom svetu priče, sa čestim koincidencijama sve je moguće: ubistvo, još jedno uistvo, meditacija uz metal, mustang iz 1966, crni humor i tuga, podelili su ZuT na #team_keller i #team_synth.

Ipak, nije bilo reči o slikama devojčica kojima je izrezano srce, ptici koja je tata Ted, „Hey girl! -Hey girl“, silifikovanom drvetu iz Sedone, Šendi Adams, influenserki slomljenog srca, Kejti Segal koja glumi Džudinu majku, plesačkoj trupi „Holy Harmony“…

Hvala što komentarišete, slušate i šerujete naš podkast!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Šlager za domovinu

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Šlager za domovinu“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o mini-seriji: „Zavera protiv Amerike“ po istoimenom romanu Filipa Rota, kreatora Dejvida Simona i Eda Bernsa.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Šlager za domovinu“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o mini-seriji: „Zavera protiv Amerike“ po istoimenom romanu Filipa Rota, kreatora Dejvida Simona i Eda Bernsa.

U alternativnoj istoriji, pilot Čarls Lindberg pobeđuje Frenklina Delana Ruzvelta čime SAD, mada vojno neutralne, ne samo što ne žele da učestvuju u II svetskom ratu i pomognu saveznicima iz Velikog rata, već i sarađuju sa nacističkom Nemačkom i počinju sprovođenje najpre programa „asimilacije“ a potom i razmeštanja jevrejskih porodica, dok antisemitizam i Kju-kluks-klan jačaju širom zemlje, a naročito na jugu.

Od 1940. pa do 1942, serija prati živote američke porodice koju čine Jevreji: roditelji Herman Levin (Morgan Spektor) i Elizabet Levin (Zoe Kazan), njene sestra Evelin (Vinona Rajder), njihovi sinovi Filip (Ezi Robertson) i Sendi (Kejleb Malis) dok u njihove živote ulazi i izlazi Hermanov bratanac Alvin (Entoni Bojl), a kasnije i rabin Lajonel Bengelsdorf (Džon Turturo).

Hvala što komentarišete, šerujete naš podkast – mnogo nam to znači!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Rekvijem za Domovinu

Remarker
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Rekvijem za Domovinu“ Vladimir Cerić i Biljana Keller dele svoje veoma emotivne utiske nakon završetka kultne serije „Homeland“.
U današnjoj epizodi „Zadovoljstva u tekstu“ pod nazivom „Rekvijem za Domovinu“ Vladimir Cerić i Biljana Keller dele svoje veoma emotivne utiske nakon završetka kultne serije „Homeland“. Umesto da najavimo o čemu smo pričali, nabrojaćemo vam sva pitanja koje nismo stigli ni da pomenemo:

1. Da li je Samira Jevgenijeva podmetačina i gde je nestala (možda još sedi u kolima ispred ambasade i čeka Keri koja je rekla da se vraća odmah.

2. Šta je bilo sa Džalalom?

3. Koja je fora sa Kerinom „mini me“ Dženom Brag?

4. Da li se sećate kako je, na kraju sedme sezone, Keri mogla samo da da jednu javnu izjavu protv Amerike, i mučenja ne bi ni bilo? Da li je njena knjiga, u Jevgenijevim očima, upravo to?

5. Da li ste primetili u kojoj se seriji, o kojoj smo već govorili, stakleni stan „u Moskvi“ već pojavljivao?

6. Šta mislite o paraleli Dejna – Freni?

7. Koliko nas sve nervira Kerina sestra Megi i kako ona nepogrešivo dodje u najgorem trenutku da upropasti stvar?

i još mnogo, mnogo drugih stvari, koje vas pozivamo da nam napišete u komentarima, kao i da lajkujete i šerujete, mnogo nam znači.

Dizajnerka zvuka: Lidija Mirović

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Lajanje na ašov

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Lajanje na ašov“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o tri filma Alfreda Hičkoka: „Prozor u dvorište“, „Vrtoglavica“ i „Ptice“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Lajanje na ašov“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o tri filma Alfreda Hičkoka: „Prozor u dvorište“, „Vrtoglavica“ i „Ptice“.

Izabrani filmovi rezultat su glasova naših slušalaca na društvenim mrežama, a naš najduži podkast, tzv. 3 u 1, sa trajanjem od preko 100 minuta nije bio dovoljan da se iznesu svi podaci iz beleški, a ni sećanja i razmišljanja nakon prvih, ali ni n-tih gledanja ova tri filma. Šta klasići govore o „Hičkokovim plavušama“, starmalim dečacima u srednjim godinama, maminim sinovima, majkama, patrijarhatu, matrijarhatu iz ugla patrijarhata, zurenju, voajerizmu, modi, saspensu, tenziji, strahu, zelenoj, plavoj i crvenoj boji i svakako o pticama, slušajte u ovoj posebnoj epizodi.

Koji još Hičkokov film volite i zbog čega? Koji vas najviše plaši? Da li ova tri filma imaju još neka značenja koja mi nismo u(pro)čitali?

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Razvojni put Pegi Olsen

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Razvojni put Pegi Olsen“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o horor filmu: „Nevidljivi čovek“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Razvojni put Pegi Olsen“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o horor filmu: „Nevidljivi čovek“.

Nevidljivi čovek je dobio još jednu filmsku ekranizaciju, sada se reditelj Li Vanel fokusira na žrtvu nevidljivog čoveka, Sesiliju Kas (Elizabet Mos). Ona nakon bega od nasilnika i skrivanja kod prijatelja iz detinjstva, počinje da veruje da je bivši partner, hi-tech inženjer optike, Edrijan Grifin proganja i da želi da naudi njoj i ljudima u njenoj blizini.

Kada ljudi iz Sesilijine okoline počinju da joj veruju, a kad to činimo mi? Da li se plašimo nevidljivog i zbog čega?

Hvala što komentarišete, šerujete i volite naš podkast – mnogo nam to znači!

ZADOVOLJSTVO U TEKSTU – Lions and Tigers and Bears

Remarker
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Lions and Tigers and Bears“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o Netflix-ovoj dokumentarnoj mini-seriji koja je postala globalni hit: „Tiger King: Murder, Mayhem and Madness“.
U novoj epizodi Remarkerovog podkasta „Zadovoljstvo u tekstu“, pod nazivom „Lions and Tigers and Bears“ Biljana Keller i Vladimir Cerić, govore o Netflix-ovoj dokumentarnoj mini-seriji koja je postala globalni hit: „Tiger King: Murder, Mayhem and Madness“.

U bizarnom, senzacionalnom, perverznom svetu vlasnika privatnih parkova za „velike mačke“ koji autori dokumentarca prikazuju, malo je prostora dato ovim životinjama, a znatno više njihovim vlasnicima željnih profita i slave. Oni po svaku cenu, uvredama, tužbama i pokušajem ubistva pokušavaju da se reše svojih protivnika, kako bi potrošači mogli da se slikaju s tek rođenim tigrićima i lavićima na rođendanima, momačkim i devojačkim večerima, privatnim žurkama… Serija u prvi plan stavlja Džoa Egzotika, vlasnika privatnog parka iz Oklahome i Kerol Beskin, vlasnicu azila iz Floride, njihov medijski i pravni rat…

Uživajte u još jednoj epizodi koja je snimana „na daljinu“. Hvala što komentarišete, šerujete i volite naš podkast – mnogo nam to znači!