Žvrlja: Crteži dece pretvoreni u najlepše uspomene

Originalni glas
U epizodi pred vama pričamo o tome kako naše žvrljotine nisu samo žvrljotine, već mogu da postanu umetnička dela, ili da se pretvore u ideje za biznis.
U epizodi pred vama pričamo o tome kako naše žvrljotine nisu samo žvrljotine, već mogu da postanu umetnička dela, ili da se pretvore u ideje za biznis. To isto važi i za naša pisanja, muziku, glumu i ostale kreativne stvari koje svako u sebi ima i poseduje! Kreativnost nema granice, ne bira pol, starosnu grupu ili mesto porekla, svako je ima, samo treba da je otkrije. I zato, danas pričamo o jednoj takvoj supermoći!

Ideja za pokretanje brenda Žvrlja, nastala je kada je Mini Vesković ćerka napravila prvi crtež i da ga ne bi izgubila, Mina je rešila da od njega napravi srebrni privezak. Ta ideja se dopala i mnogim roditeljima u njenom okruženju i zato su suprug i ona rešili da počnu da prave ručno rađenje priveske. Sa Minom smo pričali i o majčinstvu, koliko nas ono menja i inspiriše.

Zoa Handmade: Oduvek sam znala da će Zoa biti super

Originalni glas
U novoj epizodi Originalnog glasa ugostili smo Zoranu Grozdanić, osnivačicu brenda Zoa handmade.
U novoj epizodi Originalnog glasa ugostili smo Zoranu Grozdanić, osnivačicu brenda Zoa handmade. Ona je primer kako od hobija možemo napraviti biznis uz pomoć velike volje i želje. Zorana je monetizovala i napravila brend koji raste iz dana u dan i čije se tržište uvećava. Zorana najviše pažnje posvećuje kvalitetu izrade materijala, autentičnosti i vernosti svom boho mladalačkom duhu.

Ona nam je otkrila da je kroz svoj biznis shvatila da u preduzetništvu ne sme da postiji “mrzi me” i “ne mogu”, ali i da je često osećala kako bi imala manje prepreka da je muškarac, a ne žena i da nije mlada kao što jeste, dok je kao pozitivne strane preduzetništva izdvojila to što nema šefa i radno vreme, dress code ili što mora biti na jednom mestu.

Gospođa Mirkov: Slatka radionica na krilima prošlih generacija

Originalni glas
Kakvu preduzetnicu i sagovornicu imamo u ovoj epizodi Originalnog glasa!
Kakvu preduzetnicu i sagovornicu imamo u ovoj epizodi Originalnog glasa! Nina Babić je bila zaposlena u velikim marketinškim agencijama u Njujorku i Beogradu, ali je ipak odlučila da prati svoje srce i ono što je najviše ispunjava, a to je pravljenje kolača! Nakon decenija rada u marketingu, ona je shvatila da izbegava svoju osnovnu strast i dok je mislila o tome, u glavi su joj se vrzmale sve žene u njenoj familiji, a pogotovo njena baka. Tada je odlučila da kroz nju napravi omaž svim superženama koje nisu mogle da rade ono što hoće i zato je rešila da pravi kolače, inspirisane francuskim receptima, sa prirodnim sastojcima, prilagođeni nepcima našeg podneblja.

Nina nam je ispričala kako je celokupan biznis započela uz pomoć mnogih i zašto duboko veruje u međusobnu podršku preduzetnika, posebno preduzetnica. Savetovala nas je da verujemo u svoju strast i da nikada ne sumnjamo u sebe – da čim imamo potrebu i želju da nešto ispunimo, odmah to i uradimo.

Makadam: Put kojim stari zanati idu u budućnost

Originalni glas
U ovoj epizodi čućete razgovor sa neverovatnom Milenom Radenković, preduzetnicom koja je osnovala koncept stor Makadam!
U ovoj epizodi čućete razgovor sa neverovatnom Milenom Radenković, preduzetnicom koja je osnovala koncept stor Makadam! Ona kroz Makadam podržava lokalne preduzetnike, nudeći im prostor da pokažu zbir pažljivo odabranih, jedinstvenih i ručno rađenih predmeta, nekih i sa tradicijom dužom od nekoliko vekova! Milenin cilj jeste da podrži talentovane ljude iz Srbije i zato je stalno u pokretu i istraživanju srpskih predela. Sa njom smo razgovarali o tome kako je došla na ideju da osnuje prvi koncept stor u Beogradu, i na taj način našu prestonicu učini svetskim gradom.

Kako je pronašla zanatlije, zašto nekada rešava probleme štapom i kanapom, kako prebroditi trenutke kada ne zarađujemo dovoljno novca, da li je teško biti i žena i preduzetnik, zašto je plaši loša kopija, a ne dobra konkurencija i zbog čega joj je bilo teško da se odvoji od sigurnosti koju joj je pružao porodični biznis u kome je radila dok nije osnovala Makadam.

Ruksag: Domaći proizvod pod reflektorima svetske modne prestonice

Originalni glas
Današnji dan želimo da posvetimo brendu Ruksag koji je nastao u našem dvorištu, a sada pleni svetskim modnim revijama.
Današnji dan želimo da posvetimo brendu Ruksag koji je nastao u našem dvorištu, a sada pleni svetskim modnim revijama. Osnivač Ruksaga je Marko Ćerketa, koji je želeo da stvara ruksage, novčanike i razne druge dodatke visokog kvaliteta, sa izuzetnim stilom. Markova svestranost u raznim branšama koje su povezane sa dizajnom, pomogla mu je da mnogo bolje i jasnije ustanovi svoj stili i prepoznatljiv brend. Veruje da umetnik treba da prati isključivo sebe i da sluša kako mu instikt i kreativa govore. On je sa nama podelio kako se sa 17 godina odvojio od porodice i preselio se iz Banja Luke u Srbiju, da bi nakon nekoliko godina svoju firmu osnovao tamo gde je odrastao.

Sa njim smo razgovarali o tome šta zaista znači imati svoj brend, da li je bitno imati mnogo pratilaca na društvenim mrežama i nužno pratiti modne trendove. Govorili smo i o važnosti poraza i zato vam toplo savetujemo da poslušate Markovu priču.

Folkk: Treba pokucati na dosta vrata ako verujete u ono što radite

Originalni glas
Za danas smo vam spremili priču o jednom inspirativnom projektu čiji je cilj da spoji staro i novo i ujedini mlado i staro.
Za danas smo vam spremili priču o jednom inspirativnom projektu čiji je cilj da spoji staro i novo i ujedini mlado i staro. Sa nama u studiju je Balša Đuković, osnivač brenda Folkk, iza kojeg stoji dizajnerski inkubator Nova Iskra. Oni žele da očuvaju tradicionalne i vekovima negovane zanate, kao i umešnost zanatlija iz različitih delova Balkana. Takođe, žele da svojim lokalnim proizvodima pruže globalnu vidljivost kroz svoju online platformu. Ono što ovu preduzetničku ideju ponekad razlikuje od ostalih jeste i njihov specifični poslovni model koji primenjuju, a koji su podržali različiti evropski fondovi.

Sa našim gostom smo pričali o tome kako su uspeli da formiraju Folkk kao jedno od prvih društvenih preduzeća ovog tipa u regiji, zašto je bitno angažovati se u nekoliko industrija i koliko je bitno testirati proizvod pre nego što izađe na tržište.

Remake Home: Perfekcija ne postoji, zaplivajte što pre

Originalni glas
U ovoj epizodi Originalnog glasa pričamo sa dve preduzetnice koje su osnovale brend Remake Home.
U ovoj epizodi Originalnog glasa pričamo sa dve preduzetnice koje su osnovale brend Remake Home. Slikarka Antea Arizanović i kostimografkinja Jovana Božović odlučile su da udahnu novi život antikvitetnim stvarima za kuću, tako što će im dodati mladalački vajb u vidu slika, nalepnica, crteža, gde god ih mašta odvede. Na taj način, one fuzijom raznih stilova potpuno menjaju trivijalne objekte, pretvarajući ih u mala umetnička dela.

Sa Anteom i Jovanom pričamo o tome kako sa proizvodom u koji verujete i koji volite, možete izaći na preduzetničku scenu, koliko u ovakvoj vrsti posla vladaju intuicija i osećanja, i da li su ona smetnja ili prednost. Komentarišemo i perfekciju i govorimo o tome da li je zaista potrebno znati sve pre nego što pokrenete svoj biznis, ili sreća ima veliku ulogu u tome.
Zato, poslušajte ovu epizodu i saznajte kako su ispekle prvi tanjir u rerni, šta ih je usmerilo ka stvaranju Remake-a i zašto već deset godina nemaju biznis plan.

Nova iskra: Preduzetnici su najranjiviji ljudi

Originalni glas
Ovaj dan je poput iskre za ekipu Originala, jer nam je u studiju tvorac kreativnog centra i coworking prostora Nova iskra, Marko Radenković.
Ovaj dan je poput iskre za ekipu Originala, jer nam je u studiju tvorac kreativnog centra i coworking prostora Nova iskra, Marko Radenković.

Nova iskra je prvi kreativni hub na Balkanu, nastao sa idejom da poveže kreativne industrije, tehnologiju i ljude, kako bi omogućio razvoj kritičkog mišljenja, kreiranje i artikulaciju kvalitetnih ideja, i novih modela organizovanja inovativnih biznisa. Ova sjajna ekipa ima cilj da uz pomoć mnogobrojinih javnih i privatnih lokalnih institiucija osnaži pojedince da budu spremni da preuzmu ulogu u okviru vrlo promenljivih ekonomskih, društvenih i ekoloških okolnosti, ne samo na lokalnom, već i na globalnom nivou.

Sa nama u studiju je jedan od osnivača i sa njim pričamo o kreativnom preduzetništvu, Olimpijadi, zatim o tome zašto je porodica ključan faktor kada želimo da razvijemo biznis, da li postoji pozitivna sebičnost, i koliko je bitno imati podršku kada krenete u realizaciju svojih snova. Govorimo o značaju odmaranja, imanja mentora, ali i zašto su preduzetnici najranjiviji ljudi na svetu. Diskutujemo o tome da li je svaki fidbek dobar, i kako znati kada treba napustiti carstvo koje smo izgradili.